![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, nog iets voor alle pro moslims wat ze ook doen. Elke keer roepen moslims op tv en via alle mogelijke media op tot het uitmoorden van alle amerikanen en diegene die ze steunen. Awel dan zegt men steeds dat het maar een kleine minderheid die deze woorden spreken en volgen en dat het daarom dus niet zo erg is. Ik vraag mij af wanneer nu verschillende mensen oproepen tot het uitmoorden van alle moslims of de reacties hetzelfde zouden zijn.
Trouwens verdomme! Het zijn telkens die al qaida leden die de boel verzieken é, niet de irakezen en niet de amerikanen, word het niet eens tijd dat men samen deze groep uitmoord? |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Welnu, sta mij dan voor 1 keer toe om op dezelfde manier te reageren op die onthoofde Amerikaan. "Tja, collateral dammage, het is nu eenmaal oorlog, shit happens" *schouderophaal* JE WILDE EEN OORLOG, NU HEB JE EEN OORLOG. voila, ik voel me al wat beter |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
.
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Afganistan, Pakistan, Saudi Arabie, Jemen. Wat heeft het grote licht Bush en zijn bende gedaan : Nadat Afganistan gevallen was heeft men daar niet aan "nation building" gewerkt, dat mocht de VN dan maar doen. De mooie plaatjes waren immers geschoten en een natie opbouwen verkoopt minder goed op CNN en Fox news. Vervolgens viel die bende dollemannen Irak aan, wat niets van doen had met islamistisch terrorisme whatsoever voor redenen die deels verzonnen en deels flagrante leugens waren. Gevolg : AL Qaeda floreert als nooit tevoren en Irak is een catastrofe aan het worden. In plaats van het moslim-terrorisme te bestrijden heeft men het nog aangewakkerd. Maar als je dat zegt ben je natuurlijk anti-us etc etc. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Europees Commissaris
|
@ Parcifal,
Sta me toe eens even héél sterk te versimplifiëren: Laat ons nu eens even pogen, "for argument's sake", volledig onpartijdig en neutraal te zijn en in een vereenvoudiging te stellen dat het "kwaad" en de laakbare praktijken in even grote mate aan beide zijden te vinden is, dus zowel aan de westerse/amerikaanse zijde, als aan de arabische/islamitische zijde. Ervan uitgaande, via objectieve observatie, dat er een onderliggende "clash of civilizations" aan het broeden is, en dat die polarisatie enkel in crescendo evolueert op zeer korte tijd, en je wordt gedwongen een keuze te maken:.... door wie zou jij het liefst "onderdrukt" willen worden? Ik weet zonder enige twijfel dat ik de westerse/amerikaanse kant kies. Liever een Pax Americana, met al haar tekortkomingen, dan overgeleverd worden aan de wet van de jungle, de anarchistische wereld zoals Hobbes die omschrijft. Dit is mijn standpunt en vertrekpunt in vele van de huidige moeilijke discussies. Het houdt zeker niet in dat ik onvoorwaardelijk pro-amerikaans ben of dat ik blind anti-moslim ben. Het gaat om realisme, en geen idealisme... Ik zou graag jou standpunt (omdat ik jou als "redelijke en intelligente" forumgebruiker met een andere politieke overtuiging klasseer, en ik bedoel dit als compliment), en van eventuele andere politiek correcten , willen kennen.
|
|
|
#67 |
|
Gouverneur
|
Voor de terroristen is de aanval op Irak een godsgeschenk.
De slimme terroristische groeperingen waaronder Al qaeda zijn daar een sterke basis aan het vormen. Hun eigen aan het settlen, voor tot het goed draaid en dan slagen ze toe. Nu laten ze zich af en toe zien , het is gewoon een marketingstunt, zeggen van "hey hallo, hier zijn we ook al actief". |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#69 |
|
Gouverneur
|
Irak stopt nooit.
Amerika is ditmaal te ver gegaan. Van hun dominodroom (je weet wel, dat plots na Irak gehele M-O democratie zal kennen) komt niks meer terecht. clash of civilization daar geloof ik niet. Ik zie het meer als een "clash against US". Dat is de mainssreamclash. En voor sommige groepen een "clash tegen US en bondgenoten". Eigenlijk doen die groeperingen hetzelfde als de VS zelf. Bush zegt "of je bent tegen ons of je bent voor ons" Groeperingen zeggen "of je doet verder met de VS of je stopt elke medewerking met de VS". |
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Banneling
|
Citaat:
kijk, je kunt wel even terroristje spelen en doen alsof je iets betekent in de wereld. maar net zolang tot het westen echt kwaad wordt. en dan zullen we minder vriendelijk zijn. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Minister-President
|
Oorlog is wreed. Punt uit.
No comment ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#73 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#74 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je het bekijkt als een pure 'clash of civilisations' sta ik natuurlijk ook aan de kant van het westen. Al is het maar door mijn geboorte, opvoeding en cultuur zou elke andere keuze ondenkbaar zijn. Maar als je vraagt : door wie zou jij het liefst onderdrukt willen worden, dan is het antwoord natuurlijk door niemand. Onderdrukking hetzij door de VS, hetzij door een islam-cultuur is allebei verschrikkelijk en verwerpelijk. Waar we hier over discussieren op dit forum is over onze perceptie van zaken die ons (grotendeels) door de media worden voorgeschoteld. Niemand heeft de waarheid in pacht maar het lijkt me toch belangrijk een beetje consequent te zijn en geen oogkleppen te dragen. Ik ga er niet mee akkoord dat er een "clash of civilisations" zou zijn. Veel mensen zijn gewoon erg bang voor wat ze niet kennen en wat vreemd is. Trouwens dit vond ik eerder vandaag op een amerikaans forum 8) : ![]() |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Burger
|
waar wacht men eigenlijk nog op?
Kan men AFRIKA gewoon niet van de AARBOL vegen met een tiental bommen? Zo is het lijden van die arme hongerige afrikaantje over, is de islam zo goed als uitgeroeid, en ik elk land moet men razzia's houden en de moslims samendrijven en dan op het verwoeste Afrika droppen, zonder eten of drinken. Dit is wreed, maar men heeft nu al EEUWEN last met de moslims! Het wordt maar is tijd dat de Westerse wereld er een einde aan maakt. MOSLIMS PASSEN NIET IN EUROPA OF DE WESTERSE WERELD! Face it, they're shit! En indeed, Bush had niks te zoeken in Irak. Dat ze het zelf oplossen met hun gezeik altijd!! |
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Bedankt in elk geval voor uw antwoord.
|
|
|
|
#78 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Als ze zo verder doen zal ooit het ultieme wapen bovengehaald worden ,en dan..... Leert de mensheid dan nooit? |
|
|
|
|
|
|
#79 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik geef het op.. met zo'n leeghoofd gelijk jou valt niet te discussieren..maar één ding is een feit ..het is voor ons gemakkelijk om achter ons PC-ke om kritisch op te stellen tov wat er zich afspeelt in Irak..alleen beseffen een aantal elementen NIET op deze forum hoe ERNSTIG de situatie daar is ..we vergeten blijkbaar de 10.000 onschuldige slachtoffers die platgebombardeerd zijn door de zogezegde 'Coalation of the k(w)illing' , we vergeten de tienduizenden krijgsgevangenen die dagelijks gemarteld en vernederd worden worden !!! En weet je wat ..wat het strafste van al is ???!! Dat dit nog gebeurd in eigen bodem ???!!!! In eigen souveriniteit !! Wat had je eigenlijk verwacht Ilwill , wat had je verwacht , verdomme toch ??!!! Dat de extremisten het hierbij gingen laten ???!! En NEEN ik keur dit niet goed , maar het is en zal altijd en directe en of indirecte aanleiding zijn van hoe de US het aanpakt !! Als je dit niet begrijpt jongen , dan vrees ik dat je jouw identiteit wel verraden hebt wat ik vrees dat we hier te toen hebben met een lowbrain scholiertje dit nog weinig besef heeft van het leven... Over en out... We vergeten ook dat de krijgsgevangenen nog st |
||
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|