![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik zelf "GELOOF":
En wat denk jij? Als je een echte discussie hierover wilt, dan moeten we zaak per zaak aanpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de grootste moslimlanden ter wereld dragen vrouwen geen hoofddoekjes. Degenen die het wél doen, doen dat omdat de vrouwen in de tijd van Mohammed sluiers e.d. droegen en zij uit eerbied daarvoor die vrouwen willen navolgen.
In de Koran staat slechts dat vrouwen én mannen zich kuis moeten gedragen (althans zo wordt het uitgelegd door de meest vooraanstaande moslimtheologen). Met een beetje goede wil kun je nog lezen dat vrouwen hun boezem moeten bedekken in bijzijn van andere mannen maar dat is het dan wel. Nog iets: Als zo'n 1.000 jaar geleden schreef een moslimgeleerde een boek dat als de voorloper van Origins of Species kan worden gezien. Er zijn Fatwa's van vooraanstaande moslimtheologen, meteen na het verschijnen van Darwins boek, die zeggen dat de evolutietheorie niet strijdig is met de islam. Kortom, uw projecteert uw eigen bekrompen opvattingen op de islam en doet daarmee uw geloof ongelooflijk veel kwaad aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat moslim(a')s doen is geen bewijs, de islamitische zaken bewijzen we niet met wat moslim(a')s al dan niet doen. Dat kun je vergelijken met belg en Belgische wet!
Een paar jaartjes geleden kon je moeilijk een vrouw met hoofddoek in Turkse grote steden tegen komen, nu is dat anders. Meer vrijheid + minder dwang in seculiere religie = meer islam. Laatst gewijzigd door porpo : 28 maart 2010 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Er is een groep fanatieke moslimmannen die hun visie op de islam willen opdringen aan anderen. Dat is ten dele gelukt in Turkije maar dat maakt het nog niet juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En kom dit keer niet terug met wat moslims al dan niet doen!!!!! Wat een Belg doet zegt niets over de Belgische wet!! Wat een Moslim doet zegt niets over de islam !! Dus: bewijs! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Voorzover ik weet laten moslims zich onder meer leiden door uitspraken van moslimgeleerden, de zogenaamde Fatwa's. Bij twijfel of vragen over geloofszaken zijn zij degenen die de gezaghebbende stem hebben, niet die van al dan niet goedwillende amateurs die eens via internet de Koran hebben gelezen. Welnu, al deze gezaghebbende korangeleerden zijn al eeuwen veel opener en toleranter dan u hier nu doet uitschijnen. De islam is een geloof met een zeer rijke geschiedenis en traditie. Uw opvattingen brengen het terug tot het bijgeloof van een boers woestijndorp. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 28 maart 2010 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Ja, en probleem is dat je met een bewering na een andere komt, en weer zonder bewijs. Hier voorbeelden:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar eerst jouw bewering rond hoofddoek bewijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() En wéér geeft u geen antwoord. U valt wel heel erg door de mand als amateurgeestelijke.
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 29 maart 2010 om 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Antwoord??? Excuseer? Stel je een vraag en je wacht op een antwoord of wat?
Je komt hier met een heleboel internet forum info vollebak beweringen zonder geen enkel argumentje laat staan een volwaardig argument en laat staan bewijs !!! Geen antwoord!!! Wat is dit voor een reactie !!!! Laatst gewijzigd door porpo : 29 maart 2010 om 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Uit respect ga ik voor derde keer naar een bewijs vragen. Normaal zou ik moeten zeggen dat dit niet aan jou om te beslissen is, en niet jouw zaak om te bepalen wat islamitisch of islamocultuur is. Uit respect heb ik een vraag gesteld en die ga ik dus voor derde keer herhalen:
BEWIJS ??????? ?????? ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
In een klein deel van de moslimwereld is het cultureel zo gegroeid dat vrouwen hoofddoekjes dragen. Dat moeten ze vooral doen als ze dit willen maar is geen religieuze regel. Ik heb in deze landen gewoond en heb imams en korangeleerden gesproken. Daarop baseer ik mijn kennis. En u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat korangeleerde, koranvertalker, korantekstontwerper, koranreciteur..... zegt is geen bewijs. Waar is jouw bewijs dat hoofddoek islamocultureel en niet-islamitisch is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je werk zoekt en jezelf oplegt dat dit moet met hoofddoek beperkt zichzelf, mij goed maar laat ons dan wel de uitkering afschaffen voor die persoon in kwastie wegens het weigeren van gepast werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je steeds over islam discussies opent binnen een forum waar geloofsgenoten amper komen lijkt het een beetje op bekeringsdrang, wat mag hoor maar weer er EERLIJK over. Mogen mensen volgens u geen kritiek hebben op islam als ideologie? Mensen wijzen u bijvoorbeeld zeer terecht op de hoofddoek, een culturele maar geen religieuze keuze, stoort u dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat die twee ideologieën zo'n boezemvrienden waren...
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() eigenlijk komt het er gewoon weer op neer dat de moslims hun geloof voorrang hebben op al de rest.
dat een bepaalde sport bepaalde regels heeft of een bepaald land bepaalde wetten is bijzaak want die zijn toch racistisch bedoelt he porpo |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Wat korangeleerden, koranvertolkers, korantekstontleders, koranreciteurs..... zeggen is geen bewijs? Wat moslims doen is geen bewijs? Volgens de Koran zijn hoofddoekjes niet islamitisch, volgens vooraanstaande islamitische geestelijken zijn hoofddoekjes niet islamitisch, volgens de meerderheid der moslims zijn hoofddoekjes niet islamitisch... Maar omdat een amateurgeestelijke op internet beweert dat ze wél islamitisch zijn zijn ze islamitisch? Bént u eigenlijk wel moslim? Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 29 maart 2010 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Ach ja, als je niet wilt sporten hoeft het niet hoor. Zolang bij het kajakken je hoofddoek er niet voor zorgt dat je helm gaat schuiven (en niet van katoen is, want dan koel je er zo van af) vind ik het best hoor.
![]() |