Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 juni 2010, 23:58   #61
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Een partij heeft haar job goed gedaan wanneer ze zichzelf overbodig maakt. Het Vlaams Belang heeft dat deels gedaan. Zowel de Vlaamse standpunten als de Migranten standpunten zijn doorgedrongen bij de andere partijen.

Dat, gecombineerd met een cordon is de hoofdreden dat het VB niet meer aantrekkelijk is. Maar ik vind dat geen verlies van het VB, nee, het is hun verdienste.

De algemene aanvaarding van bepaalde VB standpunten heeft er ook voor gezorgd dat het VB stemmen meer aanvaard is dan vroeger. Dit is uiteraard allemaal relatief en er zullen nog steeds mensen zijn die VB stemmers verguizen, maar dat geldt ook voor groen!-stemmers, SPA-stemmers, OVLD-stemmers, CD&V-stemmers en NVA-stemmers. Politieke meningen zullen altijd emoties los weken bij mensen. Dat staat volledig los van het VB.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 12 juni 2010 om 23:59.
Pieter B is offline  
Oud 13 juni 2010, 00:01   #62
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Een partij heeft haar job goed gedaan wanneer ze zichzelf overbodig maakt. Het Vlaams Belang heeft dat deels gedaan. Zowel de Vlaamse standpunten als de Migranten standpunten zijn doorgedrongen bij de andere partijen.

Dat, gecombineerd met een cordon is de hoofdreden dat het VB niet meer aantrekkelijk is. Maar ik vind dat geen verlies van het VB, nee, het is hun verdienste.

De algemene aanvaarding van bepaalde VB standpunten heeft er ook voor gezorgd dat het VB stemmen meer aanvaard is dan vroeger. Dit is uiteraard allemaal relatief en er zullen nog steeds mensen zijn die VB stemmers verguizen, maar dat geldt ook voor groen!-stemmers, SPA-stemmers, OVLD-stemmers, CD&V-stemmers en NVA-stemmers. Politieke meningen zullen altijd emoties los weken bij mensen. Dat staat volledig los van het VB.
Waaruit blijkt dat
gehuigert is offline  
Oud 13 juni 2010, 00:04   #63
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En dat alleen al is een gegronde rede om juist WEL op VB te stemmen.
2
Oud 13 juni 2010, 05:34   #64
JanJanssens
Partijlid

Standaard Vlaanderen

DIETSE VENDELS
Wim Verreycken

1. Dietse vendels breken baan. Vlaanderen marcheert vooraan.
Laat de brave burger schelden, Goedzaks woede schenkt ons vreugd.
Wij gaan rechtaf op ons doel: toekomst hoort de jeugd !

Blauwvoetvendels, Meisjesscharen marcheren. Recht naar de stralende zon !
Blauwvoetvendels, Meisjesscharen marcheren. Vlaand'ren wordt Dietsland weerom !

2. Dietse vendels breken baan. Vlaanderen marcheert vooraan.
Tegen walsche wereldwoeker, Vormen wij een woud van eik,
Dat elk onkruid nederslaat. Vlaamse volk wordt staat !

3. Dietse vendels breken baan. Vlaanderen marcheert vooraan.
Wieke naar de vrije einder weer de trotse Blauwvoet mee.
Dreune luider uw parool: Rodenbachs "Houzee !"

JanJanssens is offline  
Oud 13 juni 2010, 05:54   #65
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Inderdaad. Ik vind het vreemd dat zoveel mensen ineens alle hoop in de N-VA stellen. Nochtans is de strategie van die partij niet wezenlijk anders dan in 2007.
In wat anders nog? Het VB is verketterd en op zijspoor van politiek incorrect gezet; Lijst de decker terecht en onterecht herleidt tot een kleuterklaske met de grootste vooraan, de rest flirt ook met de kiesdrempel en "traditionelen" zijn allemaal de schandpaal ook al een of meerdere keren gepasseerd...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 13 juni 2010, 06:44   #66
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Waarom zou ik mijn stemgedrag moeten veranderen, het Vlaams Blok nu Vlaams Belang heeft altijd gelijk gehad zowel op het communautaire als de migratieproblematiek. De aanhouder wint.
Zeggen net datgene wat er gezegd moet worden is absoluut noodzakelijk in een democratie die al lang geen democratie meer is.

Daarom Vlaams Belang. Wat de anderen ook mogen zeveren.
Oud 13 juni 2010, 06:47   #67
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Alleen heeft daar alleen de andere partijen voordeel van. VB is nog altijd staatsvijand nummer 1 en wat het NVA zal doen na de verkiezing is nog maar de vraag. De enige partij die openlijk Onafhankelijk Vlaanderen predikt is het VB. Met een paard van Troje, genaamd Bracke, in het kielzog, zul je van Bartje niet veel te verwachten hebben denk ik.
Dat is zo, wij zijn de staatsvijand, daarom dat de nva zoveel speelruimte krijgt.

Iedereen die nu overloopt van ons naar de nva kan dat misschien doen uit zeer rationele overwegingen maar maakt vooral onze ergste tegenstanders vrolijk.

Nu, wat er ook van is. De dag dat er geen Vlaams Belang meer zou zijn zouden net diegenen de eerste zijn om het te missen en de dag dat de nva uit de bocht gaat (wat ze al aan het doen is) kan er maar best een Vlaams Belang staan om ze op te vangen... en geloof me, 't zal nodig zijn!
Oud 13 juni 2010, 06:53   #68
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het zal nog niet. En wat denkt u dan dat Pechtold en Cohen doen?
Pechtold en Cohen, dat moeten dan ook fascisten zijn.
Marc Rutte gaat proberen een regering te vormen met de PVV en het CDA en dan wordt de linkse beerput opgekuist.
Pericles is offline  
Oud 13 juni 2010, 06:53   #69
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
... door de stijl waarin dat gebeurde ...
Kan goed zijn dat we aan onze stijl mogen werken, maar in onze radicale boodschap moeten we immer en altijd onszelf blijven. Rechtlijnigheid is nodig.

Trouwens, onze zogenoemde 'stijl' is maar de stok die men gebruikt om de hond mee te slaan. Ik heb vaak al veel minder stijl mogen noteren van traditionelen. Ik herinner mij zelfs nog een stukje uit het bsp studiebureau waarin men aanhaalde dat 'al wie men niet kon dooschieten men moest deporteren'. 't ging over de 'incivieken'.

Evenzo kun je vanalles zeggen over de Franstaligen in de rand, de Maingain's of die Nols...

Maak U geen illusies, hoe we iets brengen is niet de reden dat men ons uitsluit. Het is wat we brengen en de standvastigheid waarmee dat de anderen angst aanjaagt en hen deze banvloek om ons heen doet uitspreken.

(Is't U trouwens nog nooit opgevallen dat sommige van onze echte vuilbekkers met open armen ontvangen werden bij ldd en sommigen zelfs bij de nva zitten nu?)
Oud 13 juni 2010, 06:59   #70
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ben zelf ook wat aan het twijfelen tussen de twee voor morgen. Ben sinds m'n 18e wel al voor het VB aan het stemmen, en voel niet zoveel voor de NVA. Langs de andere kant wel een mooie kans om de NVA de hoogte in te jagen, als de peilingen juist zitten.
Tja, op zo een manier gaan we natuurlijk van het ene momentum naar dat van de andere stemmen onder elkaar blijven uitwisselen.

Pas op, ik begrijp't gehypte van de n-va stem maar desalniettemin is het daarom geen garantie voor een droomvakantie. Ik zie de n-va nog heel wat fouten maken vooralleer we aan de nieuwe patatten zijn en dat terwijl de Brepoelsen steeds linkser en linkser gaan. Daar zit ik niet op te wachten, noch wil ik er ooit medeplichtig aan zijn.
Oud 13 juni 2010, 07:01   #71
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Tja, op zo een manier gaan we natuurlijk van het ene momentum naar dat van de andere stemmen onder elkaar blijven uitwisselen.

Pas op, ik begrijp't gehypte van de n-va stem maar desalniettemin is het daarom geen garantie voor een droomvakantie. Ik zie de n-va nog heel wat fouten maken vooralleer we aan de nieuwe patatten zijn en dat terwijl de Brepoelsen steeds linkser en linkser gaan. Daar zit ik niet op te wachten, noch wil ik er ooit medeplichtig aan zijn.
Precies.
Pericles is offline  
Oud 13 juni 2010, 07:05   #72
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Precies.
En waar moeten we ze halen: Bij de zuilen.

Ik vrees zelfs dat er straks op het einde van de dag weinig totale winst gaat zijn voor de v-partijen maar eerder gewoon onderlinge verschuivingen waarbij uiteindelijk iemand met de grootste pot V-stemmen daarmee gewoon gaat aankloppen bij die zuilen die absoluut niet genoeg zullen wegdeemsteren om ze als V-partij alleen te kunnen aanpakken.
Oud 13 juni 2010, 07:13   #73
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar moeten we ze halen: Bij de zuilen.

Ik vrees zelfs dat er straks op het einde van de dag weinig totale winst gaat zijn voor de v-partijen maar eerder gewoon onderlinge verschuivingen waarbij uiteindelijk iemand met de grootste pot V-stemmen daarmee gewoon gaat aankloppen bij die zuilen die absoluut niet genoeg zullen wegdeemsteren om ze als V-partij alleen te kunnen aanpakken.
De voortuintjes staan hier bij ons nog vol met CD&V borden . Het zal inderdaad zo'n vaart niet lopen. Al moet ik zeggen dat hun aanhang stilaan ouder wordt, zodat vroeg of laat wel een deel ervan zal wegvallen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 13 juni 2010 om 07:13.
Pericles is offline  
Oud 13 juni 2010, 07:13   #74
Oberon
Partijlid

Oberon's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat mensen die voor het VB stemmen er zo moeilijk voor uitkomen heeft te maken met het VB zelf.
Welke Vlaming met enig gezond verstand wil geassocieerd worden met racisten. Zolang Dewinter en co het voor het zeggen hebben in het VB zullen ze er niet meer op vooruitgaan.
Oberon is offline  
Oud 13 juni 2010, 07:27   #75
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oberon Bekijk bericht
Het feit dat mensen die voor het VB stemmen er zo moeilijk voor uitkomen heeft te maken met het VB zelf.
Welke Vlaming met enig gezond verstand wil geassocieerd worden met racisten. Zolang Dewinter en co het voor het zeggen hebben in het VB zullen ze er niet meer op vooruitgaan.
Ach, het U aangeleerde versje van Dewinter is de slechte en andere zijn dat niet is zever in pakskes. Dat is zo een typische 'verdeel-en-heers' strategie van de media en consoorten. Van kijk doe die weg en ge moogt meedoen zoals het voorheen was van vijl dit bij en ge moogt mee doen... allemaal stokken om de hond mee te slaan met als bedoeling van de pitbull een schoothondje te maken.

Dus, met of zonder Dewinter, als ik in mijn job er voor uit zou komen dat ik vb stemde zou ik in moeilijke papieren komen te zitten.
Oud 13 juni 2010, 07:30   #76
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De voortuintjes staan hier bij ons nog vol met CD&V borden . Het zal inderdaad zo'n vaart niet lopen. Al moet ik zeggen dat hun aanhang stilaan ouder wordt, zodat vroeg of laat wel een deel ervan zal wegvallen.

De zuilen kalven af, dat is niets nieuws. Iets waar we op moeten inspelen. Maar ik durf er nu al mijn hand voor in't vuur te steken dat vanavond de zuilen nog steeds mee zullen doen. Het is zo een beetje een aangeleerd complex in een deel van de Vlaamse beweging dat ze denken dat ze de zuilen nog altijd nodig hebben eerder dan ze gedreven zijn om ze in elkaar te slaan.

Voor de cd&v is geldende wat voor elke partij van tel is: Vandaag zullen ze wat verliezen, maar let op, de volgende keer kunnen ze er terug staan. En het erge is dat de kans er nog dik in zit dat ze nog mee in't regeringsbad getrokken zullen worden ook...
Oud 13 juni 2010, 07:38   #77
Oberon
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ach, het U aangeleerde versje van Dewinter is de slechte en andere zijn dat niet is zever in pakskes. Dat is zo een typische 'verdeel-en-heers' strategie van de media en consoorten. Van kijk doe die weg en ge moogt meedoen zoals het voorheen was van vijl dit bij en ge moogt mee doen... allemaal stokken om de hond mee te slaan met als bedoeling van de pitbull een schoothondje te maken.

Dus, met of zonder Dewinter, als ik in mijn job er voor uit zou komen dat ik vb stemde zou ik in moeilijke papieren komen te zitten.
Als jij in uw job er niet voor kan uitkomen dat je voor het VB stemt, dan betekent dit dat je tot het etablissement behoort waarop het VB afgeeft.

Of als je er niet thuishoort, dan profiteer je er toch van. Misschien ben je wel aan een andere job toe.
Oberon is offline  
Oud 13 juni 2010, 07:38   #78
Oberon
Partijlid

Standaard

Citaat:

Als jij in uw job er niet voor kan uitkomen dat je voor het VB stemt, dan betekent dit dat je tot het etablissement behoort waarop het VB afgeeft.

Of als je er niet thuishoort, dan profiteer je er toch van. Misschien ben je wel aan een andere job toe.
Oberon is offline  
Oud 13 juni 2010, 07:39   #79
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Binnen het VB ?
Henri1 is offline  
Oud 13 juni 2010, 07:51   #80
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Of komt hij oprecht voor zijn mening uit.
Another Jack is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be