![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie ben ik om daarover te gaan klagen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cela doit quand même bien vous énerver d'entendre les gens parler en Français autour de vous! Vous arrivez �* surmonter cette situation? Cela ne vous empêche pas de dormir?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat het internationaal belang van het Frans als taal afneemt is juist, en ook wij weten dat. Welke gastronomie u de lekkerste vindt is een kwestie van persoonlijke smaak, en voor mijn part mag eenieder Grieks of Turks etc… de taal der liefde vinden, al ben ik er niet zo zeker van dat liefde een specifieke gesproken of geschreven taal heeft. Evenwel… het Frans botweg uitsluiten als een taal der kunst, lijkt mij verregaand. En als Voltaire of Chopin niet als argument mogen aangehaald worden vanwege al lang dood en begraven, dan lijkt het mij logisch dat dit om dezelfde reden evenzeer geldt voor Dreyfus, Pétain en Maurras. Le Pen mag dan wel nog in leven zijn, maar indien zijn bestaan het Frans dient aangewreven te worden, dan zie ik niet in waarom dat met Philippe Dewinter en het Nederlands niet het geval zou moeten zijn. Mag ik aannemen dat uw eigenaardige redeneringen slechts de uiting zijn van een tijdelijke persoonlijke frustratie ? Zo niet, dan begrijp ik er niets meer van, en God knows dat ik nochtans alle moeite ter wereld doe om de denkwereld der Vlamingen te doorgronden… |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Wil u die uiterst botte stelling staven, svp. Dank bij voorbaat.
Laatst gewijzigd door Hallebarde : 22 maart 2010 om 01:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Sta mij toe deels in naam van djimi te spreken (wat hij me in dit geval misschien zal vergeven). Ik denk dat de aard van djimi's bericht is gelegen in de combinatie van deze drie feiten: - de uiterst arrogante berichten in deze draad van franstalige landgenoot azert; - de ervaring je hele leven te moeten horen dat de francofone cultuur superieur is en de nederlandstalige niets voorstelt; - de laatste regel uit zijn bericht: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Véél beter.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Daarom dat zoveel Fransen en Engelsen er op reis gaan en er zelfs een tweede verblijf zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Tiens, vaak krijgen we nochtans een andere indruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mag ik hopen dat mijn voorgaande reactie op Everytime's aanname dat ik duidelijk iets tegen het Frans zou hebben voldoende duidelijk is? Ik geef toe dat ik mij wat hebben laten meeslepen door het enthousiasme waarmee ik azert van zijn laken een pak wou geven, maar ga er van uit dat u mij dat niet kwalijk zult nemen. Vriendelijke groeten (speciaal voor u, en ènkel voor u: salutations amicales), djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Daar is overigens niets verkeerds mee, dat wil ik even aanstippen.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je préfère entendre des propos intéressants, en français soigné et intelligible. Ce n'est pas évident pour un Belge, mais j'en connais quelques-uns qui arrivent �* s'exprimer et �* se faire écouter tout de même. 2. Sans effort, sans problème. 3. Point du tout. Vous rêvez?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn werk-omgeving lopen er niet veel meer rond die nog openlijk laatdunkend over Vlamingen/Nederlandstaligen (durven) doen, en diegenen die geen woord Nederlands kennen schamen zich daar voor, en diep.
In mijn woon-omgeving stoot ik natuurlijk wèl af en toe op van die met een esprit ténébreux gezegende exemplaren die menen dat ze, omdat zij al dan niet toevallig Franstalig zijn, recht hebben op bepaalde prerogatieven en privileges, waaronder het niet hoeven te kennen van de belangrijkste taal van dit land. Het grappigste is nog dat die mensen doorgaans niet eens doorhebben hoe borné ze wel zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw Nederlands is voortreffelijk , mijn hoed af daarvoor. Eén van de ouders Nederlandstalig ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Nee. Notre pays c'est la France.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is pas als ze het ons opdringen, dat er een probleem is. en laat dat nu net het probleem zijn in België...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Je moet al zelf het woord "duidelijk" gebruiken omdat het juist helemaal niet duidelijk is, in tegendeel.