Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 16:52   #61
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dus volgens u moeten de gediplomeerden werk aannemen van ongediplomeerden en mogen de ongediplomeerden doppen tot het einde der tijden?
Ha, als gij werkt weigert is dat niet omdat ge een tamzak zijt, maar om niet de job van een lagergeschoolde in te pikken!

Meneer is altruist!

Als meneer nu ook nog zijn altruisme zou kunnen uitbreiden tot het niet aanvaarden van dop, dan is iedereen hier content.
Oud 30 mei 2010, 16:56   #62
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een IT'er als bandwerker laten werken,kost de staat ook geld. Het geld dat er "verkwist" is aan die zijn opleiding aangezien die blijkbaar toch overbodig was.
Hoeveel mensen doen de job waarvoor ze gestudeerd hebben?
Je zou er versteld van staan hoeveel mensen iets totaal anders doen.
Allemaal weggesmeten geld volgens u.

Ik denk daar anders over.
Oud 30 mei 2010, 16:57   #63
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ha, als gij werkt weigert is dat niet omdat ge een tamzak zijt, maar om niet de job van een lagergeschoolde in te pikken!

Meneer is altruist!

Als meneer nu ook nog zijn altruisme zou kunnen uitbreiden tot het niet aanvaarden van dop, dan is iedereen hier content.
Ik dop niet, ik heb nog nooit gedopt en ik zal ook nooit doppen.

Ik wil wel werken maar enkel waarvoor ik gestudeerd heb.

Trouwens, als ik het openbaar vervoer niet gebruik, mag ik dit dan ook van mijn belastingen aftrekken? Hetzelfde met kinderen en gezondsheidszorg? Want ik ben zo altruistisch dat ik niet wens te betalen aan zaken waar ik geen voordeel aan heb. Dat is de leuze van heel wat mensen hier.
Oud 30 mei 2010, 16:59   #64
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hoeveel mensen doen de job waarvoor ze gestudeerd hebben?
Je zou er versteld van staan hoeveel mensen iets totaal anders doen.
Allemaal weggesmeten geld volgens u.

Ik denk daar anders over.
Ja, en hoeveel juristen werken er aan de band? hoeveel psychologen kuisen WC's? hoeveel schrijnwerkers verkopen stofzuigers van deur tot deur?

Nu nog praktisch niemand, maar als Eddy en co de macht zouden hebben dan doet niemand nog waarvoor hij opgeleid is want iedereen moet aan het werk en liefst zo vlug mogelijk of de crisis komt ons allen verslinden met huid en haar.

Laatst gewijzigd door Rapture : 30 mei 2010 om 17:00.
Rapture is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:59   #65
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Trouwens, als ik het openbaar vervoer niet gebruik, mag ik dit dan ook van mijn belastingen aftrekken? Hetzelfde met kinderen en gezondsheidszorg?
Van mij wel, maar van de sossen niet.
Oud 30 mei 2010, 17:01   #66
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
hoeveel psychologen kuisen WC's?
Hirsi Ali heeft in den tijd ook nog wc's gekuist.

Niemand die daarvoor op haar neerkijkt.
Oud 30 mei 2010, 17:04   #67
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Van mij wel, maar van de sossen niet.
Dan zal het er goed uitzien voor de gezondheidszorg. Diegene die er baat bij hebben, betalen er meestal niet voor en diegene die ervoor betalen, hebben er bijna geen baat bij. Tot uw kind eens zwaar ziek wordt en een behandeling van paar honderduizend euro moet ondergaan. Wat gaat ge dan doen als iedereen gaat zeggen "jama, hela, daar betalen wij niet aan mee eh want daar hebben wij niks aan".
Oud 30 mei 2010, 17:12   #68
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Dan zal het er goed uitzien voor de gezondheidszorg. Diegene die er baat bij hebben, betalen er meestal niet voor en diegene die ervoor betalen, hebben er bijna geen baat bij. Tot uw kind eens zwaar ziek wordt en een behandeling van paar honderduizend euro moet ondergaan. Wat gaat ge dan doen als iedereen gaat zeggen "jama, hela, daar betalen wij niet aan mee eh want daar hebben wij niks aan".
Als dat echt jouw mening is, is dat een reden te meer om geen werk onder je niveau te weigeren.

Want hoe meer mensen er op hun luie reet zitten, hoe minder inkomsten er zijn voor de ziekteverzekering.

Dus door jouw tamzakkerij en dat van anderen is er niet genoeg geld voor de dialysemachine in erpskwerps, waardoor fionake van fien van de droogkuis elke dag dertig kilometer verder naar het ziekenhuis moet gaan.
Dat is toch geen leven voor haar en haar moeder?

Hoe kan jij nog rustig slapen, vraag ik me af.
Oud 30 mei 2010, 17:13   #69
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hirsi Ali heeft in den tijd ook nog wc's gekuist.

Niemand die daarvoor op haar neerkijkt.
Ik kijk daar ook niet op neer, alleen wens ik dat niet te doen, net zoals ik ook geen chirurg wil zijn, geen bakkerswerk wil doen, geen ingenieur wil zijn. Dat iedereen moet gaan werken is een feit en daarom is het het beste dat iedereen zaken doet waar hij/zij goed in is en aansluit bij zijn interesses. Dat dit niet meteen de job van uw leven moet zijn, weet ik ook wel maar iedereen zoveel mogelijk op zijn/haar plaats zetten op de arbeidsmarkt moet wel het doel blijven (crisis of niet). En niet de huidige ideologie van iedereen aan het werk en het maakt niet uit of die persoon zich goed voelt bij dat werk of niet; desnoods ne pacifist tewerkstellen in het leger en een die-hard katholiek in de abortuskliniek. Ik heb nergens een pleidooi gehouden voor mensen die niet willen werken. Stel, ik kan niet tegen dierenleed, moet ik dan een VDAB-vacature voor een job als slachter aannemen of anders dop kwijt?
Oud 30 mei 2010, 17:15   #70
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

als je geen scrupules hebt vormt dat geen probleem
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2010, 17:16   #71
t ignition
Burger

t ignition's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en hoeveel juristen werken er aan de band? hoeveel psychologen kuisen WC's? hoeveel schrijnwerkers verkopen stofzuigers van deur tot deur?

Nu nog praktisch niemand, maar als Eddy en co de macht zouden hebben dan doet niemand nog waarvoor hij opgeleid is want iedereen moet aan het werk en liefst zo vlug mogelijk of de crisis komt ons allen verslinden met huid en haar.
Er bestaat geen opleiding voor politici en toch besturen zij het land, maar goed ook. Voor de meeste jobs heb je geen opleiding nodig, algemeen vormende basisschool en middelbaar onderwijs is voldoende. De rest is een kwestie van ervaring. 'k heb twee keer beroep gedaan op een advocaat en twee keer moest ik hem/haar uitleggen hoe de wet in elkaar steekt, ene daarvan sprak mij zelfs brutaal tegen in al zijn elitaire hautainheid, heeft uiteindelijk niks gedaan maar heb wel de rekening gekregen. Heb dat probleem toen zelf opgelost, en ik ben maar een arbeider.

Laatst gewijzigd door t ignition : 30 mei 2010 om 17:18.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 17:19   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Van ganser harte mee eens. En als men er niet gauw uitgeraakt na de verkiezingen, zou dat wel eens vlugger kunnen gebeuren dan men denkt. En als men in het zuiden dan NOG niet wil plooien, zullen we ook sneller onafhankelijk zijn dan gedacht. En dan mag het zuiden zijn Griekse toestanden ZELF oplossen, zonder ONS
Eddy!

Nu hoor ik u klappen!

De weg naar Vlaamse onafhankelijkheid is de weg van het sociale en economische kerkhof. Van zo gauw Vlaanderen dit is kunnen we eindelijk onafhankelijk worden.
Oud 30 mei 2010, 17:20   #73
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als dat echt jouw mening is, is dat een reden te meer om geen werk onder je niveau te weigeren.

Want hoe meer mensen er op hun luie reet zitten, hoe minder inkomsten er zijn voor de ziekteverzekering.

Dus door jouw tamzakkerij en dat van anderen is er niet genoeg geld voor de dialysemachine in erpskwerps, waardoor fionake van fien van de droogkuis elke dag dertig kilometer verder naar het ziekenhuis moet gaan.
Dat is toch geen leven voor haar en haar moeder?

Dat is mijn mening niet alleen trek ik de logica van sommigen "aan zaken waar ik geen baat bij heb, hoef ik ook geen geld aan uit te geven" door. En als gij studeren gelijkstelt met "op uw luie reet zitten" ga dan maar eens naar Leuven, Antwerpen of Gent, daar zit het dan vol met mensen die op hun luie reet zitten en die schuldig zijn aan het feit dat Fionake van Fien elke dag dertig kilometer moet afleggen. Niet te vergeten dat diegene die de dialysemachine heeft ontworpen, diegene die ze bedient ook allemaal van die tamzakken waren die het vertikten in de fabriek te gaan werken. Met dergelijke werkmierenmentaliteit zouden we vandaag nog in de middeleeuwen zitten zonder elektriciteit en medicijnen want iedereen moet zo vlug mogelijk toiletten schoonmaken want het is crisis (het is al zo'n 5.000 jaar crisis).

Laatst gewijzigd door Rapture : 30 mei 2010 om 17:21.
Rapture is offline  
Oud 30 mei 2010, 17:20   #74
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoeveel juristen zitten in de politiek?
Waarom niet beginnen te werken aan de band tot je de job van je leven vindt? Minderwaardig zeg je? En het geld aanvaarden van degene die wel aan de band wil werken (dopgeld) aanvaard je wel?

Rare logica die jij hebt.
Oud 30 mei 2010, 17:22   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t ignition Bekijk bericht
Er bestaat geen opleiding voor politici en toch besturen zij het land, maar goed ook. Voor de meeste jobs heb je geen opleiding nodig, algemeen vormende basisschool en middelbaar onderwijs is voldoende. De rest is een kwestie van ervaring. 'k heb twee keer beroep gedaan op een advocaat en twee keer moest ik hem/haar uitleggen hoe de wet in elkaar steekt, ene daarvan sprak mij zelfs brutaal tegen in al zijn elitaire hautainheid, heeft uiteindelijk niks gedaan maar heb wel de rekening gekregen. Heb dat probleem toen zelf opgelost, en ik ben maar een arbeider.
Ik werd eens door een raadkamer verwezen naar correctioneel met verzachtende omstandigheden.

Toen moest ik ook aan mijn advocaat uitleggen wat dat wou zeggen.

Ik heb voor het correctioneel proces dan maar een andere genomen.
Oud 30 mei 2010, 17:23   #76
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kijk daar ook niet op neer, alleen wens ik dat niet te doen, net zoals ik ook geen chirurg wil zijn, geen bakkerswerk wil doen, geen ingenieur wil zijn. Dat iedereen moet gaan werken is een feit en daarom is het het beste dat iedereen zaken doet waar hij/zij goed in is en aansluit bij zijn interesses. Dat dit niet meteen de job van uw leven moet zijn, weet ik ook wel maar iedereen zoveel mogelijk op zijn/haar plaats zetten op de arbeidsmarkt moet wel het doel blijven (crisis of niet). En niet de huidige ideologie van iedereen aan het werk en het maakt niet uit of die persoon zich goed voelt bij dat werk of niet; desnoods ne pacifist tewerkstellen in het leger en een die-hard katholiek in de abortuskliniek. Ik heb nergens een pleidooi gehouden voor mensen die niet willen werken. Stel, ik kan niet tegen dierenleed, moet ik dan een VDAB-vacature voor een job als slachter aannemen of anders dop kwijt?
Wat jij wenst zal me een worst wezen.
Moeten we terug naar: "Geen werk geen eten"?
In afwachting van de job van je leven kan je best je handjes laten wapperen.
Oud 30 mei 2010, 17:23   #77
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoeveel juristen zitten in de politiek?
Waarom niet beginnen te werken aan de band tot je de job van je leven vindt? Minderwaardig zeg je? En het geld aanvaarden van degene die wel aan de band wil werken (dopgeld) aanvaard je wel?

Rare logica die jij hebt.
Waar haalt iedereen toch het idee vandaan dat ik dop?

Als ze u een job als chirurg aanbieden, gaat gij die dan ook aannemen? Of is dat minderwaardig voor u?
Oud 30 mei 2010, 17:24   #78
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is mijn mening niet alleen trek ik de logica van sommigen "aan zaken waar ik geen baat bij heb, hoef ik ook geen geld aan uit te geven" door. En als gij studeren gelijkstelt met "op uw luie reet zitten" ga dan maar eens naar Leuven, Antwerpen of Gent, daar zit het dan vol met mensen die op hun luie reet zitten en die schuldig zijn aan het feit dat Fionake van Fien elke dag dertig kilometer moet afleggen. Niet te vergeten dat diegene die de dialysemachine heeft ontworpen, diegene die ze bedient ook allemaal van die tamzakken waren die het vertikten in de fabriek te gaan werken. Met dergelijke werkmierenmentaliteit zouden we vandaag nog in de middeleeuwen zitten zonder elektriciteit en medicijnen want iedereen moet zo vlug mogelijk toiletten schoonmaken want het is crisis (het is al zo'n 5.000 jaar crisis).
Gestudeerd op kosten van de arbeiders die aan de band hun kl.... moeten afdraaien, de klasse waarop jij neerkijkt. Goe bezig.
Oud 30 mei 2010, 17:26   #79
t ignition
Burger

t ignition's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haalt iedereen toch het idee vandaan dat ik dop?

Als ze u een job als chirurg aanbieden, gaat gij die dan ook aannemen? Of is dat minderwaardig voor u?
Het ging hier toch over wachtuitkering en mensen die geen job moeten aannemen waarvoor ze niet gekwalificeerd zijn.

Laatst gewijzigd door t ignition : 30 mei 2010 om 17:27.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 17:27   #80
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat jij wenst zal me een worst wezen.
Moeten we terug naar: "Geen werk geen eten"?
In afwachting van de job van je leven kan je best je handjes laten wapperen.
Lol, door aan de band te gaan staan? De band of uw leven?

Ze hebben weer hun zondebok gevonden, eerst waren het de allochtonen die bron waren van alle onheil, nu zijn het de schoolverlaters die verantwoordelijk zijn voor de crisis omdat ze niet aan de band willen gaan staan. Morgen is het weer de schuld van de ouwe peekes omdat ze niet vlug genoeg doodgaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be