![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Recht uit de praktijk (van vandaag zelfs): Een firma vraagt mij om hun goederen op te sturen en andere goederen af te laten halen door een koerierdienst want hun chauffeur heeft momenteel 2 weken verlof. Een leverancier kan mij niet helpen vandaag voor een dringende zaak want de persoon in kwestie die ik nodig heb komt nooit werken op woensdag. Men is tegenwoordig blijkbaar meer met zijn snipperdagen en verlofdagen bezig dan met zijn werk, niet? Men moet niet terug naar vroeger hoor. Maar trop is teveel, niet? Zeker in moeilijke tijden, zoals nu. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 7 april 2010 om 13:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de wet staat duidelijk dat overuren; ongeacht of ze door arbeiders of door bedienden worden gewerkt; recht geeft op een verloning of recup. Is dit niet duidelijk genoeg als afspraak? Maar je hebt gelijk; in een KMO wordt er bij aanwerving meestal niet gepiept over overuren. En als van de bediende dan geëist wordt dat hij/zij overuren klopt maakt de baas hen blaaskes wijs in de aard van "Je hebt een maandloon, je hebt geen recht op overuren." Alleen al om de juiste info te verkrijgen is het de moeite om lid te worden van een vakbond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn veel diensten afhankelijk van de lokale verankering van industrie en zijn door economische trends die hebben plaatsgevonden de laatste decennia (bvb outsourcing) veel 'diensten' die vroeger een onderdeel waren van industriebedrijven nu ondergebracht in afzonderlijke ondernemingen waardoor ze als diensten gecatalogeerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iedereen Bediende met de extra vakantiegeld regeling van de arbeider.... Da's wat de Vakbonden graag zouden zien.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje te vlug gereageerd van mij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is dat wat de vakbonden willen? Heb je daar een bron voor?, of is dit een gok? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel dat je als jonge gast bvb 60u per week wil werken, dan moet je nu 2 jobs doen, terwijl je perfect in één bedrijf 60u zou kunnen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Persoonlijk maakt het mij niet uit hoeveel je wil werken maar de feiten spreken boekdelen " te veel is te veel " .
Feiten over overwerken 67% Van de voltijd werknemers werkt geregeld over. De meesten niet meer dan tien uur per week. Bijna veertig procent krijgt het extra werk niet vergoed in tijd of geld. Fulltimers die overwerken zijn meer bevlogen en voelen zich vitaler dan werknemers die niet overwerken. Voor parttimers geldt dat niet. In bedrijven waar het nieuwe werken is ingevoerd, wordt meer overgewerkt dan bij traditioneel georganiseerde bedrijven. Uit eerder onderzoek bleek dat werknemers die regelmatig overwerken 61 procent meer kans hadden om ziek te worden. Vaak ging het daarbij om extreem overwerk van zo'n twintig uur per week. Als mannen overwerken heeft dat desastreuze gevolgen voor hun werkende vrouwen: de kans dat die hun baan opzeggen is 44 procent hoger dan bij vrouwen met een man die niet overwerkt. Hebben ze ook nog kinderen, dan is de kans op stoppen negentig procent hoger. Mannen laten zich niets gelegen liggen aan de overwerkuren van hun vrouwen: ze gaan er geen uur minder om werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Persoonlijk werk ik veel beter enkele uren langer aan een tempo dat ik aankan, dan minder uren aan een te hoog tempo. Ik ben dan volledig uitgeteld na 8 uren. Maar dat zullen ook wel de jaren zijn die ik begin te voelen. ![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |