Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2010, 09:11   #61
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de spionage praktijken en de gang van zaken binnen scientology ook wel dubieus, maar het is geen echt bewijs dat scientology een kwade sekte zou zijn.

https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)

Laatst gewijzigd door ArjanD : 23 april 2010 om 09:12.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 09:14   #62
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Ik vind de spionage praktijken en de gang van zaken binnen scientology ook wel dubieus, maar het is geen echt bewijs dat scientology een kwade sekte zou zijn.
Het is maar wat jouw definitie van "kwaad" is zeker?
Eerst enkele gratis testen om de zwakheden,trauma's bloot te leggen en dan deze info (mis)gebruiken en "genezing" aanbieden tegen harde cash?

Evil I tell ya , EVIL !!!
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 09:29   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
U moet niets, maar ik stel alleen dat ik vooralsnog geen reden zie om geen respect te hebben voor mensen die het Scientology geloof aanhangen.

En aan U vraag ik vervolgens waarom scientology een 'kwade sekte' zou zijn.
Scientology is geen kwade sekte natuurlijk. Ze filtert enkel maar zwakkelingen uit, en perst die uit. Hun goede recht, he, waar dienen zwakkelingen die gelijk welke bullshit slikken anders voor. Ze kunnen even goed dienen om wat oplichters rijk te maken. Als sommige idioten zo ver kunnen gebracht worden om met hun familie en vrienden te kappen vanwege wat SF-gezever, dan verdienen ze volgens mij niet beter.

Maar respect voor zo een bende oplichters en hun praatjes opbrengen, nu niet te veel vragen, he. Tenzij natuurlijk voor het genie van hun charlatansnetwerk. Daar moet je inderdaad hoedje voor afnemen, niet iedereen is in staat om zoiets ineen te steken zonder door de mand te vallen. Dus, ja, "respect", zoals je ook "respect" kan tonen voor het evil genie van Ben Laden of zo, die erin geslaagd is om met een tiental zotten en wat cutters de U S of A te traumatiseren en het in een zinloze oorlog te verwikkelen. Ja, "hoedje af" voor de prestatie, maar niet voor het oerslechte gedachtengoed erachter. Het ganse Scientology verhaal is uitgevonden door een SF schrijver! Je kan even goed de Grote Smurf gaan aanbidden, he, of een kaars branden voor Harry Potter of zo. Het is een *uitgevonden verhaaltje*. Dat ze bovendien maffieuze praktijken erop na houden is ook niet direkt iets dat respect afdwingt, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 09:31   #64
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Scientology is geen kwade sekte natuurlijk. Ze filtert enkel maar zwakkelingen uit, en perst die uit. Hun goede recht, he, waar dienen zwakkelingen die gelijk welke bullshit slikken anders voor. Ze kunnen even goed dienen om wat oplichters rijk te maken. Als sommige idioten zo ver kunnen gebracht worden om met hun familie en vrienden te kappen vanwege wat SF-gezever, dan verdienen ze volgens mij niet beter.

Maar respect voor zo een bende oplichters en hun praatjes opbrengen, nu niet te veel vragen, he. Tenzij natuurlijk voor het genie van hun charlatansnetwerk. Daar moet je inderdaad hoedje voor afnemen, niet iedereen is in staat om zoiets ineen te steken zonder door de mand te vallen. Dus, ja, "respect", zoals je ook "respect" kan tonen voor het evil genie van Ben Laden of zo, die erin geslaagd is om met een tiental zotten en wat cutters de U S of A te traumatiseren en het in een zinloze oorlog te verwikkelen. Ja, "hoedje af" voor de prestatie, maar niet voor het oerslechte gedachtengoed erachter. Het ganse Scientology verhaal is uitgevonden door een SF schrijver! Je kan even goed de Grote Smurf gaan aanbidden, he, of een kaars branden voor Harry Potter of zo. Het is een *uitgevonden verhaaltje*. Dat ze bovendien maffieuze praktijken erop na houden is ook niet direkt iets dat respect afdwingt, he.
Weer knal er op met een heerlijk sausje cynisme : my favorite breakfast
Oud 23 april 2010, 09:33   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Weer knal er op met een heerlijk sausje cynisme : my favorite breakfast
Ikke ? Cynisme ??

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 20:11   #66
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Geen enkele georganiseerde religie kan mij bekoren, in se zijn het allemaal criminele organisaties, maar Uw $cientology heeft nog een lange weg te gaan voordat het de wapenfeiten en criminele daden begaan door islam, nog maar kan evenaren!
zijn er ook discussies waarin je tussenkomt met commentaar over het eigenlijke onderwerp van die discussie en niet met de zoveelste herhaling van jouw kritiek op de islam? als dat echt het enige is waar jij meent iets te zeggen te hebben, vind ik dat eerlijk gezegd nogal mager.

vrede,

redwasp
Oud 25 april 2010, 22:07   #67
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

zijn er ook discussies waarin je tussenkomt met commentaar over het eigenlijke onderwerp van die discussie en niet met de zoveelste herhaling van jouw kritiek op de islam? als dat echt het enige is waar jij meent iets te zeggen te hebben, vind ik dat eerlijk gezegd nogal mager.

vrede,

redwasp
U plaatste dit:

Citaat:
vrede,

in tegenstelling tot christendom, judaïsme, hindoeïsme, boeddhisme, islam... is $cientology geen religie maar een zuivere misdaadorganisatie. de top van de church of $cientology is een bende oplichters die zich heel bewust is van het misdadig karakter van die zogenaamde kerk. zij weten heel goed dat de organisatie alleen dient om hun macht en hun inkomen te doen stijgen.

dat soort oplichters en charlatans vinden we ook terug in veel echter religies, $cientology heeft echter niets anders te bieden dan dat.

vrede,

redwasp
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 22:47   #68
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
U plaatste dit:
dus je las het woord 'islam' en las de rest van de discussie niet meer. waarom heb je het niet over die andere religies die ik opnoemde? of waarom niet over het eigenlijke onderwerp van de discussie: de misdaadorganisatie $cientology?

nu ja, de een heeft atomen en ruimteschepen als idée fixe, de ander de irrationele angst voor de islam.

als je antwoord hierop over de $cientologen gaat, ga ik er verder op in. als je het ook in deze discussie alleen over de islam kunt hebben denk ik dat ik je verdere bijdragen negeer. dat is voor jou niet zo erg, je zult het niet eens voelen. daarvoor zou je minstens interesse moeten hebben in wat ik schrijf.

vrede,

redwasp
Oud 25 april 2010, 23:20   #69
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

dus je las het woord 'islam' en las de rest van de discussie niet meer.

redwasp
Zoals 80% van het forum.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 23:35   #70
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

dus je las het woord 'islam' en las de rest van de discussie niet meer. waarom heb je het niet over die andere religies die ik opnoemde? of waarom niet over het eigenlijke onderwerp van de discussie: de misdaadorganisatie $cientology?

nu ja, de een heeft atomen en ruimteschepen als idée fixe, de ander de irrationele angst voor de islam.

als je antwoord hierop over de $cientologen gaat, ga ik er verder op in. als je het ook in deze discussie alleen over de islam kunt hebben denk ik dat ik je verdere bijdragen negeer. dat is voor jou niet zo erg, je zult het niet eens voelen. daarvoor zou je minstens interesse moeten hebben in wat ik schrijf.

vrede,

redwasp
Hij maakte gewoon een opmerking over een eerdere uitspraak van jou, het is niet dat hij hier de hele discussie in een andere richting tracht te draaien. Zijn opmerking over jouw citaat klopt bovendien volledig.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 23:43   #71
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hij maakte gewoon een opmerking over een eerdere uitspraak van jou, het is niet dat hij hier de hele discussie in een andere richting tracht te draaien. Zijn opmerking over jouw citaat klopt bovendien volledig.
'Hij' = 'Zij' - en 'zij' heeft blijkbaar een gevoelige zenuw geraakt!

Maar, ik onthou me van verdere commentaar, de draad mag zeker niet de verkeerde richting uitgaan, het moet tenslotte een draadje blijven over een 'criminele' religie, wat zeg ik; de meest 'criminele & gevaarlijkste' religie.
Oud 25 april 2010, 23:47   #72
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar, ik onthou me van verdere commentaar, de draad mag zeker niet de verkeerde richting uitgaan, het moet tenslotte een draadje blijven over een 'criminele' religie, wat zeg ik; de meest 'criminele & gevaarlijkste' religie.
Over iets anders praten zit er precies niet in, he?
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 13:46   #73
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
My bad

Citaat:

Idd. Laat de I$$lam fanaten maar wat verder tokkelen over hoe gevaarlijk $cientology wel niet is
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 14:38   #74
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
My bad

Idd. Laat de I$$lam fanaten maar wat verder tokkelen over hoe gevaarlijk $cientology wel niet is
Sshhhh geen slecht woord over ilam in deze draad.
Oud 26 april 2010, 15:03   #75
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gewoon dat ze zich nooit vragen stellen over hun vrienden en kennissen: als ze maar enkele stemmetjes kunnen winnen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=12
Jij bent toch ook niet moelijk in je vriendenkeuze's , daar zit toch ook vanalles en nog wat tussen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 15:06   #76
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
binnen de rkk zijn criminele en obscurantistische stromingen aan het werk die een gevaar zijn voor de democratie en de vrijheid.
Wat een smerige en ronduit leugenachtige insinuatie, geheel volgens uw fundementalistische leer natuurlijk. En hoeveel van die "gevaar voor democratie en vrijheid"-Katholieken gaan er zich opblazen te midden van een volle markt, in een school of snijden joodse journalisten de keel over? Geen enkele. In uw islam is dat ondertussen al zo zeer dagelijkse kost geworden dat het zelfs de media niet meer haalt. Wordt eens wakker en kweek eens wat rationeel denkvermogen in plaats van uw bekrompen denkfouten te verspreiden.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 15:09   #77
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
is idd voor getikten.
http://www.trouw.nl/religie-filosofi...cle1448846.ece
Asjoera, nog wat anders als de Opus Dei en hun geselkoordjes...
Oud 26 april 2010, 15:12   #78
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Het VB gaat voor Scientology, en de SPA gaat voor de Islam.
Allé, we kunne gaan kiezen.
Tijd om met Dewanand een Hindoepartij op te richten in Helgië...

Laatst gewijzigd door den dinges : 26 april 2010 om 15:12.
Oud 26 april 2010, 15:18   #79
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Over iets anders praten zit er precies niet in, he?
Feiten negeren is moeilij en in dit geval levensgevaarlijk
Oud 27 april 2010, 20:12   #80
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wat een smerige en ronduit leugenachtige insinuatie, geheel volgens uw fundementalistische leer natuurlijk. En hoeveel van die "gevaar voor democratie en vrijheid"-Katholieken gaan er zich opblazen te midden van een volle markt, in een school of snijden joodse journalisten de keel over? Geen enkele. In uw islam is dat ondertussen al zo zeer dagelijkse kost geworden dat het zelfs de media niet meer haalt. Wordt eens wakker en kweek eens wat rationeel denkvermogen in plaats van uw bekrompen denkfouten te verspreiden.
Uw insinuaties zijn leugenachtig en smerig. Het zijn Europese en Amerikaanse legers die steeds opnieuw moslimlanden aanvallen en de bevolking vermoorden, niet omgekeerd. De Europeanen en Amerikanen hebben talloze genocides op hun actief: Congo, Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, Holocaust, de Herero, ...

De moslims hebben dit nooit gedaan, op de Armeense genocide na, en die werd dan nog uitgevoerd door anti-religieuze nationalisten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be