![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw mening. Ik deel ze niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als jij zo een lage dunk van fundamentele mensenrechten hebt, dan is dat jouw zaak.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() De meeste artsen, bijvoorbeeld na een sexueel misdrijf, geven een medicijn, Miprefex, dat een spontane abortus opwekt, ook wel de 'morning after' genoemd.
Dat niet uitvoerbaar bij voorraad was van mij een min of meer technische omschrijving om een dergelijke ingreep, in een later srtadium, niet zonder overleg te doen. En nee, oude kerels hebben niet te beslissen over dat soort zaken. Die beslissing behoort bij de draagmoeder zelf thuis.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging erom of die abortus tot max 12 weken was uitgevoerd. En aan de beschrijving die jij hier gaf was duidelijk te merken dat die 12 ruimschoots overschreden was.
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Abortus is voor mijn part een recht, doch als je ziet dat er omkeerbare operaties bestaan voor vrouwen waardoor ze tijdelijk onvruchtbaar worden, waarom dan nog abortus? Je kan perfect tijdelijk je eierstokken laten onderbreken. Geen bevruchting = geen nood aan abortus.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig worden mannen alvast zo onvruchtbaar dat het probleem van "spontane bevruchting" binnenkort van de baan is.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus we sluiten alle patisseriezaken omdat er meer dan één dode per seconde valt vanwege voedselproblemen?
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een fout die men nogal veel maakte en waar men niet bij stilstond/staat is, het woordje "onderbreking" zoals nogal wordt gebruikt in "zwangerschapsonderbreking. Iets dat men onderbreekt kan men hervatten, iets dat men vermoord kan men geen nieuw leven in blazen.
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je heel de ketting van het leven afgaat, dan moet er ergens een scheiding te vinden zijn tussen abortus toegestaan en abortus verboden. Waar die ligt is natuurlijk het onderwerp van discussie. Om het extreem te stellen, zou je kunnen zeggen dat het moment van bevruchting de grens is. Het moment dat het zaadje de eicel binnendringt. Maar een fractie van een seconde daarvoor stond in principe ook al vast dat die eicel door die zaadcel zou bevrucht worden. En als je die draad verder zet, dan kan je een stamp in een kerel zijn ballen vlak voor hij naar huis gaat om sex te hebben met zijn vrouw, ook als abortus klasseren. Persoonlijk ben ik van het idee dat abortus toegestaan is zolang de vrucht nog niet zelfbewust is. Religieuze groepen stellen zich graag boven de dieren, vanwege dat zelfbewustzijn. Wel, dan is een baby een dier tot hij zichzelf in de spiegel herkent (2 a 3 jaar). En met het slachten van dieren hebben mensen weinig problemen. Het feit dat dat dier een mens wordt is even relevant als het feit dat die kerel met zijn stamp in zijn kloten nu ook vandaag geen mens gaat maken. Natuurlijk is er dan nog een probleem. Hoe waar het ook is wat ik schrijf hierboven, gevoelsmatig ben ik serieus aan het vloeken. Vandaar dat het logisch is om abortus te beperken tot tijdens de zwangerschap. En zelfs tot het moment dat de kleine niet herkenbaar is als een mens. Maar moord is dat echt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() En dan nog wat. Dagelijks hebben vrouwen miskramen. De wil van god.
Heeft god dan het recht tot abortus? En waarom wij niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Je ziet toch zelf wel in dat die vergelijking kant noch wal raakt? Ben ik nu de enige die fundamentele democratische vrijheden oneindig veel belangrijker vindt dan luxeproblemen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Je begrijpt me niet. Indien jij 'recht op abortus' op dezelfde hoogte plaatst als 'recht op vrije meningsuiting' heb jij m.i een zeer lage dunk van fundamentele rechten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 februari 2010 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De heren/dames in het EP gaan zeveren om van abortus een fundamenteel recht te maken, terzelfdertijd slagen ze hun inwoners rond de oren met "vergrijzing" en wat deze de arme staatskassen gaat kosten, de geboortescijfers liggen te laag, de ouderdoms grens te hoog. Ziet iemand ergens de tegenspraak in dat verhaal? Wat betreft abortus, in een samenleving waar anticonceptie voor het grijpen ligt, aphoteek, warenhuizen, toiletten noem maar op is abortus zéér zeker geen noodzaak. Is men als meisje/jongen te lam te tam of te gierig om zulks te gebruiken of aan te schaffen, kan men nog altijd besluiten om de broek dicht te houden en de benen bij elkaar. Bij verkrachting, doet men aangifte en wordt men doorverwezen (zelfs gebracht) naar een ziekenhuis waar men ervoor zorgt dat ervan abortus in een latere fase geen sprake hoeft te zijn. Misschien dat de heren/dames in het EP zich eens zouden kunnen inzetten om oplossingen te zoeken en te vinden die een samenleving wel ten goede zou kunnen komen. Maar zulks is waarschijnlijk teveel gevraagd.
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk, ze moeten stoppen met lullen over vergrijzing. Hoog tijd dat we beginnen te beseffen dat we boven onze stand leven en inleveren zoals we nog nooit gedaan hebben. Als ze de pensioenleeftijd optrekken naar 75 jaar, dan is er geen vergrijzing meer. En zo was het pensioenstelsel ook opgezet. 65 jaar toen de levensverwachting 67 was. Logica gebied dat als we langer leven, we ook langer werken. Maar dat horen ze niet graag hoor. Liever nog wat lenen en hun niet geaborteerde kinderen voor de rekening laten opdraaien binnen een jaar of 20-30. Zo graag zien ze ze. Voor de geboorte zijn ze heilig. Na de geboorte moeten ze hun plan maar trekken en opdraaien voor onze uitspattingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |