![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() * lachband *
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'We trekken veel spoorstudenten. Zij moeten nu via het Noordstation door de rosse buurt naar hier wandelen. Dat schrikt sommigen af. Het idee dat Brussel een grote, vuile, gevaarlijke grootstad is, leeft helaas nog sterk. De recente gebeurtenissen in Anderlecht hebben het vuur weer aangewakkerd. Tijdens infodagen krijg ik soms letterlijk te horen: ''Jullie aanpak staat ons het meest aan, maar de ligging doet ons toch voor een andere instelling kiezen.'' Dat is frustrerend. Uit enquêtes blijkt dat de studententevredenheid hier erg hoog ligt, maar nieuwe studenten aantrekken, is niet vanzelfsprekend. Alle Brusselse onderwijsinstellingen kampen met die Vlaamse kerktorenmentaliteit.'
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=4T2MI17V . Laatst gewijzigd door azert : 22 februari 2010 om 06:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Wat als de (Belgische) Revolutie mislukt was ?
Dan had ik geen frans door mijn strot geduwd gehad op school vanaf 5de jaar. En had me een hoop "buizen"gescheeld... ![]() ![]()
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt overigens net zo goed voor Liège en/of Charleroi. Ter uwer informatie: ook in Wallonië wonen nogal wat plattelanders vlakbij een kerktoren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 22 februari 2010 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De aversie van Walen tegenover Bruxelles is zelfs aan het groeien. Niet verwonderlijk, de Walen worden keer op keer misbruikt voor de politieke agenda van een klasse en een groep waar zij niks mee te maken hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Naar die definitie van 'kerktorenmentaliteit' ben ik erg tevreden dat ik er zo één heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Zo aan uw jat te zien waaruit u slurpt, is de kerktoren bij u toch niet veraf.
Laatst gewijzigd door system : 23 februari 2010 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IJzersterk discussie-argument overigens, iemand proberen te 'pakken' op iets vrijblijvends als een avatar. Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 23 februari 2010 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 februari 2010 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In post #68 zeg ik enkel dat ik eraan twijfel of azert effectief in de grote, bruisende wereldstad Bruxelles woont waar hij hier zo constant mee dweept. Niets meer en niets minder. Kun jij me dus nu even zeggen waar ik hem 'aanpak' en wat daar 'ongeveer dezelfde wijze' aan is dan jouw vrijblijvende, niets ter zake doende opmerking over mijn avatar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien in je directe omgeving eens vragen of ze nog steeds onverdeeld positief tegenover Bruxelles staan, na die dodelijke carjacking van vorige week.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel jonge Vlamingen zullen een andere studierichting kiezen wanneer ze merken dat ze die enkel in Brussel kunnen volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zal altijd koffiedik kijken zijn en gissen blijven als het gaat over hypothetische verhalen als de Belgische revolutie mislukt was. Maar men kan wel goede argumenten geven dat de twee Wereldoorlogen misschien niet plaatsgehad zouden hebben.
De Eerste Wereldoorlog was wellicht een Frans-Duits conflict gebleven, want Duitsland zou nooit over het grondgebied van een middelgroot land en een sterk economisch rijk Frankrijk durven aanvallen. Groot-Brittannië had de Belgische neutraliteit niet hoeven te verdedigen en de hele carroussel die de Grote Oorlog in gang zette, zou niet op gang zijn gekomen. Dit Frans-Duits conflict zou waarschijnlijk door Duitsland gewonnen zijn, dat militair beter eraantoe was, wat de vernedering van Duitsland had kunnen vermijden (het verdrag van Versailles, de bezetting van het Ruhrgebied, enz.) en aldus de voedingsbodem voor het nazisme en dus de Tweede Wereldoorlog voorkomen had kunnen worden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() En hoe uit zich dat?
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel er gaan bijvoorbeeld meer en meer stemmen op voor een Waalse Gemeenschap tegenover de Franstalige, dus zonder Brussel.
|
![]() |
![]() |