Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2010, 22:58   #61
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
OK.
Waarom wachten jullie eigenlijk zo lang om mensen die u intrensiek haat, te dumpen? Uit masochisme?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:04   #62
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Waarom wachten jullie eigenlijk zo lang om mensen die u intrensiek haat, te dumpen? Uit masochisme?
Gezien de nek van bepaalde mensen hebben we nog onvoldoende touw om hen allemaal op te knopen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:07   #63
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlaams-Nationalisme is gebaseerd op gratis haat tegenover de Franstaligen. Daarom bestaat uw spel! Voor mij mag België nog vandaag splitsen...
Dus jij haat de Franstaligen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:09   #64
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus jij haat de Franstaligen?
Die Franstaligen toch, het zijn allemaal separatistische Vlamingenhaters. Daarom bestaat hun spel!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:15   #65
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Gezien de nek van bepaalde mensen hebben we nog onvoldoende touw om hen allemaal op te knopen.
Ik heb fondsen genoeg om de productie op te voeren. Heb jij genoeg geld om me daarvoor te verlonen?
Oud 16 mei 2010, 23:24   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De haat van de Flaminganten tov de Franstaligen is gewoon een feit. Het is een fundamentalistische haat en gelukkig maar wordt dit met de dag duidelijker voor de Franstaligen in ons land. Hoog tijd om te splitsen en die haters definitief de rug toekeren.
"C'èst todi l' tchôdron qui lome li crama neûr cou"

Ik heb ondertussen al geleerd dat het spreekwoord 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' nog steeds niets aan betekenis heeft ingeboet.

Ik wil niet in naam van andere flaminganten spreken, maar ik kan je wel verzekeren dat ik géén Franstaligen haat (op Degrelle, Dutroux en Fourniret na, misschien). Ik krijg het hoogstens op m'n heupen van bepaalde attitudes die sommige (vele?) Franstalige Belgen aannemen.

Ik ben eigenlijk pas flamingant geworden sinds ik in Bruxelles kwam wonen, en telkens weer moest opboksen tegen de onwetendheid, de vooroordelen en het onbegrip t.o.v. de sales flamands waaronder zo veel van mijn 'compatriotes' gebukt bleken te gaan (deels gevolg, vaak ook oorzaak van hun gebrekkige kennis van het Nederlands), én getuige mocht zijn van de politieke recuperatie van deze arme dwazen door geslepen politici voor wie alleen een Franstalige Belge een goede Belge lijkt te zijn.

Ik wil van België af omdat het een archaïsch, ondemocratisch en door schijnheilige arrogante onbenullen bijeengehouden misbaksel is dat ik 'te danken' heb aan gewelddadige 'repli sur soi'-separatisten.

Als mijn Franstalige landgenoten mij daarbij willen helpen door zèlf de stekker uit te trekken, zal ik ze daar allerminst voor haten, integendeel zelfs.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2010 om 23:25.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:27   #67
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Ik heb ondertussen al geleerd dat het spreekwoord 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' nog steeds niets aan betekenis heeft ingeboet.

Ik wil niet in naam van andere flaminganten spreken, maar ik kan je wel verzekeren dat ik géén Franstaligen haat (op Degrelle, Dutroux en Fourniret na, misschien). Ik krijg het hoogstens op m'n heupen van bepaalde attitudes die sommige (vele?) Franstalige Belgen aannemen.

Ik ben eigenlijk pas flamingant geworden sinds ik in Bruxelles kwam wonen, en telkens opnieuw weer moest opboksen tegen de onwetendheid, de vooroordelen en het onbegrip t.o.v. de sales flamands waaronder zo veel van mijn 'compatriotes' gebukt bleken te gaan (deels gevolg, vaak ook oorzaak van hun gebrekkige kennis van het Nederlands), én getuige mocht zijn van de politieke recuperatie van deze arme dwazen door geslepen politici voor wie alleen een Franstalige Belge een goede Belge lijkt te zijn.

Ik wil van België af omdat het een archaïsch, ondemocratisch en door schijnheilige arrogante onbenullen bijeengehouden misbaksel is dat ik 'te danken' heb aan gewelddadige 'repli sur soi'-separatisten.

Als mijn Franstalige landgenoten mij daarbij willen helpen door zèlf de stekker uit te trekken, zal ik ze daar allerminst voor haten, integendeel zelfs.
Wij zullen zelf appreciëren of u ons haat. We hebben u daar niet voor nodig, we zijn uw slaven niet. It doesn't look good.
Oud 16 mei 2010, 23:29   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat u tot béter in staat bent, Everytime.

Ik kan moeilijk geloven dat u er écht niets van hebt begrepen.
Er is niets aan uw brol te begrijpen! Je vous laisse avec votre folklore �* deux balles!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:31   #69
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zullen zelf appreciëren of u ons haat. We hebben u daar niet voor nodig, we zijn uw slaven niet. It doesn't look good.
Ik heb u nooit gevraagd mijn slaaf te spelen, dacht ik.

Ik wil echter ook niet door u als voetveeg en zondebok worden gebruikt.

Edit: als ik om te bewijzen dat ik de Franstaligen niet haat voortaan mee moet huilen in het 'nous sommes quand-même tous des Belges'-bos: vergeet het maar. Ik ga liever voor mijn job: aan jonge Bruxellois Nederlands onderwijzen, met hart en ziel. Zelfs al praat ik doorgaans voor het plafond en de muren.

Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2010 om 23:42.
Oud 16 mei 2010, 23:36   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niets aan uw brol te begrijpen! Je vous laisse avec votre folklore �* deux balles!
Eigenlijk is het allemaal vrij simpel: doe een ander niet aan wat je zelf ook niet wilt aangedaan worden.

Ongetwijfeld 'folklore �* deux balles', maar wij hoeven alvast niet langer in angstzweet uit te barsten als meneer Di Rupo komt dreigen met het einde van België

Oud 17 mei 2010, 00:00   #71
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb u nooit gevraagd mijn slaaf te spelen, dacht ik.

Ik wil echter ook niet door u als voetveeg en zondebok worden gebruikt.

Edit: als ik om te bewijzen dat ik de Franstaligen niet haat voortaan mee moet huilen in het 'nous sommes quand-même tous des Belges'-bos: vergeet het maar. Ik ga liever voor mijn job: aan jonge Bruxellois Nederlands onderwijzen, met hart en ziel. Zelfs al praat ik doorgaans voor het plafond en de muren.
Doet u vooral geen moeite. U bent ongeloofwaardig, als u zegt dat U de Franstaligen niet haat. Splitsen is de boodschap en daarna een totale scheiding. Met haters moet met geen enkele vorm van relatie meer hebben.
Oud 17 mei 2010, 00:02   #72
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...915950-438.art

En uit de reeks je houdt het niet voor mogelijk:

Zouden dat daar ook allemaal flaminganten zijn, die architecten?
Een interview dat veel verduidelijkt, mijns inziens:
http://www.nav.be/site2/interview-detail.php?id=7

Citaat:
Voor ik daar op in ga, wil ik toch nog eens verduidelijken waarom wij een autonome Vlaamse Orde wensen. Wij menen dat dit de enige haalbare manier is om te komen tot een efficiënte en hedendaagse Orde. Om te beginnen is er een fundamenteel onderscheid in visie tussen de Vlaamse en de Franstalige architecten. Wij willen bijvoorbeeld de provinciale structuur inruilen voor een Vlaamse structuur, met behoud van lokale, zeg maar provinciale aanspreekpunten. Wij hebben bijvoorbeeld dit jaar opnieuw en met veel succes Mijn Huis, Mijn Architect georganiseerd, in tegenstelling tot onze Franstalige collega’s die er bewust voor gekozen hebben om het evenement niet te organiseren in Wallonië. Het feit dat de wetgeving waarmee architecten worden geconfronteerd, dikwijls berust bij de gewesten of gemeenschappen – denk maar aan ruimtelijke ordening, onderwijs of cultuur – verklaart onze vraag tot overheveling naar de Vlaamse regering als bevoegde overheid. Ten derde functioneert de nationale raad absoluut niet. Om te beginnen is de samenstelling niet representatief. Van de 20 leden zijn er 10, de zogenaamde baronnen, benoemd door de koning op voorstel van de bevoegde minister. Dat zijn mensen uit het onderwijs of ambtenaren die soms niet eens in de lijst van de Orde zijn ingeschreven.
Citaat:
Als de nationale raad en de Franstalige en Duitstalige raad eindelijk werk maken van de beslissing uit 2005 om twee autonome ordes in te stellen, kunnen we in overleg de nieuwe structuur uittekenen. Daarnaast is het wachten op de reactie van de Nederlandstalige vleugel van de nationale raad. Als die niet akkoord gaat met de punten van de Vlaamse raad fv en zich daarmee afzet tegen een beslissing die is genomen door 92% van de Vlaamse verkozen mandatarissen, dan barst de bom. Het logisch gevolg van de algemene vergadering is uiteraard dat we alle beslissingen van de nationale raad waarmee de Vlaamse verkozenen het niet eens zijn, zullen aanvechten. Over hoe dat concreet zal gebeuren, wil ik voorlopig nog niets kwijt, maar daar hebben we wel al een paar ideeën over. Wel wil ik benadrukken dat wij zeker geen voorstander zijn van een vechtscheiding, maar na vijf jaar diplomatiek overleg is ons geduld nu wel finaal op.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 mei 2010 om 00:06.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 00:41   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet u vooral geen moeite. U bent ongeloofwaardig, als u zegt dat U de Franstaligen niet haat. Splitsen is de boodschap en daarna een totale scheiding. Met haters moet met geen enkele vorm van relatie meer hebben.
Tja, als u echt niet wilt luisteren, heeft het inderdaad geen zin u wat dan ook te zeggen.

Waar haalt u eigenlijk die zekerheid dat ik hier de 'hater' ben?

Oud 17 mei 2010, 02:12   #74
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, als u echt niet wilt luisteren, heeft het inderdaad geen zin u wat dan ook te zeggen.

Waar haalt u eigenlijk die zekerheid dat ik hier de 'hater' ben?
U bent niet de enigste, dat zijn alle Flaminganten.
Oud 17 mei 2010, 05:24   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank u voor deze toelichting.

Het wordt dus blijkbaar hoog tijd dat de Vlaamse bedrijven pro-actief andere afzetmarkten gaan zoeken (en als we uitgaan van het aantal Waalse/Franstalig Belgische consumenten dat we zouden verliezen, kan dat geen onoverkomelijk probleem worden. Estland, Letland en Litouwen samen is al meer dan genoeg.)

Het einde van België is immers zo goed als onafwendbaar, en ik denk niet dat er dezer dagen nog veel mirakels uit de lucht vallen.
Dat op zoek gaan is dus het grote probleem.

Een deel van die vergunningen worden enkel gegeven een bedrijven die in het land zelf produceren en een ander deel is aan strikte regels en wetten onderhevig.

Ik zie Nederland nog geen vergunningen uitreiken aan Vlaamse bedrijven en hun eigen bedrijven doen sluiten.
Daarnaast zijn die vergunningen in het buitenland reeds meerdere decennia geleden uitgereikt aan plaatselijke bedrijven, die in handen zijn van multi-nationales.

het is dus echt geen kwestie van nieuwe afzetmarkten zoeken, maar van de huidige te behouden en te beschermen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 05:25   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank u voor deze toelichting.

Het wordt dus blijkbaar hoog tijd dat de Vlaamse bedrijven pro-actief andere afzetmarkten gaan zoeken (en als we uitgaan van het aantal Waalse/Franstalig Belgische consumenten dat we zouden verliezen, kan dat geen onoverkomelijk probleem worden. Estland, Letland en Litouwen samen is al meer dan genoeg.)

Het einde van België is immers zo goed als onafwendbaar, en ik denk niet dat er dezer dagen nog veel mirakels uit de lucht vallen.
Dat op zoek gaan is dus het grote probleem.

Een deel van die vergunningen worden enkel gegeven een bedrijven die in het land zelf produceren en een ander deel is aan strikte regels en wetten onderhevig.

Ik zie Nederland nog geen vergunningen uitreiken aan Vlaamse bedrijven en hun eigen bedrijven doen sluiten.
Daarnaast zijn die vergunningen in het buitenland reeds meerdere decennia geleden uitgereikt aan plaatselijke bedrijven, die in handen zijn van multi-nationales.

het is dus echt geen kwestie van nieuwe afzetmarkten zoeken, maar van de huidige te behouden en te beschermen.
Oud 17 mei 2010, 05:36   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste Vlamingen hebben geen haat tegen de Franstaligen.
Voor de meeste Vlamingen en Walen is het andere landsgedeelte zelfs een ver van mijn bed show. Vaak komen de Belgen zelfs niet verder dan de provinciegrenzen en overschrijden ze die enkel voor uitstapjes.

Maar waar de meeste mensen een haat tegen hebben is de ellende die ze steeds moeten horen vanuit de politiek.

En dan krijgen de mensen het gevoel dat de boel niet werkt en de ellende vanuit de politiek op hen word afgestuurd.

En voor de meeste mensen is de regel dat als iets niet werkt je het opruimt en het inruilt voor iets dat wel lijkt te werken.

Voor de Vlamingen is het dus geen kwestie van de Franstaligen haten, maar van de ellende beu te zijn en zich te beschermen tegen de problemen in de toekomst.
Doch veel mensen denken wel eerst eens verder na en onderzoeken eerst de zaken voor ze het oude inruilen voor iets nieuw.

En elke Vlaming die dit onderzoek deftig doet, komt tot de vaststelling dat het land splitsen en België opdoeken geen enkel voordeel heeft voor Vlaanderen en slechts een hele hoop nadelen oplevert.
Oud 17 mei 2010, 05:43   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben eigenlijk pas flamingant geworden sinds ik in Bruxelles kwam wonen, en telkens weer moest opboksen tegen de onwetendheid, de vooroordelen en het onbegrip t.o.v. de sales flamands waaronder zo veel van mijn 'compatriotes' gebukt bleken te gaan (deels gevolg, vaak ook oorzaak van hun gebrekkige kennis van het Nederlands), én getuige mocht zijn van de politieke recuperatie van deze arme dwazen door geslepen politici voor wie alleen een Franstalige Belge een goede Belge lijkt te zijn.

Het is dan ook het huidige politiek België met zijn oproerkraaiende media dat moet verdwijnen.
België moet politiek hervormd worden, want verder draait dit land als één van de beste in de wereld.
Wij hebben gewoon te veel politieke partijen en te veel politici.
En in een land is het zoals in een bedrijf, als er te veel bazen zijn die hun mening willen laten gelden, dat gaat het berg af met dat bedrijf.
Niet omdat de mensen niet willen samenwerken en geen goed werk leveren, maar omdat het bestuur geen beslissingen meer kan nemen en steeds achter de feiten aanloopt.
Oud 17 mei 2010, 08:16   #79
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Ik heb fondsen genoeg om de productie op te voeren. Heb jij genoeg geld om me daarvoor te verlonen?
Gewoon voor jouw ego hebben we al meer touw nodig dan de wereld op een jaar kan produceren. Gewoon de haat die je toont tegenover alles wat ruikt naar een wens naar een onafhankelijke Vlaamse staat, je racistische overtuiging dat alle flaminganten Franstaligen haten, je houtaine houding tegenover "het plebs" zeggen allemaal uiterst veel over jou.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 17 mei 2010 om 08:20.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 08:32   #80
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het betekent zowiezo een mogelijke boycot vanwege de Franstaligen tegenover Vlaanderen met de rampzalige gevolgen die ik al u laat raden voor bijvoorbeld een regio zoals de Vlaamse Kust die van zijn toerisme leeft en waar de eerste klanten tot nu toe nog steeds de Franstaligen zijn. Ik zeg niet dat België niet moet splitsen maar het is toch duidelijk dat er gevolgen zullen zijn als België splitst : de contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen zullen nog meer en meer onbestaand worden, daar ben ik zeker van! Vlamingen die naar Wallonië zullen gaan, zullen zeer snel merken dat ze er niet meer welkom zullen zijn. Vergeet niet dat de Franstaligen in hun grote meerderheid de splitsing van het land niet willen, wat hun volle recht is! Het zou dus echt naïef zijn te denken dat de Franstaligen niet zullen reageren als België splitst.
de Walen zullen niet zo fel reageren zoals jij het hier voorstelt, zeker niet degenen die van het toerisme moeten leven.

je moet trouwens maar op de Franstalige fora gaan lezen. het zijn vooral Franstalige Brusselaars en Franstalige Vlamingen die haat spuien tov Vlamingen. De Walen zijn véél gematigder.

echt, die bangmakerij, het begint serieus te vervelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be