![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() The new face of Islam
NBC NEWS: 20000 Americans Convert To ISLAM Each Year ! Het christendom kwam van het midden oosten, de religie van alle profeten die veranderd werden door mensen tot polytheïstische credo's ook, de beschavingen voor zowel de Grieken als Romeinen als moderne renaissance en verlichting, democratie die haar bronnen in Hammurabi vindt en door Grieken gefilosofeerd óók!! En nu de hernieuwde weg van alle profeten/boodschappers (de islam). Er is hier niets vreemd, het is niet omdat er een paar idioten zijn die (ver)deel en heers politiek volgen en mensen in strijd doen geloven, dat je ook hierin begint te geloven. Het is tijd om oogkleppen uit te doen en minder haat, minder domheid, minder onwetendheid en minder fanatisme: Het fanatisme beheerst de hele mens in al zijn doen en laten. In zijn verblindheid heeft de fanaticus geen oog voor iets anders dan voor het object van zijn dweperij. Doordat hij dit isoleert en verabsoluteert, verliest hij alle gevoel voor verhoudingen en voor relativisme. Zijn onderscheidingsvermogen en oordeelskracht zijn daardoor verzwakt. Alles wat tegen zijn dweperij ingaat, betekent weerstand die overwonnen moet worden. Hij beziet alles vanuit één gezichtshoek en meet alles met één maatstaf. Hij miskent de verscheidenheid der opvattingen en accepteert alleen wat in zijn gedachtewereld past. Hij durft zelfs de mogelijkheid van een andere opvatting niet onder ogen te zien en mist daartoe ook de soepelheid van geest. Alles is hem loodzware ernst, de verruimende en bevrijdende humor kent hij niet. Ten aanzien van het menselijke is hij ongevoelig, maar hij is overgevoelig voor wat zijn heiligdom bedreigt. De fanaticus vereenzelvigt de andersdenkende met diens opinies (zoals hij zichzelf met zijn eigen opinies vereenzelvigt) en meent derhalve zowel die andere opinies als degene die ze uitspreekt te moeten vernietigen. Hij spreekt als een orakel zonder naar de ander te luisteren en is dus ongeschikt voor een gesprek. Omdat hij blind, ongevoelig en dooris, zal hij in zijn handelingen door niets en niemand weerhouden worden en voor niets terugdeinzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze was ook legaal naar hier gekomen met een legaal visum. De enige misdaad; was dat ze haar verblijfsvergunning niet verlengde. En dat ze zwart was natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Omdat ik van mening ben dat de islam een volksvijandige religie is. Ik bedoel niet dat ze ons bedreigen of hier oorlog zullen maken. Wat ik wel bedoel is dat de Islam niet eigen is aan de westerse mens, maar deel uitmaakt van de oosterse mens. Het is niet eigen aan onze cultuur of geschiedenis.
En natuurlijk ben ik ook conservatief en hou ik niet van drastische veranderingen die ingaan tegen onze geschiedenis. Ik wil trouwens niet dat hier de helft moslim is. Ik ben misschien bevooroordeeld. Wat ik met verraad bedoel gaat ook samen met die volksvijandigheid. Het is tegen de geestelijke volksgezondheid, omdat het niet uit ons is. hm ik kan het niet goed uitleggen. Laatst gewijzigd door Inno : 4 april 2010 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die emozever dat ze zwart was pakt bij mij niet, ik heb ze niet neergeschoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ja : de plaats van waaruit de "menselijke beschaving" zich ointwikkelde is eigenlijk niet van enig nationalistisch of religieus belang. Het is wel zo dat er een bepaalde periode in de menselijke geschiedenis is dat er bijzondere individuën een grote invloed uitoefenden op de evolutie van de mens : Echnaton, Mozes, Bhoedda, Confucius, Mohammed... Karl Marx. Moeten we werkelijk een keuze maken ? Mogen we niet gewoon "het beste van het beste " kiezen ? Over "bekeerlingen" : dat zijn mensen die zich een overtuiging toe-eigenen en gewoonlijk hierdoor "heiliger dan de paus" geworden zijn of als dolende schapen eigenlijk steeds verder dolen. Maar hoeveel "Rooms Katholieken" of "Moslims" zijn eigenlijk redelijk "lauw" in hun geloof en is hun geloof niet als een carnavalspak dat ze slechts enkele malen per jaar dragen ?
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k Heb daar evenmin "last" van, omgekeerd was erger, mochten ze tegen mijn zin in wel over de vloer komen. Maar als ik me niet vergis ben je zelf eentje van dat slag, of in elk geval een vurige verdediger van, dan is het begrijpelijk dat jij er geen last van hebt.
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zijn het soms geen moslims die de moskeeën van de andere moslims aanvallen, in brand steken of nog erger ?
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot jou "Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren." heb ik wel persoonlijk en professioneel contact met hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en verder is dat uw keuze net zoals "Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren" de mijne is.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
van de aanvallers ten einde je persoonlijke statistiek op peil te houden. Je kansen om bv. in Algerije door een Algerijn aangevallen te worden is bv. redelijk groot.
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat hij reeds werd aangevallen door dat type medemensch heeft een statistische betekenis. Zijn reactie is dus begrijpelijk gezien het bekende "Steen en de ezel" spreekwoord. Laatst gewijzigd door Cdude : 4 april 2010 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die Isa bin Maryam, dat is toch een profeet van de islam? Die Maryam heeft toch haar soera in de koran? Yahyah ibn Zacharia , dat is toch ook een moslimprofeet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar heb ik wat geschreven om hen te verdedigen. Is dit Moslims verdedigen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |