Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2010, 20:56   #61
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Enkele of mss één aanslag a la Londen of Madrid met als doel "de Belg" kan volgens mij voor "De brave Belg" wel is de druppel zijn.
Dat zou wel eens goed kunnen.
Oud 1 februari 2010, 21:16   #62
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, "ze" zouden blijk geven van meer intelligentie indien ze zich rekenschap zouden geven van het feit dat Vlaanderen de economisch belangrijkste regio is, met de grootste bevolking en met de meest gesproken taal. En die bovendien de grootste bron is van overheidssteun die "Bruxelles" in financieel evenwicht houdt. Deze avond even gekeken op Terzake naar de reacties op de bewogen voorbije week in de Brusselse regio. Het discours van de Franstalige Brusselse P.S. burgemeesters komt neer op: "C'est un fait-divers". Mooi zo! "Tout va très bien, Madame la Marquise!".
Ik heb nu in het hoofd een beeld van een mannetje op een tak hoog in een boom.

Onderaan de boom ligt iets dat vaagweg op een matras lijkt.

Hoog in de boom werkt het mannetje zich in het zweet om die tak door te zagen.

Het mannetje ziet er niet al te snugger uit.

Het zou mij dan ook niet verbazen dat het mannetje niet heeft gezien dat die 'matras' eigenlijk een rotsblok is.

Als ik goed luister hoor ik al wat gekraak in de tak.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 21:23   #63
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb nu in het hoofd een beeld van een mannetje op een tak hoog in een boom.

Onderaan de boom ligt iets dat vaagweg op een matras lijkt.

Hoog in de boom werkt het mannetje zich in het zweet om die tak door te zagen.

Het mannetje ziet er niet al te snugger uit.

Het zou mij dan ook niet verbazen dat het mannetje niet heeft gezien dat die 'matras' eigenlijk een rotsblok is.

Als ik goed luister hoor ik al wat gekraak in de tak.
dat gaat pijn doen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 23:27   #64
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, "ze" zouden blijk geven van meer intelligentie indien ze zich rekenschap zouden geven van het feit dat Vlaanderen de economisch belangrijkste regio is, met de grootste bevolking en met de meest gesproken taal. En die bovendien de grootste bron is van overheidssteun die "Bruxelles" in financieel evenwicht houdt. Deze avond even gekeken op Terzake naar de reacties op de bewogen voorbije week in de Brusselse regio. Het discours van de Franstalige Brusselse P.S. burgemeesters komt neer op: "C'est un fait-divers". Mooi zo! "Tout va très bien, Madame la Marquise!".
Het is inderdaad maar een fait divers! Het gaat maar over een minderheid maar in Vlaanderen zet men misschien liever alle vreemdelingen in dezelfde zak. In Vlaanderen reageert men ook anders omdat men er die "multiculturele verrijking" meer gemakkelijk verwerpt. Ik ga niet akkoord met dit verwerpen en ik zet niet alle vreemdelingen in dezelfde zak. En wat die toenadering betreft, vrees ik dat het te laat is. Franstaligen en Vlamingen leven al in twee totale andere werelden en begrijpen elkaar niet meer.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 23:29   #65
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Bruxelles' en de Bruxellois hebben hun slechte imago in de eerste plaats aan zichzelf te danken, vrees ik.
Welke slechte imago? Het imago dat sommige Vlamingen van Brussel WILLEN hebben omdat ze niets positiefs in Brussel WILLEN zien?
Oud 1 februari 2010, 23:31   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correctie: nogal wat Belgen zijn brave mensen. Maar er zijn er - helaas - ook andere.

Sommige van die 'anderen' knallen al eens een �*l te enthousiast geworden republikeinse volksvertegenwoordiger neer, andere 'anderen' zien er geen graten in een verkozen president van een 'onafhankelijk' Congo te laten vermoorden, en dat zijn nog maar twee - toegegeven, vrij extreme - voorbeelden.

U kunt de lijst ongetwijfeld aanvullen.

De meesten in dit land zijn brave mensen die geen conflicten zoeken. Natuurlijk zal men altijd zotten vinden.
Oud 1 februari 2010, 23:31   #67
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Tobback heeft Béatrice Delvaux van Le Soir daarnet in 'Phara' eens flink gezegd hoe de zaak in Brussel in elkaar zit (en ze stinkt!).

Wie het gemist heeft kan het hier (vanaf morgen waarschijnlijk) herbekijken: http://phara.canvas.be/

Deze zaak toont nog maar eens aan hoe verschillend de visie op politie en justitie is in Vlaanderen en Wallobrux. Hoog tijd dus voor de regionalisering van politie en justitie. In de meeste federale staten is dit trouwens al het geval.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 1 februari 2010 om 23:31.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 23:39   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Tobback heeft Béatrice Delvaux van Le Soir daarnet in 'Phara' eens flink gezegd hoe de zaak in Brussel in elkaar zit (en ze stinkt!).

Wie het gemist heeft kan het hier (vanaf morgen waarschijnlijk) herbekijken: http://phara.canvas.be/

Deze zaak toont nog maar eens aan hoe verschillend de visie op politie en justitie is in Vlaanderen en Wallobrux. Hoog tijd dus voor de regionalisering van politie en justitie. In de meeste federale staten is dit trouwens al het geval.
Reactie van een Vlaming uit Mechelen op de site van Phara :
"Nul-tolerantie in Anderlecht:
Ik woon al jaren in Mechelen, een gevaarlijke stad beweert men: ik merk daar niets van en wandel gerust ’s nachts door de mechelse straten en wijken. Terwijl mijn allochtone buren me vriendelijk goede-avond wensen loopt de vlaming met zijn gezicht gericht naar de stoep ons zwijgend voorbij. Vlaanderen desintegreert door zijn eigen constant rascisme en kan die eigen gecreëerde stress nog moeilijk te baas. Het is niet de schuld van de vreemde maar wie de vreemde geen plaats wil geven verdiend een blaam."
Oud 1 februari 2010, 23:41   #69
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is inderdaad maar een fait divers! Het gaat maar over een minderheid maar in Vlaanderen zet men misschien liever alle vreemdelingen in dezelfde zak. In Vlaanderen reageert men ook anders omdat men er die "multiculturele verrijking" meer gemakkelijk verwerpt. Ik ga niet akkoord met dit verwerpen en ik zet niet alle vreemdelingen in dezelfde zak. En wat die toenadering betreft, vrees ik dat het te laat is. Franstaligen en Vlamingen leven al in twee totale andere werelden en begrijpen elkaar niet meer.
Dus, als je voortdurend aangevallen en beroofd wordt, zoals die leerlingen van de technische hogeschool in Anderlecht, dan is dat een fait divers en vinden de Brusselaars het normaal dat de school maar moet verhuizen en de boeven ongemoeid blijven.
Hoe lang nog voordat jij zal moeten verhuizen omdat je wijk ingepalmd wordt door drugdealers ?
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 23:45   #70
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik woon al jaren in Mechelen, een gevaarlijke stad beweert men: ik merk daar niets van en wandel gerust ’s nachts door de mechelse straten en wijken. Terwijl mijn allochtone buren me vriendelijk goede-avond wensen loopt de vlaming met zijn gezicht gericht naar de stoep ons zwijgend voorbij. Vlaanderen desintegreert door zijn eigen constant rascisme en kan die eigen gecreëerde stress nog moeilijk te baas. Het is niet de schuld van de vreemde maar wie de vreemde geen plaats wil geven verdiend een blaam."
Belachelijke reactie.

Trouwens, heeft het geweld in Brussel (en de reactie daarop) met racisme te maken? Moet men niks doen aan het geweld in Brussel uit schrik om als 'racist' gebrandmerkt te worden?
Oud 1 februari 2010, 23:48   #71
Shadowke

Standaard

Citaat:
waarschijnlijk geplaatst door een regimejournalist of een door het regime betaalde poster.
met een korreltje zout te nemen dus.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 februari 2010 om 00:02.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 23:50   #72
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Trouwens, Mechelen met Anderlecht vergelijken

Mechelen wordt vééééél beter bestuurd. De stad is bijna helemaal opgeknapt, er zijn vele wijkinitiatieven, er is een groot multicultureel jeugdhuis, enz...
Oud 1 februari 2010, 23:53   #73
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dus, als je voortdurend aangevallen en beroofd wordt, zoals die leerlingen van de technische hogeschool in Anderlecht, dan is dat een fait divers en vinden de Brusselaars het normaal dat de school maar moet verhuizen en de boeven ongemoeid blijven.
Hoe lang nog voordat jij zal moeten verhuizen omdat je wijk ingepalmd wordt door drugdealers ?
Het is maar een fait divers zoals dit in andere landen gebeurt. Vlamingen die klagen doen het omdat hun spel hen vraagt negatief daarover te zijn. Het maakt deel van uw spel, goed voor u, maar niet iedereen heeft interesse voor zo'n spel. En wat bedoel ik met spel? Het Vlaams-Nationalisme, zo simpel is het!
Oud 1 februari 2010, 23:56   #74
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mechelen wordt vééééél beter bestuurd. De stad is bijna helemaal opgeknapt, er zijn vele wijkinitiatieven, er is een groot multicultureel jeugdhuis, enz...
Ja, Mechelen is totaal underrated in Vlaanderen.
Toffe stad!
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 23:57   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belachelijke reactie.

Trouwens, heeft het geweld in Brussel (en de reactie daarop) met racisme te maken? Moet men niks doen aan het geweld in Brussel uit schrik om als 'racist' gebrandmerkt te worden?
Ik denk dat die Vlaming een correcte visie of een groot deel van de Vlaamse bevolking heeft. Pas op, niet alle Vlamingen hebben die visie. Die Vlaming uit Mechelen is er het duidelijk bewijs maar die visie bestaat in Vlaanderen. De populariteit van het VB in Vlaanderen valt niet uit de lucht..........
Oud 1 februari 2010, 23:59   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, ja, men kent uw refrein, "alles is perfect in Vlaanderen maar de rest van de wereld is slecht".
Oud 2 februari 2010, 00:03   #77
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is maar een fait divers zoals dit in andere landen gebeurt. Vlamingen die klagen doen het omdat hun spel hen vraagt negatief daarover te zijn. Het maakt deel van uw spel, goed voor u, maar niet iedereen heeft interesse voor zo'n spel. En wat bedoel ik met spel? Het Vlaams-Nationalisme, zo simpel is het!
Ik ken nog geen enkel ander land waar een school gevlucht is voor gangsters. Ach, in Somalië of Darfoer kan dat misschien ook al eens gebeurd zijn...
Ma bon, dus ik noteer, in Brussel moet men maar verhuizen als men geplaagd wordt door criminaliteit, maar vooral niets ondernemen tegen de criminelen.
Oud 2 februari 2010, 00:04   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...t-divers.dhtml

Citaat:
"Schietpartij in Anderlecht was fait divers"
Burgemeester van Brussel, Freddy Thielemans.

"Brussel is een vredelievende stad waar 'faits divers' helaas dramatisch kunnen aflopen. Dat is in elke stad zo." Dat beweert Philippe Moureaux, PS-burgemeester van Molenbeek, in Terzake. De Brusselse burgemeester Freddy Thielemans (PS) geeft zijn partijgenoot volmondig gelijk. Dat er in Brussel op klaarlichte dag met kalasjnikovs geschoten wordt, "is overal een probleem".
Philippe Moureaux, burgemeester van Molenbeek.
Philippe Moureaux, burgemeester van Molenbeek.
Een fusie van alle Brusselse politiezones vindt Moureaux een slecht idee, "een monster van Loch Ness". "Telkens als er een probleem is, vragen de Vlamingen één politiezone. Je kan over vanalles discussiëren, maar dat heeft niets te maken met het probleem. Zouden agenten met een naamplaatje 'Brussel' anders reageren dan die met een naamplaatje 'Brussel West'? Zouden ze misschien wat rapper gelopen hebben?"

Opnieuw geeft Thielemans Moureaux gelijk: "Ik denk dat de politie zeer succesvol gehandeld heeft. De hold-up heeft niet plaatsgevonden en de daders werden binnen de drie uur gearresteerd. Als dit geen goede politiesamenwerking is, dan vraag ik mij af wat het wel is."

Deel van de grote stad
"Vlamingen hebben een andere gevoeligheid gekregen (tegenover deze incidenten, nvdr) omwille van campagnes en misschien door een zekere pers", verklaart Thielemans. "Ik denk dat de Franstaligen een grotere afstand kunnen nemen van wat er gebeurt in de stad en een betere of verfijndere analyse maken. Zij geloven niet dat er omwille van twee, drie zaken een geweldgolf passeert door de stad. Dat is niet zo, dit zijn gebeurtenissen die kunnen voorkomen. Ik zou ze graag willen kunnen vermijden, maar ze maken deel uit van de grote stad."

Ook Moureaux haalt uit naar Vlaanderen: "De Vlaamse partijen bekampen elkaar op het thema veiligheid. Open VLD zegt dat het de schuld van Justitie is. Justitie wijst naar politie. De minister van Binnenlandse Zaken is liberaal, die van Justitie CD&V. Ik vrees dat wij het slachtoffer worden van die achtervolgingskoers."

Politieke slogan
"Wanneer u kijkt naar de cijfers van de politie, daalt de kleine criminaliteit met geweld", besluit Thielemans. "Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen probleem is voor de mensen die het ondergaan. Wat er gebeurd is, is zeker erg. Maar in het geheel genomen is het een fait divers. Een zwaar 'fait divers', maar een 'fait divers'." Overal nultoleratie vindt Moureaux "een politieke slogan", het stijgende gebruik van wapens ziet hij wel als een verontrustende tendens. "Maar denkt u dat Brussel de enige stad is waar u kalasjnikovs kan kopen voor 100 euro?" (adb)
Na de dood van een agente en het verwonden van een andere agent.
Na de zoveelste verkrachting en rel, is dit het antwoord van Thielemans (ps)

Voor hem is het dus heel normaal dat er ineen land waar je zelfs geen luchtbuks meer mag bezitten zonder vergunning en een aardappelschiller tot een verboden wapen is verklaard, je in de hoofdstad op de hoek van de straat een snelvuurwapen kan kopen.

Het word echt tijd dat die kwajongens hun bedoelingen eens duidelijk maken aan de Waalse en Brusselse Franstalige pers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 00:06   #79
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik ken nog geen enkel ander land waar een school gevlucht is voor gangsters. Ach, in Somalië of Darfoer kan dat misschien ook al eens gebeurd zijn...
Ma bon, dus ik noteer, in Brussel moet men maar verhuizen als men geplaagd wordt door criminaliteit, maar vooral niets ondernemen tegen de criminelen.
Dat heb ik niets gezegd! Alles verdraaien om "in" te zijn, maakt het ook deel van uw spel?
Oud 2 februari 2010, 00:10   #80
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niets gezegd! Alles verdraaien om "in" te zijn, maakt het ook deel van uw spel?
Dat hebt u wel gezegd. Een fait divers is nu éénmaal iets zonder belang, geen actie nodig dus, of in ieder geval geen prioriteit voor actie. Laat de bewoners maar verhuizen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be