![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Wist u dat men in Engeland nog steeds "Rule Brittannia" mag zingen? Kom nu man, doe toch niet zo hysterisch! Die Duitse marsliederen behoren tot het cultureel partimonium van het Duitse volk. Het is belachelijk om die nu plots te verketteren omdat ze toevallig ook tijdens WOII populair waren. Ik heb zo'n CD liggen, en vind die best wel grappig. Het lijkt soms wat op kermismuziek.
|
|
|
|
#62 |
|
Lokaal Raadslid
|
Als lid van de NSV, ben ik redelijk teleurgesteld in mijn commilito's, gezien deze vaak zeer linkse zijn. Ik wou dat,wat de 'linksen' zeggen over de NSV waar was, maar ik vrees dat dit enkel nog een notalgische terugblik is naar de grote dagen van NSV, begin en midden de jaren tachtig, voor onder impuls van praesesen Dewinter en Carpels. Al wat daarna kwam is jammergenoeg niet meer van dat niveau geweest.
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Kris
|
|
|
|
#64 |
|
Lokaal Raadslid
|
rarara, het betreft alle afdelingen hoor.
De afgelopen 5 jaar heeft de NSV een hele generatie overtuigde, intelligente en vrij charismatische figuren uit hun handen laten glippen met Baskische en andersglobalistische bull shit, vandaar dat het met de vereniging ook zeer triest gesteld is, op Gent na, de ledenaantallen zijn zeer pover en dat is niet omdat er geen kanidaten zijn. Maar het ontbreekt al te vaak aan de juiste man op de juiste plaats.......... |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Schepen
|
Ik ga niet zeggen dat de NSV! niets veranderd is, maar stellen dat alle afdelingen zo zijn, zou ik niet doen. En dat enkel NSV!-Gent goed draait, zou ik ook niet stellen, enkel NSV!-Leuven heeft het moeilijk !!! Ok, het zijn nog geen ledenaantallen zoals in de tijd van de Laeremanskes ... maar toch !!! Ik geef je wel gelijk dat sommige wat rechtser zouden mogen denken en zijn !!! Pas op en dan zeggen ze nog dat NSV! facistisch is, extreem rechts, nazi's, racistisch, ...
Kris
|
|
|
#66 |
|
Lokaal Raadslid
|
Brussel is een jaar geleden heropgericht door een oud-student en heeft nu 2 schachten, dat is nu niet om over naar huis te schrijven.....
Trouwens waarom denk je dat NSV-Leuven het moeilijk heeft? |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Schepen
|
Fout NSV!-Brussel heeft momenteel 3 schachten en 3 mensen die aan het twijfelen zijn. Niet dat ze idiologisch niet bij het NSV! willen komen, maar omdat ze hierdoor vrezen problemen met medestudenten te krijgen of omdat ze denken te weinig tijd te hebben.
En door wie is Brussel heropgericht ... zeg me niet dat dat een linkse persoon is hé Kris
|
|
|
#68 |
|
Lokaal Raadslid
|
Voor die persoon, heb ik veel sympathie ondanks een 'speciaal' karakter, zo zouden meer NSVers mogen zijn.....
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Lokaal Raadslid
|
Op de massacantus was NSV-brussel met 4 mensen, Antwerpen niet gezien....
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Lokaal Raadslid
|
Kris, ik heb nog geen antwoord op de vraag; waarom NSV-Leuven niet draait.
En voor alle duidelijkheid en mensen met interesse, de jaarlijkse NSV-betoging zal plaatsvinden op donderdag 27 februari te Leuven. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Schepen
|
Waarom NSV!-Leuven niet draait ... eeeuuhhh sorry dat weet ik zelf niet !!! Anders had ik mijn best gedaan om dat mee te helpen laten draaien. En dat allemaal als niet NSV!'er !!!
Massacantus kan ik niets over zeggen, ik was daar niet !!! Dat Antwerpen daar niet was, zou kunnen. (normaal op een persoon na, maar dat is dan ook de senior van NSV!-Nationaal !!! NSV-Brussel met 4 man in Gent ... toch niet slecht, al kan het beter !!! Ik maak hieruit wel op, wegens je perfecte kennis, dat jij in NSV!-Gent zit of is dat fout ??? Kris
|
|
|
#72 |
|
Lokaal Raadslid
|
Ik heb nooit bij het VNJ gezeten (oef) en aangezien NSV-Gent quasi allemaal uit oud-VNJers bestaat..........
Maar bon , die massacantus is geen referentie voor het al dan niet goed draaien. Alle studentenverenigingen hebben het moeilijk, zowel politieke als niet politieke clubs, de student komt amper nog uit zijn kot, maar toch ben ik er van overtuigd dat de (en voor brussel het) NSV een potentiële achterban heeft. Elk jaar 5 schachten per afdeling is haalbaar, maar dan moet men eens realistisch tewerk gaan, misschien iets minder wereldvreemd wezen, we hebben nood aan mensen die zich willen vermaken niet aan preudo-filosofen die hun jaar trissen, men moet ook maar eens gaan ophouden te denken op het politieke beleid te kunnen wegen, dat is goed als je met 400 leden bent, en dan nog een hele schare verenigingen rond je kan mobiliseren, maar betogen met 3 man, dat is jezelf gewoon belachelijk maken. Dus: zoek mensen, vermaak jezelf, doe aan vorming, probeer wat kameraden en leuke herinneringen aan je studietijd over te houden, maar hou op met te denken maatschappelijk relevant te zijn, onnozelheden uit te kramen en diensmeer! |
|
|
|