Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2010, 21:18   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat er een staatsgrens is tussen Duitsland en Frankrijk, en dan geen van beide landen wil samensmelten tot één land, tot één lidstaat van de EU, maakt hen beiden nog geen separatisten van mekaar.

Het feit dat ik een politieke mening heb - ik mag toch hé, ook vanwege de belgisisten - die een onafhankelijk Vlaanderen voorop stelt, maakt mij geen separatist. Wel een hervormer. Als ge verstaat wat ik bedoel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:21   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat er een staatsgrens is tussen Duitsland en Frankrijk, en dan geen van beide landen wil samensmelten tot één land, tot één lidstaat van de EU, maakt hen beiden nog geen separatisten van mekaar.

Het feit dat ik een politieke mening heb - ik mag toch hé, ook vanwege de belgisisten - die een onafhankelijk Vlaanderen voorop stelt, maakt mij geen separatist. Wel een hervormer. Als ge verstaat wat ik bedoel.
Is er iets verkeerd met separatisme misschien?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:24   #63
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
de schoofzak vindt dat separatisten schurft hebben en stinken
voor het overige is hij vlaamsgezind

Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 april 2010 om 21:24.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:26   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En hoeveel ministers telt de Vlaamse Regering?
Dat hangt er vanaf wie onder hen dat ze telt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:29   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het is zelf zo erg dat er straten en pleinen worden genoegd naar en standbeelden opgericht voor legendarische separatisten.
Er zijn wel standbeelden van personen die heel wat ergere dingen op hun kerfstok hebben, handsjes afkappen en dergelijke.
Oud 24 april 2010, 21:39   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet. Ik begrijp het begrip niet.

Als een automerk beslist om auto type x in de fabriek y te assembleren, en daar alleen; en het type u in de fabriek m, en daar alleen .... zijn die dan separatistisch ?

Allez, ik heb dat toch gepoogd uit te leggen in de eerste paragraaf van mijn vorige post ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 april 2010, 21:42   #67
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Walen zijn natuurlijk welkom. Waar zou het naartoe gaan als men toeristen al gaat weren. Walen die hier komen wonen, daar is het simpel voor. Aanpassen of oprotten.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:46   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet het niet. Ik begrijp het begrip niet.

Als een automerk beslist om auto type x in de fabriek y te assembleren, en daar alleen; en het type u in de fabriek m, en daar alleen .... zijn die dan separatistisch ?

Allez, ik heb dat toch gepoogd uit te leggen in de eerste paragraaf van mijn vorige post ?
Je weet het niet, je begrijpt het niet...

Maar je bent het niet, zoveel is wel zeker...
Oud 24 april 2010, 21:53   #69
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik heb reeds vele malen gezegd dat de meeste Vlamingen de Walen over dezelfde kam scheren als de Brusselaars. Ook heb ik reeds aangehaald dat de meeste Walen evenzeer geen affectie hebben voor BHV en zelfs een misprijzen voor die franstalige Brusselaars.

Eigenlijk zouden wij moeten de handen in elkaar slaan om die Brusselaars een lesje te leren, want hun idee over Wallobrux staat ook de Walen niet aan : ze weten dat ze "gebruikt" zullen worden nadien weggegooid!

Maar wat ik deze week meemaakte gaat er toch wel over.
Zoals de meesten onder jullie weten ben ik een rasechte Vlaming ( zelfs flamingant) maar woon in de Ardennen sinds 4 jaar. Deze week ging ik naar Knokke en toen ik terug bij mijn auto kwam stond er NL in gekrast. Mijn auto is gekocht in een garage hier in de streek,waarvan naam en locatie op de wagen staat.

Moeten auto's nu ook al bewijzen dat ze Nederlands praten??
Ik ben de mening toegedaan dat men zich moet aanpassen aan de streek en dat Walen in Vlaanderen best wel enkele woorden Nederlands mogen spreken, maar aan de hand van een garageadres een auto bekrassen zonder te weten of die mensen al dan niet Nederlands spreken, gaat toch wat te ver.

Dus echte Walen , die de moeite doen om zich in het Nederlands uit te drukken, maar een wagen hebben, gekocht in Wallonië moeten maar wegblijven?

Ik moet zeggen dat dit mij behoorlijk heeft doen schrikken en dat ik toch hoop dat dit het werk was van iemand die enkel munt slaat uit de politieke situatie om wat vandalisme te plegen.
Voila, ge verdedigt hier altijd de VL.
Helaas een Vlaming die in Wallonië woont, is een Waal geworden in de ogen van de VL.

Een FR die in VL woont blijft lid van de Franstlaige familie.

Volgende keer 2 keer nadenken voor je nog de VL verdedigt.
Zo ver is het intussen gekomen met de onnozelheid van de VL.

VL politici zullen maar beseffen wat hun gestook voor gevolg heeft wanneer er doden vallen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:54   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Helaas een Vlaming die in Wallonië woont, is een Waal geworden in de ogen van de VL.

VL politici zullen maar beseffen wat hun gestook voor gevolg heeft wanneer er doden vallen.
?
Oud 24 april 2010, 21:56   #71
Shadowke

Standaard

azert probeert angst te zaaien, en dit enkel om zijn Belziek te behouden (waar hij ook alle belang bij heeft dat het blijft bestaan waarschijnlijk)
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:56   #72
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De N-VA wil een beleid voor iedereen “voor iedereen, voor alle Vlamingen”. De naam die zij daarvoor gebruikt is "inclusief". Ook hierin vinden de Vlaamse partijen elkaar: ze zijn alle voor iedereen, voor alle Vlamingen of een brede volkspartij. Ook de logica van Frank Vandenbroucke (Sp.a) in de theorie van de "actieve welvaartstaat" is "inclusief". Iedereen moet meebouwen aan dezelfde gedachte. Aan één Vlaanderen. Dit is de definitie van totalitair.

Inclusief betekent verder ook dat niemand in een hoekje blijft zitten.

Erg is dat deze onverdraagzame separatistische logica tot de grondwet is doorgedrongen. De Belgische grondwet is onder invloed van de Vlaamse beweging voor een deel een onverdraagzame grondwet geworden.

Separatisme is egoïsme en opportunisme.
Naar verluidt heeft Zwitserland tien ministers, België zestig. Deze overdaad aan politieke mandaten is zeker geen gevolg van een streven naar een unitair België, integendeel. De staatshervorming heeft gezorgd voor een overvloed aan politieke carrières. De Europese Unie evenzeer. Niet verwonderlijk dat het dezelfde politici zijn die èn separatisme èn politieke eenmaking van Europa verdedigen. Kwestie van de tewerkstelling in de politieke sector te verzekeren. In zekere zin is separatisme een vorm van politieke zelfbediening.

De vooruitziende Sp.a -minister Frank Vandenbroucke heeft een optie genomen op separatisme. Zou het zich voltrekken, hij zit al aan de juiste kant.

Eén van de belangrijkste argumenten tegen het voortbestaan van België zijn de geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië. Misschien zijn ze verantwoord (milieubehoud), misschien zijn ze bespreekbaar in een Belgisch kader. Niets daarvan in het separatisme: in een bekrompen mentaliteit waarin alleen korte termijn winst door middel van besparingen telt, is geen ruimte voor een globaal en toekomstgericht beeld. En dus kiezen de Vlaamse politici voor "minder België".
Volledig akkoord
Oud 24 april 2010, 21:57   #73
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Walen zijn natuurlijk welkom. Waar zou het naartoe gaan als men toeristen al gaat weren. Walen die hier komen wonen, daar is het simpel voor. Aanpassen of oprotten.
Juist. Allen de Marokkanen moeten zich hier niet aanpassen.
Oud 24 april 2010, 21:59   #74
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zozo, aangezien gij daarover begint mogen we dus aannemen dat U bereid bent om héél ver te gaan...

Dat is dan genoteerd mijn beste...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:08   #75
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo, aangezien gij daarover begint mogen we dus aannemen dat U bereid bent om héél ver te gaan...

Dat is dan genoteerd mijn beste...
Het is onvermjdelijk dat het voortdurend afgeven op de Franstaligen ervoor zal zorgen dat een domme Vlaming ooit zal denken van er goed aan te doen om geweld (met dodelijke) afloop te gebruiken.

Leiders moeten eraan denken dat hun (haat)boodschappen soms letterlijk worden geïnterpreteerd door hun minder intelligente volgelingen.
Oud 24 april 2010, 22:14   #76
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is onvermjdelijk dat het voortdurend afgeven op de Franstaligen ervoor zal zorgen dat een domme Vlaming ooit zal denken van er goed aan te doen om geweld (met dodelijke) afloop te gebruiken.

Leiders moeten eraan denken dat hun (haat)boodschappen soms letterlijk worden geïnterpreteerd door hun minder intelligente volgelingen.
Gezien de commentaren op het forum van le soir wat betreft "het afgeven" op de anderen zal het eerder andersom zijn...

Citaat:
Mooi zo, zeg dat dan maar hardop tegen de politieke leiders aan franstalige zijde,U wéét wel de Reyndersen en andere Maingains die het spelletje tot in het oneindige willen spelen..

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 april 2010 om 22:14.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:17   #77
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik heb reeds vele malen gezegd dat de meeste Vlamingen de Walen over dezelfde kam scheren als de Brusselaars. Ook heb ik reeds aangehaald dat de meeste Walen evenzeer geen affectie hebben voor BHV en zelfs een misprijzen voor die franstalige Brusselaars.

Eigenlijk zouden wij moeten de handen in elkaar slaan om die Brusselaars een lesje te leren, want hun idee over Wallobrux staat ook de Walen niet aan : ze weten dat ze "gebruikt" zullen worden nadien weggegooid!

Maar wat ik deze week meemaakte gaat er toch wel over.
Zoals de meesten onder jullie weten ben ik een rasechte Vlaming ( zelfs flamingant) maar woon in de Ardennen sinds 4 jaar. Deze week ging ik naar Knokke en toen ik terug bij mijn auto kwam stond er NL in gekrast. Mijn auto is gekocht in een garage hier in de streek,waarvan naam en locatie op de wagen staat.

Moeten auto's nu ook al bewijzen dat ze Nederlands praten??
Ik ben de mening toegedaan dat men zich moet aanpassen aan de streek en dat Walen in Vlaanderen best wel enkele woorden Nederlands mogen spreken, maar aan de hand van een garageadres een auto bekrassen zonder te weten of die mensen al dan niet Nederlands spreken, gaat toch wat te ver.

Dus echte Walen , die de moeite doen om zich in het Nederlands uit te drukken, maar een wagen hebben, gekocht in Wallonië moeten maar wegblijven?

Ik moet zeggen dat dit mij behoorlijk heeft doen schrikken en dat ik toch hoop dat dit het werk was van iemand die enkel munt slaat uit de politieke situatie om wat vandalisme te plegen.
Ik denk dat je de daden van één onnozele hals niet moet generaliseren, en de houding van Brusselse franstaligen al evenmin. De grote meerderheid van de Brusselse franstaligen komt niet overeen met het stereotype beeld van de arrogante fransdolle rijkeluis die zich in de Vlaamse pels komt vestigen zonder zich van de lokale cultuur iets aan te trekken. Olivier Maingain doet er natuurlijk wel alles aan om dat beeld zoveel mogelijk te versterken, maar toch, je laat je beter niet meeslepen door dat soort karikaturen.

Valt dat een beetje mee, flamingant zijn in de Ardennen?
Oud 25 april 2010, 07:34   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet het niet, je begrijpt het niet...

Maar je bent het niet, zoveel is wel zeker...
Ik denk dat jij de draad van deze draad niet snapt.

Oud 25 april 2010, 07:38   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo'n beetje gelijk de politieke moorden of de waas van onzekerheid rond de overlijdens van Cools, Van Bist (of zoiets), Coeme, ... ????

Wie iets ouder is, heeft destijds jarenlang de moeilijkheden in de Voerstreek kunnen volgen op het nieuws. Er is éénmaal een probleem geweest van iemand die een geweer toonde. Vanuit welke kant denk je ??

Oud 25 april 2010, 07:40   #80
born2bewild
Banneling

Standaard

nochtans is er maar 1 overheids TV mille collines in belgique, en daar komen weinig vlamingen aan bod
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be