Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 mei 2010, 09:19   #61
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het is inderdaad geen toeval dat de meest gematigde Nederlandstalige politici in Brussel wonen. Dat heeft alles te maken met machtsgeilheid.
Dat beweer jij.
Iemand die in Brussel woont en leeft en gewone contacten onderhoudt met alle inwoners, ook de anderstaligen krijgt een genuanceerd en correcter beeld van hetgeen Brussel en zijn inwoners zijn.
Ik heb in het verleden 4 jaar in Brussel verbleven. Dat heeft mij doen inzien dat vele verwijten die men Brusselaars en Walen maakt niet kloppen met de realiteit. Dat maakt een mens gematigd en heeft niks met machtsgeilheid te maken.
pajoske is offline  
Oud 19 mei 2010, 09:29   #62
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat beweer jij.
Iemand die in Brussel woont en leeft en gewone contacten onderhoudt met alle inwoners, ook de anderstaligen krijgt een genuanceerd en correcter beeld van hetgeen Brussel en zijn inwoners zijn.
Wie in Brussel wil gaan wonen heeft sowieso ander prioriteiten.

Citaat:
Ik heb in het verleden 4 jaar in Brussel verbleven. Dat heeft mij doen inzien dat vele verwijten die men Brusselaars en Walen maakt niet kloppen met de realiteit. Dat maakt een mens gematigd en heeft niks met machtsgeilheid te
maken.
Opletten, want dat maakt de weg naar boutades open in de zin van "brussel heeft je dan blind gemaakt"...

Verwijten naar Brusselaars en Walen lijkt mij dan ook voorbijgestreefd, als het ook maar ooit enige zin heeft gehad. Enkel Dedecker spreekt over "en dan moeten de "Walen" het alleen doen". Het gaat voor de anderen over de structuur, "machine without a face", het systeem.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 19 mei 2010 om 09:29.
Steben is offline  
Oud 19 mei 2010, 09:31   #63
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweer jij.
Ik heb in het verleden 4 jaar in Brussel verbleven. Dat heeft mij doen inzien dat vele verwijten die men Brusselaars en Walen maakt niet kloppen met de realiteit. Dat maakt een mens gematigd en heeft niks met machtsgeilheid te maken.
Mijn beschuldiging van machtsgeilheid was gericht aan het adres van de Nederlandstalige Brusselse politici, niet aan het adres van de gewone Brusselaars. Kunt u ook eens zeggen welke verwijten ik aan de gewone Brusselaar of Waal maak?

Oh ja, en wanneer er een Vlaming is die alle Walen lui noemt, dan ben ik het daar alles behalve mee eens.
stropdrager is offline  
Oud 19 mei 2010, 09:40   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweer jij.
Ik heb ook in Brussel verbleven (en nog langer gewerkt). Toevallig juist gelijk gij ook in het verleden. (okee, flauwe grap, maar nu erstig: ik meen het voor de volle 100 prosent)

Maar dan ben jij stekeblind en stopdoof.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 mei 2010, 09:41   #65
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb ook in Brussel verbleven (en nog langer gewerkt). Toevallig juist gelijk gij ook in het verleden. (okee, flauwe grap, maar nu erstig: ik meen het voor de volle 100 prosent)

Maar dan ben jij stekeblind en stopdoof.
Ik denk eerder permissief, in tegenstelling tot de houding tov ruimtelijke ordening.

Wat denkt Pajoske over het Brussels beleid (RO)?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 19 mei 2010 om 09:42.
Steben is offline  
Oud 19 mei 2010, 09:43   #66
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoeveel van die mensen zouden er Nederlands begrijpen?
Ik zal het je ten gepaste tijde laten weten.
Ik wandel nog al heel veel, en kwam tijdens de vorige Belgische-vlaggenactie (die overigens alleen in BSL en wat in W succes had) regelmatig voorbij woningen die driekleurig gedrapeerd waren. Ik heb me toen voorgenomen om van zodra ik iemand vooraan het huis zag, hen een vraag in het NL te stellen over de uithangende vlag. Spijtig, tot nog toe, ben ik nog niemand tegengekomen in zijn voortuin die kon aanspreken. Ik hoop nu, indien er zich weer zo'n vlaggenactie aandient, wél iemand te kunnen ontmoeten.
Oud 19 mei 2010, 09:51   #67
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik denk eerder permissief, in tegenstelling tot de houding tov ruimtelijke ordening.

Wat denkt Pajoske over het Brussels beleid (RO)?
R0 = 90% Vlaanderen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 mei 2010, 10:00   #68
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Koert Debeuf is een kwal, maar zijn genuanceerde betoog om de navelstaarderij te doorbreken is gewoon terecht. Bracke reageert door Debeuf allerlei dooddoeners in de mond te leggen die Debeuf helemaal niet heeft gebruikt. Zwak, heel zwak.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 19 mei 2010, 10:06   #69
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken pakken mensen die in Brussel wonen en die vertellen een ander verhaal.
Maar niet als ze het ziekenhuis uit komen...
Oud 19 mei 2010, 10:15   #70
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Koert Debeuf is een kwal, maar zijn genuanceerde betoog om de navelstaarderij te doorbreken is gewoon terecht. Bracke reageert door Debeuf allerlei dooddoeners in de mond te leggen die Debeuf helemaal niet heeft gebruikt. Zwak, heel zwak.
Spreek jij over dezelfde teksten als wij hier?????
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 mei 2010, 10:15   #71
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit bewijst voor mij: Verafstoot en zijn hofhouding leefden volledig gescheiden van al hetgene hun eigen parlementsleden deden op het Vlaamse nivo. Dus ook volledig gescheiden van de modale Vlaming.
Niet te verwonderen dat hun elektorale afstraffing zo groot was.
Alsof dat nog moest bewezen worden.

Herinner je je nog zijn 'voorspelling' dat na de verkiezingen CD&V en CdH elkaar meteen zouden vinden na de verkiezingen ? Dat was er maar een continentbreedte naast !

Of zijn vraag om in Porto Alegre te gaan speechen ? Dat is zo ongeveer van dezelfde orde als zou Obama vragen om lid te mogen worden van de Ku Klux Klan !
Da joenk is hilarisch !!
Oud 19 mei 2010, 10:17   #72
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
stap voor stap naar het juiste
Cunning linguist is offline  
Oud 19 mei 2010, 11:26   #73
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met andere woorden: den Beuf verwijt zijn eigen partij, maar hij beseft het niet eens.
Niet zo. Er wordt gezegd dat de Bourgeois periode alleen zal herinnerd worden omwille van de vele achterhoede rellen rond de tricoleure sjerps. Alhoewel ook zelfs dat te betwijfelen is als zelfs Beuf de details niet juist heeft.

Bracke heeft daar niks van weerlegt. En Bracke is ook niet correct.

Het besluit van de Vlaamse regering houdende het statuut van de lokale en provinciale mandataris is van de handen van de minister-president van de Vlaamse Regering (Yves LETERME), van de Vlaamse minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin (Inge VERVOTTE) en van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, Wonen en Inburgering (Marino KEULEN). Het is maar de vraag wie daar het leeuwenaandeel in had.

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 19 mei 2010 om 11:27.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline  
Oud 19 mei 2010, 11:40   #74
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Bracke laat zich ook goed vangen door het editoriaal inleidingsstukje. De krant speelt daarmee beiden tegen mekaar uit van af het begin. Het grappig om een EX-journalist als Bracke daar zien in te tuimelen. De editor schrijft als inleiding:

Citaat:
Voormalig VRT-journalist en huidig N-VA-kopstuk Siegfried Bracke vindt dat het zo niet verder kan: Vlaanderen moet autonomer worden, en de band met België losser. Maar KOERT DEBEUF gelooft niet dat wat we zelf doen, we per se beter doen.
Een goed lezer ziet direct de opzet van die inleiding. Bracke niet. Hilarisch. Tot Bracke wendt men zich pas in de laatste paragraaf:

Citaat:
We hebben vandaag geen nood aan nog hardere partijen en nog straffere politici die de 'Vlaamse rechtlijnigheid' prediken. Die vinden dat er al genoeg is toegegeven en dat het nu aan de anderen is om in te binden. Dergelijke verhalen lezen we elke dag met een diepe zucht over landen als Cyprus, Israël, Hongarije of Bosnië. We hebben al genoeg mensen die vinden dat het buigen of barsten is. Waar we nood aan hebben zijn leiders die beseffen dat het tijd is om de problemen op te lossen in plaats van ze groter te maken. Die de rede laten zegevieren boven de emotie en de symbolen. Wat we zelf doen, doen we altijd beter, is tot nader order niet bewezen. Het feit dat u, beste Siegfried, in dit discours vervalt, doet me met spijt zeggen: u hebt ongelijk.
Als Bracke dus iets wilde weerleggen, bewijzen of rechtzetten, dan had hij de dingen waarin hij rechtstreeks wordt aangesproken op de korrel moeten nemen. Dat doet Bracke niet. Bracke neemt de inleiding van de editor op de korrel. Begint vandaar met modder te gooien. Neemt het verleden op de korrel zonder iets zinnigs over het heden te kunnen zeggen. Bracke ontpopt zich tot een Vlaamse predikant. En wat schreef men daarover :

Citaat:
Waar we nood aan hebben zijn leiders die beseffen dat het tijd is om de problemen op te lossen in plaats van ze groter te maken. Die de rede laten zegevieren boven de emotie en de symbolen. .... Het feit dat u, beste Siegfried, in dit discours vervalt, doet me met spijt zeggen: u hebt ongelijk.
En wat doet Bracke ? Hij geeft hun gelijk door karikaturen te maken van symbolen en problemen.
Oud 19 mei 2010, 12:03   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Spijkers op laag water.

Den Beuf wou eens in de gazet komen met wat prikkelende joernalistiek, en hij kreeg het als een boemerang vol in zijn gezicht terug.

Inbegrepen een gratis half blad reklame voor den Bracke en voor de NVA.

En den Bracke profileert zich als een ernstige V-kandidaat voor de NVA.

(ze zullen het zich wel herinneren, intern de VLD, als ze nog eens mekaars maat moeten nemen als er lijsten moeten gemaakt worden, of interne postjes uitgedeeld ...)

Den Boef dacht 1-0 te skoren;
Hij krijgt 0-3 terug in zijn gezicht.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 mei 2010, 12:09   #76
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gevolg van z'n eigen hatelijke toontje en discours. Bracke heeft gewonnen. Los van de inhoudelijke sterkte. En meer moet dat niet zijn voor een politieker.
Oud 19 mei 2010, 12:20   #77
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Niet zo. Er wordt gezegd dat de Bourgeois periode alleen zal herinnerd worden omwille van de vele achterhoede rellen rond de tricoleure sjerps. Alhoewel ook zelfs dat te betwijfelen is als zelfs Beuf de details niet juist heeft.

Bracke heeft daar niks van weerlegt. En Bracke is ook niet correct.

Het besluit van de Vlaamse regering houdende het statuut van de lokale en provinciale mandataris is van de handen van de minister-president van de Vlaamse Regering (Yves LETERME), van de Vlaamse minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin (Inge VERVOTTE) en van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, Wonen en Inburgering (Marino KEULEN). Het is maar de vraag wie daar het leeuwenaandeel in had.
Euh? En waar zie je de vermeende rol van de extremistische separatisten dan? Bracke had het dus bij het rechte eind. De holle woorden van Boeuf waren vals.
fonne is offline  
Oud 19 mei 2010, 12:23   #78
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht

En wat doet Bracke ? Hij geeft hun gelijk door karikaturen te maken van symbolen en problemen.
Bracke maakt duidelijk dat het de huidige politici van de klassieke partijen zijn die de problemen altijd maar groter laten worden, door schuldige nalatigheid om de problemen op te lossen wanneer ze zich stellen, en niet als het al veel te laat is er een pow-wow over te organizeren.
fonne is offline  
Oud 19 mei 2010, 12:58   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Spreek jij over dezelfde teksten als wij hier?????
Ja, ik lees wat er staat en laat mij niet leiden door mijn emoties. Debeuf is een kwal en Open VLD is een liga van postjespakkers en witteboordcriminelen, geen partij. Toch discussieert Debeuf hier eerlijker dan onze vriend Bracke.

Onze vriend Bracke is ook altijd een kwal en een idioot geweest. Dewever discussieert op een veel intelligentere wijze.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 19 mei 2010, 14:02   #80
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik lees wat er staat en laat mij niet leiden door mijn emoties. Debeuf is een kwal en Open VLD is een liga van postjespakkers en witteboordcriminelen, geen partij. Toch discussieert Debeuf hier eerlijker dan onze vriend Bracke.

Onze vriend Bracke is ook altijd een kwal en een idioot geweest. Dewever discussieert op een veel intelligentere wijze.
Dat is een correcte weergave.

Als ik Bracke lees, dan denk ik: OMG, schop die papegaai van het podium en geef mij het origineel Bart DW maar.

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 19 mei 2010 om 14:04.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be