![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Hoe zouden ze dan zélf staken ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zwartwerk en zelfstandigen.
Altijd een leuk onderwerp wegens enerzijds de afgunst van de luierikken en anderzijds de leugens van de zelfstandigen zelf. Ikzelf denk trouwens dat het meest zwartwerk in het onderwijs moet zitten. Vier maanden vakantie (zonder de zaterdagen mee te tellen). Zijzelf zeggen dat ze geen luierikken zijn (en ik geloof hun), dus werken ze zwart in hun vrije tijd.
![]() |
#63 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens.. die drugdealer is opgepakt hé! Welnu, dat gebeurt evengoed met zelfstandigen die het te bont maken. Of ze moeten torenhoge boetes betalen. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Er wordt enorm veel gefantaseerd over zelfstandigen door mensen die zelf geen zelfstandige zijn. Ze zien dan een (geleasde) 4x4 en een villa en hun fantasie slaat op hol. De realiteit is echter anders: mijn restaurant: 10 deelnemers, 7 stoppers waaronder 1 failissement. Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pas bezig,draait goed en alle winst wordt direct geëtaleerd met dure (geleasde) bakken of gehuurde villa's.. Pas op, dat zijn dingen die ik een (zelfstandige ) werkende mens die 60-80 u/week draai perfect kan gunnen..en nog veel meer ook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() De afrekening volgt drie jaar later, als de sociale bijdragen gekend zijn. Velen lopen in die val. Zelfs bijberoepers ![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fred uit Gent;46243
Er wordt enorm veel gefantaseerd over zelfstandigen door mensen die zelf geen zelfstandige zijn. Ze zien dan een (geleasde) 4x4 en een villa en hun fantasie slaat op hol. De realiteit is echter anders: mijn restaurant: 10 deelnemers, 7 stoppers waaronder 1 failissement. Fred.[/QUOTE] Het is wederkerig: er wordt enorm veel gefantaseerd over loontrekkenden door mensen die zelf geen loontrekkende zijn ! Zéker weten ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Een groep mensen staan voor de hemelpoort om gewikt en gewogen te worden.
Er is druk gemor onder de groep over het feit dat ze nu al moeten verschijnen. Sint Pieter wil sussen, en zegt "komaan jongens, jullie zijn stuk voor stuk meer dan 90 jaar oud, er zijn er die het met veel minder moeten stellen. Roept er één, dat het een vergissing is, dat hij zelfstandige elektrieker is, en nog geen 40 jaar. Tiens zegt Sint Pieter, volgens uw gefactureerde uren moet ge nochthans meer dan 90 jaar zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar je mag ons niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ik kan u heel gortige verhalen vertellen over werknemers die 'ziek' zijn of zelfs 'invalide'. Dat is uiteraard op de kap van hun collega werknemers die dan dubbel moeten werken.
Maar ik veralgemeen niet. Zo ken ik een werknemer die, ondanks de chemo, toch ging werken. Chapeau voor die man. Hij is trouwens volledig genezen nu. Trouwens als de sociale zekerheid in elkaar klapt zal het niet aan de zelfstandigen liggen, want wij hebben een apparte kas. Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |