Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2004, 21:25   #61
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger
MigrantenstemRECHT. Een fundamenteel verschil met de stemPLICHT. Via een truukje slaagde het parlement erin de raad van staate om te tuin te leiden en zo de wet grondwettelijk toch in orde te krijgen.
(kwam er eerst op basis van de fundamentele gelijkheid van inwoners niet door).

Maar bon, da's een ander onderwerp.
het levert minstens 120.000 stemmen op voor franstalige partijen !! dommeriken dat was de inzet van dat stemrecht
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 21:29   #62
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
We kunnen moeilijk een sociaal vangnet opbouwen voor heel de wereld. Sorry, het tegendeel is een naïve gedachte. Ik werk om de sociale zekerheid te financieren. Dat en dat ALLEEN verschaft mij het recht om uit het potje te gebruiken als ik het nodig heb.
Uw redenering gaat van geen kanten op, u hebt bijvoorbeeld nooit gewerkt om uw onderwijs te betalen, dat is een investering die de Belgische gemeenschap in u gemaakt heeft in de hoop dat u ooit wat zou gaan bijdragen in de toekomst. Die investering heeft de illegaal nooit gekregen, hij heeft dus een pak minder geparasiteerd als u.
Als je een idee wilt krijgen van de kost van studies, moet je maar eens het budget van onderwijs delen door het aantal kinderen in Belgie en vermenigvuldigen met het aantal jaar dat ge gestudeerd hebt. Ga wel eerst even zitten voor je dat doet.

Het is dus duidelijk: Elke Belg start hier met kansen gegeven door de gemeenschap, en geniet bovendien de zekerheid dat als hij mislukt, de gemeenschap een hangmat voor hem klaarliggen heeft. De allerlaatste waarop ge moet kakken is de illegaal, want die krijgt geen hulp.

Nu kan ik me best voorstellen dat het sociale zekerheidssysteem dat wij in Belgie hanteren hiervoor niet geschikt is, maar dan moeten we ook het probleem aanvatten bij de wortel en het sociale zekerheids systeem hervormen zodat het aangepast is aan een meer mobiele maatschappij.
Moeten die illegalen dan geld afhalen zoals bij de afhaalchinees?
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 21:33   #63
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Dat is dan inderdaad waar we naartoe gaan. Shoppen tussen de landen met een gunstig beleid voor hun.

Ik wil ook geld, denk je dat ik geld krijg als ik in Nederland ga aankloppen? Ik denk het niet.
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 21:51   #64
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch een naïef beeld dat je hebt van de mensen. Tijd om volwassen te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled

Van die lelijke witte racisten ? Genoeg om van Brussel na afscheuring van Vlaanderen/Wallonië een moslimstaat te maken.
Dit staaft het feit dat niet alle immigranten naar hier komen om goed te doen. Stellen wij ons sociaal vangnet open voor iedereen over de hele wereld, zal ons sociaal vangnet snel ontrafeld zijn en zullen ze ons gewoon verlaten om naar een ander land te gaan waar dezelfde naïve gedachten heersen.

In plaats van gebruik te maken van het sociaal vangnet van bij ons, zouden ze er beter aan doen er eentje op te zetten in hun land van herkomst.
Om te beginnen is Khaled helemaal geen migrant, en zeker geen illegale, maar een provocateur, er is dus zeker niets gestaafd. Verder is het echter wel zo dat niet alle migranten hier naartoe komen met goede gedachten, net zoals niet alle Belgen eerlijk zijn. Toch krijgen die Belgen, ongeacht hun bedoelingen, die rechten, en de migrant niet.

De argumentatie bevat de sociale zekerheid, criminaliteit heeft daar weinig mee te maken, en is een probleem op zich, waarover we waarschijnlijk hetzelfde denken: De harde aanpak voor criminelen.

Kwa sociale zekerheid moet je mij nu na zoveel posts toch eens uitleggen waar illegalen van onze sociale zekerheid parasiteren, want ze krijgen geen uitkeringen, kindergeld, dop etc.

De oplossing ligt in een hervorming van de sociale zekerheid. Zolang dat een taboe-bespreking blijft die enkel VLD/Vivant wil naar voren schuiven, zal het probleem blijven bestaan, want de migratie, die kan je niet stoppen.
Oud 13 mei 2004, 21:56   #65
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:

Uw redenering gaat van geen kanten op, u hebt bijvoorbeeld nooit gewerkt om uw onderwijs te betalen, dat is een investering die de Belgische gemeenschap in u gemaakt heeft in de hoop dat u ooit wat zou gaan bijdragen in de toekomst. Die investering heeft de illegaal nooit gekregen, hij heeft dus een pak minder geparasiteerd als u.
Als je een idee wilt krijgen van de kost van studies, moet je maar eens het budget van onderwijs delen door het aantal kinderen in Belgie en vermenigvuldigen met het aantal jaar dat ge gestudeerd hebt. Ga wel eerst even zitten voor je dat doet.

Het is dus duidelijk: Elke Belg start hier met kansen gegeven door de gemeenschap, en geniet bovendien de zekerheid dat als hij mislukt, de gemeenschap een hangmat voor hem klaarliggen heeft. De allerlaatste waarop ge moet kakken is de illegaal, want die krijgt geen hulp.

Nu kan ik me best voorstellen dat het sociale zekerheidssysteem dat wij in Belgie hanteren hiervoor niet geschikt is, maar dan moeten we ook het probleem aanvatten bij de wortel en het sociale zekerheids systeem hervormen zodat het aangepast is aan een meer mobiele maatschappij.
Neen, die illegaal moet helemaal niets krijgen buiten een kans om te werken. Shaf het minimumloon af en laat die illegalen voor de rest gewoon doen. Na 10 jaar belasting betalen in Belgie, krijgen ze sociale zekerheid zoals de Belgen, in functie van wat ze afgedragen hebben. Eventueel kan je dit aanvullen met taalcursussen die ze gratis kunnen bijwonen.
Oud 13 mei 2004, 21:57   #66
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan inderdaad waar we naartoe gaan. Shoppen tussen de landen met een gunstig beleid voor hun.

Ik wil ook geld, denk je dat ik geld krijg als ik in Nederland ga aankloppen? Ik denk het niet.
Geld is gemakkelijk te bekomen, ge moet gewoon meerwaarde creeeren, zoek een meerwaarde activiteit die je graag doet, en geld komt vanzelf.
Oud 13 mei 2004, 21:57   #67
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Belgische sociale zekerheid voor iedereen ter wereld is toch onmogelijk. Misbruiken doen zich nu al voor.
Als we de sociale zekerheid openstellen voor iedereen en iedereen die van overal komt een uitkering geven, valt ons zo al labiele systeem totaal in elkaar en die mensen die de uitkering kregen zullen verhuizen naar het volgende land met zulke roekeloze ideeën. En wij die geld in het potje van de sociale zekerheid gestoken hebben blijven achter met een ineengestorte samenleving.
Oud 13 mei 2004, 22:00   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

als de sociale kassen leeeg zijn verdwijnt het probleem vanzelfs...
als de pensioenkassen leeg zijn wat gaan we dan doen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 22:00   #69
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgische sociale zekerheid voor iedereen ter wereld is toch onmogelijk. Misbruiken doen zich nu al voor.
Als we de sociale zekerheid openstellen voor iedereen en iedereen die van overal komt een uitkering geven, valt ons zo al labiele systeem totaal in elkaar en die mensen die de uitkering kregen zullen verhuizen naar het volgende land met zulke roekeloze ideeën. En wij die geld in het potje van de sociale zekerheid gestoken hebben blijven achter met een ineengestorte samenleving.
1) Het gaat om illegalen, die krijgen geen sociale zekerheid.

2) Ik beweer niet dat we de sociale zekerheid zoals wij die kregen/krijgen moeten openzetten voor iedereen ter wereld.

Eens je die twee punten laat bezinken, zal je zien dat we niet zo zwaar van mening verschillen.
Oud 13 mei 2004, 22:03   #70
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Neen, die illegaal moet helemaal niets krijgen buiten een kans om te werken. Shaf het minimumloon af en laat die illegalen voor de rest gewoon doen. Na 10 jaar belasting betalen in Belgie, krijgen ze sociale zekerheid zoals de Belgen, in functie van wat ze afgedragen hebben. Eventueel kan je dit aanvullen met taalcursussen die ze gratis kunnen bijwonen.
Wel dat zou mooi zijn moest het realistisch zijn.
Probleem is dat ze geen kans krijgen om te werken.
Niet wegens racisme of twijfelachtigheid van de werkgever maar simpelweg omdat er zoveel werklozen zijn door de hoge loonlasten.

U zegt om het minimumloon af te schaffen.
Dan daalt de globale koopkracht. Gaat dit de economie helpen?
Wel integendeel: de verkoop zal minder zijn en het zal leiden tot een toestand waar de Belgen nog minder werk vinden.
En de staat zal ook minder inkomsten krijgen. Of ga je alle laagloners uit omstreken naar dit landje lokken en mag de Belgische bevolking van U de grond in? Geen wonder, U zei ergens anders dat U niet in België woont.
Nogal egoïstisch dan.

Stel dat de overheid eens haar administratie en welke wantoestanden nog sterk vereenvoudigt. Hoeveel geld zou dit opleveren dat voor andere doeleinden gebruikt kan worden? Het moet gaan om een zeer aanzienlijk bedrag in functie van het BNP.
Waar zouden ze dit het meest effectief terug kunnen in investeren?
Die loonlasten verlagen lijkt me dan het beste?

Of weet U nog een andere oplossing?
Oud 13 mei 2004, 22:04   #71
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Akkoord, geef toe, je hebt je mening bijgeschaafd he
Citaat:
2) Ik beweer niet dat we de sociale zekerheid zoals wij die kregen/krijgen moeten openzetten voor iedereen ter wereld.
Sociale zekerheid is goed maar het werkt enkel als er evenveel geld in het potje wordt gestoken (= er moet voor gewerkt worden) als eruitgehaald worden.

Om terug te komen op de oorspronkelijke discussie:
Het is goed dat die 108 slachtoffers van de mensenhandel opgepakt werden. Misschien is het voor hun een manier om uit hun visieuze cirkel te geraken en in HUN EIGEN LAND iets te gaan opbouwen. Hun uitbuiters hebben (hoop ik toch) zo ook weer een slag gekregen.
Oud 13 mei 2004, 22:06   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
terugsturen die stinkende armoezaaiers.
Uw medeleven met uw minder fortuinlijke medemens siert u...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 22:07   #73
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Niet wegens racisme of twijfelachtigheid van de werkgever maar simpelweg omdat er zoveel werklozen zijn door de hoge loonlasten.

Stel dat de overheid eens haar administratie en welke wantoestanden nog sterk vereenvoudigt. Hoeveel geld zou dit opleveren dat voor andere doeleinden gebruikt kan worden? Het moet gaan om een zeer aanzienlijk bedrag in functie van het BNP.

Of weet U een andere oplossing?
Het verlagen van de loonlasten is zeker een deel van de oplossing. Het stimuleren van KMO's is er ook eentje. Vereenvoudiging is het sleutelwoord in het creeëren van jobs.
Oud 13 mei 2004, 22:16   #74
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik denk dat als je het minimumloon afschaft, al die illegalen voor veel plezier zullen aangenomen worden door de Belgen. Ik zou bvb. persoonlijk met veel plezier een inwonende kuisvrouw en tuinman hebben. Ik betaal die illegaal drie keer het loon dat hij thuis kan verdienen en verschaf hem een dak boven zijn hoofd. Win-win-win situatie, ik heb de tuinman, de tuinman verdient drie keer zoveel, de staat heeft geen straatlopers en krijgt inkomen van onze illegaal.

Citaat:
Ja, we zijn akkoord, minder belastingen op arbeid, heeft echter weinig te maken met migratie.

Citaat:
Of weet U een andere oplossing?
Je zou waarschijnlijk ook de sociale zekerheid elders moeten hervormen. Het is tegenwoordig echter een taboegesprek. Er zijn namelijk mensen die verkeerdelijk denken dat het sociale zekerheidssysteem in Belgie perfect werkt als er maar geen Walen of Vreemdelingen zijn, het kan misschien wat langer duren voor ge met dat systeem failliet draait, maar failliet draaien doet ge.
Oud 13 mei 2004, 22:29   #75
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou waarschijnlijk ook de sociale zekerheid elders moeten hervormen. Het is tegenwoordig echter een taboegesprek. Er zijn namelijk mensen die verkeerdelijk denken dat het sociale zekerheidssysteem in Belgie perfect werkt als er maar geen Walen of Vreemdelingen zijn, het kan misschien wat langer duren voor ge met dat systeem failliet draait, maar failliet draaien doet ge.
Is dit geen kwestie van beschikbare middelen en niet van hoe het systeem is? Stel dat de economie zeer goed draait en de staat veel inkomsten krijgt.
Dan zou ze zich kunnen permitteren om kansarmen, gelijk hoe ze dat werden of vanwaar ze komen te helpen.
Het gaat hier niet enkel om dat sociale zekerheidssysteem maar gewoon alles van hoe de staat werkt.

Ik ben van mening dat je eerst de economie prioriteit moet geven, door de loonlasten te verlagen, de reden ervoor is niet een economische conjunctuur maar een alles opslokkende overheid.
Als die economie ok is, dan komt de rest gewoon vanzelf.
Racisme en afgunst en wat dan ook verdwijnen als de mensen geen redenen tot klagen hebben.

Het is een kwestie van prioriteiten en ik denk dat het Vlaams Blok het meest kans maakt om de juiste te stellen, het huidig beleid is duidelijk niet geïnteresseerd in problemen aanpakken, integendeel, ze tracht ze weg te steken, en alleen als ze niet anders kan doet ze wat beloften die ze nooit nakomt, omdat ze niet de noodzakelijke opofferingen wil doen wegens eigenbelang.

Aks het Vlaams Blok op dat vlak teleurstelt: het is de laatste verkiezing niet, en ik geloof nooit dat ze het nog slechter kunnen maken dan het al is.
Dat stellen is gewoon blinde afbraak.
Oud 13 mei 2004, 23:08   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Eens je die twee punten laat bezinken, zal je zien dat we niet zo zwaar van mening verschillen.
Wie gaat de hospitalisatie betalen als ze ziek worden, de mensensmokkelaars ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 23:13   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat als je het minimumloon afschaft, al die illegalen voor veel plezier zullen aangenomen worden door de Belgen. Ik zou bvb. persoonlijk met veel plezier een inwonende kuisvrouw en tuinman hebben. Ik betaal die illegaal drie keer het loon dat hij thuis kan verdienen en verschaf hem een dak boven zijn hoofd. Win-win-win situatie, ik heb de tuinman, de tuinman verdient drie keer zoveel, de staat heeft geen straatlopers en krijgt inkomen van onze illegaal.
Heimwee naar de slaventijd?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 23:15   #78
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Neen, we gaan dat van uw pensioen afhouden natuurlijk.

Serieus: Hospitalizatie kan perfect gepersonalizeerd worden. Zoals reeds gezegd: De oplossing ligt in een hervormen van de sociale zekerheid.
Oud 13 mei 2004, 23:26   #79
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Wie betaald voor de sociale zekerheid?
Wie heeft er gewerkt voor pensioen?

Wie moet er dan kunnen van profiteren?

Het zilverfonds voor wie?
wie betaald hier belastingen?

Ge moogt u bus niet opendoen of er steekt iets in van de overheid om te betalen!
Wel als ik moet betalen,en dat als een plicht zie om dat ook te doen,dan zou ik ook graag mijn rechten hebben om van het sociale stelsel gebruik te mogen maken als ik dat nodig heb.
EN dan aanzie ik het als diefstal als ons belastinggeld massaal door deuren en vensters word gegooid om te dienen voor anderen die er nooit hebben toe bij gedragen.
Iedereen die bijdraagd aan ONZE verzorgingsstaat heeft natuurlijk dat recht,vreemdeling of Belg,maar voor de rest zijn wij inderdaad het ocmw van de wereld niet.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 23:34   #80
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Neen, we gaan dat van uw pensioen afhouden natuurlijk.

Serieus: Hospitalizatie kan perfect gepersonalizeerd worden. Zoals reeds gezegd: De oplossing ligt in een hervormen van de sociale zekerheid.
De oplossing ligt niet in een hervorming van de sociale zekerheid maar in een hervorming van de overheid.
Immers, daar valt het meest te besparen als je haar inefficiëntie en complexiteit aanpakt.
Waarom zouden we op bvb pensioenen 5% besparen als het uitbetalen ervan al evenveel kost als die pensioenen zelf? En dit is maar 1 facet.

Waarom zouden we het systeem van sociale zekerheid hervormen (hoe moet ik dat hervormen interpreteren?) als de overheid volop geld verkwist op talloze manieren aan talloze procedures en administratieve misbaksels?

Waarom op de kap van de burger via die sociale zekerheid?
Is dit niet een "overheid belangrijker dan burgerwelzijn" houding?

Alle diensten voor de burger privatiseren en de overheid maar verder laten verkwisten? Nee hoor, dit praat je me niet aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be