Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 mei 2010, 05:17   #61
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Siegfried Bracke gaat zichzelf interviewen: de Grote Schizofrene Verkiezingsshow!

Rik Torfs opnieuw versus Bartje De Wever: de Slimste Mens Part 2!

De Croo junior mag nog 3 deadlines komen verdedigen.

Toback junior komt aan de hand van papa Bulldog-smoelen trekken.

Bertje den Bleiter spreekt en huilt in de naam van 5 partijen: de eerste Multipoliticus!

Carolientje Gennez doet een stripshow: de SP.A geeft zich eindelijk bloot, helaas blijkt het een zeer foute verkiezingsstunt.

Filip Dewinter daagt Jean-Marie Dedecker uit: straatbaan tegen judo, een spannende strijd!

De winnaar van voorgaand gevecht moet om ter meest frieten met stoofvlees eten, met als tegenstrever Slim Bartje.

De eindwinnaar wordt onze nieuwe Vlaamsche Leider.

De democratie heeft gezegevierd.
Dat van Carolien Genneze bloot, laat dat maar vallen.
Pericles is offline  
Oud 24 mei 2010, 07:59   #62
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nochtans : tetten
Oud 24 mei 2010, 12:11   #63
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat die straks ook dreigen dat ze naakt in de Playboy gaat staan als ze niet verkozen wordt, zoals Margriet Hermans indertijd?
fonne is offline  
Oud 24 mei 2010, 13:11   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dat mag wel... maar eerst een serieus verhullende hoofddoek en iets voor haar mond dat er geen gezaag meer uit kan komen. Nu ja... eigenlijk kan je haar dan van de eerste keer vervangen door een vrouw waar wel zinnige praat uitkomt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 24 mei 2010, 13:21   #65
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
De staatszender doet wat hen wordt opgedragen: programma's maken voor een breed publiek. Dat publiek is breder dan de gemiddelde gebruiker van dit forum. Jullie zijn doorgaans steviger geïnformeerd dan de gemiddelde burger. Hou er rekening mee dat op dit forum 10 keer zoveel lezers zijn als dat er actieve deelnemers (posters) zijn. Het profiel kan aanzienlijk variëren. En in verkiezingstijd stijgt het aantal lezers aanzienlijk, waarschijnlijk mensen op zoek naar een goede wijze om hun stem uit te brengen.

In reactie op wat in andere berichten wordt geschreven: Ik ken heel wat journalisten, ook bij VRT, die allesbehalve een rode kleur hebben.

En uitzending bijwonen is voor de liefhebbers. We hebben de laatste jaren telkens opnieuw de oproepen van de VRT geplaatst en elk jaar krijgen ze daar een bevredigende respons op. Er zijn altijd mensen die interesse hebben om de werking achter zo'n programma's van dichtbij te zien. Ik heb ooit het genoegen gehad om enkele jaren achter de schermen van radio en televisie te mogen meewerken en ik kan iedereen aanraden om het minstens een keertje mee te maken.

groetjes,

Maarten
Dus we dienen ons de komende weken wat te gedragen en de zoekende vlaming (Noord-Belg) geen angst aan te jagen

IK begrijp de vrt (brt) zeker met invulling van hun verkiezingsprogamma's.
De namen komen al serieus over (enkele jaren terug had je stoelendans en paringsdans als namen op VTM )
Nuja ik kan er beter wegblijven, de combinatie politiek en passief blijven past niet bij mij.
Oud 24 mei 2010, 13:30   #66
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik heb het nooit begrepen waarom het VB, met cijfers en studies gewapend, niet hardnekkiger het cordon mediatique frontaal aanvalt.
Geert Wilders heeft dienaangaande veel minder complexen en weigert botweg in discussie te gaan die in scène is gezet om hem publiekelijk en mediatiek te lynchen (framing).
Zou het aan het nederlandse media liggen? Aan de Nederlanders zelf?

Eén ding is zeker. Vandaag ben ik eens te meer overtuigd van de uitgekiende strategie achter de (anti Vlaamse) mediamanipulatie.

Ik verklaar mij nader:
Een doofstomme blinde weet dat de NVA er (niet alleen in de peilingen) een serieuse lap gaat op geven bij de volgende verkiezingen.
Zij worden dus een gevaar voor La Francité, het establishment, de sossen en ander machtsconsoliderend ongedierte.

Vanavond even grasduinen door de krantenkoppen: en wat zie ik nu plotseling?
Bij het aanvinken IN DE STANDAART van de hoofding:
VB houdt vast aan klassieke recepten
krijg ik een niet gekleurde commentaar, een nogal objectieve video, persreleases van het VB, Facebook van het VB enz enz...

DU JAMAIS VU in dertig jaar in deze regimevod.

Dit leert mij dus twee dingen:
Ze hebben echt schrik van de NVA
Ze denken de NVA af te remmen door het eeuwige "divide et impera" tussen de Vlaams Nationalistische partijen waar de NVA (wij werken nooit samen met het VB, zelfs niet bij een gezamenlijke meerderheid) voorlopig met open ogen intuint.

Vanavond op de regimezender ook al een relatief neutrale (behalve het obligate citrijnbakkes van dat rode amadamens) berichtgeving gezien over het VB.

Let op: ik als VB sympathisant ben daar enorm verheugd over maar het is kristalklaar dat deze spektakulaire en plotselinge demokratisering van de politieke berichtgeving enkel en alleen dient om de NVA electoraal te beschadigen.

De woorden van Kris Hoflack (hoofdredakteur duiding VRT) in Knack, waar hij onomwonden toegeeft inderdaad systematisch democratische fraude te plegen en dit in de toekomst nog meer zij het (na zijn veroordeling door de raad van state) meer geniepig en leper te doen, zijn nog niet koud of men ziet al zo waar dit heerschap (met...inderdaad...ook een amadaverleden) naartoe wil.

Nog iets: hoe zit het met de deontologische basiswet voor journalisten om vanavond aan een BDW, die door de tjeven wordt afgeschoten, een recht op antwoord te geven?
Correcte analyse.

Een stem op het VB wordt momenteel immers als minder bedreigend voor het regime en de machtsverhoudingen binnen België ervaren als een stem op de N-VA. De stemmen van het VB vliegen sowieso allemaal achter een cordon. Het regime kan het zich echter niet veroorloven om na het VB nog een tweede Vlaamse partij openlijk te cordonniseren. Het is dus belangrijk dat die partij niet dusdanig groot wordt dat ze 'incontournable' wordt, zoals men in Franstalig belgique al lang opmerkte. Het is bij deze verkiezingen dus uitzonderlijk geen doodzonde om eens op het VB te stemmen, als men daar de N-VA maar mee binnen de perken kan houden.
Zwartengeel is offline  
Oud 24 mei 2010, 13:41   #67
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Correcte analyse.

Een stem op het VB wordt momenteel immers als minder bedreigend voor het regime en de machtsverhoudingen binnen België ervaren als een stem op de N-VA. De stemmen van het VB vliegen sowieso allemaal achter een cordon. Het regime kan het zich echter niet veroorloven om na het VB nog een tweede Vlaamse partij openlijk te cordonniseren. Het is dus belangrijk dat die partij niet dusdanig groot wordt dat ze 'incontournable' wordt, zoals men in Franstalig belgique al lang opmerkte. Het is bij deze verkiezingen dus uitzonderlijk geen doodzonde om eens op het VB te stemmen, als men daar de N-VA maar mee binnen de perken kan houden.
Correct!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 25 mei 2010, 10:58   #68
grhluna
Burgemeester

Standaard

ook een verloren stem
grhluna is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be