![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat laatste zie je zeker in Isra¨¨el, waar zelfs academische discussies over het verleden en het geschiedbeeld veel meer gevolgd worden door een deel van de bevolking dan in andere landen. Als hier Ugo Janssen een stukje schrijft over de Oude Belgen, dan ligt dan ding in de winkelrekken en verschijnt daar een recensie over. Als Avi Shlaim, Schlomo Sand of Emile Souyri daar iets schrijven, dan gaat dat over de gebeurtenissen van 1948 of de aanleidingen en de gevolgen van die gebeurtenissen. Die artikels verschijnen in kranten als Haaretz, en verwerven er een groter draagvlak in de publieke opinie dan hier. Mijns inziens kan je dan gerust stellen dat zelfs de discussies over dat zionisme wel degelijk tot het politieke behoren. Dat is ook logisch. Dat zionisme behoort vandaag de dag tot de politieke praktijk (nl. in de vraag wat een joods land juist impliceert), terwijl onze dagjespolitiek geen verleden heeft en dus ook geen discussies meer over ons verleden kent. Je zou ook kunnen zeggen dat Isra¨¨el haar verleden nog niet verwerkt heeft, in tegenstelling tot ons land (gesteld natuurlijk dat het de bedoeling is je verleden te 'verwerken'). Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 6 mei 2010 om 17:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Public Enemy (passende naam overigens) Hoevèr zei U?
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() De afstand tussen Washington en Tel Aviv. Zò ver zat je er naast, aangaande politiek zionisme. Dat is nog mild.
Laatst gewijzigd door °°° Public Enemy °°° : 6 mei 2010 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Met andere woorden, Israël wil haar goesting krijgen en iedereen die dat wil verbieden is gemeen.
Dat soort gedrag vindt men steeds meer terug in de politieke hoogste kringen. Oplossing: kleuterjuffen alle vergaderingen van alle regeringen laten begeleiden en de politiekertjes die niet mee willen werken in de hoek.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
in feite gaat internationale politiek net om dit: de sterkste pakt waar het zin in heeft. En of die ander dan onheus behandeld wordt of niet, daar trekt men zich geen zak van aan. Hopelijk beseffen ze goed dat dit grote woede en weerstand opwekt en hoe langer de problemen duren, hoe zwartgalliger de mensen worden... en zwartgallige mensen...die kunnen gemeen doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Die kunnen zelfs zich gaan aansluiten bij anarchistische groeperingen om dan opgepakt te worden op hun eigen vredevolle demonstraties
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Andy
Ik kan niet al te veel uitweiden, maar ik ken Israël beter dan menigeen en misschien dat dat de reden is dat ik dingen soms anders zie. Maar ik vind het wel aardig van je dat je me een zeer serieus antwoord geeft. Klopt, jij ben geen man van de one-liners. Er is een levensgroot verschil tussen Israël nu en dat van de '70er jaren. De politieke spelletjes die Washington nu speelt vertekenen het beeld dat ik destijds had. Ik ontmoette de boys die net uit Egyptische gevangenschap waren vrijgelaten en luisterde naar hun verhaal. De Sabra's werden goede behandeld, de Zionisten onder hen bepaald niet goed. Dat verschil begreep ik niet goed, maar het is er wel. Ongeveer 12 uur voordat een stujk Negev/Sinaï terug naar Egypte ging, maakten we nog een laatste ronde, een bezoek aan Yammit waar de Israëli's bijna de Yom Kippur verloren (tankslag). In elk geval bedankt voor je antwoord. Stel ik zeer op prijs.
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ik hoop dat alle gedachtengoeden en gedachtenslechten en ander gebrekkig uit het Allochtoons vertaald gezeik van publieke vijand Zyklon B hier straal genegeerd zullen worden.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 mei 2010 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Het is nog slechts enkele dagen voordat hij weer een nieuwe nickname kan aanmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
of ben jij misschien arabier en heb je het wel begrepen en zit je hier maar met ons voeten te spelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
lijkt een acute zionistische ziekte te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() israelis die continu landpikken en dan komen klagen dat ze gehaat worden en het slachtoffer gaan spelen.
Laatst gewijzigd door roodhaar : 11 mei 2010 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Van mij hoeft ie niet geband te worden. Dat zal de moderatie wel doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou nou , lekkere puberaal gedrag is dit weer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 3alasj mabghitisj tketbo f-el abjadiyya dialna?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |