Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2010, 20:56   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U heeft gelijk. Quercus blinkt bijvoorbeeld ook niet uit in de Bokrijkcultuur waarin u dan wel weer de onbetwiste heer en meester bent.
U moet niet zo denigrerend doen over 'Bokrijk'. Daar is niets om over beschaamd te zijn. Helemaal niets zelfs.

Laatst gewijzigd door system : 23 februari 2010 om 20:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 20:58   #62
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet niet zo denigrerend doen over 'Bokrijk'. Daar is niets om over beschaamd te zijn. Helemaal niets zelfs.
Ik heb geen waardeoordeel over Bokrijk, en bijgevolg ook niet over de Bokrijkcultuur, gegeven. Eventuele negatieve connotaties zijn geheel voor eigen rekening.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 21:02   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen waardeoordeel over Bokrijk, en bijgevolg ook niet over de Bokrijkcultuur, gegeven. Eventuele negatieve connotaties zijn geheel voor eigen rekening.
U hebt wel degelijk een negatieve kijk op Bokrijk. Zo een elitaire kijk. Alleen vergeet u dat uw betovergrootouders meer dan waarschijnlijk ook in zo'n huisje hebben gewoond.

Laatst gewijzigd door system : 23 februari 2010 om 21:08.
Oud 23 februari 2010, 21:08   #64
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt wel degelijk een negatieve kijk op Bokrijk. Zo een elitaire kijk. Alleen vergeet u dat uw betgovergrootouders meer dan waarschijnlijk ook in zo'n huisje heeft gewoond.
Citeer u dan even waar ik Bokrijk heb gekoppeld aan denigrerende predicaten? Alvast bedankt!
Oud 23 februari 2010, 21:33   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citeer u dan even waar ik Bokrijk heb gekoppeld aan denigrerende predicaten? Alvast bedankt!
C'est le ton qui fait la chanson.
Oud 23 februari 2010, 21:48   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
De manier waarop de Franstalige belgicisten hier doelbewust de lichtere bagger uit de populaire cultuur opvissen om hun beeld van Vlaanderen te illustreren is veelzeggend. De aap komt uit de mouw: we hebben niet te maken met mensen die met open blik naar Vlaanderen kijken, onze troeven willen erkennen, en constructief aan een toekomst willen werken. Het zijn gewoon rabiate nationalisten die willen verhinderen dat dat rare afvallige volkje in het noorden, waar zo zeer op neerkijken, hun francofone heilstaat halveren.
Nederlandstalige muziek is veel meer dan Eddy Wally, Laura Lynn en Frans Bauer toestanden. En nog gelukkig voor de Vlaamse bevolking! Het is alvast mijn mening!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 21:58   #67
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
C'est le ton qui fait la chanson.
Ik meen mij niet te herinneren dat ik u ooit persoonlijk heb gesproken, laat staan dat ik een liedje voor u zou hebben gezongen. Derhalve weet u helemaal niets van mijn toon.

Nogmaals, het zijn uw eigen negatieve connotaties met Bokrijk die bij u het idee hebben doen ontspruiten dat ik denigrerend zou doen over datzelfde Bokrijk.

Dat gezegd hebbende, vind ik het eigenlijk wel lichtelijk hilarisch om zulke aantijgingen van uitgerekend ú te mogen vernemen. Wellicht was het uw eigen chanson Francophone, mét valse toon, die u in uw oren hoorde nagalmen.
Oud 23 februari 2010, 22:08   #68
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, het zijn uw eigen negatieve connotaties met Bokrijk die bij u het idee hebben doen ontspruiten dat ik denigrerend zou doen over datzelfde Bokrijk.
In de context kwam het over als een belediging, en in die context was de negatieve connotatie dan ook vrij duidelijk.
Oud 23 februari 2010, 22:13   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat lijkt me steeds lang duidelijk. Maar dat is niet de enige 'cultuur' waarin u niet uitblinkt.
Tja, en inzake taal laat uw cultuur ook veel te wensen over. Dat is mij ook reeds zeer lang duidelijk.
Oud 23 februari 2010, 22:21   #70
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat lijkt me steeds lang duidelijk. Maar dat is niet de enige 'cultuur' waarin u niet uitblinkt.
dit lijkt me een ongeprovoceerde uitspraak.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 23:26   #71
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Ik heb qua verloedering en architectonische chaos in Brussel nog wel niet veel gezien dat kan tippen aan de (Turnhoutse)baan die erheen leidt. Langs de Rooseveltplaats is het ook een rommeltje, en same goes for de noordeleien en grote delen van het eilandje die er nog erg industrieel uit zien. Al vind ik globaal genomen Antwerpen ook wel mooier en charmanter dan Brussel.
Tja da deel van de leien moet nog worden heraangelegd. En het eilandje is natuurlijk nog in volle ontwikkeling.

Achter het Astrid plein zijn er zeker nog buurten die er mooier kunnen uitzien. Maar ook daar is er een positieve evolutie. De Roma, permeke bibliotheek, ...
Oud 23 februari 2010, 23:35   #72
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In de context kwam het over als een belediging, en in die context was de negatieve connotatie dan ook vrij duidelijk.
Alleen maar als je ervan uit gaat dat de dingen waarin system heer en meester is verwerpelijk zijn.
Oud 24 februari 2010, 07:32   #73
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Alleen maar als je ervan uit gaat dat de dingen waarin system heer en meester is verwerpelijk zijn.
Neen, alleen als je er vanuit gaat dat sus die mening is toegedaan.

Het is eenvoudig.

Indien sus achter de mening van System staat en hem een complement wou maken is er geen negatieve context, maar dan zou ik hem aanraden wat aan zijn complementjes te werken.

Indien hij niet achter de mening van System staat en hem dus een steek onder water wou geven is er wel een negatieve context.

De vraag is dus, was het een complement of een (poging tot) belediging?
Oud 24 februari 2010, 08:09   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Nederlandstalige muziek is veel meer dan Eddy Wally, Laura Lynn en Frans Bauer toestanden. En nog gelukkig voor de Vlaamse bevolking! Het is alvast mijn mening!
Ik zing ook wel eens in het Nederlands in de badkamer.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 08:19   #75
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U woont niet in Brussel en u kan dus Brussel niet kennen. U weet waar het Grote Markt, de Atomium en Manneken Pis zijn; u kent de traject naar uw werk en het wijk waar u werkt. Noemt u dat Brussel kennen? Ik alvast niet! U baseert zich gewoon op stereotypen of op enquêtes die even "geloofwaardig" zijn als internetpolls.
Brussel is meer dan dat, idd. maar je kan er niet omheen dat er veel gezinnen die het een beetje kunnen permitteren van verhuizen, meestal naar de Vlaamse rand trouwens.

verder stoort uw eigen bijzonder beperkte kennis van Vlaanderen u ook niet om er kritiek op te geven. ik zie dus niet in waarom Vlamingen die oppervlakkig Brussel kennen, er geen kritiek zouden op mogen geven.
het is trouwens niet dat iemand die al gans zijn leven in Sint-Pieters-Woluwe woont, de situatie in Kuregem zal kennen....
Oud 24 februari 2010, 08:48   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zing ook wel eens in het Nederlands in de badkamer.
Aha! Dáárdoor komt het dus dat jij hier reeds enkele malen geschreven hebt dat je "óók" Vlaming bent. Badkamervlaming.
Oud 24 februari 2010, 08:50   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Aha! Dáárdoor komt het dus dat jij hier reeds enkele malen geschreven hebt dat je "óók" Vlaming bent. Badkamervlaming.
Waar staat dat ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 08:55   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar staat dat ?
Weet ik veel. Ik ga er overigens geen tijd aan besteden om dat op te zoeken. Maar ik herinner me toch dat je op een gegeven ogenblik nogal pissig reageerde wanneer je bestempeld werd als Waal. Je antwoordde dat je Vlaming was en Limburger.
Oud 24 februari 2010, 09:06   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zegt de persoon die neerkijkt op het Vlaamse vinkenzetten, op Eddy Wally en Will Tura, op de Vlaamse taal, op Bokrijk, op de Vlaamse kerktorens, enz, maar die Holland hoog de lucht in prijst.

Volgens mij hebt u een vaste woonplaats in Staphorst, werkt u bij van Dale en bezit u een optrekje in 'Knok le Zout'.

Laatst gewijzigd door system : 24 februari 2010 om 09:08.
Oud 24 februari 2010, 10:25   #80
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt de persoon die neerkijkt op het Vlaamse vinkenzetten, op Eddy Wally en Will Tura, op de Vlaamse taal, op Bokrijk, op de Vlaamse kerktorens, enz, maar die Holland hoog de lucht in prijst.

Volgens mij hebt u een vaste woonplaats in Staphorst, werkt u bij van Dale en bezit u een optrekje in 'Knok le Zout'.
Jouw fantasie slaat op hol. Je dicht mij wel erg veel misprijzen toe. Ik heb de namen Eddy Wally en Will Tura niet eens vernoemd, ik dacht dat vooral onze Bruxellois en verwanten dat deden. Eddy Wally is Eddy Wally. Hij heeft zijn publiek en op de mensen die hem bewonderen heb ik volstrekt geen kritiek geuit. Will Tura was (en is) iemand die het er helemaal niet slecht heeft vanaf gebracht. En hoe kan ik nu neer kijken op "kerktorens"? Als ik dat al ergens zou vernoemd hebben, dan was het uitgerekend om lik op stuk te geven tegenover diegenen die onafgebroken de Vlamingen dicht bij die "kerktorens" willen plaatsen, om ze aldus als bekrompen af te schilderen. Wat in werkelijkheid natuurlijk volstrekte onzin is. Kijk maar eens naar de Belgische export. Vlaanderen neemt meer dan 80 % voor zijn rekening. Dat doe je niet wanneer je niet bereid bent uit de schaduw van de kerktoren te stappen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be