Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2010, 10:21   #61
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Misschien dank zij U. Ik ben er nooit geweest.
Ik ook niet, en in onze generatie treft wss niemand schuld, but you catch my drift.
Oud 22 mei 2010, 10:22   #62
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
'T zijn toch maar negers. Die tellen niet mee.
Let op met wat ge zegt, op vlak van grondstoffen brengen ze al eens iets op.
Oud 23 mei 2010, 01:18   #63
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Eigenlijk mag er van mij heel gauw een "jihaad" uitbreken. Zoiets winnen we nooit....en is het eindelijk afgelopen met dat idiote gedrag van extreem rechtse retards in het westen...gedaan met die blanke arrogantie. Het is jammer dat ik zo slecht over men eigen ras moet denken...maar ik schaam er me meer en meer voor ....

Dat ik wordt beschouwd als een van die idioten en mee mag boeten..neem ik er met plezier bij... deze arrogante werelddominatie met als excuus dat "zij de slechte" zijn...terwijl het belachelijk overduidelijk is wie er in deze tijden van ellende en honger sterven en wie er wel vaart...

wie er met miljoenen worden gebombardeerd en wie er vanuit zijn luie zetel veroordeelt...

neen, dan sterf ik gaarne voor het goede doel.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 23 mei 2010 om 01:19.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 01:25   #64
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Eigenlijk mag er van mij heel gauw een "jihaad" uitbreken. Zoiets winnen we nooit....en is het eindelijk afgelopen met dat idiote gedrag van extreem rechtse retards in het westen...gedaan met die blanke arrogantie. Het is jammer dat ik zo slecht over men eigen ras moet denken...maar ik schaam er me meer en meer voor ....

Dat ik wordt beschouwd als een van die idioten en mee mag boeten..neem ik er met plezier bij... deze arrogante werelddominatie met als excuus dat "zij de slechte" zijn...terwijl het belachelijk overduidelijk is wie er in deze tijden van ellende en honger sterven en wie er wel vaart...

wie er met miljoenen worden gebombardeerd en wie er vanuit zijn luie zetel veroordeelt...

De wereld is rot! Zonder de Westerse kapitalist ontstaat er een leemte die opgevuld wordt door de Islamtische kapitalist. In de geschiedenis was het niet enkel de Westerling die een boosdoender was hoor. De hele wereld heeft bloed aan haar handen!
Het is daarom ook geen goed doel om de ene Duivel door een andere te willen vervangen. Je kan beter voor verbetering in andere zin streven.

Overigens zijn de eerste slachtoffers van een conflict in het Westen de zwakkeren die geen inbreng hebben, laat staan besef hebben van de rottigheid van zijn elite. Overigens is het ook zo dat indien die elite niet zo rottig was, andere rottigheid machtiger zou staan. Het mes snijdt langs twee kanten.

P.S.: Zeg nooit dat we een djihaad niet zouden kunnen afwenden. We zijn weekdieren verworden, maar een volk is snel terug hard te krijgen hoor.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 mei 2010 om 01:26.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 01:32   #65
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
De wereld is rot! Zonder de Westerse kapitalist ontstaat er een leemte die opgevuld wordt door de Islamtische kapitalist. In de geschiedenis was het niet enkel de Westerling die een boosdoender was hoor. De hele wereld heeft bloed aan haar handen!
Het is daarom ook geen goed doel om de ene Duivel door een andere te willen vervangen. Je kan beter voor verbetering in andere zin streven.

Overigens zijn de eerste slachtoffers van een conflict in het Westen de zwakkeren die geen inbreng hebben, laat staan besef hebben van de rottigheid van zijn elite. Overigens is het ook zo dat indien die elite niet zo rottig was, andere rottigheid machtiger zou staan. Het mes snijdt langs twee kanten.

P.S.: Zeg nooit dat we een djihaad niet zouden kunnen afwenden. We zijn weekdieren verworden, maar een volk is snel terug hard te krijgen hoor.
De enige goede periode in de geschiedenis van de mensheid is de 1400 jaar van het kalifaat. Wetenschap, religie en humaniteit bloeiden open. Christenen, Joden en moslims leefden in vrede naast elkaar. dit is één van de hekelpunten van ant-islamieten en ze verdraaien zo goed mogelijk de geschiedenis. Maar Astronomie, Geneeskunde, Biologie, Architectuur, Geografie, Wiskunde en zo veel meer liegen er niet om...Was de Islam werkelijk zo tegen wetenschappen en andere religies gericht, zouden ze niet hebben gewacht tot op heden, maar het meteen vernietigd tijdens hun overheersing van bijna de helft van de bewoonde wereld.

Ontplof maar van woede idiote rechtselingen...de waarheid van ons verleden achterhaalt jullie onzin wel.
Oud 23 mei 2010, 01:32   #66
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

Oh, je bent dus Moslim.
Oud 23 mei 2010, 01:33   #67
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht

Wel weekdieren met kernwapens.
Oud 23 mei 2010, 01:33   #68
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oh, je bent dus Moslim.

man man...Dit is nu één van de redenen waarom het onmogelijk is met de meeste rechtse idioten te praten.

Ik ga een nieuwe hobbyclub oprichten "de veroordelers"...ik denk dat ik serieus wat aanhangers zal vinden. En die mensen kunnen naar hartenlust hun hobby beoefenen ipv mensen op fora lastig te vallen.
Oud 23 mei 2010, 01:37   #69
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

man man...Dit is nu één van de redenen waarom het onmogelijk is met de meeste rechtse idioten te praten.

Ik ga een nieuwe hobbyclub oprichten "de veroordelers"...ik denk dat ik serieus wat aanhangers zal vinden. En die mensen kunnen naar hartenlust hun hobby beoefenen ipv mensen op fora lastig te vallen.
Oh, een linkse Moslim. Nog erger.
Oud 23 mei 2010, 01:43   #70
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oh, een linkse Moslim. Nog erger.
het is alsof je tegen een muur praat...
Oud 23 mei 2010, 01:47   #71
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De enige goede periode in de geschiedenis van de mensheid is de 1400 jaar van het kalifaat. Wetenschap, religie en humaniteit bloeiden open. Christenen, Joden en moslims leefden in vrede naast elkaar. dit is één van de hekelpunten van ant-islamieten en ze verdraaien zo goed mogelijk de geschiedenis. Maar Astronomie, Geneeskunde, Biologie, Architectuur, Geografie, Wiskunde en zo veel meer liegen er niet om...Was de Islam werkelijk zo tegen wetenschappen en andere religies gericht, zouden ze niet hebben gewacht tot op heden, maar het meteen vernietigd tijdens hun overheersing van bijna de helft van de bewoonde wereld.
Het Kalifaat was geen paradijs hoor! En vrede was er op betrekkelijke wijze. Er werd vaak oorlog gevoerd, zeker in de begindagen ervan zelfs op Christelijke grond. Het was ook zo dat die Christenen en Joden herkenbare kledij moesten dragen, meer belasting moesten betalen, hun religieuze gebouwen niet gerenoveerd noch nieuw gebouwd mochten worden, enz... De bedoeling was dat hun religie traagjes zou doodbloeden zodat ze uiteindelijk op zouden gaan in de Islam. Men diende ook de superioriteit van de Islam te erkennen. Hun geloof werd toegestaan omdat het onmogelijk was hen te bekeren of te verdrijven zonder de economie te beschadigen. En hoewel het minder vaak voorkwam, pogroms kwamen wel degelijk voor wanneer er zich oprispingen van fundamentalisme voordeden. Gedwongen bekeringen vonden evenzeer plaats. Wel is dat uiteraard verdraagzamer dan onder het Katholicisme vroeger, maar we leven nu eenmaal niet meer in het jaar 1600 en in het jaar 2010 staat de Islamitische Wereld niet bepaald bekend om haar religieuze verdraagzaamheid. Veel is veranderd.
Overigens is het ook zo dat slavenhandel een Arabische specialiteit was, nog eerder dan de Westerse Trans-Atlantische, en met hogere sterfte!

Er hing evenzeer véél bloed aan deze lieden hún handen hoor!

De Islam was trouwens in diens Gouden Tijd minder dogmatisch. Het is allemaal beginnen te slabakken nadat Al-Ghazali zijn invloed verspreidde. Toen is men meer de Shari'ia als allesbepalend gaan beschouwen, omdat hij de inconsistentie met de Islamitische leer aankaartte.
Ik ben hier nog steeds veel te simplistisch, want de geschiedenis is uitgebreider dan dat, maar ik denk dat u toch een Manicheïstische denkwijze hanteert.
Persoonlijk vind ik de geschiedenis van het Kalifaat interessant omdat deze drie voorname beschavingen met elkaar verbond: de Europese, de Indische en de Chinese. Het is ook de ontdekking en leegplunderen van Amerika dat ervoor gezorgd heeft dat die Europese hen voorbij heeft gestoken. Let wel, wreed dat de geschiedenis moge zijn, ik denk niet dat een andere beschaving minder bloed aan haar handen zou hebben. Helaas!

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 mei 2010 om 01:57.
Oud 23 mei 2010, 01:52   #72
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens, interessant, maar misschien irrelevant detail. Het bekendste werk dat in de Perzische taal is geschreven: nl. 'Duizend-en-één-nacht', is momenteel gecensureerd in Iran! Waarom? Het gaat totaal niet over de Islam, maar wel over erotiek! Hoe tijden kunnen veranderen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 mei 2010 om 01:52.
Oud 23 mei 2010, 07:28   #73
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 mei 2010 om 07:31.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 08:24   #74
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is alsof je tegen een muur praat...
Voor mensen zoals U, eentje in gewapend beton.
Oud 23 mei 2010, 13:48   #75
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht

En nu lachen naar het vogeltje.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  smile1.gif
Bekeken: 58
Grootte:  235,6 KB
ID: 67552
Oud 23 mei 2010, 22:48   #76
koppijn
Minister-President

Standaard

Naam: burqa.gif
Bekeken: 68
Grootte: 103,9 KB

Samira:"Kijk Mohammetje hoe mooi mammie op de foto staat!
Herken je mammie niet daar rechts op de foto?"

Fatima kwaad "Rechts op de foto ben ik!"

Samira::"Nee ik trut!"
kakmadam truttemie teef

Oud 24 mei 2010, 03:20   #77
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Recent in Spanje Juicio oral y fianza de 192.000 euros contra Javier Krahe por "cocinar a Cristo"

Eentje uit de hoek van de christenen. Een delict tegen de 'religieuze gevoelens', strafbaar in Spanje via artikel 525 van het strafwetboek. De man in kwestie gaf een interview en toonde fragmenten uit een kortfilm 'Hoe een christus te koken? Hierin wordt gezegd "Se deja tres d�*as dentro del horno y sale solo" (Men laat drie dagen in de oven en komt er alleen uit).

De moeilijke relatie tussen kunst en religie, geen exclusieve moslimaangelegenheid.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 06:33   #78
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Recent in Spanje Juicio oral y fianza de 192.000 euros contra Javier Krahe por "cocinar a Cristo"

Eentje uit de hoek van de christenen. Een delict tegen de 'religieuze gevoelens', strafbaar in Spanje via artikel 525 van het strafwetboek. De man in kwestie gaf een interview en toonde fragmenten uit een kortfilm 'Hoe een christus te koken? Hierin wordt gezegd "Se deja tres d�*as dentro del horno y sale solo" (Men laat drie dagen in de oven en komt er alleen uit).

De moeilijke relatie tussen kunst en religie, geen exclusieve moslimaangelegenheid.
Die rechter had duidelijk iets tegen mirakels, anders toch een traditie bij de eerste christenen.
Oud 24 mei 2010, 09:01   #79
respublica
Minister

Standaard

Citaat:

Ontplof maar van woede idiote rechtselingen...de waarheid van ons verleden achterhaalt jullie onzin wel.
Sorry hoor, maar die tijd is echt wel voor een groot stuk een mythe, net geschapen door sommige multiculturalisten. Islamoloog Urbain Vermeulen zegt dat na 3 generaties het christendom verdwenen was in Cordoba.
Uiteraard moeten we de grootsheid van de toenmalige islamitische beschaving respecteren, maar heilig is ze niet. Hebben wij trouwens ook niet Griekenland, Rome om trots op te zijn? Daar schrijf je niets over.

In je eerder post verwijs je naar Westerse dominantie. Ik denk dat, wanneer straks landen als Rusland of China wereldmachten worden, je wel anders zal gaan denken over het westen. China investeert ook in Afrika, maar laat zich door geen enkele morele overtuiging leiden. China verhandelt zelfs de organen van de mensen die ze laat executeren. Is dat menselijk?
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 09:39   #80
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige goede periode in de geschiedenis van de mensheid is de 1400 jaar van het kalifaat. Wetenschap, religie en humaniteit bloeiden open. Christenen, Joden en moslims leefden in vrede naast elkaar.
Eindelijk werd Spanje één grote slavenmarkt, gedeeltelijk bevoorraad door heidense noormannen die voor de mohammedanen christenvrouwen uit West-Europa aansleepten. Vervolgens mochten zij in vrede naast hun harembezitters leven. Jaja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be