Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2010, 14:04   #61
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Uit de vele reacties onthoud ik vooral de volgende redenen waarom men er een hekel aan heeft:

- het is VTM
- ik prefereer eigenlijk kwaliteit
- ik heb horen zeggen dat er een arrogant iemand in meedoet

Stuk voor stuk sterke, gefundeerde meningen, maar dat wist ik van tevoren.

Niemand hoeft zich uiteraard te verantwoorden waarom ze een hekel hebben aan Mijn Restaurant, het zou er nog aan mankeren, maar het valt keer op keer op dat er nooit concrete redenen aangebracht worden, steevast vage mompelredenen waaruit men duidelijk kan afleiden dat de haters een vooroordeel hebben te wijten aan de grote hype.

Een deel snobisme zit er ook in. Je zou zo maar eens per ongeluk meedelen dat er een VTM-programma bestaat dat je eigenlijk wel ok vindt... daar gaat je geloofwaardigheid !

Gelukkig ben ik objectiever, en kijk ik niet naar zenders maar naar programma's.
No it sucks

OMDAT het VTM is
OMDAT het sucks
maar VOORAL omdat mensen worden vernederd, gemanipuleerd, opgelicht, ...
met slechts één enkel doel : de no-life voyeurs te entertainen met een FREAKshow en de adverteerders ten dienste te zijn.

Kwaliteit? U wouldn't know it if it would bite u in the bollocks.

Dan nog 10.000 X liever den Huysentruit. Daar leer je eventueel nog iets van.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2010, 14:34   #62
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
No it sucks

OMDAT het VTM is
OMDAT het sucks
Twee keer hetzelfde non-argument.

Citaat:
met slechts één enkel doel : de no-life voyeurs te entertainen met een FREAKshow en de adverteerders ten dienste te zijn.
Freakshow ? Geen idee waar je het over hebt.

Citaat:
maar VOORAL omdat mensen worden vernederd, gemanipuleerd, opgelicht, ...
Vernederd ? In geen geval. Gemanipuleerd vermoedelijk wel een beetje, maar volgens mij toch niet veel. Maar opgelicht... ??

Hoe weet jij dat allemaal ? Ik dacht dat je het niet volgde. Of is het, zoals bij een ander forumlid die zijn gal spuwde maar achteraf verklaarde dat hij het nooit gezien heeft, enkel maar van horen zeggen ?

Sorry, maar je argumenten zijn bijgevolg te klasseren onder:

- het is VTM, en daar kijk ik niet naar basta

en

- ik heb horen zeggen dat... zonder uiteraard dit te kunnen staven.

Citaat:
Kwaliteit? U wouldn't know it if it would bite u in the bollocks.
Misschien, maar als ik ergens over debatteer, ken ik mijn dossiers wel, en baseer ik mijn mening niet op vooroordelen en achterklap. Je hebt al betere berichten geplaatst.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 10:29   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spirito Bekijk bericht

Gewoon, zomaar
Leuk voor hen!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 10:30   #64
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Kan die zever nu eindelijk ophouden?
Ik weet al niet echt waarover het gaat!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 11:57   #65
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Hopelijks de laatste reeks. Wat een kutprogramma
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 12:12   #66
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daar geloof ik nu eens de ballen van, se.
Misschien op het werk al eens gehoord als ik met een half oog in een boek zat en een half oor naar de collega's luisterde of in een metro in een kop van een artikel zien staan of zo. Maar programma nooit gezien, nooit een naam gehoord, geen idee hoe dat programma in een zit. Geen artikels over gelezen. Rien de knots. Zijn bestaan zal misschien een paar keer het mijne beroerd hebben zonder dat ik het door had tot me op het werk vorige week iemand vertelde dat de winnaar bij me in straat woonde.
Het gebeurd me wel meer dat mensen me als een curiositeit beschouwen : laatst kwam iemand niet meer bij omdat ik Bikkenbergs niet kende. Ondertussen weet ik zijn fabriekske zijn en alles maar tot voor kort ... .
Nu ik eraan denk : weet niet of het dat kookprogramma was of een ander maar heb wel eens een artikel gelezen of hier op het forum van een restaurant in Halle dat van naam moest veranderen. Misschien had het een met het ander te maken.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 12:14   #67
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hopelijks de laatste reeks. Wat een kutprogramma
en dan komt er weer iets anders.
Wat hebben we nu al gehad? Robinson, Lover(fuck)Island, BB,Huis bouwen , resto uitbaten,
Straks : "tanden poetsen, gat afvegen, neus peuteren, ...

Kiko nog enkele ideeën voor een "goed" programma?
Oud 13 juni 2010, 12:16   #68
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Misschien op het werk al eens gehoord als ik met een half oog in een boek zat en een half oor naar de collega's luisterde of in een metro in een kop van een artikel zien staan of zo. Maar programma nooit gezien, nooit een naam gehoord, geen idee hoe dat programma in een zit. Geen artikels over gelezen. Rien de knots. Zijn bestaan zal misschien een paar keer het mijne beroerd hebben zonder dat ik het door had tot me op het werk vorige week iemand vertelde dat de winnaar bij me in straat woonde.
Het gebeurd me wel meer dat mensen me als een curiositeit beschouwen : laatst kwam iemand niet meer bij omdat ik Bikkenbergs niet kende. Ondertussen weet ik zijn fabriekske zijn en alles maar tot voor kort ... .
Nu ik eraan denk : weet niet of het dat kookprogramma was of een ander maar heb wel eens een artikel gelezen of hier op het forum van een restaurant in Halle dat van naam moest veranderen. Misschien had het een met het ander te maken.
Citaat:
Halle valt over Franse naam 'Mijn Restaurant'
Halle - De Halse deelnemers van het VTM-programma 'Mijn Restaurant' doopten hun zaak 'Les Deux'. Het stadsbestuur wil liever geen Franse naam en probeert het duo op andere gedachten te brengen. "In Halle ligt zoiets gevoelig," aldus burgemeester Dirk Pieters (CD&V). [7 reacties]

De naamkeuze van Ludovic en Jurgen druist in tegen het Vlaams manifest dat het schepencollege opstelde. "Er is geen wettelijk verbod op anderstalige namen voor handelszaken," zegt burgemeester Pieters in De Standaard. "Maar we willen het Nederlands wel bevorderen in het straatbeeld."

Het stadsbestuur wil het koppel overhalen om de naam alsnog te herzien. "Het staat niet alleen haaks op het imago van onze stad, maar misschien zullen ze met die naam ook Vlaamse klanten afschrikken. Veel Vlamingen zullen er zich aan ergeren. In Halle ligt zoiets gevoelig.
Oud 13 juni 2010, 12:17   #69
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

ok ok ik had er dus wel al van gehoord
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 14:33   #70
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laat ik aan jou over, aangezien jij degene bent met goede smaak.
Oud 13 juni 2010, 14:40   #71
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat laat ik aan jou over, aangezien jij degene bent met goede smaak.
Ik ben een BBC, Arte of Canvas man. VTM, VT4 en consoorten mag jij hebben.
Oud 13 juni 2010, 15:44   #72
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hebben we nu al gehad? Robinson, Lover(fuck)Island, BB,Huis bouwen , resto uitbaten,

Mss kunnen ze eens een programma maken rond verslaafde kinderen zoals die 2 in India en China?

Schokerend! ongezond! onverantwoord! marginaal!
Ideaal voor de VTM
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 17:24   #73
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Mss kunnen ze eens een programma maken rond verslaafde kinderen zoals die 2 in India en China?

Schokerend! ongezond! onverantwoord! marginaal!
Ideaal voor de VTM
Maar moest die documentaire op Canvas of de BBC zijn, zou het plotseling een "indringende, rauwe weergave van de consumptiemaatschappij zijn."
Oud 13 juni 2010, 17:27   #74
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een BBC, Arte of Canvas man. VTM, VT4 en consoorten mag jij hebben.
Het is vriendelijk maar ik kan er niets mee doen. Zoals ik al zei, ik kijk naar programma's, niet zozeer naar zenders.

Jij bent het type dat eerst snel kijkt op welke zender een bepaald programma gespeeld wordt, om op basis daarvan een oordeel te vellen, ook al heb je het programma simpelweg niet gezien.

Intellectueel oneerlijk noemen ze zoiets. Ook de termen "subjectief" en "vooroordeel" komen in me op.
Oud 14 juni 2010, 12:27   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Weet ge Fuck Island zou dan nog leuke tv zijn, maar de rest is inderdaad allemaal pure crap, die er inderdaad vooral op gericht is "grappig" te zijn door met de miserie of stoemiteiten van anderen te lachen, ...

Pas op op VT4 just hetzelfde en op de VRT is het soms al niet veel beter, het heeft niks met snobisme te maken, ooit maakten ze relatief goeie programma`s op VTM, maar die tijd is ondertussen toch al ... pfff. meer dan 10 jaar geleden denk ik...

t zijn ook allemaal copy`s als je zo wat buitenlandse zenders volgt, of als je al eens op den vreemde op hotel gaat, dan weet je al wat volgende seizoen op de VTM of VT4 of in extremis op de VRT te zien gaat zijn...

Originaliteit mensen, maak eens iets Vlaams, terug degelijke Vlaamse fictie, actualteit en drama of ja waarom niet ook een of ander dom spelleke om de massa te entertainen, maar blijf origineel.

Hoe moeilijk kan dat zijn om eens met ne man of 10 te brainstormen en eens iets goed en origineel te brengen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 12:30   #76
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Weet ge Fuck Island zou dan nog leuke tv zijn, maar de rest is inderdaad allemaal pure crap, die er inderdaad vooral op gericht is "grappig" te zijn door met de miserie of stoemiteiten van anderen te lachen, ...

Pas op op VT4 just hetzelfde en op de VRT is het soms al niet veel beter, het heeft niks met snobisme te maken, ooit maakten ze relatief goeie programma`s op VTM, maar die tijd is ondertussen toch al ... pfff. meer dan 10 jaar geleden denk ik...

t zijn ook allemaal copy`s als je zo wat buitenlandse zenders volgt, of als je al eens op den vreemde op hotel gaat, dan weet je al wat volgende seizoen op de VTM of VT4 of in extremis op de VRT te zien gaat zijn...

Originaliteit mensen, maak eens iets Vlaams, terug degelijke Vlaamse fictie, actualteit en drama of ja waarom niet ook een of ander dom spelleke om de massa te entertainen, maar blijf origineel.

Hoe moeilijk kan dat zijn om eens met ne man of 10 te brainstormen en eens iets goed en origineel te brengen.
Herr Flick begrijpt mij
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be