Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2004, 21:06   #61
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Het is veel beter voor onze welvaart dat die mensen werken in het zwart. Als we de uitkering nog wat zouden verlagen zou dat aangemoedigd worden, en dus onze welvaart stijgen.
Laten we het dan ineens drastisch doen. Geen uitkeringen meer. Als dat geen aanmoedigingspremie is!
Oud 20 mei 2004, 04:07   #62
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het niet zo dat de vergrijzing naar beneden gebracht wordt door de bedrijven en bonden. Zelf ben ik 47, werkeloos, universitair geschoold, zonder baan met 25 jaar ervaring en kom niet aan de bak in West Vlaanderen. Ik ben nu genoodzaakt om naar het buitenland te gaan om te werken. Dat is pas een schande. Alles wil zeggen dat ik verdwijn en geen belasting en sociale lasten meer betaal. Maar dat belgië straks bij mijn pensioen wel alles moet overmaken naar het land waar ik naar toe vertrek. want terug komen naar een land waar ik als het ware ben buiten gekeken, doe ik nooit meer.
Waarom werkt dat "wegkijken" niet bij moslims?
Oud 20 mei 2004, 07:00   #63
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor

Omdat die niet gewoon zijn van boven hun stand te leven.
Oud 20 mei 2004, 08:47   #64
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polleke
Is het niet zo dat de vergrijzing naar beneden gebracht wordt door de bedrijven en bonden. Zelf ben ik 47, werkeloos, universitair geschoold, zonder baan met 25 jaar ervaring en kom niet aan de bak in West Vlaanderen. Ik ben nu genoodzaakt om naar het buitenland te gaan om te werken. Dat is pas een schande. Alles wil zeggen dat ik verdwijn en geen belasting en sociale lasten meer betaal. Maar dat belgië straks bij mijn pensioen wel alles moet overmaken naar het land waar ik naar toe vertrek. want terug komen naar een land waar ik als het ware ben buiten gekeken, doe ik nooit meer.
Als u gedurende 25 jaar een job op universitair niveau en betaald op universitair niveau hebt gehad, dan hebt u normaal gezien toch reeds goed kunnen sparen en als u uw spaargeld op een oordeelkundige wijze hebt belegd, dan moet u nu normaal gezien toch reeds over een flinke financiële reserve beschikken waardoor u niet meer hoeft te werken, tenzij u tijdens uw loopbaan alles zou hebben opgesoupeerd.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 08:57   #65
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polleke
Als u gedurende 25 jaar een job op universitair niveau en betaald op universitair niveau hebt gehad, dan hebt u normaal gezien toch reeds goed kunnen sparen en als u uw spaargeld op een oordeelkundige wijze hebt belegd, dan moet u nu normaal gezien toch reeds over een flinke financiële reserve beschikken waardoor u niet meer hoeft te werken, tenzij u tijdens uw loopbaan alles zou hebben opgesoupeerd.
Hiermee ben ik het eens. Daarnaast zou je ook nog zelf een bedrijf kunnen starten. Maar in dat geval raad ik je zeker uit om uit België weg te trekken. Toch als je er iets mee wil verdienen.
Oud 20 mei 2004, 14:41   #66
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Citaat:
Het is veel beter voor onze welvaart dat die mensen werken in het zwart. Als we de uitkering nog wat zouden verlagen zou dat aangemoedigd worden, en dus onze welvaart stijgen.
Laten we het dan ineens drastisch doen. Geen uitkeringen meer. Als dat geen aanmoedigingspremie is!
Gevaarlijke gekken die groenen!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 20:24   #67
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Omdat die niet gewoon zijn van boven hun stand te leven.
Er zijn inderdaad weinig moslims die tot de middenklasse behoren.
Oud 21 mei 2004, 19:33   #68
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Vivant komt op voor een onvoorwaardelijk basisinkomen en naast dat basisinkomen kan men ook nog gaan werken zonder dat men dat basisinkomen verliest. Sommige (uiteraard niet alle) werklozen passen dit systeem in de praktijk reeds toe. Naast hun werkloosheidsuitkering, gaan sommige werklozen namelijk nog wat in het zwart bijverdienen, waardoor hun totale officieuze inkomen soms hoger ligt dan wat ze zou zouden verdienen als ze een gewone job zouden aannemen in het legale circuit. De belastingbetaler draait echter op voor de kosten van dergelijk profitariaat.
Alle bruggepensioneerden zijn ook werklozen met een bijpassing. Daarenboven mogen ze dan nog bijverdienen. Waarom de werkloze dan niet?
België is een pot profitariaat.
Oud 21 mei 2004, 20:23   #69
Eric Verhulst
Schepen

Eric Verhulst's schermafbeelding

Standaard

Neen, dat profitariaat bestaat alleen in hoofde van de overheid. Zwartwerk komt erop neer dat mensen werk verrichten zonder er bovenop een loonbelasting aan de overheid betaald wordt. Het profitariaat is eerder dat een normale wettelijke werknemer bovenop zijn netto besteedbaar inkomen (want daar werkt hij voor) twee keer zoveel aan de overheid moet afgeven. Het zogenaamde zwartwerk is niet belaste arbeid waarvan de inkomsten meestal onmiddelijk terug in de normale economie terecht komen. Het is een natuurlijke verdediging tegen een te hoge belastingsdruk en god zij dank want het houdt dikwijls de economie recht.
Die belastingsdruk wordt uiteindelijk afgedwongen met geweld (al eens uw belasting niet betaald ?). De overheid aarzelt ook niet om er bedrijven voor failliet te laten verklaren. Het enige misdrijf bij zwart werk is dat sommige zwart werkers doen alsof ze die belasting moeten betalen en ze dus aanrekenen aan hun klant en terwijl ze dat bedrag op zak steken.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 12:01   #70
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Verhulst
Neen, dat profitariaat bestaat alleen in hoofde van de overheid. Zwartwerk komt erop neer dat mensen werk verrichten zonder er bovenop een loonbelasting aan de overheid betaald wordt. Het profitariaat is eerder dat een normale wettelijke werknemer bovenop zijn netto besteedbaar inkomen (want daar werkt hij voor) twee keer zoveel aan de overheid moet afgeven. Het zogenaamde zwartwerk is niet belaste arbeid waarvan de inkomsten meestal onmiddelijk terug in de normale economie terecht komen. Het is een natuurlijke verdediging tegen een te hoge belastingsdruk en god zij dank want het houdt dikwijls de economie recht.
Die belastingsdruk wordt uiteindelijk afgedwongen met geweld (al eens uw belasting niet betaald ?). De overheid aarzelt ook niet om er bedrijven voor failliet te laten verklaren. Het enige misdrijf bij zwart werk is dat sommige zwart werkers doen alsof ze die belasting moeten betalen en ze dus aanrekenen aan hun klant en terwijl ze dat bedrag op zak steken.
Zoals ik reeds aangaf: België is een pot profitariaat, laat het dan de overheid zijn die de burger uitbuit.
Uw verhaal is juist, weten we allemaal, alleen de politici blijkbaar niet.
Oud 25 mei 2004, 11:15   #71
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Opvallend: als ik een bedelaar 5 euro geef is dat ok voor de wet. Als ik die bedelaar 5 euro geef nadat hij mijn dakgoot heeft leeggeschept ben ik een misdadiger.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be