Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wie stapt op als partijvoorzitter na 13 juni?
Marianne Thijssen 33 60,00%
Bart de Wever 2 3,64%
Alexander Decroo 8 14,55%
Caroline Gennez 27 49,09%
Wouter van Besien 4 7,27%
Jean-Marie Dedecker 24 43,64%
Bruno Valkeniers 21 38,18%
Niemand. 7 12,73%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 6 juni 2010, 12:58   #61
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Oops... daarom jouw kritiek op mijn bananrepubliekverhaal, waar ik straffe feiten schets... jij denkt dat dat écht kan? Tja, ik geloof dat echt niet. De meerderheid van de bevolking is hier rustig en kalm, en die enkele heethoofden gaan echt niet een revolutie ontketenen hoor.
Die heethoofden kunnen gemakkelijk de rest mee sleuren.
De Belg is namelijk een heel volgzaam dier en laat zich gemakkelijk leiden.

Je moet daarvoor enkel even kijken naar de manier waarop onze politici en media werkt.

Heel Franstalig België gaat op zijn achterpoten staan als er over N-VA en VB een goed woord word gezegd.
Heel Vlaanderen begint te briesen als het FDF zijn mond open doet.

Eén woord van de PS tegen de N-VA haar deelnamen aan de federale regeringsvorming kan weldegelijk een burgeroorlog veroorzaken in dit apenland.

Een negeren van de verkiezingsuitslag in Vlaanderen door de Franstaligen of het koningshuis kan Vlaanderen in een oncontroleerbare woede doen ontvlammen.
Jantje is offline  
Oud 6 juni 2010, 13:03   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Gelukkig is de examenperiode begonnen, en staat de congé voor de deur
Veel jongeren krijgen dus zeer veel tijd die ze moeten zien gevuld te krijgen.
Veel jongeren raken niet aan een vakantiejob, veel jongeren kunnen nergens naartoe wegens geld gebrek, veel jongeren gaan zich vervelen, veel jongeren gaan hun stress van het voorbij schooljaar niet kunnen verzetten.
Als er geen regering is voor het einde van de examens, dan zou het wel eens heel slecht kunnen uitpakken voor dit apenland.
Jantje is offline  
Oud 6 juni 2010, 13:09   #63
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Jantje, veel slechter kan het al niet meer worden me dunkt.
Indien wel,dan is het huilen met de pet op.

Persoonlijk zou ik het echt niet weten welke koppen er gaan rollen;
Als ik allerhande verkiezingspeilingen bekijk ,en mag geloven, dan is er blijkbaar nog een heel groot vertrouwen in de politici van CD&V .
En dat snap ik totaal niet. Hoe kan je in vredesnaam nog vertrouwen hebben
in de mensen die het land nu al jaren aan het uitverkopen zijn, terwijl ze hadden beloofd om "5 minuten politieke moed" te tonen.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 6 juni 2010, 13:15   #64
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht

Als ik allerhande verkiezingspeilingen bekijk ,en mag geloven, dan is er blijkbaar nog een heel groot vertrouwen in de politici van CD&V .
in de mensen die het land nu al jaren aan het uitverkopen zijn, terwijl ze hadden beloofd om "5 minuten politieke moed" te tonen.
De Vlaamse tak van de CD&V was tijdelijk aan de macht, en gaf idd die beloftes. Daarna kwamen de Belgicisten en staken Leterme het mes in de rug. Men had nooit Van rompuy mogen sturen , noch aanvaarden dat een regering werd gevormd door Verafstoot... ze stapten er dan nog in ook... DAT is de reden van hun nederlaag. Hopelijk krijgen de Vlaamsgezinden in de CD&V nu terug de kans om te zeggen : WIJ hadden gelijk, jullie NIET. Of hoe het verschil tussen twee broers een staat naar de ondergang kan leiden...of nu naar de overwinning!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 13:25   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Het kan weldegelijk nog erger worden.
En het zal erger worden.

Citaat:

CD&V werd tijdens de regeringsvorming door de VLD onder leiding van Verhofstadt onderuit gehaald en in een zeer lastig parket geduwd.

CD&V werd eigenlijk voor voldongen feiten gesteld en moest zich onderwerpen aan het wil van de koning of Vlaanderen verder laten uitverkopen door Verhofstadt.
Verhofstadt had namelijk een manier gevonden om ondanks een geweldige verkiezingsnederlaag toch opnieuw premier te worden en de weg voor Reynders naar die post open te maken.

Laatst gewijzigd door Jantje : 6 juni 2010 om 13:25.
Jantje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be