Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2010, 03:15   #61
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koppensneller Bekijk bericht
Allemaal de schuld van de Islam
Nee, de schuld van jarenlang politiek wanbeleid dat ervoor gezorgd heeft dat men hier nu met een ware sprinkhanenplaag zit.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 03:25   #62
Koppensneller
Banneling

Standaard

Is het daarom dat je jezelf zo haat dat je dat decennia lang laat gebeuren, "sprinkhanen" niet incluis, al maken die nu ook deel uit van een probleem?
Koppensneller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 03:30   #63
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
De experte zal die mensen gaan uitleggen dat ze racisten zijn, dat ze maar moeten inschikken en wat meer verdraagzaam zijn en dat het juist heel verrijkend is allemaal.
handig, er zijn hier zoveel die voor mij spreken en min antwoorden geven in mijn plaats zelfs zonder te weten wat ik ervan denk. jammer genoeg is dat inderdaad fantasie.

enigste woordje dat klopt is "verdraagzaamheid".
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 03:31   #64
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het daarom dat je jezelf zo haat dat je dat decennia lang laat gebeuren, "sprinkhanen" niet incluis, al maken die nu ook deel uit van een probleem?
Ik ben geen zelfhater hoor. Integendeel. En wat betreft dat 'laten gebeuren', heb ik gedaan wat er in mijn macht lag om dat juist niet te laten gebeuren. Aanvankelijk als een roepende in de woestijn, maar nu de woestijn overduidelijk naar hier gekomen is, zijn bij steeds meer mensen de oogjes aan het opengaan.
Oud 14 maart 2010, 03:33   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanvankelijk als een roepende in de woestijn, maar nu de woestijn overduidelijk naar hier gekomen is, zijn bij steeds meer mensen de oogjes aan het opengaan.
Zelfs bij sommige (s)linkse.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 03:34   #66
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen zelfhater hoor. Integendeel. En wat betreft dat 'laten gebeuren', heb ik gedaan wat er in mijn macht lag om dat juist niet te laten gebeuren. Aanvankelijk als een roepende in de woestijn, maar nu de woestijn overduidelijk naar hier gekomen is, zijn bij steeds meer mensen de oogjes aan het opengaan.
harder praten geeft meer geluid, maar niet meer gelijk

Laatst gewijzigd door Sywen : 14 maart 2010 om 03:37.
Oud 14 maart 2010, 03:35   #67
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
handig, er zijn hier zoveel die voor mij spreken en min antwoorden geven in mijn plaats zelfs zonder te weten wat ik ervan denk. jammer genoeg is dat inderdaad fantasie.

enigste woordje dat klopt is "verdraagzaamheid".
En, reserveert u dat enkel voor autochtonen die moeten inschikken, of gaat u ook aan de nieuwkomers met hun religie van onverdraagzaamheid uitleggen dat ze verdraagzaam moeten zijn?
Oud 14 maart 2010, 03:35   #68
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En, reserveert u dat enkel voor autochtonen die moeten inschikken, of gaat u ook aan de nieuwkomers met hun religie van onverdraagzaamheid uitleggen dat ze verdraagzaam moeten zijn?
iedereen
Oud 14 maart 2010, 03:37   #69
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
harder praten geeft meer geluid, maar niet gelijk
Dat verklaart dan meteen uw holle frasen hier.
Oud 14 maart 2010, 03:39   #70
Koppensneller
Banneling

Standaard

Wat ben je toch een zielig karikatuur. Schuif het wanbeleid op de woestijnmannen ja. HAHAHAHA

Zij waren initieel "het" probleem niet, zoals je aangeeft, maar jij om voor wanbeleiders te stemmen en telkens je broek te laten zakken als je in je zakken zaten. Tuurlijk komen er van ons systeem profiteren, dat is een gevolg van het probleem.

Tot zover je bullshit rethoriek die kant noch wal raakt. Je zal nooit serieus genomen worden.

Wat is het toch makkelijk je eigen verantwoordelijkheden op hen af te schuiven. Wat een giller
Oud 14 maart 2010, 03:39   #71
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

ik sta ook niet te roepen.

wie de klok luidt heeft het touw nog niet in zijn handen

Laatst gewijzigd door Sywen : 14 maart 2010 om 03:40.
Oud 14 maart 2010, 03:41   #72
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ben je toch een zielig karikatuur. Schuif het wanbeleid op de woestijnmannen ja. HAHAHAHA
Heb jij last van beginnende dementie ofwa?

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=61

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 maart 2010 om 03:43.
Oud 14 maart 2010, 03:42   #73
Koppensneller
Banneling

Standaard

Je bent de extreme versie van degenen die je zo haat. Waarom ga je niet samenwonen allemaal en laat ons gerust. Waarschijnlijk word je nog vrienden.
Oud 14 maart 2010, 03:45   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent de extreme versie van degenen die je zo haat. Waarom ga je niet samenwonen allemaal en laat ons gerust. Waarschijnlijk word je nog vrienden.
Ik sta niet te lachen nadat ik als een gieter ben afgegaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Koppensneller

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 maart 2010 om 03:46.
Oud 14 maart 2010, 03:50   #75
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, laten we het eens over zielige karikaturen hebben, Streikzaal. U doet alvast flink uw best om uw vorige alter ego qua zieligheid naar de kroon te steken.

Citaat:
Zij waren initieel "het" probleem niet, zoals je aangeeft, maar jij om voor wanbeleiders te stemmen en telkens je broek te laten zakken als je in je zakken zaten. Tuurlijk komen er van ons systeem profiteren, dat is een gevolg van het probleem.

Tot zover je bullshit rethoriek die kant noch wal raakt. Je zal nooit serieus genomen worden.

Wat is het toch makkelijk je eigen verantwoordelijkheden op hen af te schuiven. Wat een giller
U snapt er overduidelijk geen hol van; U leest niet wat er wel staat maar leest wat er niet staat. Dat is inderdaad een giller van jewelste en totale stierenstrontrethoriek uwerzijds.

De partij(en) waar ik altijd op heb gestemd, hebben nooit in een regering gezeten. Helaas, moet ik er aan toevoegen. Dus die hebben nooit in mijn zakken gezeten, noch heb ik er mijn broek voor laten zakken.
Oud 14 maart 2010, 03:57   #76
Koppensneller
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, laten we het eens over zielige karikaturen hebben, Streikzaal. U doet alvast flink uw best om uw vorige alter ego qua zieligheid naar de kroon te steken.

U snapt er overduidelijk geen hol van; U leest niet wat er wel staat maar leest wat er niet staat. Dat is inderdaad een giller van jewelste en totale stierenstrontrethoriek uwerzijds.

De partij(en) waar ik altijd op heb gestemd, hebben nooit in een regering gezeten. Helaas, moet ik er aan toevoegen. Dus die hebben nooit in mijn zakken gezeten, noch heb ik er mijn broek voor laten zakken.
Maakt u niet minder verantwoordelijk, degenen die verantwoordelijk zijn, verantwoordelijk te houden. Mochten degenen waar je op gestemd had, het gehaald hadden, was er nog steeds het probleem, want het heeft weinig met allochtonen te maken.

Het feit dat jij daarop stemt toont aan dat jij maar 1 probleem hebt. Ge maakt u belachelijker per post dus stop ermee
Oud 14 maart 2010, 04:02   #77
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Maakt u niet minder verantwoordelijk, degenen die verantwoordelijk zijn, verantwoordelijk te houden. Mochten degenen waar je op gestemd had, het gehaald hadden, was er nog steeds het probleem, want het heeft weinig met allochtonen te maken.

Het feit dat jij daarop stemt toont aan dat jij maar 1 probleem hebt. Ge maakt u belachelijker per post dus stop ermee
U zoudt beter stoppen met posten en u wijden aan een cursus Nederlands, zodat u tenminste leert uw gedachten op een begrijpelijke wijze onder woorden te brengen.

Tot nu toe is het heel veel geblaat, maar bijzonder weinig wol bij u. Nu ja, geblaat, hysterisch gebral komt meer in de richting.
Oud 14 maart 2010, 04:11   #78
Koppensneller
Banneling

Standaard

Zie maar dat de sprinkhaantjes je niet bijten vannacht. Ha.
Hoe doorzichtig
Oud 14 maart 2010, 09:33   #79
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Allemaal de schuld van de Islam
Gezien dat het probleem te maken heeft met cultuur draagt religie, in dit geval de islam ook een deel van de schuld ja. Hun kinderen naar de koranschool sturen kunnen ze, maar ze deftige taallessen NL laten volgen daarentegen...het arabisch en de koran leren is veeeeeel belangrijker voor hun hemeltje.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 09:36   #80
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Een paar oplossingen lijken me simpel:
- Voer zeer strenge regels in voor importhuwelijken/gezinshereniging
- Ontneem de Belgische identiteit van degene met een dubbeel nationaliteit die een misdaad plegen (of meerdere misdaden) van een bepaalde ernst.
- Ga concentratiescholen en ghetto's tegen
- Maak duidelijk waar de streep is en waar ze zich aan moeten houden
- ...
Met uw eerste punt ben ik het eens, maar ik zie dit los van criminaliteit. Is voor mij essentieel in kader integratiebeleid.
Met uw tweede punt ben ik het niet eens. Enkel indien men de nationaliteit op frauduleuze verkregen heeft moet men ze weer afpakken. Waar ik wel voorstander van ben zijn veel strengere regels ivm toekenning nationaliteit. Men zou bv. kunnen bepalen dat men enkel de nationaliteit kan verwerven indien men verzaakt aan elke andere nationaliteit.
Geen probleem met derde punt, maar niet éénvoudig.
Volledig akkoord met vierde punt.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be