Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2010, 14:08   #61
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keikoo Bekijk bericht
Dus MAW als ik morgen burgemeester ben van jou gemeente en jij wil een bouwvergunning die je indient volgens de geldende bouwvoorschriften, maar ik zeg jou 'off the record' je moet een spaans villa zetten en geen hoeve zoals jij altijd van hebt gedroomd of wij als gemeentebestuur gaan moeilijk doen, dan vind jij dat geen probleem vermits het nergens iets op papier staat?

Vreemde logica.
Twee keer karikatuur.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 14:09   #62
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Hendrik de Stoute's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus MAW als ik morgen burgemeester ben van jou gemeente en jij wil een bouwvergunning die je indient volgens de geldende bouwvoorschriften, maar ik zeg jou 'off the record' je moet een spaans villa zetten en geen hoeve zoals jij altijd van hebt gedroomd of wij als gemeentebestuur gaan moeilijk doen, dan vind jij dat geen probleem vermits het nergens iets op papier staat?
Vreemde logica.
Het zal eerder omgekeerd zijn : geen Spaanse villa! In Sint-Pieters-Leeuw weten we ondertussen dat ze daar niet happig op zijn. En ja ik kan mij inbeelden dat ze op de stedebouwkundige dienst van het gemeentebestuur mij zeggen dat een Spaanse villa geen goed idee is zonder dat er ergens een gemeentelijke wet bestaat waar zwart op wit staat dat Spaanse villa's verboden zijn. Dat is trouwens al zo : als je de stedebouwkundige dienst contacteert zullen ze je advies geven die je niet expliciet ergens zult tegenkomen gewoon omdat je niet alles expliciet in wetteksten kunt gieten. Maar ik denk wel dat die Vlaams-Brabantse gemeenten algemene teksten zullen hebben over het taalbeleid die ze willen voeren want ergens moet je dat natuurlijk beslissen en doorgeven aan je administratie.

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 6 april 2010 om 14:12.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 14:12   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vreemde logica.
Citaat:
Vreemde logica.
Nee, Vlaamse logica
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 14:13   #64
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HANDVEST VAN DE GRONDRECHTEN
VAN DE EUROPESE UNIE
1. Iedere burger van de Unie heeft het recht zich vrij op het grondgebied van de lidstaten te
verplaatsen en er vrij te verblijven.
Zegt dit voldoende?

Citaat:

Vreemde logica.
Dat gebeurt in Vlaanderen in de praktijk. Bouwvergunning afgekeurd omdat de kleur van de bloembakken niet naar de goesting van de gemeentelijke ambtenaar was.
Bouwvergunning afgekeurd door AWV omdat de inrit breder is dan 3m. Zonder dat hiervoor een wettelijk basis is. Dat gebeurt dagelijks.
Bouwvergunning langs een gewestweg afgekeurd omdat op en afrijden van auto's hinder geeft voor het voorbijrijdend verkeer. Ken jij daarvoor een wettelijke basis?
Dat is de Vlaamse realiteit. Dat vindt men hier normaal. Het weigeren van potentiële woning-kopers past in datzelfde kader van willekeur en favoritisme, maar vooral wetteloosheid en rechteloosheid.

Arm Vlaanderen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 14:13   #65
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, Vlaamse logica
Karikatuur. Het is karikatuurtijd. Het seizoen van karikaturen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 6 april 2010, 14:14   #66
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zegt dit voldoende?

Citaat:
VAN DE EUROPESE UNIE
1. Iedere burger van de Unie heeft het recht zich vrij op het grondgebied van de lidstaten te
Arm Vlaanderen.
Ooit al eens in bv Frankrijk of Spanje gaan wonen? Wonen he, niet even op erasmus. Ergens vrij verblijven, wat is dat? Wat wordt daarmee bedoeld?

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 april 2010 om 14:15.
Oud 6 april 2010, 14:14   #67
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Maar ik denk wel dat die Vlaams-Brabantse gemeenten algemene teksten zullen hebben over het taalbeleid die ze willen voeren want ergens moet je dat natuurlijk beslissen en doorgeven aan je administratie.
Die zouden kunnen aangevochten worden voor een rechtbank, dus ik betwijfel dat ze zo onvoorzichtig zijn.
Oud 6 april 2010, 14:16   #68
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ooit al eens in bv Frankrijk of Spanje gaan wonen? Wonen he, niet even op erasmus. Ergens vrij verblijven, wat is dat? Wat wordt daarmee bedoeld?
De Spaanse costas zitten vol gepensioneerde Vlamingen. Er zitten er hier op politics.be trouwens.
Oud 6 april 2010, 14:17   #69
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Standaard

Citaat:
VAN DE EUROPESE UNIE
Zegt dit voldoende?
Je weet even goed als iedereen dat dat geen absoluut recht is. Absolute vrijheden bestaan niet of het moet voor de Zonnekoning geweest zijn. Je moet dus ook rekening houden met wat op gemeentelijk, provinciaal en gewestelijk vlak door onze politieke vertegenwoordigers democratisch werd beslist. We leven in een democratische samenleving en niet als wilde beesten in de natuur waar de totale vrijheid niets anders is dan de wet van de jungle.

Trouwens die Vlaams-Brabantse gemeenten stellen dat niet in vraag. Maar ze voeren wel de druk op zodat nieuwkomers zich voorbereiden op het Nederlandstalig karakter van Vlaanderen. Daar is niets mis mee.

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 6 april 2010 om 14:23.
Oud 6 april 2010, 14:19   #70
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Spaanse costas zitten vol gepensioneerde Vlamingen. Er zitten er hier op politics.be trouwens.
Ja. En vraag hen eens hoe de mensen in de dorpen over hen denken. Als die Vlaamse gepensioneerden eerlijk durven zijn, zou dat interessante literatuur opleveren.
Oud 6 april 2010, 14:19   #71
pajoske

Standaard

Citaat:
Geen vaste verblijfplaats gehad. Vrienden van mij wel (Als geboren en getogen Nederlanders was hun Frans oorspronkelijk ook niet echt super). Taal was geen probleem. Ze moesten wel kunnen bewijzen over voldoende inkomsten te beschikken om de eerste jaren niet afhankelijk te worden van de Franse staat.

Maar ik blijf met de vraag: Kan mij iemand één beschaafd land opnoemen waar de inwoners niet vrij over het ganse grondgebied mogen verhuizen. Vlaanderen is nog altijd geen onafhankelijke staat. Mag in Nederland een Limburger in Friesland een huis geweigerd worden?

Laatst gewijzigd door pajoske : 6 april 2010 om 14:22.
Oud 6 april 2010, 14:20   #72
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Die zouden kunnen aangevochten worden voor een rechtbank, dus ik betwijfel dat ze zo onvoorzichtig zijn.
Je kan alles aanvechten voor de rechtbank als je wil maar de Vlaamse wetgeving rond inburgering, wonen in eigen streek, ... heeft stand gehouden ondanks de even groteske beschuldigingen van taalfascisme en discriminatie en de pogingen om dit voor de rechtbank of de raad van state te brengen. Zodus ...
Oud 6 april 2010, 14:25   #73
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Je kan alles aanvechten voor de rechtbank als je wil maar de Vlaamse wetgeving rond inburgering, wonen in eigen streek, ... heeft stand gehouden ondanks de even groteske beschuldigingen van taalfascisme en discriminatie en de pogingen om dit voor de rechtbank of de raad van state te brengen. Zodus ...
Vlaamse wetgeving over wonen in eigen streek is de reinste discriminatie. Gelukkig wordt dat in Limburg niet toegepast.

Laatst gewijzigd door pajoske : 6 april 2010 om 14:25.
Oud 6 april 2010, 14:26   #74
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. En vraag hen eens hoe de mensen in de dorpen over hen denken. Als die Vlaamse gepensioneerden eerlijk durven zijn, zou dat interessante literatuur opleveren.
Hoor eens rond hoe de dorpelingen in een Vlaams typisch tsjevendorp denken over een nieuwe familie die er komt wonen en die niet naar de kerk etc gaat.
Oud 6 april 2010, 14:26   #75
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik blijf met de vraag: Kan mij iemand één beschaafd land opnoemen waar de inwoners niet vrij over het ganse grondgebied mogen verhuizen. Vlaanderen is nog altijd geen onafhankelijke staat. Mag in Nederland een Limburger in Friesland een huis geweigerd worden?
Op de Waddeneilanden ga je in ieder geval niet zomaar binnen geraken, daar ben ik zeker van.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 14:27   #76
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er staat nergens dat iemand niet vrij mag verhuizen over het ganse grondgebied.
Oud 6 april 2010, 14:28   #77
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoor eens rond hoe de dorpelingen in een Vlaams typisch tsjevendorp denken over een nieuwe familie die er komt wonen en die niet naar de kerk etc gaat.
Zelfs al gaan ze naar de kerk. Maar ik bedoel nu even niet de stereotypen over "de vreemde". Wel uitspraken in verband met beschikbaarheid van woningen, prijzen van gronden enzovoort.

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 april 2010 om 14:28.
Oud 6 april 2010, 14:31   #78
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zegt dit voldoende?
Citaat:
VAN DE EUROPESE UNIE

Dat gebeurt in Vlaanderen in de praktijk. Bouwvergunning afgekeurd omdat de kleur van de bloembakken niet naar de goesting van de gemeentelijke ambtenaar was.
Bouwvergunning afgekeurd door AWV omdat de inrit breder is dan 3m. Zonder dat hiervoor een wettelijk basis is. Dat gebeurt dagelijks.
Bouwvergunning langs een gewestweg afgekeurd omdat op en afrijden van auto's hinder geeft voor het voorbijrijdend verkeer. Ken jij daarvoor een wettelijke basis?
Dat is de Vlaamse realiteit. Dat vindt men hier normaal. Het weigeren van potentiële woning-kopers past in datzelfde kader van willekeur en favoritisme, maar vooral wetteloosheid en rechteloosheid.

Arm Vlaanderen.
Citaat:
Gerolf Annemans (VB-Kamerlid) op 15 juni 1992: "Het Vlaams Blok voelt zich niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening mee houden "

Citaat:
Filip Dewinter: "Wat mij betreft is het Verdrag van de Rechten van de Mens ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst, al de rest is larie en apekool."
Filip Dewinter op 14 juni 1992 in het VRT-programma De Zevende Dag.
Oud 6 april 2010, 14:31   #79
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse wetgeving over wonen in eigen streek is de reinste discriminatie. Gelukkig wordt dat in Limburg niet toegepast.
Het is dan ook een maatregel die in 69 gemeenten toegepast wordt.
Oud 6 april 2010, 14:32   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ideologisch motief ipv financiëel motief.
maar je had het over maffia
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be