Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 mei 2010, 11:05   #61
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar ben ik het grondig mee oneens.

In jouw vizie, zou je de klok willen terugdraaien tot voor de zogenaamde kultuurraden, want elke van de stappen sindsdien was kontraproduktief.

Ik vind daarentegen dat de evolusie sinds de introduksie van die kultuurraden een pozitieve zaak.
Doe me niet zeggen dat er geen negatieve kantjes aanzitten, want dat zou teveel zijn.
Vergeet ook niet dat elke van die stap gezet is geweest zonder dat een (vergelijkbare) V-partij een meerderheid had.

Op vele vlakken verwijten wij nu de tsjeven van een walgelijke neiging naar status kwo.
Wel, jouw vizie is een status kwo die ons zou terugvoeren naar 1960, zonder dat er zelfs maar gedacht zou kunnen worden aan Vlaamse rezolusies.

Voor de rest kunnen jij en ik elk met ons eigen gedacht verder kunnen kwaken tegen mekaar.
Maar of dat de goede zaak verder brengt ???
Mijn suggestie: die jij rustig voort met het Belang, ik zal wel rustig voortdoen met de nva. We zijn politieke konkurrenten, kom dus niet af met een gespeelde verliefdheid van "laat ons samenwerken" als ge toch op voorhand weet dat het zo haaks staat op ons programma. Wij zullen dat ook niet bij jullie doen.

Voorts nog even herhalen,

diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.
Dat schrijft Anna List niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 20 mei 2010, 12:36   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze weten niet wat kiezen bij de N.VA :

Henri1 is offline  
Oud 20 mei 2010, 12:38   #63
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Waar is de kassa?
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 20 mei 2010, 12:42   #64
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Waar is de kassa?
Ze gaan wellicht rechtdoor richting toiletten.
Henri1 is offline  
Oud 20 mei 2010, 13:26   #65
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij bedoelt dat NVA-VB-LDD samen 50% zal halen?

wel, de enigste partij die resoluut voor een onmiddellijke, niet-onderhandelde onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen is, is het VB. maw, ook met meer dan 50% van die 3 partijen (en LDD is echt niet Vlaams-nationalistisch of zelfs maar flamingant hoor) ben je nog niet onmiddellijk onafhankelijk.

Europa.
Inderdaad zondag in het programma controverse op RTL-TVI verklaarde JMDD dat hij geen separatist was, wel een confederalist.
In deze optiek begrijp ik niet waarom men hier steeds over de 3 V partijen spreekt.
speurneus is offline  
Oud 20 mei 2010, 13:30   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

De NVA is vorige keer met haar stap voor stap onderhandeling thuis gekomen met in de handen een leeg blikje sardienen inplaats van een vette vis.

Nu, ze volharden in de boosheid en zijn van plan na de verkiezing gewoon verder te gaan met het verzamelen van lege sardienenblikjes. Bracke is zelfs van plan van de lege sardienenblikjes terug af te geven om het land draaiende te houden en te redden. Leve Belgie!

Voor mij niet gelaten, ik zeg alleen dit, ze gaan bij volgende regeringsvorming niet eens gevraagd worden.

Ik vraag me af hoe lang ze dit nutteloze spelletje nog gaan volhouden. Er komt geen splitsing van BHV en er komt geen staatshervorming, hoe lang gaan ze dit,

1. nog kunnen uitleggen als een Vlaamse overwinning.
2. naar de separatistische leden van de NVA nog kunnen uitleggen als een separatistisch discours.
Xenophon is offline  
Oud 20 mei 2010, 13:32   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Inderdaad zondag in het programma controverse op RTL-TVI verklaarde JMDD dat hij geen separatist was, wel een confederalist.
In deze optiek begrijp ik niet waarom men hier steeds over de 3 V partijen spreekt.
Je kan inderdaad hetzelfde zeggen over NVA.
Xenophon is offline  
Oud 20 mei 2010, 13:44   #68
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik
face it : franstalige politici zijn superieure onderhandelaars tov de nederlandstalige politici.

En veel betere lobyisten bij de europese unie, waar de Vlamingen achteraan in de rij staan.
speurneus is offline  
Oud 20 mei 2010, 13:47   #69
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je kan inderdaad hetzelfde zeggen over NVA.
Ja maar NVA is wel duidelijk, eerst confederalisme om nadien over te stappen naar onafhankelijkheid. Dit laatste hoor je JMDD niet zeggen, hij heeft immers te veel financiele belangen in Wallonie.
speurneus is offline  
Oud 20 mei 2010, 13:48   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar NVA is wel duidelijk, eerst confederalisme om nadien over te stappen naar onafhankelijkheid. Dit laatste hoor je JMDD niet zeggen, hij heeft immers te veel financiele belangen in Wallonie.
De NVA droomt.
Xenophon is offline  
Oud 20 mei 2010, 13:53   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ah ja natuurlijk want we gaan confederalisme kunnen onderhandelen met Walen die nog geen splitsing van BHV bespreekbaar achten.

allez, ik hoop dat BdW het veel tsjeven kan wijsmaken, daar niet van.
Anna List is offline  
Oud 20 mei 2010, 14:03   #72
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ironie is uiteraard dat de eerste voorwaarde om van een echte confederatie te spreken seperatisme is.
solidarnosc is offline  
Oud 20 mei 2010, 14:05   #73
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus NVA wil België splitsen om het om te vormen tot een confederatie om het vervolgens opnieuw te gaan splitsen. Waarom iets éénmaken nadat het is gesplitst als het doel is om zich af te scheiden?
solidarnosc is offline  
Oud 20 mei 2010, 14:08   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dus NVA wil België splitsen om het om te vormen tot een confederatie om het vervolgens opnieuw te gaan splitsen. Waarom iets éénmaken nadat het is gesplitst als het doel is om zich af te scheiden?
Ja, die uitleg staat krom van de onnozele zever.
Xenophon is offline  
Oud 20 mei 2010, 14:21   #75
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Man man man, wat ik hier vandaag uit de N-VA-toetsenborden lees, is toch te gek om los te lopen... Hebben ze daar een baksteen tegen hun kop gekregen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 20 mei 2010, 14:26   #76
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Man man man, wat ik hier vandaag uit de N-VA-toetsenborden lees, is toch te gek om los te lopen... Hebben ze daar een baksteen tegen hun kop gekregen?
Volgens mij hebben ze last van een dodelijke cocktail van electoraal opportunisme en kleinburgerlijke drempelvrees.
solidarnosc is offline  
Oud 20 mei 2010, 14:28   #77
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...ideshow#photo0

De waarheid in één tekening....veel meer zeggend dan alle woorden verspild in de aanloop naar 13 juni.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline  
Oud 20 mei 2010, 14:28   #78
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij hebben ze last van een dodelijke cocktail van electoraal opportunisme en kleinburgerlijke drempelvrees.

toccata is offline  
Oud 20 mei 2010, 14:30   #79
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

http://knack.rnews.be/images/resized...TER_FFFFFF.jpg

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline  
Oud 20 mei 2010, 14:33   #80
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het maakt me kwaad.
Txiki is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be