![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Ja ik dacht al dat U niet zo sociaal was, maar misschien wel eens buiten wou spelen?
![]() Wij zijn minstens 2 tot 5x in Amsterdam per jaar. In ieder geval, ik zal U wel eens laten weten waar ik daar verblijf en dan zie je maar he ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Schuilhokje, weet je nog wel? ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Het is je vrije recht, maar we betreuren het ergens wel.
Ik begrijp je reactie en ik respecteer die ook harrie ![]() Je schuilhokje is veilig ... ![]() Ons hoef je echt niet te vrezen, wij zijn wie we zijn op dat ogenblik en doen ons echt niet anders voor als wie we zijn. Laatst gewijzigd door Peche : 22 april 2015 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mocht het nog goed komen voor ik mijn kist in duik, dan laat ik het je weten en dan zien we wel weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Stop de strijd. Loop mee in de tijd voor het je spijt wanneer je overlijd en spreek toch maar eens af met mij en m'n schoonheid.
Want geloof me wij houden oprecht van u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, deze tijd heeft het bij het verkeerde eind, en daar blijf ik bij tot de laatste snik en de overgang naar Gods Hemelrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Maar vergeet de moment opnames in de tijd niet Harrie
Als je een bloem ziet bloeien, is het toch eens te mooi vanuit jouw perspectief? Vergeet niet eens aan de bloem te ruiken en te glimlachen he. Daar zit het rijk vlak in je achtertuin. Overal en hier en vooral in de mensheid .. Dat iedereen een blinde vlek of maar heeft is duidelijk... Maar verkeerd zijn en daarin aanvaard worden is toch een uiterst leuke ervaring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus het probleem is hier: wie is er uiteindelijk verkeerd? Ik doe mee met deze wereld en ook beleef ik de lente en de natuur, maar wie doet er mee met mij? Deze wereld wil alles van mij maar geeft mij niks terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Zelf het bloemeke zijn en openbloeien. Niet alle bloemen ruiken hetzelfde ...
Aanvaarden loslaten en wederzijds respect. En dat heb ik je altijd gegeven Harrie |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Denk je dat ik je theorie niet vat Harrie?
God is een oneindige reeks aan microwezentjes. En die kleine wezentjes zijn ons beginnen bouwen en al dat is en leeft. En op een gelijk niveau gaan wij macrowezens in het oneindige heelal bouwen. Tot we elke dimensie blijven overstijgen tot in de oneindige gloria . |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar geloof je het ook echt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Ja Harrie, dat is mijn gave he
![]() Het complexe in het simpele leggen ... aan de andere ben ik volop bezig... Uiteraard dat ik er in geloof, maar dan op mijn eigen speciale manier... De microwezentjes zie ik eerder als iets organisch dan wezentjes in ruimteschepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus ik vermoed dat je het toch nog niet helemaal begrijpt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp het wel, die ruimtescheepjes geloof ik wat minder.
Bekijk het eens door Peche zijn bril in volgerde. https://www.youtube.com/watch?v=wJyUtbn0O5Y Besef de "nietigheid" ervan... De complexiteit in zoiets klein... Ik kan er nog altijd niet van over! Ik hoop dat je begrijpt wat een "cell" is? https://www.youtube.com/watch?v=kkGeOWYOFoA Veel zullen dat hier al beu gehoord zijn ![]() Maar nog eens... |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vermoed dat je teveel onder de indruk bent van het enorm kleine, wat onvoorstelbaar is, maar een cel is relatief gezien reuzen groot vergeleken bij een atoom en deze weer ten opzichte van de quarks en deze weer ten opzichte van de microwezentjes, die ongeveer 1/10^21 mm zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Harrie, ik hoop dat we de dagen nog meemaken dat ze nog dieper kunnen kijken dan nu.
Maar dat de oneindigheid zowel naar beneden als omhoog gaat, is voor mij een gegeven feit. Hoe dat manifesteert weet ik niet juist, maar de vruchten in de dimensie waarin ik vertoef zijn best wel te pruimen... Hier en nu delen we iets gemeenschappelijk dat hier en nu dient aangepakt te worden. De microwezentjes laten ons vrij in ons doen en laten, en het wordt tijd dat we ze trots op ons maken, niet dan? Deze dimensie zit op een uiterst kantelpunt, begrijpt U in welk tijdperk we leven Harrie? Een serieus keerpunt... En ik kan dit moment niet aan me voorbij laten gaan door in mijn geest te zweven... Het is tijd alles uiterlijk naar buiten te dragen en de mensheid aan te porren tot verandering... Welke verandering wenst U in de wereld??? Als we eens even de wereld in ons opnemen, los van onze oordelen en aangeleerde waarden, wat moeten we doen om in het hier en nu een co evolutie te bereiken waarin religies, culturen, idealen ons gemeenschappelijk doel niet meer ondermijnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Een gemeenschappelijk doel delen uiteraard...
Maar dan moet er wel een doel gepland worden waar we naartoe kunnen leven... Hoe schrijf je zoiets lol |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eerder in dit topic stelde je dat quarks de eigenlijke ruimteschepen zijn. Quarks hebben geen echt fysiek formaat, maar wel een meetbare massa. De nu bekende vormen wegen tussen de 1,7 en 172.900 MeV/c^2 (dus een onderling verschil van een factor 100.000). 1 eV/c^2 is 1.782662×10−36 kg, wat ik afrond op 1x10^-36, want dat is hoe ik rol. Een MeV/c^2 -is dan 10^-30 kg. Gezien de reuzenmeter een miljard lichtjaar is kunnen we een bovengrens voor een reuzenkilo stellen (de werkelijke waarde kan veel lager liggen als we genoeg lege ruimte laten, zoals bij het stapelen van melkwegstelsels hierboven) van een miljard maal 10 biljard (het aantal meters in een lichtjaar) en het geheel tot de derde, dus (10^9*10^16)*3=(10^25)^3=10^75kg. Als het reuziversum op ons niveau een hoge dichtheid heeft komen we uit op ruimteschepen met massa's tussen de 1,7*10^45 en 1,7*10^50 kg. De melkweg weegt ongeveer 10^42 kg, dus de kleinste ruimteschepen zijn dan 1000 keer zo zwaar als dat. Dat is een flink ruimteschip. Maar stel het reuziversum is inderdaad voornamelijk lege ruimte op ons niveau (nee, ik weet ook niet hoe die materie in elkaar blijft zitten, grotere objecten moet je normaal gesproken juist steviger bouwen, ik hou het op "ik doe dit toch maar voor de lol" dan mag jij de schuld geven aan "niet ik maar de natuurkunde blijft in gebreke"), en dat mijn eerdere aanname klopt: de reus heeft de dichtheid van onze melkweg. Tien melkwegen op elkaar gestapeld zijn ongeveer een kubieke 10e millireuzenmeter groot. Als een reuzenliter van dit spul een reuzenkilo weegt dan weegt dit object 10^-9 reuzenkilo's, dus de melkweg in zijn eentje 10^-10 rkg. een rkg is dan dus 10^52 kg. En dan kom je uit op ruimteschepen van ongeveer 10^22 tot 10^27 kg. 10^22 kg is ongeveer het gewicht van Pluto, 10^27 van Jupiter. Zoals ik al zei, je denkt in ieder geval groot. Daar gaat mijn kans op een kleine persoonlijke TIE fighter. Dit zijn schepen waar biljarden mensen op meekunnen. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet teleurgesteld wordt. Ik ben van jou gewend dat je over dit soort dingen goed genoeg hebt nagedacht om hier redelijke waardes uit te laten komen. En voor een berekening waarin zelfs de machten van tien ruim buiten het bereik van Sesamstraat lopen komen hier best redelijke waardes uit.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 april 2015 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nochtans moeten we er rekening mee houden dat dit luilekkerland niet altijd zal blijven duren. En mijns inziens is de mens ook een geestelijk wezen die naar de waarheid snakt, ook al willen velen dat niet weten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gezien in dat licht denk ik wel eens: misschien is het voor de mensheid beter het niet te weten. Is het dan misschien alleen mijn ijdelheid gelijk te willen hebben of zijn het toch de goden en daarmede de waarheid die mij drijft? En zal ik het zelf bij mijn leven nog meemaken of na mijn dood of moet deze wereld eerst ondergaan voor iemand wakker wordt? Of zal juist mijn atoomtheorie de ondergang van de wereld bewerkstelligen? Dus toch beter als de mensen me niet willen geloven? Wat vindt Peche hiervan? |
||||||
![]() |
![]() |