![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan helemaal geen kwaad. Natuurlijk, die mensen moeten hun voeten op de grond houden, in de realiteit. Een uitbreiding en een corridor komen er natuurlijk nooit. En verder hun strikt aan de taalwetgeving houden natuurlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als inwoner van één van de negentien gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest doe ik ook graag mijn duit in het zakje.
Om te beginnen: ik vind het nogal vreemd dat Anna List ervan wordt verdacht een 'nationalistische' agenda te hebben. Het lijkt mij evenwel goed leesbaar wat Anna List schreef: 'onder curatele plaatsen van - en nu komt het - ofwèl de FEDERALE regering (als er daarachter al 'nationalisme' moet worden gezocht, is het toch eerder 'Belgisch' nationalisme, dacht ik), ofwèl de TWEE overige gewesten van het land: Vlaanderen èn Wallonië. Zolang België nog bestaat en zolang 'Brussel' de rol van federale hoofdstad van dit land wil blijven spelen, lijkt deze denkpiste mij op z'n minst de moeite van het overwegen waard. Wie het wil ontkennen, kan dat natuurlijk, maar het is een feit dat veel inwoners van het land niet bepaald de indruk hebben dat Brussel ook hùn hoofdstad is. Wie het land wil samenhouden, moet zich daar vroeg of laat toch rekenschap van geven. Voor alle duidelijkheid: wat mij betreft hoeft dit land echt niet te blijven bestaan, en daarom zou ik wellicht beter pleiten voor het verder laten verrotten van de boel, maar ik wil mijn Belgicistische medemens ook wel eens een handje helpen, zo af en toe. Vandaar deze vriendelijk bedoelde raad: herlees nog eens wat Anna List schreef, en denk er a.u.b. eens goed over na. Een goed bestuur van de hoofdstad van dit land is misschien wel iets dat de moeite van het nastreven kan lonen, niet? Inwoners van rijkere gemeenten uit het Hoofdstedelijk Gewest hoeven zich niet noodzakelijk bijkomende zorgen te maken, tenzij ze diezelfde bezorgdheid ook koesteren ten aanzien van de federale overheid, of ten aanzien van de deelregeringen van de overige gewesten van het land.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op die manier gaan we ver geraken, nietwaar.
Nu, wat er ook van zij: de politiekers en de overige bandieten die de 'hoofdstad' naar de knoppen hielpen (en helpen) zijn wel de laatsten die gecharmeerd zouden moeten worden. Me dunkt dat die mannen en vrouwen veel dringender iets �*nders nodig hebben.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het Brussels gewest dient met onmiddellijke ingang opgeheven te worden en onder curatele geplaatst te worden van de federale regering (of een commissie van de twee deelstaten die wel functionneren, Vlaanderen en Wallonie) " U heb gewild of niet net het eerste stuk weggelaten, en pas begonnen bij "curatele" Dit is dus een nationalistisch streefdoel, wat ik ook verder met een citaat bewezen heb. Is het niet raar het gewest te willen opdoeken voor problemen met de politiezones gecontroleerd door 19 gemeenten, en daarna ongeveer hetzelfde te gaan oprichten en dit een fusie van gemeenten te gaan noemen? Zie jij dat echt niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() So what? Alsof een corridor een voorwaarde is om tot een politieke bestuurlijke eenheid te komen tussen Brussel en Wallonië. Het kon wel in de middeleeuwen dus waarom zou het niet kunnen in het Europa van 2010? En bon uitbreiding is een ander verhaal maar het zal zowieso op de agenda staan bij een eventuele splitsing van België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo werkt het niet, Brussel zal nooit bij Wallonie horen. Wordt er maar aan gewoon. Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 februari 2010 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=9EQYs4_zN14 http://www.youtube.com/watch?v=U2AahO9xcRo Laatst gewijzigd door Everytime : 1 februari 2010 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat weet gij daar nu van ??
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wallonië en Brussel zouden wellicht gewoon een doorstart maken onder de naam België bis (al dan niet als directe juridische opvolger van België I). Ik zie niet waarom een land zou moeten ophouden te bestaan omdat één van de deelstaten zich wil afscheiden. België II zou uiteraard weinig meer te maken hebben met België I. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was een 'cadeautje' voor mensen die zich in het Zuid-Afrika van de Apartheid wellicht beter thuis hadden gevoeld dan in het Heilig Land der Vaad'ren. Ik vind dat het tijd wordt die stommiteit ongedaan te maken, want hier in Brussel zèlf worden er maar weinigen béter van, om van de overige 'Belgen' maar helemaal te zwijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik zie het probleem daar ook niet echt van in. Vlaanderen heeft wondermooie steden. In Antwerpen spreekt men Aantwaaarps In Kortrijk westvloms In Gent hents In Hasselt haaaaaasselts In Brugge bruhs In Brussel Frans/Engels/Berbers/nederlands/buiten mongools en toch zijn dat allemaal wondermooie Vlaamse steden
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en dan gaat er geen criminaliteit meer zijn? Geen gangsters met AK47's en geen no-go zones? ![]()
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat laat je dan vermoeden dat die fusie van de 19 gemeenten zoveel performanter zou zijn? het blijven dezelfde partijen en politiekers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Liever niet, dank u. Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 februari 2010 om 19:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal dus een 'selectie' moeten worden doorgevoerd, en misschien (hopelijk, helaas kan ik niks garanderen) leidt dat uiteindelijk tot een 'beter bestuur'. Ik geef toe dat ik er ook niet alle heil van verwacht, maar ik zie evenmin goed in HOE Brussel - of liever: de gewone Brusselaar - op een �*ndere manier uit de miserie kan geraken. De potentaatjes van de 19 baronietjes kunnen 'ons' duidelijk niet helpen. Het lijkt mij dan ook niet onlogisch dat 'we' elders gaan zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als er NIET drastisch wordt ingegrepen, zal er zeer zeker niks ten goede veranderen. Ik hoop in elk geval dat u niet dacht 'dat de problemen vanzelf zijn gekomen, en dus ook wel vanzelf zullen weggaan'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat die uitbreiding betreft,....daar ben ik nog niet zo zeker van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de indruk dat er - naast Brussel en andere zaken en zaakjes - ook grote gaten in die zak zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() Hey copains, volgens de Franstalige politici is er niets aan de hand...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...t-divers.dhtml
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |