Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2010, 01:02   #61
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Hamas of Jihad, maakt het voor jou veel uit?
Het maakt inderdaad niet uit, neen. Gooi ze maar allemaal op een hoopje, dan kan je daarna Hamas aanduiden als een generieke verzameling moslimfundamentalisten waarmee je niet kan of mag onderhandelen. Natuurlijk maakt het uit welke beweging deze actie georganiseerd heeft. Als je de schuld ervan in de schoenen van Hamas wil schuiven, om vervolgens elke Palestijnse of Gazaanse eis te reduceren tot een eis van Hamas, dan is dat zelfs een wereld van verschil.
Citaat:
Van Hamas is idd geweten dat ze religieuze gekken zijn, en anti-VN omdat die te veel westerse invloeden (met inbegrip van het waanzinnige idee van gelijkheid van man/vrouw) kunnen importeren.
Van Jihad is ongeveer hetzelfde geweten.

Wat zijn jouw argumenten?
My point exactly. Naar de daden van Hamas kijkt u niet. Die kan u immers beter invullen door de Israëlische propaganda en dito scheldretoriek (gekken, waanzinnig, anti-VN, anti-Westers,...) erbij te nemen. Uit zowat alle feiten blijkt dat Hamas zich - alle verhoudingen in acht genomen - vrij redelijk heeft opgesteld op thema's die voor andere fundamentalisten gevoeliger liggen. Het werkt samen met atheïsten, het bevocht fundamentalistische bewegingen die volgens Hamas geïnfiltreerd waren door al Qaida, het pleitte voor een bestand met Israël op een moment dat andere Palestijnse bewegingen dat niet wensten, het trachtte dat bestand te doen naleven ondanks Israëlische schendingen ervan, ... Voor u doen zulke feiten er niet toe. U zal uw beschrijvingen van de generieke moslimfundamentalist wel bij elkaar sprokkelen en ze willens nillens toepassen op Hamas, om zo die beweging te demoniseren. De bedoeling van die demonisering heeft natuurlijk niets van doen met Hamas, maar met het discrediteren van de Palestijnse of de Gazaanse zaak waar Hamas een belangrijke vertegenwoordiger van is.

Moest je het nog niet verstaan hebben: als Hamas niet achter deze actie zit (en waarom zouden ze, aangezien ze de actie al veroordeeld hebben), dan kan je hen dit niet in hun schoenen schuiven. Je zal een ander voorval moeten zoeken om je zionistische haatcampagne mee te onderbouwen.

Laatst gewijzigd door Andy : 25 mei 2010 om 01:08.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 01:29   #62
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Wat voor een onzin men hier toch soms allemaal leest. Enkele staaltjes van één pagina:

->flatliner:

IDIOTIE: "Palestijnen zijn hoofdzakelijk moslims, dewelke jongens en meisjes gescheiden houden."

ANTWOORD: 'Moslims' houden jongens en meisjes niet gescheiden, sommige moslims houden jongens en meisjes gescheiden. Maar er zijn er veel meer die - zeker bij pre-puberale kinderen - geen enkel onderscheid maken. Er zijn in veel landen waar de islam van belang is, gemengde scholen, sportclubs, universiteiten (quasi allemaal), enz.

Er zijn op die regel maar weinig uitzonderingen en niet elk land waar de islam een rol speelt is Saoedi-Arabië.

->Savatage:

IDIOTIE: "Als het gaat om geweld tegen kinderen komt het meestal van de Palestijnse kant.

ANTWOORD:

124 Israeli children have been killed by Palestinians and 1,441 Palestinian children have been killed by Israelis since September 29, 2000. (View Sources & More Information)

->Garfield:

IDIOTIE: "Dit bewijst nogmaals dat Hamas een terreurorganisatie is dit niet enkel terroristische acties onderneemt tegen Israël maar eveneens de eigen bevolking blijft terroriseren."

ANTWOORD: Hamas, die de macht heeft in Gaza, veroordeelde de aanval.

->Soshanna:

IDIOTIE: "Hamas of Jihad, maakt het voor jou veel uit?"

ANTWOORD: Hamas is door de bevolking verkozen tot haar politieke vertegenwoordiging. Ze besturen momenteel de Gazastrook samen met het PFLP en twee kleinere bewegingen, als een de facto regering.
De Islamitische Jihad is een kleine splintergroep met naar schatting tussen de 50 en 200 leden. Dat u beiden op dezelfde hoop gooit, verbaast natuurlijk niet. Dat is juist de propaganda-strategie.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 25 mei 2010 om 01:30.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 01:40   #63
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Pro-Palestijnen zijn vaak niet zozeer "Pro-Palestijns" maar veel eerder "anti-Israel". Dit hebben enkele bevriende pro-Palstijnse militanten me zelf verteld.
Dat in tegenstelling tot veel Pro-Israel mensen die helemaal niet anti-Palestijns zijn en totaal geen haat dragen, ondanks het feit dat iedereen in Israel wel iemand kent die iemand verloren is in een zelfmoordaanval.
Mevrouw Kimberley, ik heb op deze stelling - eveneens door u geponeerd - al geantwoord in een andere post, maar toen moest u me helaas melden dat u geen tijd had me te antwoorden omdat u het zo druk heeft met belangrijke dingen. U vindt evenwel de tijd, zie ik, om banaliteiten en onzin te plaatsen dus ik poneer mijn stelling in antwoord nog eens, misschien vindt u tussen de soep en de patatten nog wel ergens een ogenblik om er alsnog dieper op in te gaan dit keer. De post ging zo:

Ik kan u in ieder geval meedelen dat ik inderdaad niet bepaald pro-Palestijns ben. Ik associeer me namelijk niet met anderen op basis van afkomst, religie, nationaliteit maar op basis van een politieke analyse. Zo kan ik me vinden in bepaalde Palestijnse organisaties (zoals het PFLP bijvoorbeeld) maar heb ik problemen met andere. Hetzelfde geldt aan Israëlische kant waar ik medestanders vind maar evengoed tegenstanders. In tegenstelling tot de zionisten ben ik wat dat betreft dus genuanceerd en baseer ik me op feiten en argumenten, niet op religie of nationalistische waanzin.

Zoals ik tegenstander ben van het Frans kolonialisme in Algerije, het Belgische kolonialisme in Congo, het Brits in Indië en Zuid-Afrika en alle andere vormen van kolonialisme waar ook, zo ben ik ook gekant tegen het Israëlisch kolonialisme in Palestina. Niet omdat het om Joden gaat (wat overigens betwistbaar is, zoals de Joodse Prof. Shlomo Sand zeer helder heeft uitgelegd) maar omdat het om kolonialisme gaat.

Dat kolonialisme gaat niet zozeer over het feit dat er Joden in Palestina wonen. Er hebben er altijd gewoond en het lijkt me logisch dat ze er ook blijven wonen. Het gaat om het politieke systeem dat niet anders omschreven kan worden dan als apartheid. Daar kan ik me om humanitaire, sociale en politieke redenen alleen maar tegen verzetten. In Palestina, ja. Maar evengoed in Timboektoe, Zeveneken, Papoea-Nieuws-Guinea en Patagonië. of het nu om Joden gaat, om pinguins, om varkens of aliens, het is en blijft onaanvaardbaar.
Een samenleving die geënt is op racisme, nationalisme en imperialisme en die ideologie met militaire middelen wil vestigen, vindt in mij een tegenstander.

Oud 25 mei 2010, 08:59   #64
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat voor een onzin men hier toch soms allemaal leest. Enkele staaltjes van één pagina:

->flatliner:

IDIOTIE: "Palestijnen zijn hoofdzakelijk moslims, dewelke jongens en meisjes gescheiden houden."

ANTWOORD: 'Moslims' houden jongens en meisjes niet gescheiden, sommige moslims houden jongens en meisjes gescheiden. Maar er zijn er veel meer die - zeker bij pre-puberale kinderen - geen enkel onderscheid maken. Er zijn in veel landen waar de islam van belang is, gemengde scholen, sportclubs, universiteiten (quasi allemaal), enz.

Er zijn op die regel maar weinig uitzonderingen en niet elk land waar de islam een rol speelt is Saoedi-Arabië.

.
Vraag, wat is het standpunt van Hamas? Mogen moslim jongens en meisjes, bvb samen gaan sporten? (Vb zwemmen?)
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 09:13   #65
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Voor de fun, even een dader profiel

Je nick, roodhaar, laat veronderstellen dat je rode haren hebt, of je associeert met mensen met rode haren.

Kinderen met rode haren, worden meestal gepest op school, vuurtoren, rode, en zo verder. Met als gevolg, dat ze weinig vrienden hebben. BTW, ik wil niet zeggen dat jij dat bent, je kan evengoed dat profiel aanmeten.
http://www.break.com/index/gingers-do-have-souls.html
http://www.huffingtonpost.com/2010/0..._n_439370.html

Laatst gewijzigd door Cdude : 25 mei 2010 om 09:14.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 09:16   #66
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
IDIOTIE: "Als het gaat om geweld tegen kinderen komt het meestal van de Palestijnse kant.

ANTWOORD:

124 Israeli children have been killed by Palestinians and 1,441 Palestinian children have been killed by Israelis since September 29, 2000. .
In die grafiek,

Welke is de leeftijd van de kinderen?

De kinderen (sommige -15 jaar), dewelke in Hamas vakantie kampen, leren schieten, een quasi militaire opleiding krijgen, en daarna de daad bij het woord voegen en een aanslag plegen op israel, en daarbij omkomen, staan die ook vermeld als kinderslachtoffers in die tabel? (Vb 2002, netzarim)
Oud 25 mei 2010, 10:24   #67
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Zonder de beestachtige veelwijverij en het onverantwoordelijke fockprogramma van de mohammedaanse Palestijnen zouden er wat minder in bloedschande verwekte sukkelaars in de vuurlinie van het Israëlisch geschut rondhangen.
Oud 25 mei 2010, 14:08   #68
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vraag, wat is het standpunt van Hamas? Mogen moslim jongens en meisjes, bvb samen gaan sporten? (Vb zwemmen?)
In uw veralgemening, doet dat niets ter zake. U schrijft namelijk

"Palestijnen zijn hoofdzakelijk moslims, dewelke jongens en meisjes gescheiden houden."

Dat is een idiote veralgemening. Ze gaat niet op voor alle moslims zoals u doet uitschijnen maar voor een heel klein deel.

Oud 25 mei 2010, 14:12   #69
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In die grafiek,

Welke is de leeftijd van de kinderen?
U kan de volledige lijst van 2000 tot heden hier vinden. Er staat netjes genoteerd hoe ze heten, hoe oud ze zijn en in welke omstandigheden ze door Israël zijn vermoord.

Oud 25 mei 2010, 14:19   #70
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Zonder de beestachtige veelwijverij en het onverantwoordelijke fockprogramma van de mohammedaanse Palestijnen zouden er wat minder in bloedschande verwekte sukkelaars in de vuurlinie van het Israëlisch geschut rondhangen.
Over beestachtig gesproken.
De eerste aanslag met een zelfmoordezel is mislukt:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...zel_mislu.html
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 14:43   #71
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In uw veralgemening, doet dat niets ter zake. U schrijft namelijk

"Palestijnen zijn hoofdzakelijk moslims, dewelke jongens en meisjes gescheiden houden."

Dat is een idiote veralgemening. Ze gaat niet op voor alle moslims zoals u doet uitschijnen maar voor een heel klein deel.
Jij maakt er een idiote redenering van, om er niet op te hoeven antwoorden.

Behoort Hamas tot dat kleine deel of niet?
Oud 25 mei 2010, 14:57   #72
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U kan de volledige lijst van 2000 tot heden hier vinden. Er staat netjes genoteerd hoe ze heten, hoe oud ze zijn en in welke omstandigheden ze door Israël zijn vermoord.
Maar weer geen antwoord op mijn vraag,

Muhammad Ali Said Jawda, 17, of Rafah, Gaza, killed by IDF shelling to his head and limbs during an incursion.

Safwat Abdul-Rahman Khalil, 17, of Nablus, killed by an IDF bomb

Samer Ziad Suleiman abu-Mayala, 14, of al-Thari, near Jerusalem, killed by Israeli police gunfire to his back after allegedly stabbing an Israeli to death.

Masud Moyaldeen abu-Jala, 17, of Bureij refugee camp, Gaza, killed by IDF gunfire to his chest during an incursion.

Muhammad Ahmad Hels, 17, of Gaza City, killed by IDF gunfire.

Neergeschoten, dood is dood, maar waarom neergeschoten?

Is hij neergeschoten toen hij een gewapende actie van Hamas ondernam of niet? Kun je hier niet uit afleiden.

Zelfs overleden aan ziekten staan erbij ;

Fidah Talal Salim Heji, 17, of Gaza City, Gaza, died of cancer at Shifaa Hospital in Gaza City.

Met andere woorden, Israel kan kanker genezen, maar heeft het niet toegepast.

Met dezelfde redenatie dewelke jij gebruikt kun je vietnam beschuldigen van kindermoordenaars. In de jaren 60/70 was de leeftijd voor volwassen zijn, 21 jaar. Gemiddelde leeftijd van amerikanen dewelke sneuvelde in vietnam was jonger dan 21, dus nog beschouwd als kinderen. Staat heel mooi in een grafiek.
Oud 25 mei 2010, 15:08   #73
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Muhammad Ali Said Jawda, 17, of Rafah, Gaza, killed by IDF shelling to his head and limbs during an incursion.

Samer Ziad Suleiman abu-Mayala, 14, of al-Thari, near Jerusalem, killed by Israeli police gunfire to his back after allegedly stabbing an Israeli to death.

Masud Moyaldeen abu-Jala, 17, of Bureij refugee camp, Gaza, killed by IDF gunfire to his chest during an incursion.

Is hij neergeschoten toen hij een gewapende actie van Hamas ondernam of niet? Kun je hier niet uit afleiden.

Fidah Talal Salim Heji, 17, of Gaza City, Gaza, died of cancer at Shifaa Hospital in Gaza City.

Met dezelfde redenatie dewelke jij gebruikt kun je vietnam beschuldigen van kindermoordenaars. In de jaren 60/70 was de leeftijd voor volwassen zijn, 21 jaar. Gemiddelde leeftijd van amerikanen dewelke sneuvelde in vietnam was jonger dan 21, dus nog beschouwd als kinderen. Staat heel mooi in een grafiek.
Moet niet zijn, gemiddeld 21, gemiddelde leeftijd was 22.

11.000 jonger 20 jaar

5 van 16 jaar

op een aantal van 58.000
Oud 25 mei 2010, 16:47   #74
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:

Hamas/Children/Human Shield - zoek het verband.

HAMAS MP : "We desire death like you desire life !" - zie deze video waarin ze zelf toegeven dat vrouwen en kinderen als menselijk schild gebruikt worden.

http://www.youtube.com/watch?v=g0wJXf2nt4Y
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 16:52   #75
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Over beestachtig gesproken.
De eerste aanslag met een zelfmoordezel is mislukt:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...zel_mislu.html
Gadverdamme.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 18:11   #76
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

->Garfield:

IDIOTIE: "Dit bewijst nogmaals dat Hamas een terreurorganisatie is dit niet enkel terroristische acties onderneemt tegen Israël maar eveneens de eigen bevolking blijft terroriseren."

ANTWOORD: Hamas, die de macht heeft in Gaza, veroordeelde de aanval.
De aanval veroordelen om snel snel de schuld op de zionisten te kunnen schuiven daar is Hamas goed in.
Zou beschuldigde Hamas ooi Israël ervan om een explosie tijdens één van hun parades beraamd te hebben, terwijl het hun eigen Qassam-projectielen waren die onstabiel waren en ontploften samen de glorierijke strijders die ze gemaakt hadden.
Het woord van Hamas is evenveel waard dan een Zimbabwe Dollar
Oud 25 mei 2010, 18:21   #77
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Het woord van Hamas is evenveel waard dan een Zimbabwe Dollar
En dat van Israël wel dan?
Oud 25 mei 2010, 18:24   #78
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik wacht ondertussen op een uitspraak van Hamas die pertinent onjuist is. Ik wacht ook op een voorbeeld van een actie die veroordeeld werd door de fundamentalistische/islamistische beweging die er (bewezen) achter stak. Van geen van beide gevallen ken ik een voorbeeld.

Voor uitspraken en acties van de VS en van Israël daarentegen ken ik er wel. Die staten zijn dan ook een pak minder betrouwbaar in hun berichtgeving, terwijl ik de betrouwbaarheid van de berichten van een Hamas of een andere fundamentalistische beweging vrij hoog inschat. Soit, ik zal garfield en een handvol idioten maar gewoon laten verder leven in hun imaginaire wereldje.

Laatst gewijzigd door Andy : 25 mei 2010 om 18:27.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 18:25   #79
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Toch meer dan dat van Hamas en consoorten
Oud 25 mei 2010, 18:31   #80
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
alsof ze daar iets mee inzitten

Dat wordt idd weer eens voor de zoveelste maal duidelijk... Voordat ze de plak zwaaiden in Gaza deden ze voornamelijk hulp-verlening... toen ze aan de macht kwamen gaven ze iedereen die wilden vechten een geweer, en nu heb je ontelbare verschillende "gangs" van hamas die elk baas zijn over hun straat.

Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat de Hamas top zich distantieert van deze zaak, ze zijn hier dan ook niet verantwoordelijk voor; Dat zou impliceren dat er een top is, gevolgd door een uitvoerende macht, gevolgd door hun medewerkers...

Gaza is een tragisch geval van de omgekeerde wereld... al hun medewerkers wanen zich aan de top (en dwingen dat af, met hun geweer), de uitvoerende macht zweeft ergens tussenin, en de top heeft niets in de hand.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be