Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2010, 23:50   #61
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Iets wat het politiek correcte westen weigert onder ogen te zien
(en alle bewijzen daarvoor krampachtig onder de mat probeert te duwen):
dat de islam wel degelijk in veel (hoewel waarschijnlijk niet alle) gevallen
een nefaste invloed heeft op individuele schoolprestaties,
en natuurlijk ook op het geheel.

Ik beweer niet dat alleen de islam verantwoordelijk is
voor de slechter wordende schoolprestaties in het westen.
Er zijn ook andere oorzaken, maar de islam is imo zeker een belangrijke factor.
Ik denk eerder het ontbreken van taalontwikkeling, waardoor die kinderen al vertrekken met een achterstand waar iedereen wat aan moet doen behalve ouders zelf!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 00:06   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk eerder het ontbreken van taalontwikkeling, waardoor die kinderen al vertrekken met een achterstand waar iedereen wat aan moet doen behalve ouders zelf!
Met een ervaren leerkracht en niet te grote klassen kan dat gemakkelijker verholpen worden.
Tijdens de lerarenopleiding wordt onvoldoende aandacht besteed aan het aspect "heterogene klas".

Bij de onderwijsfinanciering wordt ook te veel bezuinigd, wat leidt tot ondebezettng bij personeel, te grote klassen, te weinig mogelijkheid tot remediëring.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 00:11   #63
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met een ervaren leerkracht en niet te grote klassen kan dat gemakkelijker verholpen worden.
Tijdens de lerarenopleiding wordt onvoldoende aandacht besteed aan het aspect "heterogene klas".

Bij de onderwijsfinanciering wordt ook te veel bezuinigd, wat leidt tot ondebezettng bij personeel, te grote klassen, te weinig mogelijkheid tot remediëring.
Ik denk niet dat dit de kern van het probleem is, zelfs wanneer je een ervaren leerkracht een klas van pakweg 15 leerlingen geeft, hoe kan hij dan zorgen dat taal zich voldoende ontwikkelt wanneer er 10 zijn die thuis en in hun directe omgeving, nooit of amper Nederlands hebben gesproken?
Het is gewoonweg niet de verantwoordelijkheid van een school om dat op te vangen, het probleem zit bij ouders die niet beseffen hoe belangrijk dit is voor hun kinderen, dat probleem moet je aanpakken en niet nog meer investeren en verwachten binnen onderwijs.
Daar rekenen die ouders juist op, de school zorgt er wel voor...geen realistische verwachting.

Laatst gewijzigd door alice : 2 juli 2010 om 00:11.
Oud 2 juli 2010, 00:30   #64
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dit de kern van het probleem is, zelfs wanneer je een ervaren leerkracht een klas van pakweg 15 leerlingen geeft, hoe kan hij dan zorgen dat taal zich voldoende ontwikkelt wanneer er 10 zijn die thuis en in hun directe omgeving, nooit of amper Nederlands hebben gesproken?
Het is gewoonweg niet de verantwoordelijkheid van een school om dat op te vangen, het probleem zit bij ouders die niet beseffen hoe belangrijk dit is voor hun kinderen, dat probleem moet je aanpakken en niet nog meer investeren en verwachten binnen onderwijs.
Daar rekenen die ouders juist op, de school zorgt er wel voor...geen realistische verwachting.
Is het niet een beetje vreemd om op een ogenblik waar je van beide ouders nagenoeg verwacht dat ze uit werken gaan, ook nog eens te vragen dat die ouders niet alleen tijd spenderen met hun kinderen (het begrip 'quality time' is uitgevonden om het gebrek aan tijd onder de mat te vegen), maar hun kroost ook nog eens het nederlands bijbrengen? Je gaat met een supermama en een superpapa alleen niet meer toekomen vrees ik. Je gaat uiteindelijk ergens moeten ingrijpen. En als je dat niet kan/wil via serieuze investeringen in het onderwijsnet, dan zal je als samenleving een oplossing moeten zoeken voor de gezinnen waar beide ouders uit werken gaan.

Je moet jezelf eens de vraag stellen of uw ouders naast hun job en hun gezin nog de tijd vonden om een taal aan te leren en die over te brengen op hun kinderen. Bij mij was dat alvast niet het geval.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 juli 2010 om 00:38.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 00:34   #65
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh?

Krijgen we jou geklets weer over taalontwikkeling?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De top vijfentwintig artiesten van de laatste jaren in de Nederlanden. Gemeten in aantal hits bij de beste 500.
De eerste artiest uit het Vlaamse gedeelte van de Nederlanden: Clouseau met 6 nummers.

1) Yes-R 37 nummers
2) Nino 25 nummers
3) Ali-B 23 nummers
3) Marco Borsato 23 nummers
5) Kempi 19 nummers
6) Sjaak 15 nummers
7) Nick & Simon 14 nummers
7) Opposites 14 nummers
9) Lange Frans 12 nummers
10) Darryl 11 nummers
11) Appa 10 nummers
11) Jan Smit 10 nummers
11) Negativ 10 nummers
11) THC 10 nummers
15) Fouradi 8 nummers
15) Guus Meeuwis 8 nummers
15) Winne 8 nummers
15) Jeugd van Tegenwoordig 8 nummers
19) Gio 7 nummers
19) INB 7 nummers
19) Steen 7 nummers
19) Andre Hazes 7 nummers
23) Keizer 6 nummers
23) Dio 6 nummers
23) Clouseau 6 nummers

Voorts moet het zelfs jou zijn opgevallen dat ongeveer de helft van de witte Vlamingen op de eigen televisie wordt ondertiteld;

De gemiddelde migrant is dan ook veel beter te verstaan dan de gemiddelde autochtone Vlaming.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 00:39   #66
Wisord
Banneling

Standaard

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...goed-niet-goed

Citaat:
Het probleem met grootschalig onderzoek dat disfuncties aanwijst, is dat uit de analyse meestal niet rechtstreeks volgt welke de juiste remedie is. Daarvoor is aanvullend kwalitatief onderzoek vereist.

Om de eenzijdige kijk van jaapie te doorprikken...

Laatst gewijzigd door Wisord : 2 juli 2010 om 00:40.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 00:41   #67
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
IMHO is taalgebruik van de ouders (dus hun opleiding) van groter belang voor de taalvaardigheid van de kinderen dan de taal welke thuis gesproken wordt. En daar komen we wéér bij de sociaal-economische oorzaak.

Indien natuurlijk de klassen zo groot worden dat kinderen voor de onderwijzer/leraar geen individuen meer zijn maar nog slechts elementen van "de groep" dan kom je tot conclusies die méér naar de ouders willen toeschuiven.
Dan krijg je ook onderwijs dat meer naar ex-cathedra neigt. Dat gaat voor volwassenen. Voor kinderen is dat een ramp.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2010 om 00:41.
Oud 2 juli 2010, 00:52   #68
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Is het niet een beetje vreemd om op een ogenblik waar je van beide ouders nagenoeg verwacht dat ze uit werken gaan, ook nog eens te vragen dat die ouders niet alleen tijd spenderen met hun kinderen (het begrip 'quality time' is uitgevonden om het gebrek aan tijd onder de mat te vegen), maar hun kroost ook nog eens het nederlands bijbrengen? Je gaat met een supermama en een superpapa alleen niet meer toekomen vrees ik. Je gaat uiteindelijk ergens moeten ingrijpen. En als je dat niet kan/wil via serieuze investeringen in het onderwijsnet, dan zal je als samenleving een oplossing moeten zoeken voor de gezinnen waar beide ouders uit werken gaan.

Je moet jezelf eens de vraag stellen of uw ouders naast hun job en hun gezin nog de tijd vonden om een taal aan te leren en die over te brengen op hun kinderen. Bij mij was dat alvast niet het geval.
Oud 2 juli 2010, 01:09   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De druk op ouders is groot, daar heeft u een punt...maar wanneer je weet dat taalontwikkeling gebeurt tussen 0 en 6 jaar dus voor de verplichte schoolleeftijd kun je ouders misschien overtuigen wanneer je uitlegt dat het leren van wiskunde, nodig om advocaat en dokter te worden afhangt van taalontwikkeling. Ouders praten de thuistaal omdat dit verbonden is met identiteit maar je bent in en omgeving waar kansen samenhangen met ontwikkeling en taal is daar heel belangrijk in.
Je moet ouders overtuigen want iedere ouder wil het beste voor hun kind!
Ookal werk je, je kunt wel Nederlands spreken en tv kijken, lezen in deze taal, dat gebeurt niet en daar zit een gigantisch probleem.
Oud 2 juli 2010, 01:14   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IMHO is taalgebruik van de ouders (dus hun opleiding) van groter belang voor de taalvaardigheid van de kinderen dan de taal welke thuis gesproken wordt. En daar komen we wéér bij de sociaal-economische oorzaak.

Indien natuurlijk de klassen zo groot worden dat kinderen voor de onderwijzer/leraar geen individuen meer zijn maar nog slechts elementen van "de groep" dan kom je tot conclusies die méér naar de ouders willen toeschuiven.
Dan krijg je ook onderwijs dat meer naar ex-cathedra neigt. Dat gaat voor volwassenen. Voor kinderen is dat een ramp.
Nee hoor..je kunt straatveger zijn en je kinderen in het Nederlands opvoeden!
Dat hoeft dus niet altijd samen te hangen, maar je vindt makkelijkker een betere baan wanneer je de taal beheerst, binnen inburgering is dit onvoldoende, je moet mensen daarvan overtuigen!
Kinderen van migranten zijn niet per definitie minder intelligent..ze missen de boot door taalontwikkeling, zeker weten!
Daarom moet je ouders overtuigen!
Oud 2 juli 2010, 01:15   #71
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg, heb je iets tegen werkende vrouwen of zo? Of vind je dat mannen meer moeten zorgen voor hun kroost?
je kunt en jezelf ontwikkelen en ouder zijn hoor!
Oud 2 juli 2010, 01:41   #72
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor..je kunt straatveger zijn en je kinderen in het Nederlands opvoeden!
Dat hoeft dus niet altijd samen te hangen, maar je vindt makkelijkker een betere baan wanneer je de taal beheerst, binnen inburgering is dit onvoldoende, je moet mensen daarvan overtuigen!
Betreffende de oorzaak van hun taalontwikkeling, lees wat ik schreef, ipv me woorden in de mond te leggen. Indien je de band tussen opleidingsniveau en taalgebruik wil ontkennen, ga je gang, je maakt enkel jezelf belachelijk.
Citaat:
Kinderen van migranten zijn niet per definitie minder intelligent.
ze missen de boot door taalontwikkeling, zeker weten!
Daarom moet je ouders overtuigen!
Ik weet al langer dan jij dat kinderen van migranten niet minder intelligent zijn. Schreef ik ergens dat ze minder intelligent zijn?
Zoveelste stroman drogrede. Betreffende de oorzaak van hun taalontwikkeling, lees wat ik schreef, ipv me woorden in de mond te leggen.

Je mag dit eens lezen: het verwijst ook naar die Dronkers:

Die man kapt bovendien al langer op moslims.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2010 om 02:09.
Oud 2 juli 2010, 02:12   #73
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg, heb je iets tegen werkende vrouwen of zo? Of vind je dat mannen meer moeten zorgen voor hun kroost?
je kunt en jezelf ontwikkelen en ouder zijn hoor!
Ik heb iets tegen mensen die hardwerkende ouders meer op hun rug willen laden om het schoolsysteem te ontlasten.
Oud 2 juli 2010, 07:45   #74
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De druk op ouders is groot, daar heeft u een punt...maar wanneer je weet dat taalontwikkeling gebeurt tussen 0 en 6 jaar dus voor de verplichte schoolleeftijd kun je ouders misschien overtuigen wanneer je uitlegt dat het leren van wiskunde, nodig om advocaat en dokter te worden afhangt van taalontwikkeling. Ouders praten de thuistaal omdat dit verbonden is met identiteit maar je bent in en omgeving waar kansen samenhangen met ontwikkeling en taal is daar heel belangrijk in.
Je moet ouders overtuigen want iedere ouder wil het beste voor hun kind!
Ookal werk je, je kunt wel Nederlands spreken en tv kijken, lezen in deze taal, dat gebeurt niet en daar zit een gigantisch probleem.
Verschillende allochtonen die ik ken (Jamaïcanen, Senegalezen en Chinezen) spreken hoogstens gebroken nederlands, vaak doorspekt met engelse termen. Zelfs al doen zij moeite om hun kinderen 'hun' nederlands bij te brengen, dan leidt dat nog niet tot kinderen die een fatsoenlijk nederlands spreken. Tegelijkertijd moeten die ouders natuurlijk uit werken gaan. Maar met hun kennis van het nederlands hebben ze natuurlijk geen job waarbij ze erg veel nederlands moeten spreken of waar hun fouten steeds opnieuw gecorrigeerd worden. In het ergste geval verlaagt zelfs de werkgever zich tot een gebroken engels/nederlands. Daarmee leren die ouders zelf die taal natuurlijk niet. En daarmee krijgen die kinderen ook voortdurend een verkeerde input. Na een paar generaties is dat probleem weliswaar opgelost: de overgrote meerderheid allochtonen van marokkaanse origine in Antwerpen spreekt beter antwerps dan ik. Maar voor de eerste en de tweede generatie moet je gewoon tijd vrijmaken. En dat doe je niet door enerzijds vastgoed- en voedselprijzen te laten stijgen, en anderzijds een groot aantal jobs nauwelijks te verlonen. Dan eindig je immers met een groep mensen die uit werken moet gaan, en letterlijk geen tijd meer heeft voor een gezinsleven. Zoals het een goeie Vlaam betaamt.

Wat dat lezen betreft: ik ken bijzonder weinig niet-universitair geschoolden die lezen in een andere taal dan het nederlands. Opnieuw: de meesten hebben er de tijd niet voor, of vinden het door een gebrekkige talenkennis erg vermoeiend. Ik kan me voorstellen dat dat voor allochtonen niet anders ligt.
Citaat:
Ouders praten de thuistaal omdat dit verbonden is met identiteit
Hier heb ik serieuze twijfels over. Ik wil aannemen dat ouders de taal spreken die hen het makkelijkst ligt en in sommige gevallen een taal waarmee ze zich verbonden voelen (of beter die door familieleden gesproken wordt) als extra taal. (Een situatie waarbij je bvb je kind niet enkel nederlands aanleert, maar hen ook het russisch of oekraïens tracht te doen behouden bvb.)

Laatst gewijzigd door Andy : 2 juli 2010 om 07:50.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 10:34   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betreffende de oorzaak van hun taalontwikkeling, lees wat ik schreef, ipv me woorden in de mond te leggen. Indien je de band tussen opleidingsniveau en taalgebruik wil ontkennen, ga je gang, je maakt enkel jezelf belachelijk.
Ik weet al langer dan jij dat kinderen van migranten niet minder intelligent zijn. Schreef ik ergens dat ze minder intelligent zijn?
Zoveelste stroman drogrede. Betreffende de oorzaak van hun taalontwikkeling, lees wat ik schreef, ipv me woorden in de mond te leggen.

Je mag dit eens lezen: het verwijst ook naar die Dronkers:

Die man kapt bovendien al langer op moslims.
Kunt u beleefd blijven?
Ik ontken niet het verband tussen opleidingsniveau en taalgebruik, ik ontken wel dat dit verband houdt met je kinderen opvoeden in de Nederlandse taal! Daarvoor hoef je geen univ te volgen lijkt me zo.
De oorzaak van die gebrekkige taalontwikkeling ligt bij ouders, ongeacht hun opleidingsniveau die gene Nederlands kunnen spreken met hun kinderen en dit ook vaak niet willen omdat zijn hun taal als stuk van hun identiteit zijn.Dat beperkt hun kinderen ernorm en het is niet de taak van de school dit over te nemen!
Juist die mentaliteit haalt het niveau van onderwijs onderuit wanneer te veel kinderen waarvan de ouders verwachten dat " de school er wel voor zorgt dat zij Nederlands leren" bij mekaar in klassen worden gedumpt.
Er is ook verantwoordelijkheid van ouders, daar moet werk van gemaakt worden.

Nu worden die kinderen door hun ouders en millieu ontzettend beperkt in hun kansen, mensen wonen hier, leer dan de taal!

Laatst gewijzigd door alice : 2 juli 2010 om 10:34.
Oud 2 juli 2010, 10:43   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verschillende allochtonen die ik ken (Jamaïcanen, Senegalezen en Chinezen) spreken hoogstens gebroken nederlands, vaak doorspekt met engelse termen. Zelfs al doen zij moeite om hun kinderen 'hun' nederlands bij te brengen, dan leidt dat nog niet tot kinderen die een fatsoenlijk nederlands spreken. Tegelijkertijd moeten die ouders natuurlijk uit werken gaan. Maar met hun kennis van het nederlands hebben ze natuurlijk geen job waarbij ze erg veel nederlands moeten spreken of waar hun fouten steeds opnieuw gecorrigeerd worden. In het ergste geval verlaagt zelfs de werkgever zich tot een gebroken engels/nederlands. Daarmee leren die ouders zelf die taal natuurlijk niet. En daarmee krijgen die kinderen ook voortdurend een verkeerde input. Na een paar generaties is dat probleem weliswaar opgelost: de overgrote meerderheid allochtonen van marokkaanse origine in Antwerpen spreekt beter antwerps dan ik. Maar voor de eerste en de tweede generatie moet je gewoon tijd vrijmaken. En dat doe je niet door enerzijds vastgoed- en voedselprijzen te laten stijgen, en anderzijds een groot aantal jobs nauwelijks te verlonen. Dan eindig je immers met een groep mensen die uit werken moet gaan, en letterlijk geen tijd meer heeft voor een gezinsleven. Zoals het een goeie Vlaam betaamt.

Wat dat lezen betreft: ik ken bijzonder weinig niet-universitair geschoolden die lezen in een andere taal dan het nederlands. Opnieuw: de meesten hebben er de tijd niet voor, of vinden het door een gebrekkige talenkennis erg vermoeiend. Ik kan me voorstellen dat dat voor allochtonen niet anders ligt.

Hier heb ik serieuze twijfels over. Ik wil aannemen dat ouders de taal spreken die hen het makkelijkst ligt en in sommige gevallen een taal waarmee ze zich verbonden voelen (of beter die door familieleden gesproken wordt) als extra taal. (Een situatie waarbij je bvb je kind niet enkel nederlands aanleert, maar hen ook het russisch of oekraïens tracht te doen behouden bvb.)
Ik denk dat het verschil erin zit dat Jamaicanen en Chinezen niet noodzakelijkerwijze voor iedere generatie een ongeletterde partner uit het thuisland halen, dat verklaart waarom andere groepen bij een tweede generatie ondanks gelijkaardige achterstand wel goede resultaten hebben.
Kijk naar Nederlanders in Australie, hun kinderen spreken goed Engels en onderscheiden zich amper na één generatie van anderen.

Maar u heeft een punt wanneer je kijkt naar de economische omstandigheden van nieuwkomers, er zou veel meer mogelijkheid moeten zijn om het leren van de tala te combineren met betaald werk! Sociale economie kan uitkomst bieden, wanneer je mensen betaalt komen ze naar de Nederlandse les, stop met betalen en je kunt je klas opdoeken!
Bij Turken en Marokkanen heeft dit in stand houden van hun eigen taal over generaties heen alles te maken met identiteit, dat onderscheidt hen mogelijk van alle andere groepen?
Oud 2 juli 2010, 11:33   #77
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oorzaak van die gebrekkige taalontwikkeling ligt bij ouders, ongeacht hun opleidingsniveau
Klopt niet, wat zeg jij dan over mensen die perfect viertalig (nl-fr-en-de) zijn terwijl hun ouders niets anders dan platte Vlaams kunnen?

En buitenlanders die uitstekende punten behalen in het Vlaaamse hoger onderwijs? Marokkanen aan Hogere Zeevaartschool in Antwerpen, bijvoorbeeld?

Is jouw Nederlands soms beter dan die van deze meiden (de meiden van halal)? LOL!

En deze dame Student van het jaar 2009 ?

En wat denk je over dit artikel?
Is de hoofddoek de hoofdzaak?
maandag 29 juni 2009:
Als het protest van de jonge moslima's tegen het hoofddoekenverbod iets bewijst, is het dat ze goed geïntegreerd zijn, zeggen FILIP BUNTINX en KRIS GYSELS. 'De Antwerpse moslima's hebben aangetoond dat zij naast moslima ook Vlaming zijn. Vlaamse tieners met een uitgesproken mening, die de taal machtig zijn en zich zeker niet laten onderdrukken.'

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=IM2C1PAO
Jouw theorieën kloppen precies niet, tante Alice? Hoe komt het? En bovendien is het ook ze dat wij naast "geschoolden", "intellectuelen", ingenieurs, juristen, journalisten, artsen en artiesten, ook schoonmakers, arbeiders, postbodes, klusjesmannen en drugsdealers nodig hebben.

Laatst gewijzigd door porpo : 2 juli 2010 om 11:33.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 11:59   #78
Another Jack
Banneling

Standaard

Vrouwen met hoofddoek scoren inderdaad vrij goed in het hoger onderwijs.
Het besef dat dit een uitweg biedt uit een slorenbestaan speelt zeker een rol.

Alleen presteren onze moslimjongetjes �* la porpo ondermaats..

Zouden ze allemaal porpos praten op mondelinge examens dan:

""Wat is juist, wat is goede antwoord? Jij zegt tuut tuut A , B zegt tuut tuut C.
Ik zeg jij eerst bewijzen juist geen doctrinair dogmatisch atheistisch begrip zijn"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 12:36   #79
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunt u beleefd blijven?
Ik ontken niet het verband tussen opleidingsniveau en taalgebruik, ik ontken wel dat dit verband houdt met je kinderen opvoeden in de Nederlandse taal! Daarvoor hoef je geen univ te volgen lijkt me zo.
De oorzaak van die gebrekkige taalontwikkeling ligt bij ouders, ongeacht hun opleidingsniveau die gene Nederlands kunnen spreken met hun kinderen en dit ook vaak niet willen omdat zijn hun taal als stuk van hun identiteit zijn.Dat beperkt hun kinderen ernorm en het is niet de taak van de school dit over te nemen!
Juist die mentaliteit haalt het niveau van onderwijs onderuit wanneer te veel kinderen waarvan de ouders verwachten dat " de school er wel voor zorgt dat zij Nederlands leren" bij mekaar in klassen worden gedumpt.
Er is ook verantwoordelijkheid van ouders, daar moet werk van gemaakt worden.

Nu worden die kinderen door hun ouders en millieu ontzettend beperkt in hun kansen, mensen wonen hier, leer dan de taal!
Je mag dit eens lezen, 't is maar 6 blz.
Dan begrijp je misschien wat meer van die taalachterstand. (indien je wil begrijpen, ipv je racistisch getinte aanvallen steeds weer te herhalen.)

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2010 om 12:38.
Oud 2 juli 2010, 17:25   #80
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vrouwen met hoofddoek scoren inderdaad vrij goed in het hoger onderwijs.
Het besef dat dit een uitweg biedt uit een slorenbestaan speelt zeker een rol.

Alleen presteren onze moslimjongetjes �* la porpo ondermaats..

Zouden ze allemaal porpos praten op mondelinge examens dan:

""Wat is juist, wat is goede antwoord? Jij zegt tuut tuut A , B zegt tuut tuut C.
Ik zeg jij eerst bewijzen juist geen doctrinair dogmatisch atheistisch begrip zijn"
Sta mij toe dit te betwijfelen (en nee, die studente die die prijs daar heeft gewonnen is geen doorslaggevend argument). Ik heb zowel hogeschool als universiteit gelopen en in het eerste jaar ziet ge idd. veel hoofddoeken maar eens in het tweede jaar zijn die praktisch allemaal verdwenen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be