Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2010, 16:34   #61
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
is dit cynisch bedoeld Hallebarde?
Wat dacht u ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 18:42   #62
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Nederlanders zijn zo stil......
Is dat hier nu eindelijk gedaan met die kinderachtige opmerkingen aan het adres van Nederlanders? Ik begin bijna plaatsvervangende schaamte te voelen, ook al zijn deze posts dan meestal het resultaat van een pathetische poging van sommige belgicisten om een Belgisch Gevoel te creëren. Hou toch eens je manieren en wees blij dat dit forum erin slaagt om mensen van over de landsgrenzen aan te trekken. Er zitten alleszins een pak meer Nederlanders dan franstaligen hier.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 21:07   #63
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Het is zonder meer duidelijk dat de Hollanders België aan het kapotmaken zijn door de mensen tegen elkaar op te zetten dat het niet mooi meer is. Ze zijn er zelfs andermaal in geslaagd om de regering te doen vallen en alzo België in een crisis te storten. Bovendien zijn ze sluw genoeg om de Belgische Franstaligen de stellige indruk te geven dat de schuld voor dit alles bij de Vlamingen zoals Henri1 dient te worden gelegd.

Ik vind dat walgelijk.

Jamaar, en dan zijn er hier nog die de draak steken met Henri1’s verdriet.

Echt waar, dat kan zo niet blijven duren. Vermits ik de enig echte Franse taal spreek (en met het juiste accent, dan nog), heb ik beslist om mij vanaf heden volkomen aan Henri1’s zijde te scharen in zijn strijd tegen de Hollandse vijand. Samen met System zijn we dan al met z’n drieën om ons op te offeren voor dit nobel streven. Wie ons een beetje kent, weet dat het er zal stuiven.

Hierbij stel ik de vermaledijde Hollanders een eerste ultimatum : indien u Vlamingen en Walen niet binnen de 48 uur vanaf nu, zegge vòòr dinsdagavond, ten volle terug doet overeenkomen, zullen wij hier in de rubriek Staatsinrichting uitgebreid de geschiedenis der Nederlanden uitsmeren, zodat eenieder kan zien wat voor volk u bent. En we zullen daarbij niet enkel de gegevens van Wikipedia aanwenden, maar tevens geleerde woorden gebruiken die in het Noord-Nederlands niet eens voorkomen.

Verdere actie’s zullen volgen.
Fuckerduck, ik ben d'rbij...okay, ik geef hierbij toe dat ik Beatrix Wilhelmientje Arm-nog-wattes ben en in de hoop mijn enorme IMPERIUM uit te breiden ben ik samen met al m'n geheime agenten (alle drie!) op dit forum om de Vlamingen te doen schijten..uh..scheiden bedoel ik, van den Waal.

Lang Leve het Vaderland! Hoera Hoera Hoera!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 21:16   #64
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Nederlanders hebben bar weinig invloed op de politieke situatie in uw land. Neen, politici als Maingain zetten Walen en Vlamingen tegen elkaar op. Wij Nederlanders genieten graag van dit fantastische schouwspel, niets meer, niets minder.
En ik geniet van de Nederlanders.
Heb er trouwens familie wonen in de buurt waar Merie Servaes woonde

En al die verhalen over de Oranje familie doen mij nog meer "genieten".
Leuke familie...

Ze hebben zovele afgezien door de Duitsers in '40-'45 en ze trouwen
allemaal met een Duitser. (Benno, Claus)
En Alex vond zijn zin (goesting) bij een "keurige" Argentijnse familie.
Tjaaaa, dat dochtertje heeft geen schuld natuurlijk.
Maar dat is makkelijk he.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 2 mei 2010 om 21:25.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 22:05   #65
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Fuckerduck, ik ben d'rbij...okay, ik geef hierbij toe dat ik Beatrix Wilhelmientje Arm-nog-wattes ben en in de hoop mijn enorme IMPERIUM uit te breiden ben ik samen met al m'n geheime agenten (alle drie!) op dit forum om de Vlamingen te doen schijten..uh..scheiden bedoel ik, van den Waal.

Lang Leve het Vaderland! Hoera Hoera Hoera!
Doe tegen uiterlijk dinsdagavond om 17.55 uur de Vlamingen en Walen terug in peis ende vree, in harmonie, én in eendracht met elkander leven, en alles zal u worden vergeven.

PS. Als u d�*�*r in slaagt, krijgt u van Henri1 misschien zelfs een biertje. Van mij krijgt u dan de groeten, en van System krijgt u niets. Niets kan nogal weinig lijken, maar als het van System komt is het een zegen, geloof mij.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 2 mei 2010 om 22:09.
Oud 2 mei 2010, 22:36   #66
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vertel geen geheimen als ik stel dat hier een aantal Nederlanders er een hobby van gemaakt hebben om Vlamingen tegen Walen op te zetten door aan te sturen op de splitsing van België.

Alle redenen zijn goed om te pas en te onpas België, hun inwoners en hun Instituten af te kakken.

1. Wie zijn deze Nederlanders ?
2. Wat drijft hen ?
3. Is de eigen Nederlandse politiek dan zo ontzettend saai dat ze zich hier op deze wijze moeten komen moeien of worden ze in eigen land politiek monddood gemaakt ?
Nieuwe zondenbok gevonden voor het falen van jouw sterk merk?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 23:11   #67
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een aantal Nederlanders is de grens van menselijk fatsoen allang overschreden en laten geen kans onbenut om Belgische burgers (Walen) af te kakken, te beschimpen en in een slecht daglicht te stellen.
Zou u hier eens voorbeelden van kunnen geven? En dan ook bewijzen dat men inderdaad "geen kans onbenut" laat, en dat het niet slechts incidenteel voorkomt.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 00:39   #68
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb ik beslist om mij vanaf heden volkomen aan Henri1’s zijde te scharen in zijn strijd tegen de Hollandse vijand. Samen met System zijn we dan al met z’n drieën om ons op te offeren voor dit nobel streven. Wie ons een beetje kent, weet dat het er zal stuiven.
.
Waar hebben we dat nog gehoort, Fransen hand in hand met de Belgische bourgeoisie tegen de Hollanders, de geschiedenis herhaalt zich! En van dat stuiven dat is ook maar Franse blasé de vorige keer was het ook maar een operette kermis.
Oud 3 mei 2010, 00:43   #69
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Waar hebben we dat nog gehoort, Fransen hand in hand met de Belgische bourgeoisie tegen de Hollanders, de geschiedenis herhaalt zich! En van dat stuiven dat is ook maar Franse blasé de vorige keer was het ook maar een operette kermis.
Hallebarde is een leuk meisje dat er niet van zou dromen om dergelijke fratsen uit te halen. Je ziet toch dat het sarcasme van haar posts druipt? Berg die goedendag dus maar weg.
Oud 3 mei 2010, 00:43   #70
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Van mij krijgt u dan de groeten, en van System krijgt u niets. Niets kan nogal weinig lijken, maar als het van System komt is het een zegen, geloof mij.
Dat laatste is waar. Het enigste dat System aan de Hollanders wilt geven is:" Pis, kak, stront, kots en zeik." Dan bent U beter met niets af.
Oud 3 mei 2010, 00:46   #71
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Hallebarde is een leuk meisje dat er niet van zou dromen om dergelijke fratsen uit te halen. Je ziet toch dat het sarcasme van haar posts druipt? Berg die goedendag dus maar weg.
Opgepast mensen nooit onderschatten.
Oud 3 mei 2010, 01:04   #72
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Jaja, maar het verschil is dat we deze keer met z'n drieën zijn. Reken daar wellicht nog de voltallige BUB bij, en prins Philippe de Belgique, voor zover die uit zijn helicoptertje kan gelokt worden. Zo komen we ongetwijfeld in totaal aan een man of acht (plus een paardenkop, als het lukt met dat hefschroefdinges).

Met dergelijke troepenmacht kan het eenvoudigweg niet mislopen.
Oud 3 mei 2010, 01:10   #73
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist (vooral dat leuk meisje).
Oud 3 mei 2010, 01:15   #74
Vlaanderen Boven

Standaard

Ligt het er zó dik op?

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 3 mei 2010 om 01:34.
Oud 3 mei 2010, 01:51   #75
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Ligt het er zó dik op?
Ach, eerlijk gezegd, en meer algemeen : ik tracht hier al een week of twee wat licht amusement in de zaak te brengen, maar het lukt me niet. Misschien beseft u het allen niet, maar de laatste tijd is hier op het forum blijkbaar echt geen ruimte meer voor een beetje gein. Iedereen heeft kennelijk de messen geslepen, en die BHV-toestand heeft duidelijk eenieders bom op scherp gezet. De minste kwinkslag leidt tot grote achterdocht en terughoudendheid, en wordt met bloedige ernst bekeken.

Mannen, laat de schrijnende onbekwaamheid van uw politiekers niet in die mate uw persoonlijk leven en gemoed beïnvloeden. Ja, het gaat niet goed met uw land, maar potverdorie, dat betekent nog niet het einde van de wereld, nietwaar.

Kies bijvoorbeeld eens voor wat andere en wie weet meer capabele mensen in uw parlement, in plaats van er van uit te gaan, zoals bijvoorbeeld die Henri1 doet, dat het falen van het Belgisch bestel aan Nederlanders, Fransen, of welkdanige buitenlanders te wijten is.

Ik heb het hier reeds eerder gezegd, en ik herhaal het : de weinige buitenlanders die hier op dit forum zo nu en dan actief zijn en daardoor blijk geven van enige interesse in uw land en uw politieke problemen, zijn geen vijanden, maar vrienden. Wij zijn geen kiezers in uw land, en hebben in wezen geen enkele inspraak : wij kunnen uw land noch kapotmaken, noch redden. Dat is, naargelang de keuze, iets wat u met zijn allen zelf zult moeten doen. Wij bekijken dat alles van op een afstand, en hebben er een eigen mening over. That’s all.
Oud 3 mei 2010, 02:01   #76
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ach, eerlijk gezegd, en meer algemeen : ik tracht hier al een week of twee wat licht amusement in de zaak te brengen, maar het lukt me niet. Misschien beseft u het allen niet, maar de laatste tijd is hier op het forum blijkbaar echt geen ruimte meer voor een beetje gein. Iedereen heeft kennelijk de messen geslepen, en die BHV-toestand heeft duidelijk eenieders bom op scherp gezet. De minste kwinkslag leidt tot grote achterdocht en terughoudendheid, en wordt met bloedige ernst bekeken.

Mannen, laat de schrijnende onbekwaamheid van uw politiekers niet in die mate uw persoonlijk leven en gemoed beïnvloeden. Ja, het gaat niet goed met uw land, maar potverdorie, dat betekent nog niet het einde van de wereld, nietwaar.

Kies bijvoorbeeld eens voor wat andere en wie weet meer capabele mensen in uw parlement, in plaats van er van uit te gaan, zoals bijvoorbeeld die Henri1 doet, dat het falen van het Belgisch bestel aan Nederlanders, Fransen, of welkdanige buitenlanders te wijten is.

Ik heb het hier reeds eerder gezegd, en ik herhaal het : de weinige buitenlanders die hier op dit forum zo nu en dan actief zijn en daardoor blijk geven van enige interesse in uw land en uw politieke problemen, zijn geen vijanden, maar vrienden. Wij zijn geen kiezers in uw land, en hebben in wezen geen enkele inspraak : wij kunnen uw land noch kapotmaken, noch redden. Dat is, naargelang de keuze, iets wat u met zijn allen zelf zult moeten doen. Wij bekijken dat alles van op een afstand, en hebben er een eigen mening over. That’s all.
Ziezo, daarmee is het zowat gezegd. Behalve dan dat Hallebarde wel duidelijk het bewijs is dat niet iedereen die Frans spreekt - en ik richt me nu tot mijn mede-nationalisten - de baarlijke duivel is en Vlaanderen ten allen koste wil vernietigen.

Hoewel haar superieure Nederlands toch wel wat verdacht is. Een dergelijk gevoel voor taal, dat moet wel van Vlaamse afkomst zijn, Frans of niet.
Oud 3 mei 2010, 02:28   #77
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Ziezo, daarmee is het zowat gezegd. Behalve dan dat Hallebarde wel duidelijk het bewijs is dat niet iedereen die Frans spreekt - en ik richt me nu tot mijn mede-nationalisten - de baarlijke duivel is en Vlaanderen ten allen koste wil vernietigen.

Hoewel haar superieure Nederlands toch wel wat verdacht is. Een dergelijk gevoel voor taal, dat moet wel van Vlaamse afkomst zijn, Frans of niet.
Met een moeder van Vlaamse afkomst, en derhalve tweetalig opgevoed, maar voor het overige zo Frans als maar zijn kan.

Niettemin dank voor uw compliment om mijn "verdacht" Nederlands, maar laat ons niet overdrijven, het is verre van superieur. Ik doe mijn best om het bij te houden, maar mijn woordenschat is verre van toereikend.

Ik ben anderzijds wel een beetje fier dat ik mijn zandkorreltje kan bijdragen tot de gedachte dat niet alle Franstaligen baarlijke duivels zijn die Vlaanderen willen vernietigen. Eerlijk gezegd en voor zover ik dat kan nagaan, is geen enkele mijner landgenoten er op uit Vlaanderen kwaad te berokkenen ; veruit de meesten hebben overigens nauwelijks benul van Vlaanderen en/of de Belgische politieke toestanden.

Tussen haakjes, er zijn op dit forum ook diverse Belgische Franstaligen actief, wier Nederlands trouwens heel wat beter is dan het mijne, en die ook niet allemaal noodzakelijkerwijs baarlijke duivels zijn, meen ik.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 3 mei 2010 om 02:35.
Oud 3 mei 2010, 07:16   #78
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat hier nu eindelijk gedaan met die kinderachtige opmerkingen aan het adres van Nederlanders? Ik begin bijna plaatsvervangende schaamte te voelen, ook al zijn deze posts dan meestal het resultaat van een pathetische poging van sommige belgicisten om een Belgisch Gevoel te creëren. Hou toch eens je manieren en wees blij dat dit forum erin slaagt om mensen van over de landsgrenzen aan te trekken. Er zitten alleszins een pak meer Nederlanders dan franstaligen hier.
Klinkt als Van Rompuy.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 23:21   #79
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gescheld op Nederlanders heeft inderdaad weinig met Nederland en de Nederlanders te maken, en alles met conflicten tussen Vlamingen onderling. De Nederlander of ook wel eens de Fransman die het moet ontgelden vanwege onze conflicten, zal het nooit begrijpen. Hij wordt als schietschijf misbruikt bij de beslechting van een geschil waar hij part noch deel aan heeft.
Oud 5 mei 2010, 23:27   #80
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zou u hier eens voorbeelden van kunnen geven? En dan ook bewijzen dat men inderdaad "geen kans onbenut" laat, en dat het niet slechts incidenteel voorkomt.
Ik moet met plaatsvervangende schaamte weer constateren dat een van mijn landgenoten de grens van het menselijke fatsoen allang overschreden heeft en geen kans onbenut laat om een bevriend buurland, ik zal maar een woord weglaten, te beschimpen en in een slecht daglicht te stellen, ten minste, om dat te proberen. Ik denk dat hij maar één persoon in een slecht daglicht stelt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be