![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Een partij heeft haar job goed gedaan wanneer ze zichzelf overbodig maakt. Het Vlaams Belang heeft dat deels gedaan. Zowel de Vlaamse standpunten als de Migranten standpunten zijn doorgedrongen bij de andere partijen.
Dat, gecombineerd met een cordon is de hoofdreden dat het VB niet meer aantrekkelijk is. Maar ik vind dat geen verlies van het VB, nee, het is hun verdienste. De algemene aanvaarding van bepaalde VB standpunten heeft er ook voor gezorgd dat het VB stemmen meer aanvaard is dan vroeger. Dit is uiteraard allemaal relatief en er zullen nog steeds mensen zijn die VB stemmers verguizen, maar dat geldt ook voor groen!-stemmers, SPA-stemmers, OVLD-stemmers, CD&V-stemmers en NVA-stemmers. Politieke meningen zullen altijd emoties los weken bij mensen. Dat staat volledig los van het VB.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 12 juni 2010 om 23:59. |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2
#64 |
Partijlid
|
![]() DIETSE VENDELS
Wim Verreycken 1. Dietse vendels breken baan. Vlaanderen marcheert vooraan. Laat de brave burger schelden, Goedzaks woede schenkt ons vreugd. Wij gaan rechtaf op ons doel: toekomst hoort de jeugd ! Blauwvoetvendels, Meisjesscharen marcheren. Recht naar de stralende zon ! Blauwvoetvendels, Meisjesscharen marcheren. Vlaand'ren wordt Dietsland weerom ! 2. Dietse vendels breken baan. Vlaanderen marcheert vooraan. Tegen walsche wereldwoeker, Vormen wij een woud van eik, Dat elk onkruid nederslaat. Vlaamse volk wordt staat ! 3. Dietse vendels breken baan. Vlaanderen marcheert vooraan. Wieke naar de vrije einder weer de trotse Blauwvoet mee. Dreune luider uw parool: Rodenbachs "Houzee !" ![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() In wat anders nog? Het VB is verketterd en op zijspoor van politiek incorrect gezet; Lijst de decker terecht en onterecht herleidt tot een kleuterklaske met de grootste vooraan, de rest flirt ook met de kiesdrempel en "traditionelen" zijn allemaal de schandpaal ook al een of meerdere keren gepasseerd...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom Vlaams Belang. Wat de anderen ook mogen zeveren.
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedereen die nu overloopt van ons naar de nva kan dat misschien doen uit zeer rationele overwegingen maar maakt vooral onze ergste tegenstanders vrolijk. Nu, wat er ook van is. De dag dat er geen Vlaams Belang meer zou zijn zouden net diegenen de eerste zijn om het te missen en de dag dat de nva uit de bocht gaat (wat ze al aan het doen is) kan er maar best een Vlaams Belang staan om ze op te vangen... en geloof me, 't zal nodig zijn!
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Kan goed zijn dat we aan onze stijl mogen werken, maar in onze radicale boodschap moeten we immer en altijd onszelf blijven. Rechtlijnigheid is nodig.
Trouwens, onze zogenoemde 'stijl' is maar de stok die men gebruikt om de hond mee te slaan. Ik heb vaak al veel minder stijl mogen noteren van traditionelen. Ik herinner mij zelfs nog een stukje uit het bsp studiebureau waarin men aanhaalde dat 'al wie men niet kon dooschieten men moest deporteren'. 't ging over de 'incivieken'. Evenzo kun je vanalles zeggen over de Franstaligen in de rand, de Maingain's of die Nols... Maak U geen illusies, hoe we iets brengen is niet de reden dat men ons uitsluit. Het is wat we brengen en de standvastigheid waarmee dat de anderen angst aanjaagt en hen deze banvloek om ons heen doet uitspreken. (Is't U trouwens nog nooit opgevallen dat sommige van onze echte vuilbekkers met open armen ontvangen werden bij ldd en sommigen zelfs bij de nva zitten nu?)
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Pas op, ik begrijp't gehypte van de n-va stem maar desalniettemin is het daarom geen garantie voor een droomvakantie. Ik zie de n-va nog heel wat fouten maken vooralleer we aan de nieuwe patatten zijn en dat terwijl de Brepoelsen steeds linkser en linkser gaan. Daar zit ik niet op te wachten, noch wil ik er ooit medeplichtig aan zijn.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() En waar moeten we ze halen: Bij de zuilen.
Ik vrees zelfs dat er straks op het einde van de dag weinig totale winst gaat zijn voor de v-partijen maar eerder gewoon onderlinge verschuivingen waarbij uiteindelijk iemand met de grootste pot V-stemmen daarmee gewoon gaat aankloppen bij die zuilen die absoluut niet genoeg zullen wegdeemsteren om ze als V-partij alleen te kunnen aanpakken.
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pericles : 13 juni 2010 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
#74 |
Partijlid
|
![]() Het feit dat mensen die voor het VB stemmen er zo moeilijk voor uitkomen heeft te maken met het VB zelf.
Welke Vlaming met enig gezond verstand wil geassocieerd worden met racisten. Zolang Dewinter en co het voor het zeggen hebben in het VB zullen ze er niet meer op vooruitgaan. |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus, met of zonder Dewinter, als ik in mijn job er voor uit zou komen dat ik vb stemde zou ik in moeilijke papieren komen te zitten.
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De zuilen kalven af, dat is niets nieuws. Iets waar we op moeten inspelen. Maar ik durf er nu al mijn hand voor in't vuur te steken dat vanavond de zuilen nog steeds mee zullen doen. Het is zo een beetje een aangeleerd complex in een deel van de Vlaamse beweging dat ze denken dat ze de zuilen nog altijd nodig hebben eerder dan ze gedreven zijn om ze in elkaar te slaan. Voor de cd&v is geldende wat voor elke partij van tel is: Vandaag zullen ze wat verliezen, maar let op, de volgende keer kunnen ze er terug staan. En het erge is dat de kans er nog dik in zit dat ze nog mee in't regeringsbad getrokken zullen worden ook...
![]() |
#77 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Of als je er niet thuishoort, dan profiteer je er toch van. Misschien ben je wel aan een andere job toe. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Of als je er niet thuishoort, dan profiteer je er toch van. Misschien ben je wel aan een andere job toe. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen het VB ?
|
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Of komt hij oprecht voor zijn mening uit.
|
![]() |