![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Brussel spreek ikke Nederlands en in Wallonië Frans. Ik begrijp wel dat Frans symbool staat voor onderdrukking. En ik vermoed dat onze jeugd dit niet goed snapt. BDW snapt dit wel, hij kent zijn geschiedenis ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Duits is op economisch vlak een erg belangrijke taal in Europa. Niet alleen omwille van Duitsland zelf, maar ook in de Oost-Europese landen die geleidelijk aan hun opmars maken. Naast Nederlands en Engels zou men dus beter Duits aanleren. In talenrichtingen zou men dan bijvoorbeeld meer aandacht kunnen spenderen aan Frans, maar in feite heeft die taal op cultureel vlak geen grotere meerwaarde dan Duits of Engels. Een basis aaneleren blijft wel aangewezen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In de havensector is Engels de dominantste taal.
Als je een job zoekt in Brussel kan je nog altijd avondlessen Frans volgen. Mijn broer heeft dat ook gedaan (die werkt nu in Luik). Punt blijft dat de toekomst naar het Duits neigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Veel mensen in de rand werken in Brussel. Geen Frans aanleren zou een economische en sociale ramp zijn. Frans gebruikt men hier voortdurend.Duits daarentegen... Ik kan me niet de laatste keer herinneren dat ik dat buiten een les heb moeten gebruiken.. Laatst gewijzigd door captain jack : 16 juni 2010 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het bewijst wel netjes dat een Vlaming zich aanpast. Ik heb al andere geluiden gehoord. Laatst gewijzigd door Tejokus : 16 juni 2010 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die individuen die graag Frans leren, of Frans moeten gebruiken voor hun werk hebben meer dan mogelijkheden genoeg om dat Frans machtig te worden. Uw bewering dat het een economische ramp zou zijn, is echt wel uit de lucht gegrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Leer talen he, opgelost. Nederlands, Frans, Duits en Engels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is gewoon compleet onwaar.
![]() Ook in Europa zelf wordt Frans wijder gesproken dan Duits en is zeker niet aan een terugval bezig.
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() Nee, dat is niet uit de lucht gegrepen. Willen we een steekproef doen met jobadvertenties uit Brussel? Eens kijken hoeveel Duitstaligen er gevraagd worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is me dat nu? Alleen de zon.... je weet wel. De uitspraak van diverse talen door Nederlanders is wel hemeltergend. Het Nederlands lijkt wel verkracht te worden op tv. De letter "r" kunnen ze nog niet eens uitspreken. Van "maar" maken ze "maaj" enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Elke louter politieke motivatie van studiekeuze is idioot en irrelevant.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 juni 2010 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Heb hier even zelf een kleine steekproef gedaan met 10 willekeurige jobaanbiedingen regio Brussel (jobat). De steekproef is natuurlijk te klein om representatief te zijn, maar de tendens is wel zeer duidelijk:
Frans, goede kennis: (9/10) Duits, gezien als pluspunt (1/10) Engels, goede kennis: (7/10), gezien als pluspunt: (1/10) Geen socio-economische ramp zegt u? (Het is wel nog belangrijk te vermelden dat ik de eentalig nederlandse advertenties buiten beschouwing heb gelaten hierin aangezien de discussie louter gaat over taalvereisten) Laatst gewijzigd door captain jack : 16 juni 2010 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN