![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als je je zo laat leiden door de bestaande politieke structuren, vraag ik me af waarom je eigenlijk Vlaams-nationalist bent.
Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 15 juni 2010 om 19:06. |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Madame Non staat zelfs niet in de top 10... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kwam zij op voor de senaat?
|
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() ik heb gehoord dat de matongewijk zeer leuk is om te wonen, iemand ervaring mee?
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als wat u zegt waar is, snap ik wel dat Vlamingen en Walen moeite hebben te verbroederen. Als de mensen aan de éne kant, nauwelijks weten wat er aan de andere kant gebeurd ... Hoe kun je dan een gevoel van verbondenheid voelen? Ik zeg niet dat ik Vlaanderen gesplitst wil zien, maar als ik een Waal tegenkom in het buitenland, is dit voor mij bijna niet veel anders als een fransman tegenkomen. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bru ligt er midden in ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Hier al verteld. Een prof gesch uit BRU vraagt elk jaar aan zijn eerstejaarsstudenten in welk gewest ze wonen. Elk jaar stelt hij bij die studenten geschiedenis dan nog, vast dat velen zich vergissen. Zelfs studenten uit Tervuren, waar helemaal geen faciliteiten zijn, denken dat ze in BRU wonen. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() BRU behoort niet tot het VL gewest.
|
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Zwitserland ligt ook in de EU en toch heeft de EU er niets te zeggen.
|
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Jan Hertogen: “Ik trek als conclusie dat allochtone Brusselaars meer en meer op Vlaamse partijen stemmen.” http://www.brusselnieuws.be/artikels...e-partijen2019
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
‘Allochtonen kiezen meer voor Vlaamse partijen’ en Guido Fonteyn heeft een andere mening. Bovendien; onder de 50.000 zitten = een halve man en een paardenkop in BRU |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwitserland is een land. Brussel is een stad.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
50.000 = een halve man en een paardekop. Dus de voorkeurstemmen van Maingain komen van 3/4 man en een ezelskop...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Raar dat men zegt dat er maar 50.000 Vlamingen zouden stemmen in BHV. Als ik de lijst van de voorkeursstemmen bekijk voor de Senaat, kom ik tot totaal andere conclusies. Ik tel daar meer dan 200.000 stemmen voor Vlaamse partijen, waar BDW de leiding heeft met meer dan 70.000 stemmen.
Maingain haalt in dezelfde kieskring slechts 63.000 stemmen, weliswaar voor de kamer, maar dit zijn toch wel opmerkelijke feiten? Heeft men "per ongeluk" Vlaamse stemmen "vergeten" te tellen voor de kamer?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |