![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en mss ook omdat Vlamingen meer open staan voor vreemde talen/culturen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sta mij toe deze zin te verbeteren (ik ben leraar Nederlands-Duits, het is dus mijn plicht u te helpen ![]() Waarschijnlijk omdat ik in België woon en omdat ik langzamerhand ben gaan inzien dat tweetaligheid mij ooit een baan zal bezorgen... Hebt u ook interesse voor de dialecten? Ik ben geboren en getogen in de streek net ten zuiden van Brugge, en hou heel veel van het taaltje dat daar wordt gesproken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Theo Flitser niet vergeten, hé!
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eht wao!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Moeje'n mot op u mullen emmen?
![]() Laatst gewijzigd door Snerror : 24 juni 2010 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Inderdaad geen d/t-fouten hier. Maar er zijn wel mensen die hiertegen fouten maken: é/er. Bijvoorbeeld: J'ai manger une pomme;J'ai été passé un test (fout, fout). Dat is toch vanzelfsprekend, niet? ![]() Maar als Waal snap ik niet dat er regelmatig d/t-fouten opduiken, de regel is toch simpel... ![]() Laatst gewijzigd door Phrantic : 25 juni 2010 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Salut Henri si tu lis ceci! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Veralgemeningen zal je op dit forum vaak tegenkomen, maar al bij al heerst er een goeie sfeer hier. We kunnen allen tegen een stootje, nietwaar.
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 juni 2010 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat nieuwe uitdrukkingen betreft, er zijn er tegenwoordig zo ongelooflijk veel, vele ervan hebben met multimedia te maken en zijn dan afgeleid van Engelse uitdrukkingen, ik vermoed dat dat in het Frans ook wel zo zijn. Bij die nieuwe woorden is er het probleem van de grammatica. Hoe wordt sms-en, deleten, updaten en dergelijke vervoegd? Een probleem waar velen last mee hebben (mezelf inbegrepen!) Maar er zijn ook veel prettige, oude uitdrukkingen die nog niet versleten zijn. De laatste week schermde weerman Frank Deboosere graag met het woord "schaapscheerderskou", een fantastische uitdrukking vind ik dat en het schoot me te binnen vorige maandag toen het frisjes was en ik enkele geschoren schaapjes in de wei zag. Groetjes aan Namen!
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN