Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2010, 18:09   #61
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ja, dat is gemakkelijk.

Ik weet niet of ik het voortouw zou nemen; behoudens het wegjagen van een paar 14 �* 15 jarigen die mijn auto als doelpaal meenden te moeten gebruiken, ben ik nog nooit in zo'n situatie terecht gekomen. Ik denk dat ik mij inderdaad recht zou zetten en tussenkomen, maar 100 % zeker ben ik daar niet van.

Ik ben geen vechtersbaas, verre van. Buiten een enkele bloedneus in de lagere school, heb ik geen enkele ervaring met vechtpartijen en dergelijke. Ik hou niet van geweld, heb geen last van geldingsdrang en hoog testosteron gehalte. Het heeft niets te maken met "stoer doen". Ik zou het eerder plichtsbewust noemen.

We weten allemaal wat we aan onze overheid hebben in zo'n situaties. Niks.

Een mens in nood moet je helpen. Daar is niks "stoers" aan. Het is hetgeen je hoort te doen.
Er is een hemelsbreed verschil tussen wat je hoort te doen en wat je daadwerkelijk doet. Plichtsbewust zijn is gemakkelijk als je niet lijf en leden riskeert. Overigens is het maar zeer de vraag hoe jij iemand denkt te helpen tegen vijf vechtersbazen. Je zegt zelf geen enkele ervaring te hebben met vechtpartijen.

Ik heb zelf ooit eens lelijk pak slaag gekregen van drie gasten. Daar waren ook toeschouwers. Nadien waren er dan ook die zeiden: "als ik nu zeker was dat de rest mee zou ingrijpen ..." en meer van dat slap gelul achteraf. Welnu, je bent daar dus nooit zeker van. Ik heb dat eigenlijk nooit iemand kwalijk genomen (behalve die drie dan).

In Nederland heeft de overheid vorig jaar zelfs een grootschalige campagne gevoerd waarin men burgers opriep niet zelf in te grijpen, maar de hulpdiensten te bellen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:14   #62
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
vult zijn portefeuille,
Als je als werkgever niet tevreden bent, ontsla je hem toch gewoon?
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:15   #63
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
En ge laat dat zomaar toe? Over u heen laten walsen. Dan heb ik idd meer respect voor ratten
Weet ge wat nog 't plezantst is vanal? Als ge u verzet tegen die mannen, kunnen ze klacht tegen u indienen wegens poging tot geweldpleging

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Het overheidsmonopolie op geweld kan enkel verantwoord worden als diezelfde overheid zorgt voor onze veiligheid.
Maar dat doen ze niet. Als de vraag gesteld wordt, dan antwoordt men gewoon dat geweld niet moraal verantwoord is.

En zo geraken ze er mee weg, sinds half België geïndoctrineerd is om te juichen als de politiek geweld weer een afkeurt. En in hun euforie, vergeet het volk te vragen om bescherming.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Mochten alle burgers de mentaliteit hebben die jij hier als oplossing ziet zou het land rap veranderen in tegen elkaar vechtende bendes, denk je niet?
Je ziet de dingen veel te simpel. Hier wordt niet gepleit voor blind geweld, doch wel wettelijke zelfverdediging.

Ik volg zelf als sinds mijn kinderjaren Oosterse gevechtskunsten. De aandacht gaat nooit volledig naar de technieken van worpen, klemmen en afweren. Ook besteed men veel aandacht aan het specifieke gebruik van geweld en de gebruikte kracht. Er zijn ook een aantal politie-mensen die meedoen, puur voor het te kunnen. Daar hoor je ook best wel wat dingen van, niet alleen kroeg-praat, maar ook hoe het effectief in de boekjes staat.

Want uiteindelijk is dit een situatie waar de mensen worden aangevallen. En dan moet je je kunnen verdedigen. Je moet je kracht kunnen gebruiken, maar niet blindelings. Er zijn vele slagzinnen binnen het circuit, en 1 daarvan is: "liever een lege portemonnee dan een overgesneden keel". Wat niet wil zeggen dat je je moet laten doen. Heb inzicht in de situatie en denk voor je handelt.

Citaat:
Fc de kampioenen opzetten
Nu zit'k met dat intro-deuntje in m'n hoofd

Citaat:
Opzetten? Zoals men dieren opzet, met glazen ogen en zo?
Zouden ze daar schrik van hebben? Een opgezette "Allah" misschien?
Den TV aanzetten bedoelt em, en in onze zetel zinken en naar onze series kijken en doen alsof er niks mis is.

Trouwens, beste ZeikStraal, ik zag iemand anders het woord "vigilante" in de mond nemen. Zou dat een oplossing zijn? (Een, niet "de")

Wat de makke vlaming betreft, datis geschiedkundig verantwoord. Vlaanderen wordt namelijk de afgelopen 600 jaar of meer al wisselend bezet door allerlei staten, groeperingen, landen, unies, enzovoorts. Het zit in het bloed van de vlaming om over zich heen te laten wandelen. En als bepaalde Vlamingen daar willen aan ontgroeien(de rechtsen), dan gaat de rest hen willen vernietigen omwille van instinctief behoud van gewoonte(de linksen)

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 28 januari 2010 om 18:18.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:18   #64
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Weet ge wat nog 't plezantst is vanal? Als ge u verzet tegen die mannen, kunnen ze klacht tegen u indienen wegens poging tot geweldpleging

Maar dat doen ze niet. Als de vraag gesteld wordt, dan antwoordt men gewoon dat geweld niet moraal verantwoord is.

En zo geraken ze er mee weg, sinds half België geïndoctrineerd is om te juichen als de politiek geweld weer een afkeurt. En in hun euforie, vergeet het volk te vragen om bescherming.

Je ziet de dingen veel te simpel. Hier wordt niet gepleit voor blind geweld, doch wel wettelijke zelfverdediging.

Ik volg zelf als sinds mijn kinderjaren Oosterse gevechtskunsten. De aandacht gaat nooit volledig naar de technieken van worpen, klemmen en afweren. Ook besteed men veel aandacht aan het specifieke gebruik van geweld en de gebruikte kracht. Er zijn ook een aantal politie-mensen die meedoen, puur voor het te kunnen. Daar hoor je ook best wel wat dingen van, niet alleen kroeg-praat, maar ook hoe het effectief in de boekjes staat.

Want uiteindelijk is dit een situatie waar de mensen worden aangevallen. En dan moet je je kunnen verdedigen. Je moet je kracht kunnen gebruiken, maar niet blindelings. Er zijn vele slagzinnen binnen het circuit, en 1 daarvan is: "liever een lege portemonnee dan een overgesneden keel". Wat niet wil zeggen dat je je moet laten doen. Heb inzicht in de situatie en denk voor je handelt.

Nu zit'k met dat intro-deuntje in m'n hoofd

Den TV aanzetten bedoelt em, en in onze zetel zinken en naar onze series kijken en doen alsof er niks mis is.

Trouwens, beste ZeikStraal, ik zag iemand anders het woord "vigilante" in de mond nemen. Zou dat een oplossing zijn? (Een, niet "de")
Ik heb er geen last van, het zal mij worst wezen
Oud 28 januari 2010, 18:22   #65
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zou niet durven. Zo mak als een lammetje, die belgen
Dus u bent geen Belg?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:26   #66
Cut de krap
Banneling

Standaard

Enkele rake lezersbrieven nav het opiniestuk van LVT in De Standaardvan vandaag :

Citaat:
Ik wil erop wijzen dat dergelijke toestanden reeds lang geleden werden voorspeld maar dat werd toen 'doemdenken' en 'onverdraagzaamheid' en 'racisme' genoemd. Nog steeds spreekt men vergoelijkend over 'geïsoleerde gevallen' 'wanhoopsdaden' uitgelokt door 'kansarmoede' 'relletjes' met 'door het lint gegane jongeren' en nog meer politiek-correcte termen. Het is een grijsgedraaide plaat waar niemand nog in gelooft, zelfs niet door de gebruikers van die termen. Maar ze kunnen natuurlijk niet toegeven dat ze het dertig jaar lang verkeerd voorhadden. En ook het is veelal hun boterham om eraan 'te werken' in de 'integratiesector'.
Citaat:
Mooie analyse. Maar zijn de groene-rode politici niet zelf verantwoordelijk voor het probleem, met hun onbegrensde immigratie- en solidariteitsbeleid? Meer nog, men gaat rustig door met nog meer asielzoekers toe te laten; mensen die wij geen werk of toekomst kunnen bieden, behalve een sociale zekerheidsbijdrage en een carriere in de kleine of de grote criminaliteit. Dit is de echte oorzaak van de criminaliteit. Kunnen de groene jongens dit eerst eens erkennen? Door het op til zijnde spreidingsplan voor de azielzoekers, zal deze plaag bovendien spoedig in heel het land aanwezig zijn. Hier kan men nog een halt toeroepen, hier is het nog niet te laat. In de grootsteden kan men inderdaad naar nultolerantie gaan, maar het pleidooi voor 'zero-tolerance' hebben wij allemaal 15 jaar geleden beter en geloofwaardiger horen vertolken door Filip De Winter.
Citaat:
Misschien moeten de heren politici die zo graag 'dicht bij het volk staan' eens hetzelfde parcours afleggen. Te voet en zonder poitiebegeleiding...
Dat laatste zou een verplichting moeten zijn voor alle rooie en groene politici die verantwoordelijk zijn voor de massamigratie vanuit de Magreb.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:29   #67
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus u bent geen Belg?
Ik voel mij niet verbonden met een of andere nationaliteit
Oud 28 januari 2010, 18:36   #68
Wisord
Banneling

Standaard

Waar zitten die flikken in Brussel?? Een boete geven kunnen ze wel maar dit...? Als dat al zolang aan de gang is .. geen slecht gedacht van die para's .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 19:21   #69
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waar zitten die flikken in Brussel?? .
de flikken worden zelf aangevallen.
onderbemand, onderbetaald, en kansloos dus blijven ze binnen. al is dat ondertussen ook al voorbijgestreefd aangezien de commissariaten ook aangevallen worden
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 19:56   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel mij niet verbonden met een of andere nationaliteit
Dat is niet mijn vraag; wel of u Belg bent? Dat is dus ja of nee? Gezien uw reactie over Belgen lijkt mijn vraag me terecht! Graag ja of nee dus als antwoord.
Oud 28 januari 2010, 19:58   #71
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet mijn vraag; wel of u Belg bent? Dat is dus ja of nee? Gezien uw reactie over Belgen lijkt mijn vraag me terecht! Graag ja of nee dus als antwoord.
Ja, ik ben belg en kan dus als geen ander oordelen
Oud 28 januari 2010, 20:01   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik ben belg en kan dus als geen ander oordelen
Bent u behalve Belg nog iets anders? Of hoe moet ik uw minachtig voor uw landgenoten waartoe u zelf toch ook behoort interpreteren?
Oud 28 januari 2010, 20:02   #73
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u behalve Belg nog iets anders? Of hoe moet ik uw minachtig voor uw landgenoten waartoe u zelf toch ook behoort interpreteren?
Puberaal gedrag. Hij is nog in zijn puberteitsjaren.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 20:06   #74
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Puberaal gedrag. Hij is nog in zijn puberteitsjaren.
Denk je? Ik denk eerder dat hij zichzelf geen Belg voelt...ondanks een Belgische identiteitskaart. Benieuwd waarom dit zo is....
Oud 28 januari 2010, 20:06   #75
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zojuist de reportage over dat schandalig gedoe op het tv-journaal kunnen volgen...
Gewoon onvoorstelbaar: men laat dat ingevoerd krapuul gewoon zijn gangetje gaan?
De multiculzeikerds van dienst hebben geen tijd om er zich mee bezig te houden, ze hebben teveel werk aan het voetbalstadion enz enz
Dat ze wat para's in die buurten laten patrouilleren, geweer in de aanslag!
Je zou uiteindelijk voor ratten nog meer respect hebben!
In Parijs zie je dat bvb al jaaaaren in de metro enz.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 20:06   #76
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel dingen. En ne native blanke belg, goed zo?
Oud 28 januari 2010, 20:11   #77
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Dat komt alleen voor in de sprookjes.

In de realiteit blijft de lafaard een lafaard.

Waarom denk je dat we zulke krapuleuze politici hebben? Omdat we zelf krapuul zijn!
Ja iedereen met een aversie voor geweld is nu plots een lafaard..
Mensen die 2 keer nadenken alvorens zich te mengen tussen een bende allochtonen met messen is krapuul..

Die gezellige anonieme steden toch, kom maar eens amok maken in een iedereen kent iedereen dorp..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 22:38   #78
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
In Parijs zie je dat bvb al jaaaaren in de metro enz.
???
Nog nooit gezien in Parijs.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 23:47   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waar zitten die flikken in Brussel?? .
U hoorde een tijdje geleden de politieagenten niet die op tv anoniem kwamen getuigen dat ze dikwijls niet mochten optreden van hun burgemeester omdat door dat gespuis wel eens gezien zou kunnen worden als provocatie?

Hier heb je nog een filmpje hoe het daar aan toegaat.

Citaat:
Rellen Anderlecht: 'Het is ondraaglijk'

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...draaglijk.aspx

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 januari 2010 om 23:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 23:49   #80
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel dingen. En ne native blanke belg, goed zo?
met een enorme afkeer van het westen de VS en vooral de joden
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be