![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, je doet maar. Ik hou me met dubbelnick-prullen niet bezig.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om de Vlamingen dit te laten slikken werd toen verteld dat de Vlamingen de eerste minister konden leveren, en dat ze het verschil nog steeds konden goedmaken door meer staatssecretarissen aan te duiden. Blijkbaar is men op deze beide afspraken teruggekomen. De laatste regering had 5 Franstalige en 2 Nederlandstalige staatssecretarissen, zodat de regering overwegend uit Franstaligen bestond. Nu wil men ook opnieuw een Franstalige premier. Als alle verhoudingen verder gelijk blijven zou de regering dan voor 60% uit Franstaligen bestaan. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat niet mag (of niet kan), is stemmen op mensen die niet opkomen in een kieskring waarin jij zit. Je vraag is dus gelijkaardig (ik wou zeggen "dom", maar er zijn blijkbaar geen domme vragen) als de vraag: ik woon in Maasmechelen, mag ik op de gemeenteraadsverkiezingen stemmen op iemand in De Haan, want ik ga daar op vakansie; ik woon in Antwerpen, en ik vind het Vlaams Strikske een mooie vent ... helaas komt hij op in Oost-Vlaanderen ... bemerk ook even hoe het politieke leven georganizeerd is alhier: geen enkele politieke partij heeft afdelingen in beide gemeenschappen over gans het grondgebied ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 2 juni 2010 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Ja, dat is toch wat ik zei? Het aantal ministers is paritair, maar hoewel het de bedoeling was dat de meer talrijke Vlamingen meer staatssecretarissen zouden krijgen, is die afspraak nu geïnverteerd en zijn er meer Franstaligen in de regering.
|
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik wist niet dat het de bedoeling was om de Vlamingen meer staatssecretarissen te bezorgen dan de Franstaligen. Kan ik daarover ergens iets terugvinden? Uitspraken of afspraken daaromtrent?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 2 juni 2010 om 12:33. |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, dat was niet de bedoeling. die staatssecretarissen zijn er gewoon om de partijen wat postjes te geven en zijn in verhouding met de grootte van de partijen. en aangezien de Franstaligen in de meerderheid waren in de laatste regering, hebben ze dus recht gehad op meer staatssecretarissen (1 zelf zonder echte bevoegdheid)
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens was dat een Waalse VB lijst. Halle-Vilvoorde zou enkel Vlaamse lijsten mogen hebben, ook al zijn dat Franstalige als UF.
![]() |
#70 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het FDF heeft daar meer dan eens over geklaagd.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN