Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2010, 10:00   #61
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
Eerlijke prijs betalen vind ik goed. Echter doen ze dat al niet?
Ik bedoel daarmee en ik neem nu als voorbeeld carrefour als groot merk. Ze kunnen in belgie peren kopen voor 0.30 cent de peer, of in frankrijk voor 0.20 cent de peer. Wat zou jij als groot supermarktketen doen?

Echter als wij als klant kijken naar de oorsprong van de peren en allemaal gezamelijk zeggen ik betaal die 10 cent extra meer, maar ik wil een peer uit belgie. Dan zal die supermarktketen de peren uit belgie kopen. Echter nu kiezen wij liever de goedkope peren.
Daarmee dat ik probeer bewust te kopen en dan niet enkel prijsbewust, maar ik kijk ook waar de producten geproduceerd worden (of gekweekt) en dat zal eerder mijn keuze bepalen.
De vrije markt zoals die vandaag bestaat is een ramp, behalve voor de grote fortuinen, die nog sneller rijk worden, terwijl 1000-den kleine bedrijven gekelderd worden. Het gaat niet alleen over fruit, groenten, zuivel en vleeswaren, maar ook over textiel, hout en metaalwerk, electronica, letterlijk alles.
Een beetje protectionisme van staatswege zou geen kwaad kunnen. Op zijn minst op Europees vlak. In Europa zouden wij gemakkellijk alles kunnen produceren wat wij nodig hebben. Als dat dan wat duurder is kan dat geen kwaad, want iedereen zal werk hebben. Wat de kapitalisten niet beseffen blijkbaar is dat als iedereen hier op de dop zit, wij binnenkort niets meer kunnen kopen, zelfs de goedkope goederen uit lage-loon-landen niet.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 10:01   #62
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Prima. Ik kies ervoor en mijn vrouwen moeten daar dan maar geen problemen mee hebben.
Veel geluk zal ik dan maar zeggen
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 10:09   #63
Minister President
Banneling

Standaard

Ge kunt wel dit en dat willen. Maar wat staat daar tegenover? Andere lobbys komen met geld over de brug of andere ongein. Een beetje realistisch blijven.

Enfin, toch wat inspiratie bijeengesprokkeld voor slogans.
Minister President is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 10:10   #64
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De vrije markt zoals die vandaag bestaat is een ramp, behalve voor de grote fortuinen, die nog sneller rijk worden, terwijl 1000-den kleine bedrijven gekelderd worden. Het gaat niet alleen over fruit, groenten, zuivel en vleeswaren, maar ook over textiel, hout en metaalwerk, electronica, letterlijk alles.
Een beetje protectionisme van staatswege zou geen kwaad kunnen. Op zijn minst op Europees vlak. In Europa zouden wij gemakkellijk alles kunnen produceren wat wij nodig hebben. Als dat dan wat duurder is kan dat geen kwaad, want iedereen zal werk hebben. Wat de kapitalisten niet beseffen blijkbaar is dat als iedereen hier op de dop zit, wij binnenkort niets meer kunnen kopen, zelfs de goedkope goederen uit lage-loon-landen niet.
Dat klopt inderdaad wat jij zegt. Daarmee dat ik liever grote warenhuisketens opzij laat liggen en producten in een buurtwinkel (liefst een kleine zelfstandige) ga halen.

Maar wij als consument moeten wel deze beslissing maken. Wij moeten kritisch zijn op wat we kopen en waar we dat kopen. Buurtwinkels verdwijnen niet omdat er een supermarkt is langs komen liggen. Ze verdwijnen omdat de klanten liever naar de supermarkt gaan. En je moet dat niet verwachten dat de overheid het gaat oplossen want dat mogen ze niet. De klant heeft de macht, de winkels volgen alleen maar.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 10:48   #65
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De CVP gaat mijn programma niet waarmaken. Laat ons een nieuwe partij uitvinden : VVV = Van en Voor het Volk.
Oh ja, nóg een partij, joepie!
Oud 31 maart 2010, 11:03   #66
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Heel veel heel goeie ideen
als we eens het bindend referendum zouden invoeren en over alle themas met de stomme E-ID kaart konden stemmen en zo de ambtenaren de opcdracht geven bepaalde zaken uit te voeren ipv dat ze ons melken en als geldmachine gebruiken...

Kijk hier hoe dat zou gaan!
https://www.ikstem.be/?navigatieid=h...Nh3K7q4mJtI%3D
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!!
www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 21:27   #67
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De kiezer heeft nochthans altijd gelijk.

Wat nu ?
Het zijn steeds journalisten en politici die dat zeggen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be