![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nog eventjes een rascistisch politicus...
![]() en nog eentje... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2010 om 14:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://users.telenet.be/tscheldt/Bar...ermetLePen.jpg Je herkent zijn vriend toch, of niet? Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2010 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest ik even lange tenen hebben en even kleinzerig zijn als la francophonie belge, dan zou ik dat inderdaad kunnen overwegen.
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() Operaties "beschadiging Vlaanderen" komen niet persé alleen uit Franstalige hoek. Hebben jullie bv. dinsdag de column gelezen van Hugo Camps in De Morgen onder de titel "Vlamingen" ? Die kan er ook wat van. Hier ook zoals in de gewraakte column in Le Soir probeert de auteur Vlaanderen te linken aan nazisme enz. De tegenstanders van Vlaanderen zijn niet de Walen. De tegenstanders van Wallonië zijn niet de Vlamingen. Zowel Vlaanderen als Wallonië hebben dezelfde tegenstanders en dat zijn zij die België willen behouden zoals het is of erger terug willen keren naar een unitair geïnspireerd België. Het conflict stelt zich tussen Vlaamse en Waalse regionalisten en autonomisten versus Belgische unitaristen. Het Belgisch conservatisme dat anti-Vlaanderen en anti-Wallonië is dat is de ideologie die stokken wilt steken in de emanciptie van Vlaanderen én ook Wallonië. Zij zorgen voor de operaties "beschadiging Vlaanderen" en zullen als ze het strategisch belangrijk vinden voor het voortbestaan van een nog altijd te unitair België ook overgaan tot een operatie beschadiging Wallonië. De beste oplossing is dat Vlamingen en Walen tesamen dit Belgisch status-quo bekampen waarbij we ons ook Europees moeten organiseren tesamen met Catalonië en andere groeiende en wakkere regio's in Europa.
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 9 april 2010 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() Ik stel voor dat we tezamen met onze Waalse vrienden een zwartboek opstellen over de onterechte en hatelijke aanvallen in de Franstalige en Nederlandstalige pers op de emancipatie van Vlaanderen en Wallonië. Mijn regionalistische Waalse vrienden klagen zoals wij over de anti-Waalse toon die vele Franstalige journalisten en politici zetten. Wallonie-Flandre même combat!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik snap je punt niet echt. Een foto van De Wever en Le Pen toont aan dat De Wever een racist is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens al lang af waarom goedmenende politici het FDF nog niet in de ban geslagen hebben. Een schutskring rond het FDF lijkt me de enige mogelijke manier om deze op-en-top taalracisten te stoppen. Welke politici hebben hiervoor de ballen ?
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
dat zegt al genoeg! ergens keuren ze de fratsen van Maingain goed en namelijk om dit: uitbreiding Brussel en benoeming drie burgemeesters die de Vlaamse wetten/decreten aan hun laars lappen! Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 april 2010 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik herken Maingain en ik ken zijn standpunten. Een taalracist. Punt. Ik herken De Wever en ik ken zijn standpunten. Een (zeldzame) verstandige politicus die voldoende haar op zijn tanden heeft om in te gaan tegen de standpunten van deze twee bovenvermelde heerschappen.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 9 april 2010 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Wever is allesbehalve een racist, als je dat gelooft ben je gewoon dom. Lees zijn stukken, luister naar wat hij zegt. Het is altijd 100% de waarheid, niet verbloemd, rechtuit. Ik ben in mijn studententijd ook naar debatten geweest met allerhande politici, dus het zou best kunnen dat ook ik ergens op een foto sta met een halfgare politicus. Wil dan dan ook zeggen dat ik zijn mening deel? Jeez... Laatst gewijzigd door Zeno! : 9 april 2010 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Waar bljft de foto van Stief en Fidel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Grappig. Zeg eens, als De Wever de Belgische politieke situatie van vandaag schetst (Belgie is een permanente diplomatieke conferentie tussen twee verschillende landen/democratieën, met twee publieke opinies, verschillende media,...). Vind jij dat dat niet klopt? Is dat misschien "racistisch"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |