![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tijdens de lerarenopleiding wordt onvoldoende aandacht besteed aan het aspect "heterogene klas". Bij de onderwijsfinanciering wordt ook te veel bezuinigd, wat leidt tot ondebezettng bij personeel, te grote klassen, te weinig mogelijkheid tot remediëring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoonweg niet de verantwoordelijkheid van een school om dat op te vangen, het probleem zit bij ouders die niet beseffen hoe belangrijk dit is voor hun kinderen, dat probleem moet je aanpakken en niet nog meer investeren en verwachten binnen onderwijs. Daar rekenen die ouders juist op, de school zorgt er wel voor...geen realistische verwachting. Laatst gewijzigd door alice : 2 juli 2010 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je moet jezelf eens de vraag stellen of uw ouders naast hun job en hun gezin nog de tijd vonden om een taal aan te leren en die over te brengen op hun kinderen. Bij mij was dat alvast niet het geval.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 2 juli 2010 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krijgen we jou geklets weer over taalontwikkeling? Citaat:
Voorts moet het zelfs jou zijn opgevallen dat ongeveer de helft van de witte Vlamingen op de eigen televisie wordt ondertiteld; De gemiddelde migrant is dan ook veel beter te verstaan dan de gemiddelde autochtone Vlaming. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() http://www.dewereldmorgen.be/artikel...goed-niet-goed
Citaat:
Om de eenzijdige kijk van jaapie te doorprikken... Laatst gewijzigd door Wisord : 2 juli 2010 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien natuurlijk de klassen zo groot worden dat kinderen voor de onderwijzer/leraar geen individuen meer zijn maar nog slechts elementen van "de groep" dan kom je tot conclusies die méér naar de ouders willen toeschuiven. Dan krijg je ook onderwijs dat meer naar ex-cathedra neigt. Dat gaat voor volwassenen. Voor kinderen is dat een ramp. Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2010 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet ouders overtuigen want iedere ouder wil het beste voor hun kind! Ookal werk je, je kunt wel Nederlands spreken en tv kijken, lezen in deze taal, dat gebeurt niet en daar zit een gigantisch probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hoeft dus niet altijd samen te hangen, maar je vindt makkelijkker een betere baan wanneer je de taal beheerst, binnen inburgering is dit onvoldoende, je moet mensen daarvan overtuigen! Kinderen van migranten zijn niet per definitie minder intelligent..ze missen de boot door taalontwikkeling, zeker weten! Daarom moet je ouders overtuigen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoveelste stroman drogrede. Betreffende de oorzaak van hun taalontwikkeling, lees wat ik schreef, ipv me woorden in de mond te leggen. Je mag dit eens lezen: het verwijst ook naar die Dronkers: http://www.dewereldmorgen.be/artikel...goed-niet-goed Die man kapt bovendien al langer op moslims. Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2010 om 02:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Ik heb iets tegen mensen die hardwerkende ouders meer op hun rug willen laden om het schoolsysteem te ontlasten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat dat lezen betreft: ik ken bijzonder weinig niet-universitair geschoolden die lezen in een andere taal dan het nederlands. Opnieuw: de meesten hebben er de tijd niet voor, of vinden het door een gebrekkige talenkennis erg vermoeiend. Ik kan me voorstellen dat dat voor allochtonen niet anders ligt. Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 2 juli 2010 om 07:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ontken niet het verband tussen opleidingsniveau en taalgebruik, ik ontken wel dat dit verband houdt met je kinderen opvoeden in de Nederlandse taal! Daarvoor hoef je geen univ te volgen lijkt me zo. De oorzaak van die gebrekkige taalontwikkeling ligt bij ouders, ongeacht hun opleidingsniveau die gene Nederlands kunnen spreken met hun kinderen en dit ook vaak niet willen omdat zijn hun taal als stuk van hun identiteit zijn.Dat beperkt hun kinderen ernorm en het is niet de taak van de school dit over te nemen! Juist die mentaliteit haalt het niveau van onderwijs onderuit wanneer te veel kinderen waarvan de ouders verwachten dat " de school er wel voor zorgt dat zij Nederlands leren" bij mekaar in klassen worden gedumpt. Er is ook verantwoordelijkheid van ouders, daar moet werk van gemaakt worden. Nu worden die kinderen door hun ouders en millieu ontzettend beperkt in hun kansen, mensen wonen hier, leer dan de taal! Laatst gewijzigd door alice : 2 juli 2010 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar Nederlanders in Australie, hun kinderen spreken goed Engels en onderscheiden zich amper na één generatie van anderen. Maar u heeft een punt wanneer je kijkt naar de economische omstandigheden van nieuwkomers, er zou veel meer mogelijkheid moeten zijn om het leren van de tala te combineren met betaald werk! Sociale economie kan uitkomst bieden, wanneer je mensen betaalt komen ze naar de Nederlandse les, stop met betalen en je kunt je klas opdoeken! Bij Turken en Marokkanen heeft dit in stand houden van hun eigen taal over generaties heen alles te maken met identiteit, dat onderscheidt hen mogelijk van alle andere groepen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En buitenlanders die uitstekende punten behalen in het Vlaaamse hoger onderwijs? Marokkanen aan Hogere Zeevaartschool in Antwerpen, bijvoorbeeld? Is jouw Nederlands soms beter dan die van deze meiden (de meiden van halal)? LOL! ![]() En deze dame Student van het jaar 2009 ? ![]() En wat denk je over dit artikel? Is de hoofddoek de hoofdzaak?Jouw theorieën kloppen precies niet, tante Alice? Hoe komt het? En bovendien is het ook ze dat wij naast "geschoolden", "intellectuelen", ingenieurs, juristen, journalisten, artsen en artiesten, ook schoonmakers, arbeiders, postbodes, klusjesmannen en drugsdealers nodig hebben. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 2 juli 2010 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Vrouwen met hoofddoek scoren inderdaad vrij goed in het hoger onderwijs.
Het besef dat dit een uitweg biedt uit een slorenbestaan speelt zeker een rol. Alleen presteren onze moslimjongetjes �* la porpo ondermaats.. Zouden ze allemaal porpos praten op mondelinge examens dan: ""Wat is juist, wat is goede antwoord? Jij zegt tuut tuut A , B zegt tuut tuut C. Ik zeg jij eerst bewijzen juist geen doctrinair dogmatisch atheistisch begrip zijn" |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan begrijp je misschien wat meer van die taalachterstand. (indien je wil begrijpen, ipv je racistisch getinte aanvallen steeds weer te herhalen.) Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2010 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |