Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2010, 14:23   #61
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

De PR-machine van de PvdA (of is het Bilderberg? ) reikt tot in het verre buitenland:

Veel buitenlandse reacties Bos/Cohen

Citaat:
...
Volgende de Duitse Tageszeitung blijkt dat 'een meerderheid van de klompendragers de slimme Cohen als premier wil'.

Spot

De voormalige burgemeester van Amsterdam is een serieuze bedreiging voor 'Harry-Potter-lookalike' en 'brokkenpiloot' Jan Peter Balkenende en 'Mozart-imitator' Geert Wilders.

Ook volgens The New York Times maakt Cohen een goede kans om premier van Nederland te worden.
...
Toch eerst maar is verkiezingen houwe.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 13 maart 2010 om 14:33.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 15:04   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wel zal de PvdA een groot deel van haar allochtone achterban verliezen.
Moslims stemmen niet op een Jood.
U moet wel een beetje relativeren. Cohen heeft een joodse achtergrond, maar in hoeverre kan men hem nog beschouwen als 'jood'. Dat is dan de vraag. Idem dito voor Maurice de Hond, Zalm, Clairy Polak en nog vele anderen. Ik stoor me daar allemaal niet aan. En volgens mij, heel veel moslims al evenmin.

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2010 om 15:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 15:30   #63
mdf
Banneling

Standaard

Ik lees hier weinig over het waarom Bos een stevaartje doet

het is uiterst zeldzaam dat een minister alles laat vallen om familiale redenen
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 15:39   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdf Bekijk bericht

En daarom lijkt het mij eerder wat opgeblazen.
Oud 13 maart 2010, 19:28   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdf Bekijk bericht

De rampzalige verkiezingsuitslag zal wel een duwtje gegeven hebben.

Ook stel ik mij vragen bij de geestestoestand/gezondheid van iemand die na het verlies van meer dan 30% aan zetels triomfantelijk komt verklaren '' wij zijn terug!!''
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 19:54   #66
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En daarom lijkt het mij eerder wat opgeblazen.
Hoezo er is geen reden om aan te nemen, dat hij liegt. Sceptici in Nederland zeggen echter ook, dat ze eerst maar eens moeten zien wat voor werk, hij maar ook Eurlings, gaan doen.
Oud 13 maart 2010, 20:46   #67
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Hoezo er is geen reden om aan te nemen, dat hij liegt. Sceptici in Nederland zeggen echter ook, dat ze eerst maar eens moeten zien wat voor werk, hij maar ook Eurlings, gaan doen.
Ik gok op ofwel een lucratief baantje ergens in Brussel in één of ander luguber adviesorgaan voor de EU of iets dergelijks, ofwel één of meerdere commissariaten bij grote bedrijven alwaar ze ruim boven de zogenaamde 'Balkenende-norm' zullen gaan verdienen. Die hebben hun schaapjes allang op het droge wat dat betreft.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 21:09   #68
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ SUS

On travaille pour eu - dat weet je toch!

Zeker bij de PvdA
Oud 13 maart 2010, 21:26   #69
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ SUS

On travaille pour eu - dat weet je toch!

Zeker bij de PvdA
Dat weet ik, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Oud 13 maart 2010, 22:06   #70
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Halve waarheden zijn ook leugens. Bos verlaat een schip dat Nederland heet in woelige baren.De man is moe. En laat ons maar zeggen, voorlopig 'het' moe. Dat is volgens mij de voornaamste reden. En het gezinsargument is een valabel argument, maar als men de job aanvaardt om de belangrijkste minister te willen zijn in een tijd van depressie of economische crisis, dan kan men zo maar niet weglopen in een tijd van grote economische neergang. Gezin of geen gezin. Echt staatslui laten hun land niet in de steek. En dat is wat nu eigenlijk is gebeurd. En dus, in mijn ogen is Bos wel een degelijk politicus (zonder twijfel) maar geen staatsman. Idem dito voor Eurlings. Dat zijn allemaal tweederangs-ministers wat betreft hun gehalte. Agnes Kant zal ik maar het voordeel van de twijfel geven omdat zij geen regeringsverantwoordelijkheid droeg.

Maar Bos komt misschien wel terug, waarschijnlijk wanneer het tij is gekeerd. Het liedje indachtig, zal hij dan weer kiezen voor de politieke zee en in stilte neuriën:

M'n lief ik moet scheiden, ik moet weer naar zee
M'n schip ligt te wachten, daar ginds op de ree.
Ik moet weer gaan varen, dat zit in mijn bloed,
Adieu dan mijn liefste, tabé 't ga je goed.

Tabé, tabé, zo is het zeemansleven.
Tabé, tabé, tabé ik kies weer zee.
Tabé, ik kies weer de zee.

Als het kalf dan maar niet verdronken is...

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2010 om 22:36.
Oud 13 maart 2010, 23:22   #71
D'ARTOIS

Standaard

Eerlijk gezegd, System, je had Bos geen mooier requiem kunnen geven. Iemand die de ene week nog zegt MP te willen worden en koud een week later afhaakt wegens familiale omstandigheden doet mij een beetje denken aan het "koude mes" van Zhukov - die aan longontsteking was overleden.

Nee, hier schuilt het gladde handje van PvdA achterkamertjes politiek. Het zal even duren voordat we het werkelijke verhaal zullen leren kennen.
De wandelgang van het PvdA is nu duidelijk. Zeker met Job C. voorop!
Hij claimt het premierschap al bij voorbaat. PvdA wil hoe dan ook verder in een coalitie. Daarom moest Bos weg die de balkenbrei van Balkenende niet meer kon en kan eten. Deshalve Job in 't Haag. Straks in 't Goor.

Wilders gaat het moeilijk krijgen. Het lijkt er inderdaad opdat het mediaschip zwaar over bakboord gaat, nietwaar? Rood over Bakboord.
We gaan nog wat beleven, de komende maanden.
Oud 14 maart 2010, 00:05   #72
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, System, je had Bos geen mooier requiem kunnen geven. Iemand die de ene week nog zegt MP te willen worden en koud een week later afhaakt wegens familiale omstandigheden doet mij een beetje denken aan het "koude mes" van Zhukov - die aan longontsteking was overleden.

Nee, hier schuilt het gladde handje van PvdA achterkamertjes politiek. Het zal even duren voordat we het werkelijke verhaal zullen leren kennen.
De wandelgang van het PvdA is nu duidelijk. Zeker met Job C. voorop!
Hij claimt het premierschap al bij voorbaat. PvdA wil hoe dan ook verder in een coalitie. Daarom moest Bos weg die de balkenbrei van Balkenende niet meer kon en kan eten. Deshalve Job in 't Haag. Straks in 't Goor.

Wilders gaat het moeilijk krijgen. Het lijkt er inderdaad opdat het mediaschip zwaar over bakboord gaat, nietwaar? Rood over Bakboord.
We gaan nog wat beleven, de komende maanden.
We gaan nog wat beleven, niet alleen de komende maanden, maar vooral de komende kabinetsperiode, na de verkiezingen in juni.
Onder de oppertheedrinker Cohen zal het land nog sneller naar de zak gaan. De poorten gaan weer wagenwijd open en verder wordt er wat in de marge doorgepolderd zonder dat het zoden aan de dijk zet.
Anderzijds is Wilders ook nog helemaal niet klaar voor een premierschap. Dat wil zeggen; zijn partij is nog niet in de Eerste Kamer vertegenwoordigd en dat is essentiëel als je politiek wat voor elkaar wilt krijgen.
Laat Wilders maar lekker nog een kabinetsperiode oppositie voeren en verder werken aan zijn partij en zijn partijstandpunten. Daarna mag hij het wat mij betreft gaan proberen als minister-president.
Oud 14 maart 2010, 11:13   #73
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
We gaan nog wat beleven, niet alleen de komende maanden, maar vooral de komende kabinetsperiode, na de verkiezingen in juni.
Onder de oppertheedrinker Cohen zal het land nog sneller naar de zak gaan. De poorten gaan weer wagenwijd open en verder wordt er wat in de marge doorgepolderd zonder dat het zoden aan de dijk zet.
Anderzijds is Wilders ook nog helemaal niet klaar voor een premierschap. Dat wil zeggen; zijn partij is nog niet in de Eerste Kamer vertegenwoordigd en dat is essentiëel als je politiek wat voor elkaar wilt krijgen.
Laat Wilders maar lekker nog een kabinetsperiode oppositie voeren en verder werken aan zijn partij en zijn partijstandpunten. Daarna mag hij het wat mij betreft gaan proberen als minister-president.
Nog afgezien of Wilders klaar is voor Premier (ik denk persoonlijk nog niet in de verste verte), hij kan bovendien geen degelijke bewindslieden aanbieden. De PVV stelt in feite niet veel voor met betrekking tot politieke bekwaamheid of dito ervaring. Dat was ook het probleem eertijds met de LPF. Met alle gevolgen vandien.

Laatst gewijzigd door system : 14 maart 2010 om 11:15.
Oud 14 maart 2010, 12:29   #74
D'ARTOIS

Standaard

@SUS en SYS

Dat is idd de harde realiteit. Een gebrek waar meer partijen last van hebben, zij het in mindere mate.
Het rommelt in de hele wereld en vooral in de VS is de toestand zorgelijk. Hoe lang zal dat nog duren.
Geloof intussen ook de media niet meer. Die schrijven wat ze wordt gedicteerd.
Oud 14 maart 2010, 15:45   #75
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sus, de macht van de vertegenwoordiging in de senaat is een waarheid als een koe. Dat heb je heel goed gezien.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 13:36   #76
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
En dus:

Citaat:
AMSTERDAM - Het Amsterdamse gemeenteraadslid Ahmed Marcouch gaat mogelijk met Job Cohen mee naar 'Den Haag'.

Dat meldt Het Parool. Bronnen zeggen dat Cohen aan de bestuurder heeft voorgesteld om zijn raadslidmaatschap te combineren met het Kamerlidmaatschap voor de PvdA.

bron
Ahmed Marcouch, de wolf in schaapskleren, die onder andere pleitte voor meer islam op OPENBARE scholen, die uitspraken deed als "de bouw van nieuwe moskeeën zijn een teken van integratie" (pdf). Enfin, meer over deze gezellige meneer is te lezen in Dossier Achmed Marcouch.
Oud 15 maart 2010, 16:50   #77
D'ARTOIS

Standaard

De Islamitische breekijzertjes komen langzamerhand onder de jurken vandaan ..... Aboutaleb wil aangepaste maatregelen voor analfabete allochtonen .......
Oud 15 maart 2010, 19:19   #78
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet wel een beetje relativeren. Cohen heeft een joodse achtergrond, maar in hoeverre kan men hem nog beschouwen als 'jood'. Dat is dan de vraag. Idem dito voor Maurice de Hond, Zalm, Clairy Polak en nog vele anderen. Ik stoor me daar allemaal niet aan. En volgens mij, heel veel moslims al evenmin.
Met andere woorden een typische Amsterdamse Ajax-"jood".
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 17:16   #79
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Geen goed teken als de ratten het zinkende schip verlaten. Zeker de schuld van de allochtonen, wanneer de grote witte mannen wegrennen terwijl wij midden in een economische chaos en in een morele en ethische meltdown verkeren.
...
Pats, daar gaan er weer een paar, pensioen, vut, aow, whatever:
CDA-fractievoorzitter Van Geel niet meer verkiesbaar
Ex-VVD-minister Johan Remkes niet meer verkiesbaar

Schrik van Wilders of gewoon "binnen"?

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 16 maart 2010 om 17:20.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 17:30   #80
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Pats, daar gaan er weer een paar, pensioen, vut, aow, whatever:
CDA-fractievoorzitter Van Geel niet meer verkiesbaar
Ex-VVD-minister Johan Remkes niet meer verkiesbaar

Schrik van Wilders of gewoon "binnen"?
Kennelijk reageerde het kiezerspubliek zo goed op het vertrek van Kant dat iedere partij wel een fris gezicht op de voorgrond wil. Het lijkt de laatste jaren dan ook wel makkelijker om een negatief imago aan een politieke carriëre dan een positieve uitstraling. Hierdoor worden nieuwe gezichten, die het voordeel van de twijfel krijgen, misschien wel hoger ingeschat dan de veteranen, die allemaal in de min beland zijn. En dat terwijl het kiezerspubliek statistisch het beste af is als alleen de slechtst presterende helft vertrekt. Want hoe slecht je politici oo zijn, de volgende lading is echt niet beter hoor. Behoorde je favoriete opgestapte politicus naar jouw inzien tot de betere helft? Jammer dan, statistisch gezien heb je de grootste kans op een slechtere vervanger (de correlatie tussen een politicus goed vinden en het met hem of haar eens zijn word voor het gemak straal genegeerd).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be