![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://columns.skynetblogs.be/post/5...-dan-toch-maar Laatst gewijzigd door spherelike : 6 juni 2010 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel triest dat men vandaag al aan geschiedvervalsing moet doen om wat aan N-VA bashing te kunnen doen ![]() Laatst gewijzigd door fonne : 6 juni 2010 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
#64 | ||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#65 |
Burgemeester
|
![]() CD&V is en blijft de 2de grootste . Die partij heb je gewoon nodig voor te onderhandelen en samen met de VLD . Groen en SPA mogen eraf vallen en zeker als Elio premier wordt . Een linkse regering in deze tijd zorgt ervoor dat het IMF hier binnen 2 jaar staat .
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 6 juni 2010 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het spijt me maar deze CD&V geeft me onderhand de indruk dat ze zich zelfs LIGGEND(rug of buik,te kiezen door andere partijen) in een nationale regering zullen laten binnendragen....
Ik ben DIEP teleurgesteld ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 6 juni 2010 om 20:19. |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen we zeggen van alle traditionele partijen. Ze staan allemaal op historisch laagtepunt. Met als toppunt vond ik een Nederlandsonkundige Di Rupo die in Vlaanderen populairder is dan Gennez.
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bankenkrisis is een lopende en dringende zaak. Het enige verschil is, dat iets meer uitleg gegeven moet worden aan het parlement. Klein beetje meer 'demokratisch' dus. En wie weet ... misschien was niet zoveel verkocht geweest aan Parijs, voor zo'n lage prijs ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niet alleen meer gewoon verkiezingsnieuws; er is nieuws over een mogelijke nog nooit in Vlaanderen geziene verschuiving in een kiesuitslag. En gij hadt dan gedacht dat iedere dag hetzelfde liedje in de gazetten zou gestaan hebben ? Rare gedachten heb jij !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
N-VA heeft ook bij het aantreden van Leterme-I zeer duidelijk haar reserves bekendgemaakt, en de geschiedenis heeft haar alleen maar gelijk gegeven. Er was geen enkele wil om communautair iets te bereiken. Noch bij de Franstaligen, noch bij de Ø-VLD die alleen maar uit rancune wraak aan het nemen was op Leterme, noch bij de reactionaire vleugel van de CD&V die het ook al niet op Leterme begrepen had. Als je dan insinueert dat er toen de N-VA in de meerderheid zat "ook" niets bereikt werd op het vlak BHV, klasseer ik dat onder de leugens. N-VA had groot gelijk. En de rest van de geschiedenis heeft haar dat gelijk ook gegeven. Zelfs het eerste pakket 'borrelnootjes' is nooit goedgekeurd geraakt. En de Vlamingen zijn in de regering steeds weer opzij gezet, op justitie, op immigratie, op begroting, ... NIETS hebben ze ervan terecht gebracht. Elke hervorming, ook niet communautair getint, is systematisch door de Franstaligen geboycot. Laatst gewijzigd door fonne : 6 juni 2010 om 20:36. |
||||
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het Belang heeft, net als de andere partijen in de oppozisie, steeds haar best gedaan om de regering te doen vallen. Dat is namelijk de taak van de oppozisie. Hoe valt een regering ? Omdat één partij eruit trekt, zodanig dat er geen meerderheid meer is. In feite kunnen we dus zeggen dat de oppozisie geslaagd is in haar opzet: een partij uit de (bijna- .. want ze zaten er nog niet in zelfs) is het afgetrapt, en ... .... nu is dat nog niet genoeg !!! Begrijpe wie kan.
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel suk6 met de verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een regering valt als er geen meerderheid meer is die haar steunt, in het betreffende parlement. Dat is niet noodzakelijk als een kleine partner zijn steun opzegt. Is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat NVA de regering leterme gesteund heeft op de onthouding van BDW na, volgens hem een "sterk signaal", volgens mij gewoon meedoen , en een schaamlapje naar de achterban. Jullie kunnen de waarheid echt niet aan hé als het dat betreft. Altijd proberen de eigen rol te minimaliseren, en da anderen de zwarte piet door te schuiven. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En iedere kiezer mag dat zeggen. 't Is daarom dat ik in spanning de avond van de 13° afwacht. (maar 'k heb de indruk dat het niet dezelfde spanning is bij jou ...)
|
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is geen antwoord op mijn kritiek.
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen ik in rood gezet heb, is juist. Daarna ga je in de fout. Daarna moet het immers zijn: de kiezer beoordeelt en kiest wie verder mag doen. Zo simpel is dat.
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De dertiende interesseert me op zich geen moer, wel wat er daarna zal gebeuren of niet gebeuren. De gedoodverfde winnaar heeft zichzelf wel vastgereden zowel in vlaanderen waar hij zich geen toegeving meer kan permitteren als bij de walen en de brusselaars die in het verleden al zodanig geschoffeerd zijn geworden door deze partij. Ofwel de grote stilstand ofwel de broek af. Niet echt bemoedigend met het oog op oplossingen en vooruitgang waar iedereen beter van zou worden. Maar een nationalist legt dat uit als bangmakerij (ik zal het zelf maar al zeggen) We zien wel in juli, augustus, september, oktober,..... of bij de volgende verkiezingen als ze er niet uitgeraken. |
|
![]() |