![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 mei 2010 om 22:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We kunnen beter wat meer evolueren naar de scheiding tussen Kerk en staat naar Amerikaans model, dat er vooral op gericht is de burger te beschermen van de staat. Zeg nu eerlijk, een kind dat katholiek is opgevoed heeft op zijn achttiende nog altijd de vrijheid om gewoon weg te stappen. De beknotting is dus zwaar overdreven (zoals we dat wel gewoon zijn van antiklerikalen), en de verborgen agenda om dit erdoor te krijgen is veel vrijheidsberovender dan godsdienstonderwijs an sich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. De RKK is een misdaadorganisatie. Meer bepaald een pedofielennetwerk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn wel een paar nadelen aan verbonden. Een katholiek schuldgevoel, een paar ongezonde moraalregeltjes die blijven hangen, maar meestal zal het daar wel stoppen. Zodra het een stap verder is dan "normaal" katholiek wordt het erger. Dan kan het volwassen kind zich wel eens buiten zijn familie bevinden, zijn ouders ongelukkig maken, vrienden verliezen, ontheemd geraken. En onderschat dat niet, dat kan het begin zijn van een ongelukkig leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Katholieken leren gelukkig het echte begrip tolerantie (dat ik hier al aantal keer heb uitgelegd), en dat van evenveel nut kan zijn voor niet-gelovigen. Het hoeft namelijk niet aan God te worden gelinkt. Progressieven kennen dat begrip niet echt. Ze hechten veel meer belang aan denkprocessen dan aan eigenlijke handelingen. "Zolang je maar niet racistisch denkt." of "Zolang je maar niet homofoob denkt." Punt blijft dat de overheid met zijn poten van het gezin moet blijven, of dat nu mei '68 ouders zijn, of katholieke ouders, dat maakt dan geeneens uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel ja, dat zou er ook best nog bij kunnen. Een video van de aanslagen op het WTC, of het metrostation in Madrid, of woedende moslimdemonstranten die een bespreking van Lars Vilks komen verstoren of homofiele jongeren die publiekelijk verhangen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus je geeft toe dat een katholieke opvoeding een nadeel is. Mooi. Dan zijn we al ergens. Citaat:
Neen, de overheid moet dat niet. Het is de taak van de overheid om wetten te maken die kinderen beschermd. Tegen kinderarbeid. Tegen pedofilie. Tegen onverantwoord niet inenten,... en ook tegen indoctrinatie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Welk zou het percentage kinderen zijn die momenteel (om deze reden) regelrecht naar een kansarme toekomst streven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar zelfs alleen al die uitspraak eens laten vallen heeft Edward Heath in de jaren 70 het Brits Premierschap gekost aan Tatcher. Ik vermoed dat de tijd daar nog helemaal niet rijp voor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jawel, de overheid moet dat wel. Die wetten zijn ingeroepen om excessen tegen te gaan. Godsdienstig onderwijs hoort daar niet bij omdat... (zie boven.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen, geloven betekent ook dat je leeft volgens de geloofsleer. Voor de rest zullen we niet dreigen je hoofd af te hakken wanneer je onze profeet (euh ik bedoelde natuurlijk de RKK) de rug toekeert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |