![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bron? ![]() ![]() Denk je nu echt dat dit on-line staat? Als je dat echt denkt...........sorry zulle, maar dan ben echt een beetje naïef.
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de wantrouwige reakties hier lees is het misschien best dat iemand van ons een mailtje naar "Crembo" zendt met de opmerking "Makker,biedt maar vlug je excuses aan voor je voorstel,het moet gedaan zijn met naar efficiency te zoeken in overheidsdienst...tsstsstss "..
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus graag een bronvermelding van de plaats en tijdstippen van de waardetransporten en gevangentransporten (want Jantje beweerde dat die plaats vonden) die door reguliere eenheden van het leger (geen MP, geen militaire veiligheidsdiensten) begeleid werden.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 6 juni 2010 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vroeger had je uitzonderingen, zoals kapitein-commandanten, vliegend personeel, dewelke vroeger op pensioen mochten gaan. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Enkele voorbeelden dewelke ik me kan herinneren, - Militairen werden klaar gehouden tijdens het Heizeldrama. - Vliegongeval (burger of militair), militairen bewaken de crashsite. Dichts bijzijnde eenheid levert de manschappen. - Bewaking van nucleare sites in Mol, uitgevoerd door militairen van alle gewone eenheden. Gewapende patroeilles in de omgeving van de sites, en aanhouding van verdachte personen was toegestaan, maar daarna moest wel de rijkswacht verwittigd worden. Ik weet niet als dit nog wordt gedaan. Was zeker zo tot je jaren 90. - Bodyguard en beveiligings diensten aan belangrijke personen (burger of militair). Vroeger de ESR, nu special forces en voor bescherming in het buitenland speciaal opgeleide teams. - Momenteel in Kaboul, bewaking van het internationale vliegveld. - Militaire chauffeurs voor VIP's (in de beveiligde voertuigen) - Bewaking van koninklijk paleis (alle eenheden). Maar misschien ook afgeschaft. - Bewaking van de parlementen en ambtswoning eerste minister (onder leiding van militaire politie) - Na opdoeken van de zware artillerie (M109), werden de artillerie eenheden omgevormd voor specifieke bewakingsopdrachten. Dit lijstje even uit mijn hoofd, kunnen enkele foutjes ingeslopen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over een periode dat er nog geen internet bestond en dat het leger nog geheimen had. Zelfs voor beroepsofficieren. En de vraag van sommige hier voor bronnen van de oude opdrachten die het leger uitvoerden, is gewoon te gek om los te lopen. De bronnen zijn namelijk hun vaders en grootvaders. Dat ze aan die mensen maar eens vragen wat ze deden tijdens hun legerdienst. En dat ze maar eens vragen naar de andere verhalen dan die over de kantine. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook stonden wij vaak verdoken opgesteld tijdens grote manifestaties. Als para-verpleger zat ik meestal in de hulppost in een uniform van het rode kruisen mijn wapen geladen met rubberkogels stak in één van de verzorgingskoffers. Een andere dienst die het leger leverde aan de burgers, was het leveren en zelfs opstellen van tentenkampen voor jeugdbewegingen |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |