![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moest je het nog niet verstaan hebben: als Hamas niet achter deze actie zit (en waarom zouden ze, aangezien ze de actie al veroordeeld hebben), dan kan je hen dit niet in hun schoenen schuiven. Je zal een ander voorval moeten zoeken om je zionistische haatcampagne mee te onderbouwen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 25 mei 2010 om 01:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat voor een onzin men hier toch soms allemaal leest. Enkele staaltjes van één pagina:
->flatliner: IDIOTIE: "Palestijnen zijn hoofdzakelijk moslims, dewelke jongens en meisjes gescheiden houden." ANTWOORD: 'Moslims' houden jongens en meisjes niet gescheiden, sommige moslims houden jongens en meisjes gescheiden. Maar er zijn er veel meer die - zeker bij pre-puberale kinderen - geen enkel onderscheid maken. Er zijn in veel landen waar de islam van belang is, gemengde scholen, sportclubs, universiteiten (quasi allemaal), enz. Er zijn op die regel maar weinig uitzonderingen en niet elk land waar de islam een rol speelt is Saoedi-Arabië. ->Savatage: IDIOTIE: "Als het gaat om geweld tegen kinderen komt het meestal van de Palestijnse kant. ANTWOORD: ![]() 124 Israeli children have been killed by Palestinians and 1,441 Palestinian children have been killed by Israelis since September 29, 2000. (View Sources & More Information) ![]() ![]() ![]() ->Garfield: IDIOTIE: "Dit bewijst nogmaals dat Hamas een terreurorganisatie is dit niet enkel terroristische acties onderneemt tegen Israël maar eveneens de eigen bevolking blijft terroriseren." ANTWOORD: Hamas, die de macht heeft in Gaza, veroordeelde de aanval. ->Soshanna: IDIOTIE: "Hamas of Jihad, maakt het voor jou veel uit?" ANTWOORD: Hamas is door de bevolking verkozen tot haar politieke vertegenwoordiging. Ze besturen momenteel de Gazastrook samen met het PFLP en twee kleinere bewegingen, als een de facto regering. De Islamitische Jihad is een kleine splintergroep met naar schatting tussen de 50 en 200 leden. Dat u beiden op dezelfde hoop gooit, verbaast natuurlijk niet. Dat is juist de propaganda-strategie.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 25 mei 2010 om 01:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan u in ieder geval meedelen dat ik inderdaad niet bepaald pro-Palestijns ben. Ik associeer me namelijk niet met anderen op basis van afkomst, religie, nationaliteit maar op basis van een politieke analyse. Zo kan ik me vinden in bepaalde Palestijnse organisaties (zoals het PFLP bijvoorbeeld) maar heb ik problemen met andere. Hetzelfde geldt aan Israëlische kant waar ik medestanders vind maar evengoed tegenstanders. In tegenstelling tot de zionisten ben ik wat dat betreft dus genuanceerd en baseer ik me op feiten en argumenten, niet op religie of nationalistische waanzin. Zoals ik tegenstander ben van het Frans kolonialisme in Algerije, het Belgische kolonialisme in Congo, het Brits in Indië en Zuid-Afrika en alle andere vormen van kolonialisme waar ook, zo ben ik ook gekant tegen het Israëlisch kolonialisme in Palestina. Niet omdat het om Joden gaat (wat overigens betwistbaar is, zoals de Joodse Prof. Shlomo Sand zeer helder heeft uitgelegd) maar omdat het om kolonialisme gaat. Dat kolonialisme gaat niet zozeer over het feit dat er Joden in Palestina wonen. Er hebben er altijd gewoond en het lijkt me logisch dat ze er ook blijven wonen. Het gaat om het politieke systeem dat niet anders omschreven kan worden dan als apartheid. Daar kan ik me om humanitaire, sociale en politieke redenen alleen maar tegen verzetten. In Palestina, ja. Maar evengoed in Timboektoe, Zeveneken, Papoea-Nieuws-Guinea en Patagonië. of het nu om Joden gaat, om pinguins, om varkens of aliens, het is en blijft onaanvaardbaar. Een samenleving die geënt is op racisme, nationalisme en imperialisme en die ideologie met militaire middelen wil vestigen, vindt in mij een tegenstander.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.huffingtonpost.com/2010/0..._n_439370.html Laatst gewijzigd door Cdude : 25 mei 2010 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welke is de leeftijd van de kinderen? De kinderen (sommige -15 jaar), dewelke in Hamas vakantie kampen, leren schieten, een quasi militaire opleiding krijgen, en daarna de daad bij het woord voegen en een aanslag plegen op israel, en daarbij omkomen, staan die ook vermeld als kinderslachtoffers in die tabel? (Vb 2002, netzarim) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zonder de beestachtige veelwijverij en het onverantwoordelijke fockprogramma van de mohammedaanse Palestijnen zouden er wat minder in bloedschande verwekte sukkelaars in de vuurlinie van het Israëlisch geschut rondhangen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Palestijnen zijn hoofdzakelijk moslims, dewelke jongens en meisjes gescheiden houden." Dat is een idiote veralgemening. Ze gaat niet op voor alle moslims zoals u doet uitschijnen maar voor een heel klein deel.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste aanslag met een zelfmoordezel is mislukt: http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...zel_mislu.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Behoort Hamas tot dat kleine deel of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Muhammad Ali Said Jawda, 17, of Rafah, Gaza, killed by IDF shelling to his head and limbs during an incursion. Safwat Abdul-Rahman Khalil, 17, of Nablus, killed by an IDF bomb Samer Ziad Suleiman abu-Mayala, 14, of al-Thari, near Jerusalem, killed by Israeli police gunfire to his back after allegedly stabbing an Israeli to death. Masud Moyaldeen abu-Jala, 17, of Bureij refugee camp, Gaza, killed by IDF gunfire to his chest during an incursion. Muhammad Ahmad Hels, 17, of Gaza City, killed by IDF gunfire. Neergeschoten, dood is dood, maar waarom neergeschoten? Is hij neergeschoten toen hij een gewapende actie van Hamas ondernam of niet? Kun je hier niet uit afleiden. Zelfs overleden aan ziekten staan erbij ; Fidah Talal Salim Heji, 17, of Gaza City, Gaza, died of cancer at Shifaa Hospital in Gaza City. Met andere woorden, Israel kan kanker genezen, maar heeft het niet toegepast. Met dezelfde redenatie dewelke jij gebruikt kun je vietnam beschuldigen van kindermoordenaars. In de jaren 60/70 was de leeftijd voor volwassen zijn, 21 jaar. Gemiddelde leeftijd van amerikanen dewelke sneuvelde in vietnam was jonger dan 21, dus nog beschouwd als kinderen. Staat heel mooi in een grafiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
11.000 jonger 20 jaar 5 van 16 jaar op een aantal van 58.000 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
HAMAS MP : "We desire death like you desire life !" - zie deze video waarin ze zelf toegeven dat vrouwen en kinderen als menselijk schild gebruikt worden. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=g0wJXf2nt4Y |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou beschuldigde Hamas ooi Israël ervan om een explosie tijdens één van hun parades beraamd te hebben, terwijl het hun eigen Qassam-projectielen waren die onstabiel waren en ontploften samen de glorierijke strijders die ze gemaakt hadden. Het woord van Hamas is evenveel waard dan een Zimbabwe Dollar
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() En dat van Israël wel dan?
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Ik wacht ondertussen op een uitspraak van Hamas die pertinent onjuist is. Ik wacht ook op een voorbeeld van een actie die veroordeeld werd door de fundamentalistische/islamistische beweging die er (bewezen) achter stak. Van geen van beide gevallen ken ik een voorbeeld.
Voor uitspraken en acties van de VS en van Israël daarentegen ken ik er wel. Die staten zijn dan ook een pak minder betrouwbaar in hun berichtgeving, terwijl ik de betrouwbaarheid van de berichten van een Hamas of een andere fundamentalistische beweging vrij hoog inschat. Soit, ik zal garfield en een handvol idioten maar gewoon laten verder leven in hun imaginaire wereldje.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 25 mei 2010 om 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch meer dan dat van Hamas en consoorten
![]() |
![]() |
#80 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat wordt idd weer eens voor de zoveelste maal duidelijk... Voordat ze de plak zwaaiden in Gaza deden ze voornamelijk hulp-verlening... toen ze aan de macht kwamen gaven ze iedereen die wilden vechten een geweer, en nu heb je ontelbare verschillende "gangs" van hamas die elk baas zijn over hun straat. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat de Hamas top zich distantieert van deze zaak, ze zijn hier dan ook niet verantwoordelijk voor; Dat zou impliceren dat er een top is, gevolgd door een uitvoerende macht, gevolgd door hun medewerkers... Gaza is een tragisch geval van de omgekeerde wereld... al hun medewerkers wanen zich aan de top (en dwingen dat af, met hun geweer), de uitvoerende macht zweeft ergens tussenin, en de top heeft niets in de hand.