![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als betrokkene kan je bij de griffie een kopie van het dossier kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar daar ging het helemaal niet over. Ze moesten verschijnen voor de Raadkamer die dus louter beslist over de verlenging van de aanhouding, niet over de uiteindelijke schuldvraag. het is voor hun verschijning voor de Raadkamer dat hun dossier niet ter inzage lag en ze dus moesten vrijgelaten worden. Dat betekent geenszins dat ze vrijgesproken zijn. Ze zullen zeker moeten voorkomen en hun proces komt dus nog. Mij lijkt het logisch dat je wordt vrijgelaten als je niet eens je dossier kan inkijken. Anders zouden ze iedereen willekeurig kunnen vasthouden. Daar kan je toch geen voorstander van zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uiteraard is dit een kopie voor eigen gebruik. Ik heb in het verleden voor al mijn strafzaken me een kopie van het dossier aangekocht. Hoe kan je je dossier anders ernstig bestuderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Kopstukken van de bende gaan vrijuit, helpertjes kunnen er voor opdraaien.
Maffia, niet meer dan dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen want ik heb in het begin al gezegd dat die wet nergens op slaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Dat had natuurlijk probleemloos voorkomen kunnen worden door te zorgen dat het dossier op de griffie lag. Je weet toch dat wij die mensen daarvoor betalen, dat zijn geen vrijwilligers of zo, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de gewone burger weet ondertussen ook al dat mensen die pol/soc hebben gedaan denken dat de evenaar door hun gat loopt. Ook de gewone burger kan een mening hebben over een wet...daarvoor moet je geen moeilijke praat kunnen en ook gen pol/soc gestudeerd hebben. Vandaar dat ook iedereen mag gaan stemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wet die dus bepaald dat door menselijke fouten, criminelen vrij worden gelaten is door een stuk onbenul uitgevonden en moet in mijn ogen dan ook zo snel mogelijk aangepast worden. Laat staan dat het met opzet misbruikt kan worden, wat in dit geval ook wel eens onderzocht mag worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn ze veroordeeld? Neen, in tegendeel, de rechter laat die mensen vrij omdat er geen (niks, nada) bewijs is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stel dat jij een loods verhuurt aan een vriend. Die vriend installeert daar - zonder dat jij het weet - een weedplantage. Hij wordt gepakt. Als ze zijn telefoonverkeer nakijken zien ze dat hij regelmatig met jou belt. Jij wordt ook gepakt. Na een tijd onschuldig opgesloten gezeten te hebben moet de raadkamer beslissen of je aanhouding verlengd wordt. Je wil je dossier (waar dus de element �* charge tegen jou instaan die jij dus wil weerleggen) inkijken, maar dat ligt niet op de griffie. Vind je het dan nog steeds normaal dat je maar gewoon opgesloten blijft. Drie dagen later (jouw voorstel) ligt dat dossier er nog steeds niet. Je blijft met andere woorden gewoon in de cel zonder te weten op basis van welke elementen. En dat vind jij normaal? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Euhm... Als je iets over de wet en criminaliteit te weten wil komen, kan je beter rechten en criminologie studeren... Aan pol&soc heb je niet veel in dat geval. In elk ander geval ook niet trouwens.
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je leest niet wat ik zeg. Voor de zoveelste keer dat men deze personen niet moet veroordelen zonder dossier. Dat je dan wat langer moet zitten, ja. Dat je achteraf vergoed word omwille van de fouten vind ik dan ook terecht. Maar omwille van fouten criminelen vrijlaten is nog belachelijker. Zoals ik al zei...mensen met slechte bedoelingen kunnen dit misbruiken. Napoleon...word het niet stillaan tijd om deze wetten dan wat te moderniseren? ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 17 mei 2010 om 18:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dezelfde als rechten.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je aanhouding niet verlengd wordt, dat je buiten vervolging wordt gesteld.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 17 mei 2010 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |