Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2010, 14:13   #61
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

The new face of Islam

NBC NEWS: 20000 Americans Convert To ISLAM Each Year !

Het christendom kwam van het midden oosten, de religie van alle profeten die veranderd werden door mensen tot polytheïstische credo's ook, de beschavingen voor zowel de Grieken als Romeinen als moderne renaissance en verlichting, democratie die haar bronnen in Hammurabi vindt en door Grieken gefilosofeerd óók!!

En nu de hernieuwde weg van alle profeten/boodschappers (de islam). Er is hier niets vreemd, het is niet omdat er een paar idioten zijn die (ver)deel en heers politiek volgen en mensen in strijd doen geloven, dat je ook hierin begint te geloven. Het is tijd om oogkleppen uit te doen en minder haat, minder domheid, minder onwetendheid en minder fanatisme:
Het fanatisme beheerst de hele mens in al zijn doen en laten. In zijn verblindheid heeft de fanaticus geen oog voor iets anders dan voor het object van zijn dweperij. Doordat hij dit isoleert en verabsoluteert, verliest hij alle gevoel voor verhoudingen en voor relativisme. Zijn onderscheidingsvermogen en oordeelskracht zijn daardoor verzwakt. Alles wat tegen zijn dweperij ingaat, betekent weerstand die overwonnen moet worden. Hij beziet alles vanuit één gezichtshoek en meet alles met één maatstaf. Hij miskent de verscheidenheid der opvattingen en accepteert alleen wat in zijn gedachtewereld past. Hij durft zelfs de mogelijkheid van een andere opvatting niet onder ogen te zien en mist daartoe ook de soepelheid van geest. Alles is hem loodzware ernst, de verruimende en bevrijdende humor kent hij niet. Ten aanzien van het menselijke is hij ongevoelig, maar hij is overgevoelig voor wat zijn heiligdom bedreigt. De fanaticus vereenzelvigt de andersdenkende met diens opinies (zoals hij zichzelf met zijn eigen opinies vereenzelvigt) en meent derhalve zowel die andere opinies als degene die ze uitspreekt te moeten vernietigen. Hij spreekt als een orakel zonder naar de ander te luisteren en is dus ongeschikt voor een gesprek. Omdat hij blind, ongevoelig en dooris, zal hij in zijn handelingen door niets en niemand weerhouden worden en voor niets terugdeinzen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:17   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik dacht niet dat die ouders van het kind rassenwetten hadden overtreden. Aan koppelbazerij maakten ze zich wel schuldig dacht ik, en aan mensen handel ook zeker he?

Of hoe noem je zwarten naar hier halen en illegaal tewerkstellen hier?
Deze dame was hier legaal te werk gesteld als au-pair.
Ze was ook legaal naar hier gekomen met een legaal visum.

De enige misdaad; was dat ze haar verblijfsvergunning niet verlengde.
En dat ze zwart was natuurlijk.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:21   #63
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wie heeft er jou gebrainwasht?
Niemand, ik kom buiten, lees kranten, kijk naar het journaal....maar vooral, loop niet met oogkleppen op en steek zeker mijn kop niet in 't zand.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:31   #64
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Waarom en hoe zo?
Omdat ik van mening ben dat de islam een volksvijandige religie is. Ik bedoel niet dat ze ons bedreigen of hier oorlog zullen maken. Wat ik wel bedoel is dat de Islam niet eigen is aan de westerse mens, maar deel uitmaakt van de oosterse mens. Het is niet eigen aan onze cultuur of geschiedenis.
En natuurlijk ben ik ook conservatief en hou ik niet van drastische veranderingen die ingaan tegen onze geschiedenis. Ik wil trouwens niet dat hier de helft moslim is.

Ik ben misschien bevooroordeeld.

Wat ik met verraad bedoel gaat ook samen met die volksvijandigheid. Het is tegen de geestelijke volksgezondheid, omdat het niet uit ons is.
hm ik kan het niet goed uitleggen.

Laatst gewijzigd door Inno : 4 april 2010 om 14:32.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:33   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze dame was hier legaal te werk gesteld als au-pair.
Ze was ook legaal naar hier gekomen met een legaal visum.

De enige misdaad; was dat ze haar verblijfsvergunning niet verlengde.
En dat ze zwart was natuurlijk.
En hoe werkt dat dan precies? Iemand die hier niet mag zijn legaal tewerkstellen, leg me dat eens uit?

En die emozever dat ze zwart was pakt bij mij niet, ik heb ze niet neergeschoten.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:34   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Niemand, ik kom buiten, lees kranten, kijk naar het journaal....maar vooral, loop niet met oogkleppen op en steek zeker mijn kop niet in 't zand.
Ik kom dagelijks buiten; lees kranten; kijk naar meerdere journaals; en toch heb ik geen last van :
"Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren."
Oud 4 april 2010, 14:38   #67
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik ben misschien bevooroordeeld.
Wat ik met verraad bedoel gaat ook samen met die volksvijandigheid.
hm ik kan het niet goed uitleggen.
Jezus (pbuh) was ook een oosterse mens!
Waarom is de islam een volksvijandige religie?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:40   #68
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The new face of Islam

NBC NEWS: 20000 Americans Convert To ISLAM Each Year !

Het christendom kwam van het midden oosten, de religie van alle profeten die veranderd werden door mensen tot polytheïstische credo's ook, de beschavingen voor zowel de Grieken als Romeinen als moderne renaissance en verlichting, democratie die haar bronnen in Hammurabi vindt en door Grieken gefilosofeerd óók!!

En nu de hernieuwde weg van alle profeten/boodschappers (de islam). Er is hier niets vreemd, het is niet omdat er een paar idioten zijn die (ver)deel en heers politiek volgen en mensen in strijd doen geloven, dat je ook hierin begint te geloven. Het is tijd om oogkleppen uit te doen en minder haat, minder domheid, minder onwetendheid en minder fanatisme:
Het fanatisme beheerst de hele mens in al zijn doen en laten. In zijn verblindheid heeft de fanaticus geen oog voor iets anders dan voor het object van zijn dweperij. Doordat hij dit isoleert en verabsoluteert, verliest hij alle gevoel voor verhoudingen en voor relativisme. Zijn onderscheidingsvermogen en oordeelskracht zijn daardoor verzwakt. Alles wat tegen zijn dweperij ingaat, betekent weerstand die overwonnen moet worden. Hij beziet alles vanuit één gezichtshoek en meet alles met één maatstaf. Hij miskent de verscheidenheid der opvattingen en accepteert alleen wat in zijn gedachtewereld past. Hij durft zelfs de mogelijkheid van een andere opvatting niet onder ogen te zien en mist daartoe ook de soepelheid van geest. Alles is hem loodzware ernst, de verruimende en bevrijdende humor kent hij niet. Ten aanzien van het menselijke is hij ongevoelig, maar hij is overgevoelig voor wat zijn heiligdom bedreigt. De fanaticus vereenzelvigt de andersdenkende met diens opinies (zoals hij zichzelf met zijn eigen opinies vereenzelvigt) en meent derhalve zowel die andere opinies als degene die ze uitspreekt te moeten vernietigen. Hij spreekt als een orakel zonder naar de ander te luisteren en is dus ongeschikt voor een gesprek. Omdat hij blind, ongevoelig en dooris, zal hij in zijn handelingen door niets en niemand weerhouden worden en voor niets terugdeinzen.
Het waren de Hellennen die een scherp onderscheid maakten tussen "Europa" en "Azië". Zij geloofden dat de stedelijke beschaving van hen tegengesteld was aan het despotisme van de perzische koningen. de latere geschiedschrijvers uit de romeins-helleense wereld hadden een stevige kritiek op Alexander de Grote omdat die zich tijdens zijn veldtochten nogal liet beïnvloeden door de imperiale allures van de aziatische potentaten.

Nu ja : de plaats van waaruit de "menselijke beschaving" zich ointwikkelde is eigenlijk niet van enig nationalistisch of religieus belang. Het is wel zo dat er een bepaalde periode in de menselijke geschiedenis is dat er bijzondere individuën een grote invloed uitoefenden op de evolutie van de mens :
Echnaton, Mozes, Bhoedda, Confucius, Mohammed... Karl Marx.
Moeten we werkelijk een keuze maken ? Mogen we niet gewoon "het beste van het beste " kiezen ?

Over "bekeerlingen" : dat zijn mensen die zich een overtuiging toe-eigenen
en gewoonlijk hierdoor "heiliger dan de paus" geworden zijn of als dolende schapen eigenlijk steeds verder dolen. Maar hoeveel "Rooms Katholieken" of "Moslims" zijn eigenlijk redelijk "lauw" in hun geloof en is hun geloof niet als een carnavalspak dat ze slechts enkele malen per jaar dragen ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:40   #69
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kom dagelijks buiten; lees kranten; kijk naar meerdere journaals; en toch heb ik geen last van :
"Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren."
'k Heb daar evenmin "last" van, omgekeerd was erger, mochten ze tegen mijn zin in wel over de vloer komen. Maar als ik me niet vergis ben je zelf eentje van dat slag, of in elk geval een vurige verdediger van, dan is het begrijpelijk dat jij er geen last van hebt.
Oud 4 april 2010, 14:42   #70
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zoals het christendom is de islam uiterst volksvijandig omdat ze net als de christenen nog niet eens zo lang geleden als grote specialiteit het doden van broeders-gelovigen heeft die niet "rechtzinnig" genoeg zouden zijn of in hun eigen yterminologie "Ketters" of "afvalligen".

zijn het soms geen moslims die de moskeeën van de andere moslims aanvallen, in brand steken of nog erger ?

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 4 april 2010, 14:44   #71
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Bij mij ook niet. Ik ben al twee keer door hen overvallen. Ik heb er mijn buik van vol.
En wie twee keer door blonde Vlaamssprekende mannen is aangevallen dumpt dan alle blonde Vlaamssprekende mannen op dezelfde hoop?
Klinkt nogal..euh...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:46   #72
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En hoe werkt dat dan precies? Iemand die hier niet mag zijn legaal tewerkstellen, leg me dat eens uit?
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=747

Citaat:
En die emozever dat ze zwart was pakt bij mij niet, ik heb ze niet neergeschoten.
Noem jij dat emozever? Je weet toch waarom ze neergeschoten werd.
Oud 4 april 2010, 14:49   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
'k Heb daar evenmin "last" van, omgekeerd was erger, mochten ze tegen mijn zin in wel over de vloer komen. Maar als ik me niet vergis ben je zelf eentje van dat slag, of in elk geval een vurige verdediger van, dan is het begrijpelijk dat jij er geen last van hebt.
Ik ben geen Moslim; noch een vurige verdediger van.

In tegenstelling tot jou "Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren." heb ik wel persoonlijk en professioneel contact met hen.
Oud 4 april 2010, 14:52   #74
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben geen Moslim; noch een vurige verdediger van.
In tegenstelling tot jou "Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren." heb ik wel persoonlijk en professioneel contact met hen.
DE dijenkletser van vandaag.

en verder is dat uw keuze net zoals "Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren" de mijne is.
Oud 4 april 2010, 14:53   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=747

Noem jij dat emozever? Je weet toch waarom ze neergeschoten werd.
Waarom is ze neergeschoten?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:55   #76
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En wie twee keer door blonde Vlaamssprekende mannen is aangevallen dumpt dan alle blonde Vlaamssprekende mannen op dezelfde hoop?
Klinkt nogal..euh...
Voordat je aangevallen wordt moet je informeren naar de afkomst en religie
van de aanvallers ten einde je persoonlijke statistiek op peil te houden.
Je kansen om bv. in Algerije door een Algerijn aangevallen te worden is bv. redelijk groot.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 4 april 2010, 14:56   #77
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Klinkt nogal..euh...
Kleine nuancering : Blonde Vlaamssprekende mannen maken een, net iets, groter deel uit van de bevolking dan " lichtgetinte opgeschoren kopjes"

Het feit dat hij reeds werd aangevallen door dat type medemensch heeft een statistische betekenis.
Zijn reactie is dus begrijpelijk gezien het bekende "Steen en de ezel" spreekwoord.

Laatst gewijzigd door Cdude : 4 april 2010 om 14:59.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:57   #78
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hé, even wachten!
Die Isa bin Maryam, dat is toch een profeet van de islam?
Die Maryam heeft toch haar soera in de koran?
Yahyah ibn Zacharia , dat is toch ook een moslimprofeet?
Oud 4 april 2010, 14:58   #79
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
DE dijenkletser van vandaag.

en verder is dat uw keuze net zoals "Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren" de mijne is.
Neen; ik ben geen verdediger van.
Waar heb ik wat geschreven om hen te verdedigen.

Is dit Moslims verdedigen?
Citaat:
Reken je bijvoorbeeld het weigeren om een huis te verhuren, weigeren om iemand aan te werven;... omwille van racistische motieven ook bij die feiten?
of dit?
Citaat:
Kijk Pericles , ik werk in een bedrijf met meer dan 1000 werknemers. Een deel is van allochtone afkomst, er zijn ook mannen bij van islamitische afkomst die onder het gezag van een vrouw werken.
Bij ons zijn er geen problemen.
of dit?
Citaat:
Neen, dat kan ik niet aanvaarden.
Ze zouden beter eens nadenken over hun selectieprocedure/testen als ze dikwijls de verkeerde persoon selecteren om aan te werven.
Wat zullen ze doen als ze 2 maal een "rasechte Belgische" macho aanwerven die niet onder het gezag van een vrouw wil werken? Geen Belgische mannen meer?

Ik pas zeker op voor verzekeringsmakelaars.
Ik ontken niet dat er veel racistisch getinte verhalen de ronde doen. Afhankelijk van de persoon en zijn reactie op die verhalen; zal de ene meer dan de verhalen te horen krijgen dan een ander.
Oud 4 april 2010, 15:00   #80
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Kleine nuancering : Blonde Vlaamssprekende mannen maken een, net iets, groter deel uit van de bevolking dan " lichtgetinte opgeschoren kopjes"

Het feit dat hij reeds werd aangevallen door dat type medemensch heeft een statistische betekenis en een begrijpelijk reactie gezien het bekende "Steen en de ezel" spreekwoord.
2 gevallen is een statistisch verwaarloosbaar gegeven. Maar "Steen en ezel" geeft steenezel....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be