![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Is uw theoretische kennis ook praktijkwaterdicht ?
Ik herinner me vaag een allochtoon die op tv doodleuk verklaarde dat hij een onbestaande stad en naam opgegeven had om een vlaamse te mogen huwen, en geen mens die daar graten in zag..illegalen krijgen blijkbaar automatisch vrijstelling van bewijslast.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat geen enkel systeem perfect waterdicht is. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om zelf persberichten te controleren op hun waarheidsgehalte..u blijkbaar wel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Als ze de Spaanse nationaliteit hebben kunnen ze in België stempelgeld krijgen indien aan volgende voorwaarden zijn voldaan. 1 Ze hebben in Spanje recht op stempelgeld; wat betekent dat ze daar lang genoeg gewerkt hebben en RSZ betaald hebben. Dat moeten ze bewijzen met een Europees formulier E 301, ingevuld door de buitenlandse instelling bevoegd inzake werkloosheid. 2 Ze moeten tenminste 1 dag gewerkt hebben in België 3 Ze moeten een verblijfsvergunning hebben. Een verblijfsvergunning krijgen ze enkel (telkens voor 3 maanden) indien ze werk hebben. Als ze niet de Spaanse nationaliteit hebben; moeten ze; vooraleer ze kunnen te werk gesteld worden in een knelpuntberoep; aan volgende voorwaarden voldoen. 1 De vreemdeling moet vooraleer naar België te komen een werkgever vinden, die voor hem een arbeidsvergunning wil aanvragen. 2 De werkgever moet een arbeidsovereenkomst opstellen en een aanvraag indienen "tot tewerkstelling van een vreemde werknemer". 3 Als na een arbeidsmarktonderzoek de arbeidsvergunning wordt toegestaan, wordt ook een arbeidskaart B bestemd voor de werknemer afgeleverd. 4 Met deze arbeidskaart kan de vreemdeling een visum type D aanvragen om naar België te komen." is voor iedereen terug te vinden op www.rva.be of www.vmc.be Dus ook voor de kranten. Kranten zouden gerust weer eens aan journalistiek mogen doen; i.p.v. alleen een selectie van wat verhaaltjes te reproduceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Ik moet toegeven dat je argumenten van die strekking zijn; dat ik er niets kan tegen inbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel dat je in spanje bvb met 1 maand werken 1 jaar kunt stempelen en in Belgie kun je blijven stempelen omdat je niet die limiet hebt.... denk je dan niet dat we een lacune/hiaat in de wetgeving hebben ???
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 17 maart 2010 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Europa moet dringend de sociale wetgeving gelijktrekken. Het gaat toch niet op enkel oog te hebben voor de bedrijven en zo veel mogelijk hindernissen weg te werken; en amper iets te doen voor de werknemer. Laatst gewijzigd door artisjok : 17 maart 2010 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() Er is nog veel te veel geld in ons arm landje.
Zeg maar eens "Het is voor een goed doel" en er ligt een fortuin op tafel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar, het goede nieuws is dat ze naar Belgié komen door de crisis, het zijn dus mensen die hun baan kwijtgeraakt zij, geen mensen die er nooit een hadden. Ze zullen naar alle waarschijnlijkheid dus ook weer aan het werk gaan als dat weer beschikbaar is. Wie weet hoeven er dan wel minder Polen geïmporteerd te worden...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 17 maart 2010 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je laat je niet verleiden tot een discussie met argumenten en echte feiten? Deze draad gaat toch niet over de Islam. Verder heb ik nog nooit gedebatteerd over de Islam. Ik wens dit ook niet te doen. Ik discussieer niet over godsdiensten en religies. |
|
![]() |
![]() |