Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2010, 20:59   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Typisch voor een atheist. Nul gevoel voor humor. Ge moogt er smileykes bijzetten zoveel ge wilt, ze begrijpen het gewoon niet. Triestige planten als ge het mij vraagt. Hoe ge zo kunt willen leven?

Dat mijn beste staat vrij precies beschreven in de Bijbel, oh gruwel. Op de plaats waar vier rivieren samenvloeiden, een plaats die nu op de bodem van de perzische golf ligt, een paar honderd kilometer ten zuiden van Uruk (de hoofdstad van koning Gilgamesj, weet je wel).
Has the Garden of Eden been located at last?

120 m waterpeil verandering sinds de laatste ijstijd om precies te zijn.
Historical sea level CHANGES
En op de bodem van wat nu de perzische golf is leefden 4000 jaar geleden dus wel degelijk mensen. Waaronder ene familie Adam&Eva van Eeden. Toch erg he, dat er in de Bijbel ook nog historisch juiste feiten staan.
Persian Gulf Once Dry, Green, and Inhabited by Humans

Wetenschap is wel echt jouw ding niet, he?
Uw eigen bronnen geven aan dat 20 000 jaar geleden het zeeniveau zo laag was. Ook gaat die eerste bron van u over 30-70k jaar geleden.

Dat is geen 6000 of 4000 jaar geleden mijn beste.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 21:12   #62
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wegjagen? Je bent nog een groentje denk ik.
Sarcasme is voor creationisten hetzelfde als de evolutieleer..onbegrijpelijk
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 21:13   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Shoreline reconstructions for the Persian Gulf since the last glacial maximum

Author: Lambeck K.1

Source: Earth and Planetary Science Letters, Volume 142, Number 1, July 1996 , pp. 43-57(15)

Publisher: Elsevier

Abstract:

Sea-level change in the Persian Gulf since the time of the last maximum glaciation at about 18 000 yr BP is predicted to exhibit considerable spatial variability, because of the response of the Earth to glacial unloading of the distant ice sheets and to the meltwater loading of the Gulf itself and the adjacent ocean. Models for these glacio-hydro-isostatic effects have been compared with observations of sea-level change and palaeoshoreline reconstructions of the Gulf have been made. From the peak of the glaciation until about 14 000 yr BP the Gulf is free of marine influence out to the edge of the Biaban Shelf. By 14 000 yr BP the Strait of Hormuz had opened up as a narrow waterway and by about 12 500 years ago the marine incursion into the Central Basin had started. The Western Basin flooded about 1000 years later. Momentary stillstands may have occurred during the Gulf flooding phase at about 11 300 and 10 500 yr BP. The present shorelines was reached shortly before 6000 yr ago and exceeded as relative sea level rose 1-2 m above its present level, inundating the low-lying areas of lower Mesopotamia. These reconstructions have implications for models of the evolution of the Euphrates-Tigris-Karun delta, as well as for the movements of people and the timing of the earliest settlements in lower Mesopotamia. For example, the early Gulf floor would have provided a natural route for people moving westwards from regions to the east of Iran from the late Palaeolithic to early Neolithic.
Uw zondvloed. Geen straf van God.

4000 jaar geleden woonde daar dus al lang niemand meer. 6000 jaar geleden werden de huidige shorelines bereikt. 11300 jaar geleden was de boel al ondergelopen.

Toch een foutje in de bijbel ?
Oud 4 februari 2010, 21:39   #64
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Fonne, wil je pret niet bederven maar in de link die je gaf, de eerste alinea, kom ik dit tegen:

Citaat:
In the 1970s and 1980s, the late Saddam Hussein led the effort to nationalize the Western-owned Iraq Petroleum Company, seized control of the country in 1979, destroyed the water environments of Lower Mesopotamia, and sharply curtailed promising western-funded geologic, geographic, and archeological research. This research had demonstrated that about 14,000 B.C. the entire present Persian Gulf was a dry valley through which coursed both the Euphrates and Tigris Rivers, which emptied directly into the Gulf of Oman. The Gulf is very shallow in topography. Its maximum depth today is 270 feet and its average depth is around 150 feet.
Dat betekent dus dat ruim VOOR 6000 VC de Perzische golf al overspoelde. Ergo, dus ook RUIM voordat er een "zondvloed" zou gebeurd zijn, laat staan RUIM, voordat de de bijbelse aarde ontstaan zou zijn.

Het geeft nog altijd geen enkel bewijs trouwens dat het waterpeil op de planeet lager zou zijn als nu.

Wat hoor ik daar in de verte? Is dat het laatste restje "geloofwaardigheid" van fonne dat wegzinkt naar de duistere diepten van de zee?

Laatst gewijzigd door Schelfie : 4 februari 2010 om 21:40.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 21:40   #65
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Creationistisch argument: dateringsmethoden zijn fout !

En dan stopt het.
In dit geval kan je er toch wel serieuze vraagtekens bij plaatsen. Koolstofdatering op een nog levende plant, nou nou. Daar heb ik toch wel wat meer uitleg bij nodig hoe ze dat gedaan hebben.
Maar gek genoeg is er op heel het Internet niets anders te vinden dan duizenden klakkeloos overgenomen kopieën van hetzelfde persbericht uit 2008, niets wetenschappelijk verantwoords, geen enkele onafhankelijke bevestiging van de correctheid van de datering. En geen enkele opvolging meer na dat bericht. Smells like hoax.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 21:43   #66
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Fonne, wil je pret niet bederven maar in de link die je gaf, de eerste alinea, kom ik dit tegen:

Dat betekent dus dat ruim VOOR 6000 VC de Perzische golf al overspoelde. Ergo, dus ook RUIM voordat er een "zondvloed" zou gebeurd zijn, laat staan RUIM, voordat de de bijbelse aarde ontstaan zou zijn.

Het geeft nog altijd geen enkel bewijs trouwens dat het waterpeil op de planeet lager zou zijn als nu.

Wat hoor ik daar in de verte? Is dat het laatste restje "geloofwaardigheid" van fonne dat wegzinkt naar de duistere diepten van de zee?
Eerst leren HEEL het artikel te lezen, dan onzin spuien.

Citaat:
River System 2: Around 5,500 B.C., the sea level was still about 50 feet lower than it is today. The original river systems must therefore still have been “incised” into the Mesopotamia plain, says Nutzel. In the 4th millennium B.C. (4,000 B.C. to 3,000 B.C.), however, the rivers began to “braid” for two reasons. In 5,500 B.C., the sea level began to rise again, reaching about to the present level at around 4,000 B.C., and then kept rising, reaching in 3,000 B.C. about 10 feet above what it is today, filling up the river valleys in Southern Mesopotamia and then braiding out.
Oud 4 februari 2010, 21:43   #67
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik al naar de referenties kijk weet ik genoeg.....
Vertel, staan ze misschien op creationistische sites of zo?
Oud 4 februari 2010, 21:45   #68
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw eigen bronnen geven aan dat 20 000 jaar geleden het zeeniveau zo laag was. Ook gaat die eerste bron van u over 30-70k jaar geleden.

Dat is geen 6000 of 4000 jaar geleden mijn beste.
Zelfde als voor die andere kwiet: eerst lezen, dan onzin spuien.
Citaat:
River System 2: Around 5,500 B.C., the sea level was still about 50 feet lower than it is today. The original river systems must therefore still have been “incised” into the Mesopotamia plain, says Nutzel. In the 4th millennium B.C. (4,000 B.C. to 3,000 B.C.), however, the rivers began to “braid” for two reasons. In 5,500 B.C., the sea level began to rise again, reaching about to the present level at around 4,000 B.C., and then kept rising, reaching in 3,000 B.C. about 10 feet above what it is today, filling up the river valleys in Southern Mesopotamia and then braiding out.
Oud 4 februari 2010, 21:49   #69
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er dan een bron dat zegt dat dit ook zo daadwerkelijk is? Gegevens op de polen ofzo. Want dat zou betekenen dat de ijskappen begonnen te smelten en dan weer toe te nemen, want via platentectoniek zou dat niet kunnen op zo'n korte tijdsspanne. Water dat rijst en dan weer plots daalt om dan weer te stijgen, etc... Ik heb zo de indruk dat dit vooral natte vingerwerk is en veel, veel fantasie...
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 21:50   #70
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw zondvloed. Geen straf van God.

4000 jaar geleden woonde daar dus al lang niemand meer. 6000 jaar geleden werden de huidige shorelines bereikt. 11300 jaar geleden was de boel al ondergelopen.

Toch een foutje in de bijbel ?
Nee foutje in mijn post. Ik bedoelde 4000 voor christus, niet 4000 jaar geleden. 4000 voor christus was ook het moment dat de geschiedenis van de bijbel begint, dus dat klopt als een bus.
Oud 4 februari 2010, 21:51   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee foutje in mijn post. Ik bedoelde 4000 voor christus, niet 4000 jaar geleden. 4000 voor christus was ook het moment dat de geschiedenis van de bijbel begint, dus dat klopt als een bus.
Negeert gij altijd zo selectief andere dingen ?

6000 jaar geleden zijn de huidige shorelines bereikt. Dat betekent dat 6000 jaar geleden dat een zee was, zoals vandaag. Tussen +10k jaar geleden en nu is dat volgelopen.

Er woonde dus niemand toen.
Oud 4 februari 2010, 21:53   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Is er dan een bron dat zegt dat dit ook zo daadwerkelijk is? Gegevens op de polen ofzo. Want dat zou betekenen dat de ijskappen begonnen te smelten en dan weer toe te nemen, want via platentectoniek zou dat niet kunnen op zo'n korte tijdsspanne. Water dat rijst en dan weer plots daalt om dan weer te stijgen, etc... Ik heb zo de indruk dat dit vooral natte vingerwerk is en veel, veel fantasie...
Dat is geen bron. Hebt ge mijn post gezien over de referenties ? Als ik wikipedia referenties of internet referenties zie, dan doe ik het hele artiekel al af als onzin.

Beroepsmisvorming, sorry.
Oud 4 februari 2010, 21:53   #73
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In dit geval kan je er toch wel serieuze vraagtekens bij plaatsen. Koolstofdatering op een nog levende plant, nou nou. Daar heb ik toch wel wat meer uitleg bij nodig hoe ze dat gedaan hebben.
Maar gek genoeg is er op heel het Internet niets anders te vinden dan duizenden klakkeloos overgenomen kopieën van hetzelfde persbericht uit 2008, niets wetenschappelijk verantwoords, geen enkele onafhankelijke bevestiging van de correctheid van de datering. En geen enkele opvolging meer na dat bericht. Smells like hoax.
Er zijn meer dateringsmethoden als enkel koolstofdecay.

Tis maar dat ge het weet....
Oud 4 februari 2010, 21:54   #74
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Hij kronkelt inderdaad zoals een octopus.
Oud 4 februari 2010, 21:56   #75
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De famillie Adam & Eva van Eden nodigen u aanstaande zaterdag uit op hun 6.000ste huwelijksverjaardag , ergens in de perzische golf..eigen vervoer ( bootje) is gewenst..
Geen Slangen noch appels..dank u
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 21:56   #76
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet de HELE perzische golf. Nogal logisch dat de grootste toename vlak na de ijstijd plaatsvond. De laatste stukken werden dus wel rond 4000 voor Christus overstroomd.

Citaat:
Nou, ooit van ijstijden gehoord? Maar goed, ik weet ook wel dat atheisten geloven dat het waterpeil altijd even hoog was, maar dat de aarde krimpt als de temperatuur toeneemt en we daardoor een valse indruk krijgen
Misschien toch nog eens een artikeltje van de NASA (u weet wel, de ruimte-mannetjes, niets met wetenschap van doen hoor!).
Sea Level Rise, After the Ice Melted and Today.

Citaat:
Ik heb daar precies een andere interpretatie van Uw verstand lijkt nog altijd even bevrozen te zijn als tijdens de ijstijden.

Laatst gewijzigd door fonne : 4 februari 2010 om 21:56.
Oud 4 februari 2010, 21:58   #77
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn meer dateringsmethoden als enkel koolstofdecay.

Tis maar dat ge het weet....
Wat niet wegneemt dat koolstof-datering de methode was die men heeft proberen te gebruiken om die kerstboom te dateren. En geen andere.
Oud 4 februari 2010, 21:58   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Uw eigen bewijs haalt uzelf onderuit. Het verschil in sea level tussen pakweg 6000 jaar geleden en nu is niet spectaculair tov 20 000 jaar geleden en nu.

Dus ofwel zit uw bijbel fout kwa datering, ofwel zijn uw bronnen kaduuk.
Oud 4 februari 2010, 22:00   #79
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De famillie Adam & Eva van Eden nodigen u aanstaande zaterdag uit op hun 6.000ste huwelijksverjaardag , ergens in de perzische golf..eigen vervoer ( bootje) is gewenst..
Geen Slangen noch appels..dank u
Wel opletten dat je niet in de stad Enoch terechtkomt. Daar wonen al die vieze atheisten die van Kaïn afstammen. Best ver weg van blijven.
Oud 4 februari 2010, 22:00   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Imaginaire steden zijn tof eh fonne !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be