![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() U moet niet zo denigrerend doen over 'Bokrijk'. Daar is niets om over beschaamd te zijn. Helemaal niets zelfs.
Laatst gewijzigd door system : 23 februari 2010 om 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen waardeoordeel over Bokrijk, en bijgevolg ook niet over de Bokrijkcultuur, gegeven. Eventuele negatieve connotaties zijn geheel voor eigen rekening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() U hebt wel degelijk een negatieve kijk op Bokrijk. Zo een elitaire kijk. Alleen vergeet u dat uw betovergrootouders meer dan waarschijnlijk ook in zo'n huisje hebben gewoond.
Laatst gewijzigd door system : 23 februari 2010 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Citeer u dan even waar ik Bokrijk heb gekoppeld aan denigrerende predicaten? Alvast bedankt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ik meen mij niet te herinneren dat ik u ooit persoonlijk heb gesproken, laat staan dat ik een liedje voor u zou hebben gezongen. Derhalve weet u helemaal niets van mijn toon.
Nogmaals, het zijn uw eigen negatieve connotaties met Bokrijk die bij u het idee hebben doen ontspruiten dat ik denigrerend zou doen over datzelfde Bokrijk. Dat gezegd hebbende, vind ik het eigenlijk wel lichtelijk hilarisch om zulke aantijgingen van uitgerekend ú te mogen vernemen. Wellicht was het uw eigen chanson Francophone, mét valse toon, die u in uw oren hoorde nagalmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de context kwam het over als een belediging, en in die context was de negatieve connotatie dan ook vrij duidelijk.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, en inzake taal laat uw cultuur ook veel te wensen over. Dat is mij ook reeds zeer lang duidelijk.
![]() |
#70 |
|
![]() dit lijkt me een ongeprovoceerde uitspraak.
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Achter het Astrid plein zijn er zeker nog buurten die er mooier kunnen uitzien. Maar ook daar is er een positieve evolutie. De Roma, permeke bibliotheek, ...
![]() |
![]() |
#72 |
Staatssecretaris
|
![]() Alleen maar als je ervan uit gaat dat de dingen waarin system heer en meester is verwerpelijk zijn.
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Het is eenvoudig. Indien sus achter de mening van System staat en hem een complement wou maken is er geen negatieve context, maar dan zou ik hem aanraden wat aan zijn complementjes te werken. Indien hij niet achter de mening van System staat en hem dus een steek onder water wou geven is er wel een negatieve context. De vraag is dus, was het een complement of een (poging tot) belediging?
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verder stoort uw eigen bijzonder beperkte kennis van Vlaanderen u ook niet om er kritiek op te geven. ik zie dus niet in waarom Vlamingen die oppervlakkig Brussel kennen, er geen kritiek zouden op mogen geven. het is trouwens niet dat iemand die al gans zijn leven in Sint-Pieters-Woluwe woont, de situatie in Kuregem zal kennen....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha! Dáárdoor komt het dus dat jij hier reeds enkele malen geschreven hebt dat je "óók" Vlaming bent. Badkamervlaming.
![]()
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ik veel. Ik ga er overigens geen tijd aan besteden om dat op te zoeken. Maar ik herinner me toch dat je op een gegeven ogenblik nogal pissig reageerde wanneer je bestempeld werd als Waal. Je antwoordde dat je Vlaming was en Limburger.
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij hebt u een vaste woonplaats in Staphorst, werkt u bij van Dale en bezit u een optrekje in 'Knok le Zout'. Laatst gewijzigd door system : 24 februari 2010 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |