![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
Citaat:
tuuuuuuuuuuuuuuut als zijn omzet stijgt maakt hij meer winst, want zijn kosten blijven grotendeels gelijk (vnl vaste kosten zoals onroerend goed) je bedoelt of zijn winsten stijgen, dat dat de vraag is.
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je je margin verlaagt, moet je maar hopen dat je omzet genoeg stijgt om je totale winst te handhaven. Het café is al vaak eigendom van de brouwerij en tot nader order moet de cafébaas nog altijd voor het bier betalen wat de brouwerij er voor wil.
|
|
|
|
|
|
#63 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Banneling
|
Dat zijn dan toch maar tijdelijke dalingen.
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 maart 2010 om 23:02. |
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
Citaat:
als hij zijn margin verlaagt, daalt zijn omzet. enfin, blijkbaar is hij better off; good for him.
|
|
|
|
#66 |
|
Banneling
|
3 �* 5€ zag ik hier ook al. (gezien, niet gedronken)
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 maart 2010 om 23:08. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#68 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Right.
|
|
|
|
#69 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een jeugdhuis trekt bovendien een totaal ander publiek aan dan het gemiddelde café. Hoeveel mensen drinken er in een jeugdhuis de duurdere dranken of gaan er met een fatsoenlijk budget uit? Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus je koopt je drank waar je dat zelf wil en neemt het merk dat je zelf kiest. Jupiler kost 41 cent voor 25 cl btw 21 % inclusief. En een waterke chaudefontaine 26 cent btw inclusief. Me dunkt dat er meer dan genoeg marge is. Tenzij u 48 bfr om de pint eens in uw glas te gieten normaal vind natuurlijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 maart 2010 om 01:02. |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Minister-President
|
Van 't fleske ja. Wie schenkt er pils in fleskes?
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Veel.
De meeste vragen zelfs gewoon het fleske zonder glas. Maar dan nog dat maakt weinig of geen verschil allemaal, fles of vat.
|
|
|
#73 |
|
Minister-President
|
Ik ken echt maar bitter weinig cafés waar ze pils uit 't fleske geven. En dat maar wel veel verschil uit: van 't vat is ongeveer anderhalve keer duurder in aankoopprijs.
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
T' is dat hij achterlijk is.
|
|
|
|
#75 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste café's ( gebouwen) zijn eigendom van de brouwerij of van een bieruitzetter, dus vrijheid om je bier te kopen waar je wil hebben ze meestal niet. |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Inderdaad.
|
|
|
|
#78 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#79 |
|
Burger
|
ne koffie en een duvel op terrasken in amsterdam , 9.80Euro samen :/ de zeldzame keer dat ne mens op cafe gaat wordt ie dan nog gemolken
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
winst situatie 1 = 0.35 * 500 = 175 - minimum 1 werknemer om het aan te kunnen. winst situatie 2 = 0.95 * 50 = 47.5 euro zonder extra werknemer. Dus uw voorbeeld is al enorm extreem ( een vertienvoudiging van het aantal stuks) en qua winst ga je er zowieso niet op vooruit. Dus dat 1 euro verhaal is dikke zever. Binnen de kortste keren ga je overkop. |
|
|
|
|