Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2010, 10:02   #61
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Ik heb niet de indruk dat Willem al veel van de wereld gezien heeft.
Ach wat leuk de reacties te lezen....en hoe mensen zich plots ontpoppen tot helderziende on-line psychologen.... Er ligt een ganse nieuwe markt open in Vlaanderen. Er zijn er zelfs die aan de hand van een forumbijdrage zich een beeld vormen van de woonomstandigheden van de schrijver. Voorwaar Vlaanderen het land van de amateur Bardi's.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 10:20   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ach wat leuk de reacties te lezen....en hoe mensen zich plots ontpoppen tot helderziende on-line psychologen.... Er ligt een ganse nieuwe markt open in Vlaanderen. Er zijn er zelfs die aan de hand van een forumbijdrage zich een beeld vormen van de woonomstandigheden van de schrijver. Voorwaar Vlaanderen het land van de amateur Bardi's.
Feit is en blijft dat het behoorlijk wansmakelijke vertoon van leedvermaak uit de openingspost wijst op een elementair gebrek aan fatsoen. Daar hoef je geen psycholoog voor te zijn.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 10:21   #63
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
“De mist” van Stephen King spookt door mijn hoofd. Donkere, vieze wolken nemen langzaam maar zeker onze ganse leefwereld in. Zwarte bloemkolen. De vuurberg eronder contrasteert mooi oranje. De wolk is angstaanjagend. Waar ze komt valt het leven stil. Denken wij, want weten doen we het niet. Niemand kan weg uit het gebied van de wolk. Waar de wolk is, vallen vliegtuigen uit de lucht. Het kan nog erger. In de18de eeuw zouden zelfs het vee en de mensen dood gevallen zijn, daar waar de wolk zich uitspreidde. De wolk is braaf nu. Alleen vliegtuigen…daar kan ze niet tegen.

Willem ligt in zijn tuin. Onder een straalblauwe stille hemel, zonder lijnen of straalstrepen. Op reis naar de zon, in je eigen tuin. Een aangenaam temperatuurtje erbij, en wat wil je meer ? Een koffietje ? Moppie is het gaan maken in de nieuwe espressomachine. Een biertje ? Ik breng het mijzelf mee als ik Moppie een koffiewafeltje ga halen ? Mag het wat meer zijn ? Neen hoeft eigenlijk niet. Dit is genoeg. Bevredigend en gelukzalig.

Stel je voor dat je nu op reis bent….naar de zon. Alsof ze hier niet zou schijnen, maar kom laten we over dat detail nu niet beginnen zeveren. Een mooi landschap erbij. Dat is nog beter dan wat Willem in zijn hof kan krijgen ! En enkele graadjes meer ! Maar die maken Willem niet jaloers. De volle 19°C van deze middag zijn eigenlijk al meer dan genoeg. Zeker in de zon. De zee, het strand, de bergen….er eens uit. Ontspanning aan 300 km per uur ? Ach dat kan perfect in ons kleine tuintje.

En toen kwam dat vulkaantje. Eyjafjallajökull, uit IJsland. Na de vuiligheid die Björk uitbraakte, de geluidsvervuiling van Sigur Ros, de bankencrisis,…..alweer een hoop miserie die van dat rare eiland afkomstig is. U zult maar op reis zijn. Een weekje er eens uit. Eens alles achterlaten. Fantastisch tot …euh wij willen terug naar huis ! Wat geen vliegtuig ? Geen vlucht ? Wat er zich dan afspeelt kennen wij allemaal van de beelden op TV. Zoffige huisvrouwen worden hyperkinetische kiekens zonder kop die continue scanderen “wat moeten wij nu doen, Waar moeten wij nu naartoe ?”. Een serie zageventen komt zeveren dat ze niet genoeg informatie krijgen, helpen de zenuwen naar het kookpunt. Welke informatie willen die dommekloten nog meer ? Vliegtuigje vliegt niet. Is dat niet genoeg ? Weg ontspanning. Weg uitrusten. Gierende nervositeit. Kinderen blèren. Jengelen dat ze het niet meer leuk vinden. Slapen in de luchthaven, het hoogtepunt van ontspanning naar de zon. Zullen we op tijd thuis zijn. Ik moet gaan werken. De blijters moeten naar school. Nog eens gaan kijken. “Cancelled” is het enige dat er te zien is. Info ? De wolk blijft kwalijk vliegtuigen viseren tot….ach ja …tot tot tot tot ….veel te lang. Wat moeten wij nu doen….waar moeten wij nu naartoe….

Onder de straalmotorloze hemel rusten Willem en Moppie nog een extra dagje uit. Ontspannen, rustig….straks een barbequuetje met een lekker wijntje. Nog eventjes blijven liggen en genieten van mijn gniffelend medelijden met de vastgelopen toeristen. Willem zou Willem niet zijn mocht hij niet vinden dat al die gestranden het zelf hebben gezocht. En van op mijn tuinzetel vergenoeg ik mij vettig in mijn leedvermaak met al die luchthavensukkels !
Intrieste schertsvertoning die U hier tentoon spreidt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 10:21   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Feit is en blijft dat het behoorlijk wansmakelijke vertoon van leedvermaak uit de openingspost wijst op een elementair gebrek aan fatsoen. Daar hoef je geen psycholoog voor te zijn.
BS niet iedereen zit te wachten op medeleven en sollidariteit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 10:23   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Klopt, dat is alleen voor de "Sossen".
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 10:26   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“De mist” van Stephen King spookt door mijn hoofd. Donkere, vieze wolken nemen langzaam maar zeker onze ganse leefwereld in. Zwarte bloemkolen. De vuurberg eronder contrasteert mooi oranje. De wolk is angstaanjagend. Waar ze komt valt het leven stil. Denken wij, want weten doen we het niet. Niemand kan weg uit het gebied van de wolk. Waar de wolk is, vallen vliegtuigen uit de lucht. Het kan nog erger. In de18de eeuw zouden zelfs het vee en de mensen dood gevallen zijn, daar waar de wolk zich uitspreidde. De wolk is braaf nu. Alleen vliegtuigen…daar kan ze niet tegen.

Willem ligt in zijn tuin. Onder een straalblauwe stille hemel, zonder lijnen of straalstrepen. Op reis naar de zon, in je eigen tuin. Een aangenaam temperatuurtje erbij, en wat wil je meer ? Een koffietje ? Moppie is het gaan maken in de nieuwe espressomachine. Een biertje ? Ik breng het mijzelf mee als ik Moppie een koffiewafeltje ga halen ? Mag het wat meer zijn ? Neen hoeft eigenlijk niet. Dit is genoeg. Bevredigend en gelukzalig.

Stel je voor dat je nu op reis bent….naar de zon. Alsof ze hier niet zou schijnen, maar kom laten we over dat detail nu niet beginnen zeveren. Een mooi landschap erbij. Dat is nog beter dan wat Willem in zijn hof kan krijgen ! En enkele graadjes meer ! Maar die maken Willem niet jaloers. De volle 19°C van deze middag zijn eigenlijk al meer dan genoeg. Zeker in de zon. De zee, het strand, de bergen….er eens uit. Ontspanning aan 300 km per uur ? Ach dat kan perfect in ons kleine tuintje.

En toen kwam dat vulkaantje. Eyjafjallajökull, uit IJsland. Na de vuiligheid die Björk uitbraakte, de geluidsvervuiling van Sigur Ros, de bankencrisis,…..alweer een hoop miserie die van dat rare eiland afkomstig is. U zult maar op reis zijn. Een weekje er eens uit. Eens alles achterlaten. Fantastisch tot …euh wij willen terug naar huis ! Wat geen vliegtuig ? Geen vlucht ? Wat er zich dan afspeelt kennen wij allemaal van de beelden op TV. Zoffige huisvrouwen worden hyperkinetische kiekens zonder kop die continue scanderen “wat moeten wij nu doen, Waar moeten wij nu naartoe ?”. Een serie zageventen komt zeveren dat ze niet genoeg informatie krijgen, helpen de zenuwen naar het kookpunt. Welke informatie willen die dommekloten nog meer ? Vliegtuigje vliegt niet. Is dat niet genoeg ? Weg ontspanning. Weg uitrusten. Gierende nervositeit. Kinderen blèren. Jengelen dat ze het niet meer leuk vinden. Slapen in de luchthaven, het hoogtepunt van ontspanning naar de zon. Zullen we op tijd thuis zijn. Ik moet gaan werken. De blijters moeten naar school. Nog eens gaan kijken. “Cancelled” is het enige dat er te zien is. Info ? De wolk blijft kwalijk vliegtuigen viseren tot….ach ja …tot tot tot tot ….veel te lang. Wat moeten wij nu doen….waar moeten wij nu naartoe….

Onder de straalmotorloze hemel rusten Willem en Moppie nog een extra dagje uit. Ontspannen, rustig….straks een barbequuetje met een lekker wijntje. Nog eventjes blijven liggen en genieten van mijn gniffelend medelijden met de vastgelopen toeristen. Willem zou Willem niet zijn mocht hij niet vinden dat al die gestranden het zelf hebben gezocht. En van op mijn tuinzetel vergenoeg ik mij vettig in mijn leedvermaak met al die luchthavensukkels !
maw, je bent jaloers dat jij niet op vakantie was.
Oud 19 april 2010, 10:52   #67
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Gisteren prachtig windstil weer in de cataractzone...prachtige wandeling gemaakt vanaf de kapel van Helshoven...ken ondertussen van die wandeling bijna elke centimeter vanbuiten.
Deze winter daar in de sneeuw gaan ploeteren, daarna een warme choco (met "iets in"). Ieder seizoen heeft zijn voor en na maar bij het ontploffen van die maagdelijke bloesems ruikt en voelt die streek toch heeeeeerlijk aan...ook tof om de oldtimers, de vespa's en de cabrio's te zien flaneren....wat wonen wij toch in een prachtige streek...
Oud 19 april 2010, 10:52   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Gisteren prachtig windstil weer in de cataractzone...prachtige wandeling gemaakt vanaf de kapel van Helshoven...ken ondertussen van die wandeling bijna elke centimeter vanbuiten.
Deze winter daar in de sneeuw gaan ploeteren, daarna een warme choco (met "iets in"). Ieder seizoen heeft zijn voor en na maar bij het ontploffen van die maagdelijke bloesems ruikt en voelt die streek toch heeeeeerlijk aan...ook tof om de oldtimers, de vespa's en de cabrio's te zien flaneren....wat wonen wij toch in een prachtige streek...
en allemaal zonder vliegtuigoverlast!
Oud 19 april 2010, 10:55   #69
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat te maken met het gebrek aan elementair fatsoen dat uit het leedvermaak van de openingspost blijkt?

Om het met uw eigen woorden (nou ja...) te zeggen:

Citaat:
BS
Oud 19 april 2010, 11:25   #70
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als men zegt dat die aslaag dun genoeg is, wel ja, ...

of als men laag genoeg vliegt ook.

maar als ze echt door zo een dikke laag vulkaanspul gaan vliegen niet nee.

alleen de electrostatische ontladingen daar zijn al gevaarlijk genoeg.
Mijn angst is dat men omwille van de economische realiteit gaat zeggen dat de aslaag dun genoeg is, terwijl dat niet zo is.
Maar je hebt wel gelijk, dit is verschrikkelijk voor business, vooral de mijne dan.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 11:29   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat heeft dat te maken met het gebrek aan elementair fatsoen dat uit het leedvermaak van de openingspost blijkt?

Om het met uw eigen woorden (nou ja...) te zeggen:
dat ik daar geen graten in zie

ps ah ja bravo, ge hebt nog eens een typo ontdekt
Oud 19 april 2010, 11:41   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat ik daar geen graten in zie
Dat jij geen graten ziet in elementair gebrek aan fatsoen is niet meteen een verrassing.

Citaat:
ps ah ja bravo, ge hebt nog eens een typo ontdekt
Dat was geen tikfout, dat was een spelfout.
Oud 19 april 2010, 11:49   #73
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
het ziet ernaar uit dat je nog gerust even fvdw kan worden ...

uiteraard geheel zonder leedvermaak
Yep, momenteel staat mijn vlucht geboekt voor vrijdag.
Oorspronkelijk was het vorige vrijdag, dan verplaatst naar zondag, dan dinsdag, vervolgens woensdag, en nu vrijdag.
pfffffffffft...

Laatst gewijzigd door Rizzz : 19 april 2010 om 11:51.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 11:51   #74
funzo
Burger

funzo's schermafbeelding

Standaard

wat een gezever allemaal voor de mensen hun LUXEprobleempje
Oud 19 april 2010, 11:53   #75
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door funzo Bekijk bericht
wat een gezever allemaal voor de mensen hun LUXEprobleempje
LUXEprobleempje? ik probeer gewoon thuis te geraken....
Oud 19 april 2010, 11:55   #76
funzo
Burger

funzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
LUXEprobleempje? ik probeer gewoon thuis te geraken....
ja een luxe dat 80% of meer van de wereld bevolking zich niet kan permiteren
Oud 19 april 2010, 12:13   #77
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door funzo Bekijk bericht
ja een luxe dat 80% of meer van de wereld bevolking zich niet kan permiteren
Is allemaal relatief, 1x per jaar op vakantie gaan is in de westerse wereld niet echt abnormaal, niet naar huis geraken na die vakantie is wel zeer abnormaal.
Als deze vakantie dan nog niet echt een vakantie is maar zoals in mijn geval doet gewoon om eens familie en vrienden terug te zien (voor zon zee en strand blijf ik beter thuis) noem ik dit geen luxe, toch niet volgens westerse standaarden.
Oud 19 april 2010, 12:28   #78
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Is allemaal relatief, 1x per jaar op vakantie gaan is in de westerse wereld niet echt abnormaal, niet naar huis geraken na die vakantie is wel zeer abnormaal.
Als deze vakantie dan nog niet echt een vakantie is maar zoals in mijn geval doet gewoon om eens familie en vrienden terug te zien (voor zon zee en strand blijf ik beter thuis) noem ik dit geen luxe, toch niet volgens westerse standaarden.
Mocht het langer gaan duren dan 1 week, is het misschien al interessanter om met een containerboot naar de states te varen en vandaar te vliegen,

dat klinkt gestoord ik weet het, maar als ge thuis moet geraken...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 12:51   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Mocht het langer gaan duren dan 1 week, is het misschien al interessanter om met een containerboot naar de states te varen en vandaar te vliegen,

dat klinkt gestoord ik weet het, maar als ge thuis moet geraken...
die pakken u niet mee.
Oud 19 april 2010, 12:54   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel wat Belgen die in het buitenland vastzaten, hebben een auto gehuurd om naar ons land terug te keren. ‘Sinds vrijdag zijn hier ongeveer 150 auto's met buitenlandse nummerplaten afgezet', zegt ze. ‘Normaal gebeurt dat bijna nooit. De meeste wagens komen uit Spanje, Frankrijk, Duitsland en Italië. Een enkele wagen heeft een Deense of Slovaakse nummerplaat.'

De Belgen die voor de huurauto hebben gekozen om terug te keren, hebben wel soms diep wel diep in hun portemonnee moeten duiken. ‘De drop-off charge varieert sterk, maar je moet toch rekenen op enkele honderden euro's. Maar als je van erg ver komt, kan dat oplopen tot duizend euro', zegt Vercammen.

Maar het grote aantal auto's met buitenlandse nummerplaat dat op Zaventem staat, is dan weer goed nieuws voor Belgen die naar het buitenland willen vertrekken. ‘Omdat die wagens hier nu toch staan, kunnen we ze veel goedkoper laten vertrekken. Wie bijvoorbeeld naar Spanje moet, krijgt een Spaanse auto mee, want die moet toch terug. De huurder kan al snel de wagen voor de helft van de prijs krijgen.'

vanop de DS site ... mss eens naar avis bellen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be