![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
het was maar een hrapstje hé pol; in de werkelijkheid zit ik op een saai kantoor te brussel
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Een veelgehoord argument tegen mijn voorstel is dat die rijkste 10% nadat je dit doorvoert minder moeite gaan doen en zo minder welvaart creëren.
Dit vind ik om verschillende redenen een foute redenering: 1° Wie vlak onder die 10% zit zal logischerwijze ook maar extra inkomen krijgen totdat hij/zij zelf het maximum bereikt. 2° Als dit doorgevoerd wordt, dan wordt het voor werkgevers die vlotjes bij de rijkste 10% behoren net interessanter om het geld van hun bedrijf echt te gebruiken voor vernieuwingen die de welvaart van iedereen ten gunste komen i.p.v. het geld van hun bedrijf voor een groot deel te gebruiken om hun eigen portefeuille te spijzen. 3° Ook wordt het dan interessanter voor werkgevers om hun werknemers meer te betalen en zo die werknemers meer te motiveren, want als zij harder werken, dan heeft hun werkgever meer geld om hun lonen te betalen, geld dat voor de nieuwe regeling allemaal naar de werkgever ging. 4° Als ze dan zo weinig hun best zouden doen om geld te verdienen dat ze buiten de rijkste 10% vallen, dan zouden ze minder verdienen dan dat ze kunnen verdienen, wat ze niet zouden doen vanuit de redenering dat die mensen graag veel geld verdienen. 5° Voor wie zijn/haar topbedrijf dan toch liever laat failliet gaan uit protest of om eender welke andere reden, er zijn genoeg mensen die zijn/haar goed draaiend bedrijf zullen willen overnemen. Indien hij/zij het bedrijf niet laat overnemen, dan zal de concurrentie daar blij mee zijn. 6° De herverdeling van de inkomsten haalt de gemiddelde welvaart meer omhoog dan dat de rijke 'welvaartscheppers' de gemiddelde welvaart omhoog kunnen halen door de mensen onnodige luxeproducten aan te smeren. Een ander gehoord tegenargument is dat die 10% rijkste mensen zouden verhuizen naar het buitenland omdat ze daar meer kunnen verdienen. Dat is dan geen nieuwigheid, want het is al zo dat bepaalde groepen van de bevolking meer kunnen verdienen in het buitenland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus hoe pak je de 'virtuele waarde 'van een aandeel aan in dit debat. Want stel dat je toevallig L&H aandelen koopt aan 3euro, en na eentijdje constateert dat ze 120euro vliegen, en dan een tijdje later constateert dat je failliet bent ??? Waar is al die waarde ??? En hoe pak je dat aan: dus het ene moment verdien je gewoon in een bedrijf 30.000euro per jaar, en eventje later ben je 250.000euro rijk via uw aandelen, en mag je 100% belastingen betalen ?? En een jaartje later val je terug op 30.000euro en moet je weer niets meer betalen ??
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 april 2010 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Aangezien je aandelen koopt met het deel van jouw geld dat je niet gebruikt en aangezien je die belasting niet kan betalen met 'virtuele waarde', dus wel moet betalen met het geld dat je wel gebruikt indien je het direct moet betalen, is het het beste dat je dat teveel of tekort aan inkomen pas moet betalen aan respectievelijk krijgen van de staat wanneer de aandelen terug omgezet zijn in kapitaal. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() ^Een maximaal netto jaarlijks inkomen van 30000€? Ridiculous...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat heet inflatie. Vroeger verdienden de mensen in cijfers minder, maar was bv het brood goedkoper. Nu verdienen de mensen in cijfers meer, maar is het brood duurder. Dus de verhouding tussen inkomen en koopkracht is vandaag de dag nog altijd hetzelfde als vroeger. Alleen heeft de nationale bank gedurende die tijd gewoon wat bankbriefjes bijgedrukt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 april 2010 om 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We zijn er wel degelijk op vooruit gegaan en nog niet zo'n klein beetje. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 8 april 2010 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
€30.000 per jaar klonk me eigenlijk al best veel, misschien omdat ik zelf nog nooit een inkomen gehad heb als 16-jarige. Wat is volgens jou het netto-inkomen van diegene die meer verdient dan 90% van de bevolking? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een VW golf koste 100.000 frank Vandaag de dag verdient men gemiddeld 60.000 frank per maand. Een VW golf kost 600.000 frank De GSM was (net als uw camera en reizen) vroeger gigantisch duur, maar is veel goedkoper geworden. Niet de lonen zijn gestegen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 april 2010 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag me wel af of de discipline van de luxeproducten ons echt gelukkiger maakt. Ook vraag ik me af of we niet gelukkiger zouden zijn als we allemaal 6 i.p.v. 8 uur per dag gingen werken, waarmee ik niet wil zeggen dat nu iedereen 8 uur per dag gaat werken. In die extra 10 uur per week heb je dan meer tijd om enkel en alleen te genieten van het leven, de keerzijde daarvan is dat minder werken betekent dat er minder niet-levensnoodzakelijke luxeproducten zijn om van te genieten. Of die keerzijde een bezwaar is, weet ik niet, aangezien we vandaag de dag niet eens genoeg tijd hebben om alle nieuwigheden uit te proberen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, let op met de jaren '60 en '70. Dat waren piekjaren. Piekjaren blijven nooit lang duren. Je moet vergelijken op langere termijn. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() werk moet betaald worden... zo simpel is dat. Wie niet werkt, heeft in principe recht op geen enkele euro.
Het is door gratie van de samenleving dat ze toch een aanzienelijk minimum uitkering kunnen verkrijgen in de veronderstelling dat ze hun best doen werk te vinden als tussenoplossing. Het kan & mag niet de bedoeling zijn dat de minimum uitkering de mogelijkheid biedt tot een relatief goed bestaan. Het moet, zoals de term zegt, het absolute minimum zijn wat een zekere vorm van armoede impliceert.
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn doel is het alvast niet om slechts 30000 netto te kunnen verdienen per jaar. Dat is bijlange niet genoeg voor het leven dat ik nastreef... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen is het geld zelf minder waard geworden omdat de nationale bank briefkes heeft bijgedrukt (inflatie). We zijn dus niet rijker geworden. Alleen lijkt het zo door de grotere getallekes en door het goedkoper worden van nieuwe producten. Hetgeen ik dus al heel de tijd gezegd heb.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 april 2010 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want met mijn familie, ouders, vrienden, kinderen ... heb ik wel degelijk een andere globale indruk. Zelfs zaken die op het eerste zicht veel duurder geworden zijn, vb. een huis, zijn dit in realiteit inderdaad duurder, maar niet zo uitgesproken. Tegenwoordig trekt de jeugd zijn/haar neus op als er geen volledige installasie is van de modernste badkamer, vloeren, keuken, gordijnen edm. Vanaf dat er iets is in een huiis dat ze willen aankopen, dat de indruk geeft van niet meer in de mode te zijn, dan moet het veranderd worden .... Mijn eerste pc kostte me meer dan een maandloon .... nu heb ik er meerdere (vaste, laptop ..), voor een fraksie van mijn maandelijks pensioen. Ge moet ook eens een auto van 30, 20 of 10 jaar geleden vergelijken. (ik heb dat al eens opgesomd in een andere post op dit forum, je staat versteld van hoeveel meer waar dat je tegenwoordig gewoonweg eist ...) Maar als jij dat allemaal ontbeert, ja, dan ben je te beklagen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() En welke onpopulaire wereldvisie dringt hij mij op?
![]() |
#80 |
|
![]() Grof gezegd kan je stellen dat vrijwel iedereen in de wereld het beter heeft dan zijn grootouders het hadden...