![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iemand die in Brussel woont en leeft en gewone contacten onderhoudt met alle inwoners, ook de anderstaligen krijgt een genuanceerd en correcter beeld van hetgeen Brussel en zijn inwoners zijn. Ik heb in het verleden 4 jaar in Brussel verbleven. Dat heeft mij doen inzien dat vele verwijten die men Brusselaars en Walen maakt niet kloppen met de realiteit. Dat maakt een mens gematigd en heeft niks met machtsgeilheid te maken. |
|
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Verwijten naar Brusselaars en Walen lijkt mij dan ook voorbijgestreefd, als het ook maar ooit enige zin heeft gehad. Enkel Dedecker spreekt over "en dan moeten de "Walen" het alleen doen". Het gaat voor de anderen over de structuur, "machine without a face", het systeem.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 19 mei 2010 om 09:29. |
||
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oh ja, en wanneer er een Vlaming is die alle Walen lui noemt, dan ben ik het daar alles behalve mee eens. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan ben jij stekeblind en stopdoof.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Wat denkt Pajoske over het Brussels beleid (RO)?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 19 mei 2010 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wandel nog al heel veel, en kwam tijdens de vorige Belgische-vlaggenactie (die overigens alleen in BSL en wat in W succes had) regelmatig voorbij woningen die driekleurig gedrapeerd waren. Ik heb me toen voorgenomen om van zodra ik iemand vooraan het huis zag, hen een vraag in het NL te stellen over de uithangende vlag. Spijtig, tot nog toe, ben ik nog niemand tegengekomen in zijn voortuin die kon aanspreken. Ik hoop nu, indien er zich weer zo'n vlaggenactie aandient, wél iemand te kunnen ontmoeten.
![]() |
#67 |
|
![]() R0 = 90% Vlaanderen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#68 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koert Debeuf is een kwal, maar zijn genuanceerde betoog om de navelstaarderij te doorbreken is gewoon terecht. Bracke reageert door Debeuf allerlei dooddoeners in de mond te leggen die Debeuf helemaal niet heeft gebruikt. Zwak, heel zwak.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#70 |
|
![]() Spreek jij over dezelfde teksten als wij hier?????
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Herinner je je nog zijn 'voorspelling' dat na de verkiezingen CD&V en CdH elkaar meteen zouden vinden na de verkiezingen ? Dat was er maar een continentbreedte naast ! ![]() Of zijn vraag om in Porto Alegre te gaan speechen ? Dat is zo ongeveer van dezelfde orde als zou Obama vragen om lid te mogen worden van de Ku Klux Klan ! Da joenk is hilarisch !!
![]() |
#72 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bracke heeft daar niks van weerlegt. En Bracke is ook niet correct. Het besluit van de Vlaamse regering houdende het statuut van de lokale en provinciale mandataris is van de handen van de minister-president van de Vlaamse Regering (Yves LETERME), van de Vlaamse minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin (Inge VERVOTTE) en van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, Wonen en Inburgering (Marino KEULEN). Het is maar de vraag wie daar het leeuwenaandeel in had. Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 19 mei 2010 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |||
Banneling
|
![]() Bracke laat zich ook goed vangen door het editoriaal inleidingsstukje. De krant speelt daarmee beiden tegen mekaar uit van af het begin. Het grappig om een EX-journalist als Bracke daar zien in te tuimelen. De editor schrijft als inleiding:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijkers op laag water.
Den Beuf wou eens in de gazet komen met wat prikkelende joernalistiek, en hij kreeg het als een boemerang vol in zijn gezicht terug. Inbegrepen een gratis half blad reklame voor den Bracke en voor de NVA. En den Bracke profileert zich als een ernstige V-kandidaat voor de NVA. (ze zullen het zich wel herinneren, intern de VLD, als ze nog eens mekaars maat moeten nemen als er lijsten moeten gemaakt worden, of interne postjes uitgedeeld ...) Den Boef dacht 1-0 te skoren; Hij krijgt 0-3 terug in zijn gezicht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Een gevolg van z'n eigen hatelijke toontje en discours. Bracke heeft gewonnen. Los van de inhoudelijke sterkte. En meer moet dat niet zijn voor een politieker.
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bracke maakt duidelijk dat het de huidige politici van de klassieke partijen zijn die de problemen altijd maar groter laten worden, door schuldige nalatigheid om de problemen op te lossen wanneer ze zich stellen, en niet als het al veel te laat is er een pow-wow over te organizeren.
|
![]() |
![]() |
#79 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik lees wat er staat en laat mij niet leiden door mijn emoties. Debeuf is een kwal en Open VLD is een liga van postjespakkers en witteboordcriminelen, geen partij. Toch discussieert Debeuf hier eerlijker dan onze vriend Bracke.
Onze vriend Bracke is ook altijd een kwal en een idioot geweest. Dewever discussieert op een veel intelligentere wijze.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik Bracke lees, dan denk ik: OMG, schop die papegaai van het podium en geef mij het origineel Bart DW maar. Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 19 mei 2010 om 14:04. |
|
![]() |