Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2010, 19:15   #61
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
omdat het is zoals met dat zwemmen, ooit heb jij getrapt zonder empirisch te weten dat je niet ging vallen zonder uw wieltjesl
Fout,

Ik heb eerst leren trappen op een driewieler, en ook daar kan je mee vallen. vgl met een plonsbadje.
Daarna het kleine fietsje met de steunwieljes vgl met zwembandjes

Daarna de bezemsteel vastgehouden door een meelopende volwassene. vgl met de redder die klaarstaat

Daarna nadat getuigen me vertelden dat ik de hele straat (kon toen nog veilig) afgereden had, zonder tussenkomst van de bezemsteel en de volwassenen had ik het bewijs dat ik het kon. vgl het zwembrevet.

Ben ik daarna direkt de mont ventoux, of de ronde gaan rijden? neen, dat zou euvele overmoed zijn. Eerst groeien en trainen, en bewijzen leveren, dan de grote onderneming.
Niettemin ben ik daarna nog vele malen gevallen.maar ze hadden thuis de een verbanddoos en ontsmettingsmiddel voorzien voor noodgevallen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 05:45   #62
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
dit vind ik dus echt schitterende tv he :')

eerst komt Eric Van Rompuy, een mens die ik eens respecteerde voor zijn harde taal omtrent communautaire zaken, verklaren dat alle burgemeesters die daaraan meewerken niet goed nadenken
en nadien blijkt dat dehaene het ook deed

super gewoon... dehaene zijn 'plan' (het zou al op niks trekken) zal nu zeker teloor gaan.
Als dat al zo zou zijn, nl, dat dehaenes plan zou mislukken owv furieuze reacties van Frankofonia op Vlaamse afspraken van Vlaamse gemeentebesturen omtrent woningen op Vlaamse grond, dan moet dat toch een wrang gevoel geven over de politieke positie en inzichten van Vlamingen in dit onland?
Frankofone overkill zorgt ervoor dat voor VL nadelige politieke beslissingen niet worden uitgevoerd, en NIET de onaanvaardbare inhoud ervan, dan is dat toch eigenlijk akelig, nietwaar?

Laatst gewijzigd door stab : 7 april 2010 om 05:48.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 06:56   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Das waar maar dat burgemeesters bepalen wie een woning krijgt en dan anno 2010 op 10km van de Europese instellingen is al wat moeilijker uit te leggen in het buitenland. Het krioelt in de "Vlaamse" rand immers van Nederlands onkundige integratie onwillge journalisten, diplomaten, CEO's, topambtenaren, etc... die zich allemaal geviseerd zullen voelen.
Ge denkt toch niet dat die met een pre van meer dan 5000 € in de maand een huizeke gaan kopen in een verkaveling , in Vilvoorde dan nog wel...

ik kan dan wel een paar betere locaties verzinnen (zijzelf trouwens ook... )

Bovendien ik heb in een paar multinationals in Brussel gewerkt, en de expats die daar voor langere tijd zaten deden meestal wel moeite om Nederlands te leren, eentje die ik ken bekloeg zich trouwens over het feit dat den bakken zodra hij hoorde dat m Duitser was direct overschakelde op Duits of Engels.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 07:09   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

eerst komt Eric Van Rompuy, een mens die ik eens respecteerde voor zijn harde taal omtrent communautaire zaken, verklaren dat alle burgemeesters die daaraan meewerken niet goed nadenken

super gewoon... dehaene zijn 'plan' (het zou al op niks trekken) zal nu zeker teloor gaan.
Ja die Van Rompuy is nu ook officieel kazakdraaier en ubertsjeef... broertje wordt el presidente van europa en plots, trekt m zijne kak in. onder zijn voetjes gehad van broertje ? of van Pa of Ma ?
Oud 7 april 2010, 07:16   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
alsof alle Vlamingen nationalisten zijn.
Het grootste deel zijn inderdaad brave zeunen die niets of niemand kwaad willen doen en liefst gewoon na t werk met een pintje in hun handen in de zetel gaan zitten. (ik ook trouwens) Wij zijn geen volk van ambras makers of zelf nog maar stakers. Anders had het er al een paar keer meer dan bovenarms tegen gezeten. Het is juist omdat we zo een sissy`s zijn dat belziek al zo lang bestaat, want al sedert het begin is er verzet en sinds het begin wordt dat verzet de kop ingedrukt en wordt de Vlaming steeds op de 2` plaats gezet.

vlamingen zijn inderdaad geen nationalisten, gewoon omdat ze nog geen natie hebben...
Oud 7 april 2010, 07:22   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Fout,

Ik heb eerst leren trappen op een driewieler, en ook daar kan je mee vallen. vgl met een plonsbadje.
Daarna het kleine fietsje met de steunwieljes vgl met zwembandjes

Daarna de bezemsteel vastgehouden door een meelopende volwassene. vgl met de redder die klaarstaat

Daarna nadat getuigen me vertelden dat ik de hele straat (kon toen nog veilig) afgereden had, zonder tussenkomst van de bezemsteel en de volwassenen had ik het bewijs dat ik het kon. vgl het zwembrevet.

Ben ik daarna direkt de mont ventoux, of de ronde gaan rijden? neen, dat zou euvele overmoed zijn. Eerst groeien en trainen, en bewijzen leveren, dan de grote onderneming.
Niettemin ben ik daarna nog vele malen gevallen.maar ze hadden thuis de een verbanddoos en ontsmettingsmiddel voorzien voor noodgevallen.
De techniekers die ik opgeleid heb, hadden eigenlijk niet een echte basis, ... gewoon een keer uitgelegd en voorgedaan. dan een keer zij het gedaan, met uiteg waar ze verkeerd deden... en dan gingen hun steunwieltjes eraf, ... gingen ze op hun bakkes, zoveel te beter, de volgende keer gingen ze niet meer op hun bakkes, dat zijn allemaal goei gasten geworden.

Soms moet ge gewoon de sprong wagen, met op uw gat te blijven aan de kant zitten gaat ge het probleem niet oplossen. En verneukt ge het, wel begin opnieuw tot het wel goed zit. Dat is de enige en enigste therapie die we onszelf en Walonie kunnen geven. Helpen door niet te helpen.
Oud 7 april 2010, 08:12   #67
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hij zou er nu al rekening mee houden dat na de volgnde federale verkiezingen langs Vlaamse zijde geen meerderheid meer kan worden gevormd zonder N-VA.
Zelfs niet met VLD SPA CD&V en Groen. Vandaar dat hij probeerd een soep-akkoord te hebben, om via een alternatieve meerderheid nu tot een akkoord te komen omdat dit na de verkiezingen niet meer mogelijk zal zijn.
heb jij dan een glazen bol?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 08:15   #68
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dan ben je meer dan een onnozelaar, maar spijtig genoeg loopt het daar wel vol van.

In de jaren 70 en 80 was dat trouwens normaal, een job aan de gemeente dat was een kwestie van de juiste te kennen. "dienstbetoon" iedereen bezondigde zich daaraan trouwens. Dat was gewoon hoe de dingen ineen zaten ik vraag me trouwens af, of het niet legaal was, (bestonden er wel wetten tegen... ) Nu is dat allemaal wel min of meer geregeld, (examens, tests, ... ) Maar toen ?
Ik dacht juist dat die examens juist waren uitgevonden om onder het mom "het was de beste" gewoon met het vroegere systeem door te gaan.
Oud 7 april 2010, 08:32   #69
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die rijke eurokraten kopen niet zozeer rond Brussel, maar huren.
Bovendien gaat het probleem van nu, de afspraken met de promotoren, niet zozeer over villas ter grote van drie kwart van een kasteel ...
en nog straffer: die gasten hebben geen stemrecht.

Maar dat wou ik allemaal niet zeggen.

Wat ik wel wou zeggen:

die historie nu, die als volgt gegaan is:
- er wordt bekend dat de burgemeesters in het geheim ageren tegen de frankofone inwijking
- daar wordt hevig tegen gereageerd door de gehele frankofonie (men spreekt van strafklachten, van praaivesie-kommissie ...
- en eens die reaksies geuit zijn, komt men met het neusje van de zalm, dat den dikke daaraan meedeed.

Maar wat mij vrolijk stemt:

heel die boel nu, zorgt er alleen maar voor dat men slechts op één manier eruit zal geraken: zonder "akkoord", en met een droge stemming in de kamer.
Ik begrjjp die beurgemeesters wel dat ze vanalles proberen om te vermijden dat ze op termijn hun sjaaltje aan een franstalige moeten afgeven,....maar waar ik echt niet bijkan is dat ze dat zomaar openlijk op tv komen vertellen.
Maar in gans deze constructie is er toch een element dat ik niet snap. Als iemand een woonst koopt via een immotheker tekent hij een contract waarop de koper binnen een bepaalde termijn op terug kan komen, maar niet de verkoper. Hoe kan die verkoper, indien blijkt dat de koper niet aan de ongeschreven gemeentelijke voorwaarden voldoet, dit contract zomaar verbreken zonder een schadeclaim aan zijn broek te hebben?

Laatst gewijzigd door speurneus : 7 april 2010 om 08:33.
Oud 7 april 2010, 09:01   #70
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De techniekers die ik opgeleid heb, hadden eigenlijk niet een echte basis, ... gewoon een keer uitgelegd en voorgedaan. dan een keer zij het gedaan, met uiteg waar ze verkeerd deden... en dan gingen hun steunwieltjes eraf, ... gingen ze op hun bakkes, zoveel te beter, de volgende keer gingen ze niet meer op hun bakkes, dat zijn allemaal goei gasten geworden.

Soms moet ge gewoon de sprong wagen, met op uw gat te blijven aan de kant zitten gaat ge het probleem niet oplossen. En verneukt ge het, wel begin opnieuw tot het wel goed zit. Dat is de enige en enigste therapie die we onszelf en Walonie kunnen geven. Helpen door niet te helpen.
sommige dingen zijn onherroepelijk, en dan is er geen herbeginnen meer. Dus bezint eer ge begint.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 09:23   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Kan de Vlaming nog verder uitgeperst worden door zijn geliefde regering . De enige politici die nog aan hun burgers denken zijn nu eenmaal de franstaligen . We worden in onze kont genaaid zonder dat we het zelf beseffen .
U bent er precies niet vies van of vergis ik mij ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 10:55   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik dacht juist dat die examens juist waren uitgevonden om onder het mom "het was de beste" gewoon met het vroegere systeem door te gaan.
Wel ja, ... af en toe zal dat inderdaad ook wel gebeuren, ...

Maar uit eigen ervaring kan ik toch ook zeggen dat dat zeker niet altijd het geval is.

Als ge het op ne schriftelijke test serieus verneukt, gaat ge toch een serieuze engelbewaarder moeten hebben om het nog recht te trekken...
Oud 7 april 2010, 12:23   #73
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat vind jij daar zo super aan? Bevordert de nu al enorme immobiliteit bij alles wat communautair is. Dit betekent weer eens maandenlang niets doen om dan uiteindelijk een week ervoor met een wanstaltig compromis naar buiten komen, zoals zo vaak.
Oud 7 april 2010, 12:26   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik begrjjp die beurgemeesters wel dat ze vanalles proberen om te vermijden dat ze op termijn hun sjaaltje aan een franstalige moeten afgeven,....maar waar ik echt niet bijkan is dat ze dat zomaar openlijk op tv komen vertellen.
Maar in gans deze constructie is er toch een element dat ik niet snap. Als iemand een woonst koopt via een immotheker tekent hij een contract waarop de koper binnen een bepaalde termijn op terug kan komen, maar niet de verkoper. Hoe kan die verkoper, indien blijkt dat de koper niet aan de ongeschreven gemeentelijke voorwaarden voldoet, dit contract zomaar verbreken zonder een schadeclaim aan zijn broek te hebben?
Ik ben niet op de hoogte van hun werkwijze, maar ge moet toch geen 5 minuten nadenken en lezen:
- als de bouwpromotor niet voldoende lukt in het verzoek van de burgemeester, dan kan hij de volgende keer fluiten naar een verkavelingsvergunning ..
- de bouwpromoter zelf kan al heel veel bereiken door vb. zijn publisiteit enkel in het Vlaams op te stellen; vb. door verzoeken om info, bezoeken van werf/plaats ... enkel in het Vlaams te bezorgen. De franstalige die later ook geen moeite zal doen om zich aan te passen, haakt dan op dat vroege ogenblik af, want hij verstaat er geen fluit van en voelt aan zijn water dat hij/zij er niet op zijn plaats zal zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 12:28   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat Dehaene een sjoemelaar is weet ondertussen iedere Europeaan.

Ik vraag me af waarom de topic-starter daarover zo verbaast is.
Oud 7 april 2010, 12:31   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat Dehaene een sjoemelaar is weet ondertussen iedere Europeaan.

Ik vraag me af waarom de topic-starter daarover zo verbaast is.
Ja, meneer de belgonostalgikus,
maar wie in hemelsnaam gaat nu de B. meubelen redden ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 april 2010, 12:34   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, meneer de belgonostalgikus,
maar wie in hemelsnaam gaat nu de B. meubelen redden ??
Maak je toch niet zo druk.
Jij weet immers ook dat de soep nooit zo héét gegeten wordt dan dat ze op de tafel komt.

BHV moet en zal worden geregeld.
Oud 7 april 2010, 12:37   #78
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet immers ook dat de soep nooit zo héét gegeten wordt dan dat ze op de tafel komt.

Niet als het van Reynders afhangt.
Oud 7 april 2010, 12:38   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sjapo !! Ik moet je gelijk geven.

Net zoals jouw soep, zal de koninklijke famille de Laeken niet onthoofd worden, maar gewoon op pensioen gestuurd ... bla bla ..
en zal de Vlaamse onafhankelijkheid bereikt worden zonder (al te veel ...) geweld vanuit frankofone hoek ...

Oud 7 april 2010, 12:40   #80
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Niet als het van Reynders afhangt.
Oh jawel, zeker als het van Reynders afhangt !
Maar dan is VL wel een aantal gemeenten kwijt aan BSL.
De machtshonger en de grondshonger van de Franco's blijken niet te stuiten...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be